Egyrészről ugye vannak a vasúti hidak, másrészt a közútiak. A vasúti hidakat fixen saját lánctalpon is tudják használni, meg pőrekocsin is. Érdekes lenne, ha nem férne az űrszelvénybe, miközben rendre a T-72 és az Abrams is belefér. Linkeltem elsőre a V63 mozdonyt, nagyjából pőrekocsi hosszúságú, ugyanannyi tengelyre terhelődik a tömege, 116 tonna. Az M62 dízel-elektromos, hála a jó orosz szabványoknak, 116,5 tonna +-3%, tehát 122 is lehet szolgálati tömeggel és annak van az a jó tulajdonsága, hogy nemcsak a villamosított vonalakon, hanem mindenhol máshol is közlekedik. Megrakott vagonokkal is. Például laktanyák és ipartelepek felé szerte az országban, ahol 'nem bírják el a hidak'.
A közúti hidakra is éltek már a szállítmányozás során értelmes lépésekkel. Ugye egy adott hídszelvény terhelhetősége a lényeg, ilyen szempontból a talajnyomás lényegtelen ez esetben, mert a pár négyzetméter felfekvő lánctalpra nehezedő teljes súly a lényeg. A nehéz szállítmányok esetében ezt nagyobb hosszon sok kerékkel eloszlatott tömeggel oldják meg.
szalay3 nevű ember fényképe, Budaörs 2019, harckocsi szállító szerelvény:
Egyrészt ugye a külön engedélyköteles tömegek táján van egyszer egy össztömegünk, illetve egy megengedett tengelyenkénti terhelhetőségünk, ami normál esetben 8 tonna. Ennél a szerelvénynél, ami ugye részben a terepre mászkálás miatt ilyen nagy kerekű, van 6 tengelyes tréler, ami önsúllyal együtt 48 tonna normál terhelhetőségű, illetve a vontató ami 3 tengellyel 26-33 tonna terhelhetőségű szokott lenni, szintén a saját tömeg figyelembe vételével.
A tengelyek ettől még sokkal többet bírnak, hogy ez a normál eseti megengedett terhelésük. Mivel láthatóan legalább egy normál kamion hosszúságú a jármű és a terhelés, akár 8 tonnás tengelyenkénti határon belül, akár kívül esik, ezen a legalább 18 méteren oszlik el a teljes súly, rakományostól. Tehát ha nem egy nagy hidat veszünk a közútiak közül, hanem egy kicsit, aminek az adott szelvénye a kisebb felületre levezetett tömeg miatt leszakadna a Leo 2 alatt, akkor sem fog ez megtörténni, mert több szelvényen, illetve egy adott szelvény sokkal nagyobb felületén oszlik el a súly, tehát adott pontot a teljes szerelvényössztömeg esetén sem terhel olyan tömeggel, mint egy Leo 2 önmagában.
Ez igen sok hídon lehetővé teszi az áthaladást és ez csak egy egyszerű tréler. Ha nagyon mozgatni kell olyan helyekre, ahol aztán már tényleg soha nem csináltak mást, csak fahidakat szekereknek, akkor egyszerűen ahogy idehozták őket, magánfuvarozók speciális szerelvényekkel, ott a lehetőségek végtelenek.