
Bemutatták az első magyar csuklós elektromos buszt: itt a Credobus Ele...
A Kravtex-Kühne Csoport hazai gyártású e-buszaival zöldítheti a közösségi közlekedést a jövőben a Volánbusz. A társaság 2025 elején teszteli a típust.

Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Tömören:![]()
Kuruc.info - A Fidesz a vendégmunkás-áradat szüneteltetésével próbálhatja visszaszerezni választói bizalmát
Még a saját híveik is érzik az ellentmondást.kuruc.info
Érdekes lesz, ha nem lesz munkás a gyárakba... igaz úgyis csökken a termelés.
Nem egészen. Mert kinn van külföldön több százezer munkásunk, itthon lébecol a közszférában további sok százezer munkásunk. Annyi a gond mindössze, hogy van egy szándékosan alacsonyan tartott bérszínvonal, ami pusztítóan hat a magyar munkaerőpiacra.
A mostani magyar színvonalon a vendégmunkás a fejlődés legnagyobb akadályozója. Miatta nem lehet előrébbjutni. Már felírtam feljebb, hogy mi a gond:
Egy katasztrófa a vendégmunkások megjelenése a fejletlen magyar munkaerőpiacnak. A második világból az elsőbe akartunk lépni, ehelyett a harmadik világban találjuk magunkat.
- befagyasztja a piac kikényszerítette bérnövekedést
- ezáltal még jobban csökkenti a dolgozni hajlandóságot
- növeli a dolgozni hajlandók és tudók kivándorlását
- befagyasztja a szintlépést a gazdaságban a primitív összeszerelőország szintjén
- stb.
A profit amire a gyár szert tesz.
És amiért először komolyan növekedni kezdett a bérszínvonal és vele felzárkózni a magyar társadalom némiképp. Ezen alapult a növekvő magyar fogyasztás, a konjuktúra alapvető érzése a tíz jó évben. Na ennek vége van és nem is fog visszajönni a vendégmunkások miatt, akikkel a gyárak letörik a bérköveteléseket. Látszik a tulajdonosok arrogáns, pökhendi hozzáállásán a szakszervezetek, a dolgozóik felé az elmúlt évben, hogy nagyon is érzik mennyire nyeregben vannak, bármit megtehetnek újra a magyar munkaerővel. Ez pedig legkevésbé az ország érdeke!
Úgy teszem és a vendégmunkásokban a társadalmi felzárkózásunk végét látom joggal. Nem álltunk azon a színvonalon társadalmilag, hogy fogadni tudtuk volna őket. Ahhoz még tíz év konjuktúra kellett volna. Nem így történt, most a lassabb fejlődés, de vendégmunkások nélkül az érdekünk. Ha kell, akkor vissza kell mondanunk beruházásokat, mert az államnak a magyar munkás érdekét kellene néznie: a munkaerőhiányt és nem befektetési kényszertől hajtva visszataszítani a magyar melóst oda, ahol Gyurcsány idején volt.
Nemhogy megállt, de már visszafelé halad. Szorulnak ki a magyarok a munkaerőpiacról a vendégmunkások miatt, ennek minden társadalmi következményével.
A magyarokat és leginkább a cigányokat. Lassan világos lesz a cigányoknak, akik amúgy is hajlamosak az erőszakra, hogy:
Koszos, lusta, de jövedelmet akaró cigány vagy? Üsd-vágd a tiszta és dolgos vendégmunkást, mert miatt nincs munkád!
Ahogy a magyaroknak is:
Béremelést akarsz, jobb munkakörülményeket? Üsd-vágd az ezeket nem igénylő vendégmunkást, mert miatta nincs rá esélyed!
