Merkava MBT (Izrael)

És ha kérdezhetem, milyennek látod a felépítését ? Mert pl. a Merkava ikonikus harckocsi számomra, nagyon jó promóval, de a felépítése teljesen illúzióromboló volt, a szolíd fotókkal, és a működési elveit is ismerve.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha engem kérdezel,a Merkava az első olyan hk,minek tervezésénél figyelembe vették a hibrid háború követelményeit is.
 
Ha engem kérdezel,a Merkava az első olyan hk,minek tervezésénél figyelembe vették a hibrid háború követelményeit is.

Én máshogy látom. A Merkava 1 - 4 fejlődés az olyan, mint a T-64A és a T-90M. A Merkava 1979-es, mint a Leó 2-es és az Abrams. Akkoriban Izrael épp a Jom Kippuri sebeit nyalogatta, meg az Arab ellenfeleivel ideiglenes fegyverszünetet kötött, de attól még maradt a fegyverkezés, sehol nem volt, hogy a sikátorból repülő RPG-7-est kell elviselnie.

Felépítésre valóban Unortodox a Merkava. Az Orosz és a Nyugati harckocsikat nézzük, azoknak frontálisan van igen vastag, távtartós, kompozitokkal kibélelt hézagolt / többrétegű páncélzatuk, középett a torony, és hátul a motor, addig a Merkava az orrmotoros, és nincs benne kompozit, max a Merkava 3 / 4 kapott kompozitot, de a tornyára, moduláris ékekként, a teknő ilyen szempontból "védtelen" / alternatív módszerekkel véd. Ahova az orrmotor megy, ott nincs kapacitás a többrétegű / távtartós, hézagolt teknő kialakítására ?

28.jpg



Ez megfelel az elfajzott T-55 / 62-es és a degradált T-72 / 90-esek és Abrams-ek ellen, de egy teljesértékű ellen már nem. Az RPG / LAW / ATGM ellen viszont életképes lesz, még akkor is, ha Mobility-kill.
 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)
Én máshogy látom. A Merkava 1 - 4 fejlődés az olyan, mint a T-64A és a T-90M. A Merkava 1979-es, mint a Leó 2-es és az Abrams. Akkoriban Izrael épp a Jom Kippuri sebeit nyalogatta, meg az Arab ellenfeleivel ideiglenes fegyverszünetet kötött, de attól még maradt a fegyverkezés, sehol nem volt, hogy a sikátorból repülő RPG-7-est kell elviselnie.

Felépítésre valóban Unortodox a Merkava. Az Orosz és a Nyugati harckocsikat nézzük, azoknak frontálisan van igen vastag, távtartós, kompozitokkal kibélelt hézagolt / többrétegű páncélzatuk, középett a torony, és hátul a motor, addig a Merkava az orrmotoros, és nincs benne kompozit, max a Merkava 3 / 4 kapott kompozitot, de a tornyára, moduláris ékekként, a teknő ilyen szempontból "védtelen" / alternatív módszerekkel véd. Ahova az orrmotor megy, ott nincs kapacitás a többrétegű / távtartós, hézagolt teknő kialakítására ?

28.jpg



Ez megfelel az elfajzott T-55 / 62-es és a degradált T-72 / 90-esek és Abrams-ek ellen, de egy teljesértékű ellen már nem. Az RPG / LAW / ATGM ellen viszont életképes lesz, még akkor is, ha Mobility-kill.
Merkava I kifejlesztése idején Izraelnek még korántsem volt olyan fejlett ipara.Hagyományos technológiábol igyekeztek a körülményeiknek megfelelő hk-t kifejleszteni.A legfőbb követelmény a személyzet védelmének növelése volt-akkoriban Izrael 3-4milliós kis ország.Azóta a Merkava ugyanúgy egy evolúciós fejlődésen ment keresztűl,mint a T72/90.
Valójában Izrael létrejötte óta folyamatosan hibridháborút vivott.A konvencionális háboruk között mindennaposak voltak a határ menti csetepaték,gerillaakciók,67 után a megszállt területeken is.82es háború konkrét oka a Libanon felöli erősődő gerilla zaklatás nyomásának megszüntetése volt.
Merkava eredetileg egy komplett járműcsaládnak készült.De a beérkező amcsi felszerelés,és az ipari kapacitás hiánya miatt ebből máig csak a Namer került sorozatgyártásra.
Amit különben nem értek,hogy a vizhűtéses motor belekerülésével a hütőegységet és a kipufogót miért nem vitték hátra a lánctalpak fölé mint a Lynxnél?
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Van egy rossz hírem az uraknak. Az első Merkava teknőjének is elég vastag (fizikai vastagság) rétegelt vagy NERA páncélzata volt. Aki nem hiszi tekintse meg ezt a képet (vagy bármelyiket a Merkava teknőről.

