Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 495
35 677
113
GYSEV Cargot is privatizálja a NER... Ezért volt akkor olyan fontos a teljeskörű állami hatalom a cégbe...
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 074
9 479
113
GYSEV Cargot is privatizálja a NER... Ezért volt akkor olyan fontos a teljeskörű állami hatalom a cégbe...
Privatizáció jelentése: magánosítás, az állam tulajdonát képező vagyontárgy magánkézbe adása.

Most inkább arról van szó, hogy a korábban fillérekért elkótyavetyélt cégeket vásárolja vissza az állam vagy a NER.
Előnye:
-hasznot nem viszik ki az országból
-már bejelentették, hogy vasútra akarják átrakni az átmenő kamion forgalmat
-talán lesz vasút fejlesztés
-talán lesz mozdony gyártás

Szép Karácsonyi ajandék!

Mit kérjünk jövőre?
(én dróngyártást kérek)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Kávé

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 495
35 677
113
Privatizáció jelentése: magánosítás, az állam tulajdonát képező vagyontárgy magánkézbe adása.

Most inkább arról van szó, hogy a korábban fillérekért elkótyavetyélt cégeket vásárolja vissza az állam vagy a NER.
Előnye:
-hasznot nem viszik ki az országból
-már bejelentették, hogy vasútra akarják átrakni az átmenő kamion forgalmat
-talán lesz vasút fejlesztés
-talán lesz mozdony gyártás

Szép Karácsonyi ajandék!

Mit kérjünk jövőre?
(én dróngyártást kérek)
GYSEV (jelen esetben a cargo része) nagyrészt a magyar állam kezében van (volt) ami most átkerült a NER-hez (Tiborc) Ez olyan mintha annak örülné, ha a Gyurcsány kormány kiprivatizálta volna Bigének a MÁV Cargot... És ez azt vetíti előre, hogy a GYSEV személyszállítási része le fog süllyedni a MÁVhoz mitn annak idején a MÁV is amikor kivették belőle a cargot.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 182
14 157
113
Privatizáció jelentése: magánosítás, az állam tulajdonát képező vagyontárgy magánkézbe adása.

Most inkább arról van szó, hogy a korábban fillérekért elkótyavetyélt cégeket vásárolja vissza az állam vagy a NER.
Előnye:
-hasznot nem viszik ki az országból
-már bejelentették, hogy vasútra akarják átrakni az átmenő kamion forgalmat
-talán lesz vasút fejlesztés
-talán lesz mozdony gyártás

Szép Karácsonyi ajandék!

Mit kérjünk jövőre?
Puls/nagy legvedelem
(én dróngyártást kérek)
Mond el kavebacsinak milyen dronocskat szeretnel es en tovabbitom a jezuskanak Hm1be:p
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 074
9 479
113
GYSEV (jelen esetben a cargo része) nagyrészt a magyar állam kezében van (volt) ami most átkerült a NER-hez (Tiborc) Ez olyan mintha annak örülné, ha a Gyurcsány kormány kiprivatizálta volna Bigének a MÁV Cargot... És ez azt vetíti előre, hogy a GYSEV személyszállítási része le fog süllyedni a MÁVhoz mitn annak idején a MÁV is amikor kivették belőle a cargot.
Akkor én kevertem össze, azt hittem a régi MÁV Cargo-ról van szó, amit a Rail Cargo Austria és a GYSEV Zrt. konzorciuma vett meg (privatizált) 2008-ban.
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 495
35 677
113

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 684
113
Remélem a BYD csak az első fecske. De jó lenne, amcsi cégeket is itthon látni, meglátjuk.
Dolgoztál már kínai vagy amerikai cégnek? És németnek, franciának, más nyugat-európainak? Csak hogy van-e összehasonlítási alapod azon túl, hogy NAGY DZSIDIPI JÓ!!!!

Ezerszer inkább a német főnököket mint az amerikaiakat, főleg gyártásban.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 600
97 781
113
Dolgoztál már kínai vagy amerikai cégnek? És németnek, franciának, más nyugat-európainak? Csak hogy van-e összehasonlítási alapod azon túl, hogy NAGY DZSIDIPI JÓ!!!!

Ezerszer inkább a német főnököket mint az amerikaiakat, főleg gyártásban.
Nem minden főnök a nemzetisége szerint egyforma.
Dolgoztam totál suttyó német főnökkel, meg kevésbé Übermesch-el is...ahogy magyar főnök esetén is.

De ha sztorizunk a legjobb főnököm orosz volt.
Ha a belga már félig francia, akkor olyan is volt.
Kínaiakkal Kínában csak rövid ideig, de még vissza vágyok.

Egyébként csak német cégnek dolgoztam, de eléggé más a hozzáállás országonként, hiába egy konszern.

De ettől függetlenül jó ha minél több cég jön és feszesen tartja a munkaerőpiacot, Akkor lehet jól keresni, akkor tudsz könnyen váltani, ha xar helyen termeled a gdp-t.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 684
113
Nem minden főnök a nemzetisége szerint egyforma.
Ahogy nem minden ország hozzáállása sem a munkavédelemhez, a túlmunkához, munkavállalói jogokhoz, stb. Ez pedig a főnökök keresztül lecsurog.

