Azért nem mindegy, hogy egy termékből mennyit vesze, kettőt vag kétszázat...
A techtranszferrel meg az a bajom, hogy amíg elkezdi ontani (ld. Lynx) a terméket a gyártósor, addig a környéken semmilyen búr cuccot gyártó üzem nem létezik, ahonnan áthidaló megoldásképpen rendelhetnél. (A legközelebbi talán a kazahsztáni.)
Továbbra is úgy vélem, hogy a Patria minősége, variálhatósága és érettsége miatt (bár én elsőnek a Boxerrel is kiegyeztem, csak belátom, hogy az kib. k. drága) a legjobb választás nekünk. Ekkor meg jobb ugyanattól a gyártótól vásárolni - a sokat emlegetett logisztika.... És abban sem vagyok egyáltalán biztos, hogy a búr lenne a jobb 6x6 nekünk.
(Mellesleg a nekem a Rooivalk nagyon tetszett, csak leálltak a (tovább)fejlesztéssel, meg nem volt mennyiség belőle még otthon sem, így nem korszerűsítették, és szép lassan elavult.)
Nem jo parhuzam a Lynx,mert azt elobb ki is kellett fejleszteni.Eucvador tavaly tendelte meg,iden kezdik az összeszerelést.Az slkatreszbazis amerikai.Nekunk logikusabb a német bazis,ha MAN teherautoink lesznek.
Meg mindig nem erted,hogy a PSZH nem IFV.....
Patria/Pasi max pancelzata lehet LvL4,de a terhelhetoseg kárára.M6 LvL4 vedettseggel meg 9 tonnaval terhelhető.M6 akna es IED(kozeli tuzersege granatrobbanas..) vedelme meg jobb,mint a Lynxe.Ami azert nem semmi,hogy jobb,mint egy HIFVje.PatriaPasi,de ami azt illeti,a Patria XP is rosszabb e teren ( pedig az XPn bur aknavedelmi rendszer van,csak az előző generacios).Ukran háború fenyeben ezek nem megvetendő előnyök.(M6 14kg TNT kerek alatti robbanast kibir ugy,hogy utana helyben javítható.Max 21 kg TNT egyenértékű robbanast élhető bent túl,de az utan ipari nagyjavitassal allithato csak helyre).
PatriaPasi kozepmotoros.M6 meg egy kompakt orrmotoros konstrukció.Nagyobb a hasznos tér.M6 ugy visz el egy 8 fos loveszrajt,hogy kozben egy 30 milis torony is elfer rajta.Jelenleg egy orosz torony van rajt,mert a kazahkok azzal rendeltek( masok meg könnyű, egyszerű gp-as toronnyal),de rendelhető akarmi massal,ami ráfér.Belga, zsidó,norveg,bur,vagy ha tetszik kinai(en spec zsidót vagy norvegot javallom,esetleg belgat.Balgak 90 milis agyutornya ráfér).A vezetoter mögött az egesz jármű szabadon variálható.Ha tetszik rakhatsz ra PULS sorozatveto rendszert,vagy konténerszállító platót,vagy raepited a 2084 radart- amit uri kedved es lapos penztarcad megbir.
Amit en fpntosnak tartok,hogY a konstrukció jellege miatt konnyen kialakithato növelt,4 vagy akar 5 tengelyes valtozata is.4tengelyesen elferne egy AGM modul,5 tengelyesen meg a Sigma torony....Vagy sokminden más.
Rooivalkot nemreg modernizaltak.Es papiron elkeszult a következő generacios Mk2 modell is.Neten rakeeshetsz,Denel nyilatkozta,hogyha kap minimum 75 db-os megrendelést,gyartasba veszi.
Ecuador 67 millio dollarert rendelt 137 jarmuvet,plusz dronokat,es egy BMS rendszert az Elbittol.Ennek az uzletnek a reszekent veszik az M6-ot,helyi osszeszerelessel.Sajnos olyan hirt nem talaltam,hogy a 137 jarmubol mennyi lesz M6(, és annak kulon mennyi az ára.A masik jármű,ami a csomagban van,az izraeli Tiger Mk I pancel auto,egy 4x4es jargany,azt is tobbfele alvaltozatban.M6 valtozatuk alap APC lesz,valoszinuleg LvL3 vedettseggel,alapkezi működtetésu gp toronnyal.( Bar van ahol erre is tobbfele alvaltozatot irnak,hogy lesz koztuk rcws,illetve av hordozó és pk vezetesi pont valtozat is- majd meglátjuk)
Meg1x.... Várpalotai RM loszergyar bur fejlesztésu loszereket fog csinálni.....Nagyon nem kell majd messzire menni,ha a kornyeken bur technológiával működő uzemet akarsz találni