• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
most arról nem beszélve hogy maróth a jegyzőkönyv szerint, ha jól olvasom hülyeséget beszél, nincs akksi nélküli hidrogéncellás cucc ilyen kaliberben..
Igen, kell akksi kisimítani a terhelés és a termelés közötti egyenetlenséget, de csak egy kis kapacitású puffer. Erre az üzemanyagcella lomha reakcióideje miatt van szükség. Egy lágy-hibridével megegyező arányban kell kb. akku bele, a fékerővisszanyerésre meg a lassú reakció miatti lag kiegyensúlyozására.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 678
34 565
113

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 790
12 120
113
A Rheinmetall és az UVision stratégiai partnerségi megállapodást írt alá a öngyilkos drónok gyártásáról
ideteszem mer valszeg mink is gyártsuk majd üket
Jo lenne. :rolleyes:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113
Igen, kell akksi kisimítani a terhelés és a termelés közötti egyenetlenséget, de csak egy kis kapacitású puffer. Erre az üzemanyagcella lomha reakcióideje miatt van szükség. Egy lágy-hibridével megegyező arányban kell kb. akku bele, a fékerővisszanyerésre meg a lassú reakció miatti lag kiegyensúlyozására.
Ez civil felhasználásnál lehet, hogy így van, de egy 30 tonnás jószág esetén simán elfér egy nagyobb kapacitású akku is. Mondjuk a V alakú padlólemez üregeiben. Én pl. a nagyméretű hidrogén tartályokat lehet, hogy gép tetején helyezném el a testen kívül. Ezen kívül lehet egy védettebb tartály is.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Igen, kell akksi kisimítani a terhelés és a termelés közötti egyenetlenséget, de csak egy kis kapacitású puffer. Erre az üzemanyagcella lomha reakcióideje miatt van szükség. Egy lágy-hibridével megegyező arányban kell kb. akku bele, a fékerővisszanyerésre meg a lassú reakció miatti lag kiegyensúlyozására.
meg a turbó...
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 643
113
Maróth, Palkovics, ezt két balféket folyamatosan . Egykutya,
Meg jó hogy itt vagy nekünk te, aki mi is vagy bölcsész mérnök? Mit is csináltál eddig amit itt foldobhatsz? Könyvet írtál te is többet gondolom :) amit szét kapkodtak. Női egyenjogúság kérdése, vagy a náci palesztinok terorrakcioi napjainkban. Stb
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 278
113
Mondom ezt úgy hogy nem szívesen látok egyelőre dízelmotoron kívül ilyen gépben mást.

Megítélésem szerint, a Honvédség igényeinek tökéletesen megfelelne, ha a Boxert kezdenénk gyártani, annak minden olyan verzióját, amire szükségünk van.
Még nagyon az elején van ez az elektromos hajtás. Hagyjuk kiforrni. Mert még változhat az irány.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 643
113
Zsolti gondolkoztam, hogy mit is keresel te itt. Rájöttem te ennek az oldal adminjainak vagy az embere akinek az a feladata, hogy itt pörgésd az unalmas időkben az oldalt. Biztos, hogy egy vagy több hosszú combo szőke vagy aki/akik a következő honvédelmi napon a meghivott htka s VIP fórumozókat fogod szórakoztatni Maroth büdzséjebol a VIP sátorA-ban
 

Fundin

Well-Known Member
2019. június 22.
718
2 716
93
Megítélésem szerint, a Honvédség igényeinek tökéletesen megfelelne, ha a Boxert kezdenénk gyártani, annak minden olyan verzióját, amire szükségünk van.
Még nagyon az elején van ez az elektromos hajtás. Hagyjuk kiforrni. Mert még változhat az irány.
Szerintem egy sima energiavisszanyerős hibriddel nem lenne gond. Relatív kiforrott technológia. A nagyobb egy tank dízellel megtehető hatótáv meg a hadi felhasználásnál is előny.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Zsolti gondolkoztam, hogy mit is keresel te itt. Rájöttem te ennek az oldal adminjainak vagy az embere akinek az a feladata, hogy itt pörgésd az unalmas időkben az oldalt. Biztos, hogy egy vagy több hosszú combo szőke vagy aki/akik a következő honvédelmi napon a meghivott htka s VIP fórumozókat fogod szórakoztatni Maroth büdzséjebol a VIP sátorA-ban
jahh,, abból vetten házat Marbellán, amit az admin fizet, de ez titok, el ne mondd senkinek, pls!!!
(Fun fact: szőkék helyett vörösek és barnák, de a többi stimmel.)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Ez civil felhasználásnál lehet, hogy így van, de egy 30 tonnás jószág esetén simán elfér egy nagyobb kapacitású akku is. Mondjuk a V alakú padlólemez üregeiben. Én pl. a nagyméretű hidrogén tartályokat lehet, hogy gép tetején helyezném el a testen kívül. Ezen kívül lehet egy védettebb tartály is.
De minek, amikor a lítiumos akkuk kockázatosabbak talán még a hidrogénnél is begyulladás szempontjából? A kapacitást arányosítva értem persze a gép tömegéhez, hajtáslánc teljesítményéhez, nem a Suzuki Swift anyósülés alatt elférő aktatáskányi akkupakkjára gondolok itt én sem. De egy max 5-10 km tisztán akkus üzemre elegendő csomag kell csak.