47iiueue6uuu.jpg
 
Merkava I kifejlesztése idején Izraelnek még korántsem volt olyan fejlett ipara.Hagyományos technológiábol igyekeztek a körülményeiknek megfelelő hk-t kifejleszteni.A legfőbb követelmény a személyzet védelmének növelése volt-akkoriban Izrael 3-4milliós kis ország.Azóta a Merkava ugyanúgy egy evolúciós fejlődésen ment keresztűl,mint a T72/90.
Valójában Izrael létrejötte óta folyamatosan hibridháborút vivott.A konvencionális háboruk között mindennaposak voltak a határ menti csetepaték,gerillaakciók,67 után a megszállt területeken is.82es háború konkrét oka a Libanon felöli erősődő gerilla zaklatás nyomásának megszüntetése volt.
Merkava eredetileg egy komplett járműcsaládnak készült.De a beérkező amcsi felszerelés,és az ipari kapacitás hiánya miatt ebből máig csak a Namer került sorozatgyártásra.
Amit különben nem értek,hogy a vizhűtéses motor belekerülésével a hütőegységet és a kipufogót miért nem vitték hátra a lánctalpak fölé mint a Lynxnél?

A Libanoni háborúban rögtönözve fogták be, effektív IFV hiányában, különben ha lehetett, a sivatagban, lőállásban leparkolva figyelték a távolt, hogy jön-e ellen.

3451579_orig.jpg


ylDStxzdDjS_7mYCTRTEDf7fpwNeCUOhuJ3927C64PoNxceV26O8AXbAM58tp4j2I4N1Fd4tjfrsaCjPyWmITLobK393Ft_lotWJfgCvGutOuCrnlgOeO9kG3nDCYhmR6IuEhwM


16_merkava_mk1_lebanon_shalom_hagalil_1982.jpg
 
Van egy rossz hírem az uraknak. Az első Merkava teknőjének is elég vastag (fizikai vastagság) rétegelt vagy NERA páncélzata volt. Aki nem hiszi tekintse meg ezt a képet (vagy bármelyiket a Merkava teknőről.

47iiueue6uuu.jpg

Én máshogy értelmezem a Merkava páncélzatát.

Nem látok benne NERA-t, főleg úgy, hogy a Nyugat is embargózta, akkor hogy működött volna a fémkohászat és a kompozitok növesztése ? Helyette Dél-Afrikából szereztek be vasat, és nekik ellentételezésként felajánlották a licencét, kissé borsos áron, 810,000 USD-ért, akkori árfolyamon, ami kegyetlenül drága volt nekik.


Az orrmotor védelmet nyújt, a maga módján, alternatívan. Egyszerhasználatos "páncélzat", elsődlegesen HEAT ellen. Régen Maljutka volt, most Kornet.

A HEAT fej az érzékeny a távolságra, és az az orrmotor van vagy másfél méter.

A kumulatív sugár nagyon sokat tud haladni egy homogén anyagban, azonban működése miatt heterogén környezetben “elkopik”. A harckocsi motorja egy nagyon heterogén környezet, tele különböző fémekkel, gumikkal, műanyagokkal, illetve levegővel.

A kumulatív sugár a roncsolást nem egyszerű plazmaforróságú hővel meg nyomással teszi, folyékony mivolta miatt az ellenoldali anyag szerkezetéhez idomul a sugár orrának szerkezete, hogy a lehető leggyorsabban haladjon, viszont ez minden anyagréteg esetében megtörténik a páncélban, minden rétegnél a sugár orraszerkezeti változásokon megy át, egy része leszakad, vagy az energiaveszteség miatt egyszerűen elpárolog.


Tehát szolid a Merkava, nem Darts ellen, hanem az SzPG meg a Kornet (!!!) ellen, meg jóindulattal az exportverziós 115 és 125 milis APFSDS-ek ellen, de az Arabok semmiből nem kapnak jót.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Semmi olyat nem mond a srác, amit ne tudtunk volna eddig is, de azért érdemes meghallgatni.