Ha még csak német cégnek dolgoztál, akkor egyelőre ne verd a segged a földhöz az alternatíváktól, ahol nincsenek munkajogok, a hétvégi fizetetlen túlóra elvárás, stb. Bizony, az amerikai cégeknél is, Kína meg különösen. Plusz az amerikai cégeknek nem ez az egy szorosan integrált gazdasági befolyási zónájuk van, mint a németeknek. Láttam már viszonylag energiaintenzív "svéd" (valójában amerikai) céget frissen felújított gyárat felpakolni, és elvinni Mexikóba "Európa legolcsóbb rezsicsökkentett lakossági gázára" hatására... hiába, az olcsó gáz. A németeknek jóval kisebb a mozgásterük ilyen téren, globalizáció ide vagy oda.

A feszes munkaerőpiac szuper, főleg ha nem vendégmunkásokkal töltöd fel. Persze most épp vannak hangzatos látszat intézkedések, mert épp szarban a gazdaság, és amúgy is le kell építeni az idénymunkásokat, a többinek meg eszébe nem jut béremelést kérni, örül, ha munkája van, szóval mehet a látványpolitizálás, hogy amíg én plakátokat helyeztethetek ki, addig itt vendégmunkás nem marad!!!!
Persze ha fordul a kocka és tényleges bérfelzárkózás lenne a nyugathoz, akkor ugyanígy egyik napról a másikra jönnek vissza a vendégmunkások, jön a napi 3 cikk, hogy nélkülük nincs esélye a gazdaságnak, és a megfelelő felolvasóemberek itt is majd mantrázzák ezeket a bölcseleteket.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97 and Rferi66

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 600
97 781
113
Ahogy nem minden ország hozzáállása sem a munkavédelemhez, a túlmunkához, munkavállalói jogokhoz, stb. Ez pedig a főnökök keresztül lecsurog.

Ha még csak német cégnek dolgoztál, akkor egyelőre ne verd a segged a földhöz az alternatíváktól, ahol nincsenek munkajogok, a hétvégi fizetetlen túlóra elvárás, stb. Bizony, az amerikai cégeknél is, Kína meg különösen. Plusz az amerikai cégeknek nem ez az egy szorosan integrált gazdasági befolyási zónájuk van, mint a németeknek. Láttam már viszonylag energiaintenzív "svéd" (valójában amerikai) céget frissen felújított gyárat felpakolni, és elvinni Mexikóba "Európa legolcsóbb rezsicsökkentett lakossági gázára" hatására... hiába, az olcsó gáz. A németeknek jóval kisebb a mozgásterük ilyen téren, globalizáció ide vagy oda.

A feszes munkaerőpiac szuper, főleg ha nem vendégmunkásokkal töltöd fel. Persze most épp vannak hangzatos látszat intézkedések, mert épp szarban a gazdaság, és amúgy is le kell építeni az idénymunkásokat, a többinek meg eszébe nem jut béremelést kérni, örül, ha munkája van, szóval mehet a látványpolitizálás, hogy amíg én plakátokat helyeztethetek ki, addig itt vendégmunkás nem marad!!!!
Persze ha fordul a kocka és tényleges bérfelzárkózás lenne a nyugathoz, akkor ugyanígy egyik napról a másikra jönnek vissza a vendégmunkások, jön a napi 3 cikk, hogy nélkülük nincs esélye a gazdaságnak, és a megfelelő felolvasóemberek itt is majd mantrázzák ezeket a bölcseleteket.
Mikor verhetem a seggem a földhöz? Te már a földhöz verheted a segged? Ez a fajta személyeskedést szükséges? Tudom nehéz anélkül, de én is megerőltetem magam.

Az hogy jön megy gyár igazán nem országspecifikus ez a globalizmus.
Mikor, hol fizetett a túlóra nem a tulajdonostól és az országtól függ. Mindenre éltem már át példát. Sokszor a közvetlen főnöknek is van mozgástere. Sőt a melósnak is. Munkaidőkeretre baxik bemenni...

A vendegmunkás szabály csak nem az lett, amit OrbiBaba mondott? X időre, utána haza. Amelyik országgal nincs ezt betartató kétoldalú szerződés ott vége a bulinak.
Abban igazad van most könnyebben megteszi, amikor csökken a munkaerőhiány, sőt.
Azt majd néz meg mikor volt a legnagyobb a bérfelzárkózás a Nyugathoz. Lehet nem fog tetszeni...

realkeresetstat230227.jpg



2023 sajnos az ábrán nem látszik az -2,9 % volt, ezt beleszámoltam.
2024 már emelkedés lesz de nem írom be, ne rontsam a statisztikát.

Orbán alatt +73,5 18 év alatt évi átlag +4.
2010 utan +54,5%
98 - 02 közt +19% ( 02-öt még 98-at megfeleztem, mert Gyula is a választás előtt, illetve Megyo utána, hogy legitimálja D-209-es múltját osztogatott.)


Nem Orbán +10,1 14 év alatt évi 0,7
90-91 nincs meg, de sejtheted, hogy rekordmínusz volt, de itt is nagyvonalú leszek, hagyjuk.
 
Status
Not open for further replies.