Recent Content by amanitin

  1. A

    MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

    a katonák jogállására ez vonatkozik: 2011. évi CXIII. törvény a honvédelemről és a Magyar Honvédségről a parancsmegtagadást illetően egy gyors átfutással azt az explicit részt találtam, hogy a parancsot meg kell tagadni, ha a végrehajtása bűncselekmény. De biztos van még
  2. A

    SM-27 Machete (Stavatti, USA)

    nem az számít, hogy mennyit képes. Az számít, hogy mennyi a valóság. USAF vadászpilóta átlag repóraszám mennyi? 100-150? Nyílván ennek van oka, és nem fog a triplájára nőni azért, mert a pilóták képesek lennének rá. Mint ahogy a fizetésük sem fog a felére csökkenni. Ezek adott dolgok, nem...
  3. A

    SM-27 Machete (Stavatti, USA)

    ez nem megközelítés kérdése. Lehet máshogy is számolni, de annak nem fajlagos üzemeltetési költség lesz az eredménye.
  4. A

    SM-27 Machete (Stavatti, USA)

    ennél jobb kérdés, hogy pl a gép értékvesztése benne van-e. Ha egy gép belekerült mondjuk (hasra ütök) 50 millióba, és van benne (hasra ütök) 10 ezer óra repülés élettartam, akkor az önmagában 5000 dollár óránként.
  5. A

    SM-27 Machete (Stavatti, USA)

    nem fogalmaztam egyértelműen. A repóránkénti üzemeltetés összköltségnél a kérdés nem az, hogy a pilóta mennyit keres _miközben repül_. Az nyílván nem olyan nagyon sok. De a pilótát akkor is fizetni kell, amikor nem repül, és ez nem választható vagy megúszható. Tehát ez is üzemeltetési költség...
  6. A

    SM-27 Machete (Stavatti, USA)

    a kérdés az volt, hogy mennyi a pilóta bére per repült óra. Az átlagos repült óraszámmal kell elosztani a fizetést. Bért akkor is kell fizetni amikor nem repül.
  7. A

    SM-27 Machete (Stavatti, USA)

    az USAF-ban ez a szám 250-300 dollárról indul fölfelé, egy kezdő vadászgép pilóta fizetését és az átlagos éves repórát figyelembe véve
  8. A

    Rafale (Dassault, Franciaország)

    de durva. Hogy képes ez így felszállni egy hajóról
  9. A

    JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

    "Az NG méretnövelése explicit beismerése annak szerint, hogy ezt csúnyán benézték és a Gripen túl kicsi" amióta világ a világ, a platform fejlesztési projektek 99.9%-a a nagyobb, nehezebb, bonyolultabb, drágább irányba ment el, és nem a kisebb, egyszerűbb, olcsóbb irányba. Állami beszerzések...
  10. A

    B-21 / LRS-B (Northrop Grumman, USA)

    Ez az új gép mit tud majd, amit nem lehet a B2-be belerakni? Vagy annak megsemmisítették már a gyártósorát?
  11. A

    Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

    igen, Iránban szerintem lőnek azért, ha learabozzák őket. És valószínűleg Szaud-Arábiában sem érdemes azzal a szöveggel okoskodni, hogy de hát miért ez a nagy ellenségeskedés, hiszen ők is arab testvéreitek :D
  12. A

    Rafale (Dassault, Franciaország)

    " India a francia kormánnyal való közvetlen tárgyalásokat preferálja" A gyártó helyett 'közvetlenül' a kormánnyal. Eszméletlen jó ez a megfogalmazás. Gondolom minimum politikusnak vagy marketingesnek kell ahhoz lenni, hogy az ember pontosan az ellenkezőjét belemondja egy mikrofonba, mint a...
  13. A

    Grachonok / Project 21980 osztály (Oroszország)

    A gearbox ebben az esetben csak a hajtásláncokat kapcsolja össze fix áttétellel. Nincs több 'sebesség', mint egy autóban. A kuplung lekapcsolja és összezárja a gázturbinát a hajócsavarral. http://en.wikipedia.org/wiki/File:CODLAG-diagram.png Ekkora teljesítménynél nem tudok áttételek...
  14. A

    Rubis / Amethyste osztály (Franciaország)

    szerintem is az eredmény a lényeg, és semmi megbízhatót nem lehet tudni arról, hogy mi történt ezen a gyakorlaton. Amiről ez a cikk szól, az 'állítólag írja a Blikk' kategória.