Az Elfnetes srác mind a videóban, mind az azalatti kommentelésben oltári hülyeségeket hoz Merkava vs. más harckocsik témában, @fip7 -nek és @molnibalage -nak megvan a kellő tapasztalata a vele folytatott vita értelmetlenségéről ...
 
Én máshogy értelmezem a Merkava páncélzatát.

Nem látok benne NERA-t, főleg úgy, hogy a Nyugat is embargózta, akkor hogy működött volna a fémkohászat és a kompozitok növesztése ? Helyette Dél-Afrikából szereztek be vasat, és nekik ellentételezésként felajánlották a licencét, kissé borsos áron, 810,000 USD-ért, akkori árfolyamon, ami kegyetlenül drága volt nekik.


Az orrmotor védelmet nyújt, a maga módján, alternatívan. Egyszerhasználatos "páncélzat", elsődlegesen HEAT ellen. Régen Maljutka volt, most Kornet.

A HEAT fej az érzékeny a távolságra, és az az orrmotor van vagy másfél méter.

A kumulatív sugár nagyon sokat tud haladni egy homogén anyagban, azonban működése miatt heterogén környezetben “elkopik”. A harckocsi motorja egy nagyon heterogén környezet, tele különböző fémekkel, gumikkal, műanyagokkal, illetve levegővel.

A kumulatív sugár a roncsolást nem egyszerű plazmaforróságú hővel meg nyomással teszi, folyékony mivolta miatt az ellenoldali anyag szerkezetéhez idomul a sugár orrának szerkezete, hogy a lehető leggyorsabban haladjon, viszont ez minden anyagréteg esetében megtörténik a páncélban, minden rétegnél a sugár orraszerkezeti változásokon megy át, egy része leszakad, vagy az energiaveszteség miatt egyszerűen elpárolog.


Tehát szolid a Merkava, nem Darts ellen, hanem az SzPG meg a Kornet (!!!) ellen, meg jóindulattal az exportverziós 115 és 125 milis APFSDS-ek ellen, de az Arabok semmiből nem kapnak jót.
De a helye tagadhatatlanul ott van vagy a NERA vagy a rétegelt páncélzatnak. Nem véletlen van az a rész úgy kialakítva a teknő elején ahogy.

A kummulatív sugáérról elég keveset tudsz. Nem hogy nem plazma forróságú, de még a rész olvadáspontját sem éri el.
 
De a helye tagadhatatlanul ott van vagy a NERA vagy a rétegelt páncélzatnak. Nem véletlen van az a rész úgy kialakítva a teknő elején ahogy.

A kummulatív sugáérról elég keveset tudsz. Nem hogy nem plazma forróságú, de még a rész olvadáspontját sem éri el.

1979-ben az Oroszok, Amik, Britek és Németek tudtak kompozitokat gyártani, de Izrael ?
 
Döntsd már el, hogy mi van....
Mit döntsek el te nagyon te? Végig azt írtam, hogy vagy NERA vagy rétegelt. A kompozitos felvetésre írtam, hogy az a rétegelthez nem kell, de nem foglaltam állást, hogy ez vagy az van beépítve. Ha nem tudsz magyarul, akkor kérdezz!
 
Az Elfnetes srác mind a videóban, mind az azalatti kommentelésben oltári hülyeségeket hoz Merkava vs. más harckocsik témában, @fip7 -nek és @molnibalage -nak megvan a kellő tapasztalata a vele folytatott vita értelmetlenségéről ...
Hát igen...
Legutóbbi aranyköpése az, hogy a kisebb torony és a csak hk testben levő személyzet nem számít, mert olyan pontos a harckocsi tüzelése, hogy emberméretű célt stabilan eltalál 2-3 km-ről. Amikor persze megmutatja neki az ember, hogy a marketing 0.20 mil adattal mi jön ki, akkor csend és hullaszag, bár pár híve azért még védi...

1,5-2 éve amikor felvette valaki, hogy csinálhatna csatahajó videót, pl. a Biscmarkról, akkor is olyan hülyeségeket kommentelt róla, édes istenem...
 
Merkava I/II hagyományos öntött és hengerelet páncélbol van,kazamata felépitésben.Merkava III-on jelenik meg kivűlröl blokkokban a NERA.
Bizony a konstrukció egyediségével igyekeztek pótolni a hagyományos páncéltechnológia hátrányait.