Olyan társadalmi válság felé haladunk a túl korán, túl fejletlen szinten behozott vendégmunkástömegek miatt, amely el fogja pusztítani a NER-t. A sovinizmus, a rasszizmus az elkövetkező évek leghatékonyabb ellenzéki hívószavaivá válnak, mert a legsúlyosabb társadalmi problémánkra: a vendégmunkásokra jelentenek választ. Lényegében egyedüli választ, mert a gazdasági és társadalmi érdekünk a fejlődés, az oktatás fejlesztésén (kizárólag a reáloktatás) át az előrelépés lehetősége helyett a harmadik világba való lecsúszásunknak ágyaznak meg. A harmadik világbeli munkással a gazdasági harmadik világ érkezik meg, azok az üzemek, amiknek amúgy nem hozzánk, hanem a Fülöp-szigetekre vagy Indonéziába kellene települniük. Velük versenyzünk, nem Németországgal. Az akkugyáras versenyhelyzet csak rövidtávú politikai és nem hosszútávú gazdasági kényszerből fakad. Nincs semmilyen gazdasági kényszere Németországnak arra, hogy akárcsak egyetlen nagyvolumenű akkumlátorgyára is legyen, de mivel az ökokommunista ötéves tervben az szerepel, hogy nincs többé német autóipar, ezért kénytelenek ezekért a gyárakért versenyezni, de ez ne tévesszen meg minket, egy német zsákutcával versengünk itt, ahol a saját fejlődésünket áldozzuk be. Már csak azért is, mert ha összeomlik (márpedig össze fog, mert természetellenes akarat) az ökokommunizmus, akkor az akkumulátor és minden ilyen technológia lehet teljesen értéktelen lesz Európában, mint a szabolcsi alma és a Lada személygépjármű a KGST romjain.
Bár itt jön a jó kérdés: az öngyilkos Európa kellős közepén vajon milyen jövőnk, milyen fejlődésünk lehetséges még egyáltalán! Lényegében kontinentális szintű zsákutcában vagyunk és azzal, hogy európai ország vagyunk egyben garantált a harmadik világba lecsúszásunk is, mert a Nyugat is arrafelé tart. A nyugat által kirobbantott és vívott ukrán-háború lehet, hogy erre az évszázadra megszüntette Magyarország felzárkózási lehetőségeit és akkor egy erősebb, vendégmunkásokra alapozott harmadik világbeli pozíció még viszonylag tűrhető jövőkép is nekünk, ahhoz képest, ha ez se lenne.
Ebben a kommentben én magam is egy saját eddig álláspontomtól eltérő irányban vizsgálom a helyzetünket. A munkaerőpiaci helyzetképemmel a vendégmunkások kapcsán alapvetően egyet tudok érteni, nem nagyon tudom cáfolni azt, amit a saját szememmel látok, míg a rossz földrajzi helyzetünk (Európa közepén) miatti könnyen lehet nagyon szomorú jövőképünk egy érdekes felvetés saját magamnak, amin még gondolkodnom kell pár aspektusból. Könnyen lehet olyan szintű katasztrófa előtt állunk, ami végleg betesz nekünk, ha tőlünk független módon Európa tényleg összeomlik (márpedig ennek valószínűsége tényszerűen közelgő dolog).
A magyar KKV szektor jelentős része életképes, de nem fogja erősíteni őket ha még itthon is olcsó és igénytelen vendégmunkásokkal termelő versenytársakkal kell versenyezniük. Nagyon nem! A vendégmunkások a magyar kkv szektort is padlóra küldik, amikor a hozzájuk képest tőkeerős külföldi befektető leváltja őket vendégmunkásokra építve a beszállítói láncokban, amely folyamat szintén beindult már hazánkban. A vendégmunkások jelentős része nem nagy multikhoz, hanem kkv-hez érkezik és nem a magyar kkv-hez! De a multik közül a kormány által most behozottak egyike-másika mehet innen a csába, ha csak filléres vendégmunkásokkal hajlandó nálunk termelni a jól fizetett, munkavállalói jogokkal, juttatásokkal rendelkező magyar munkás helyett!
Egész egyszerűen a katasztrofális következményeket magával hozó vendégmunkásokat ki kell iktatni a képletből.
Korábban, elvben én is azt hittem, hogy pótolhatatlanok lesznek, de aztán most szembesültem vele, hogy a valóságos Magyarországon, annak gazdasági fejlettlensége miatt milyen problémákat okoznak, amelyeknek milyen katasztrofális következményei vannak és lesznek.
Ennyi.Egyszerű történet ez. Ha a melós megbecsülését adó munkaerőhiányt megszünteted vendégmunkásokkal, akkor ellopod a munkás ütőkártyáit a kezéből bármilyen tárgyaláson (ki ha én nem, hogy ha nem úgy ahogy nekem jó, stb). A következményeket már tavaly láthattuk az infláció ellenére stagnáló béreken, romló munkakörülményeken és a munkaadók példátlan arroganciáján.
Egy szóval össze lehet foglalni a magyar melós minden bajának okozóját jelenleg: vendégmunkások.
A vendégmunkás lényegében szuper-sztrájktörő. Visszaléptünk száz évet és a szakszervezeteknek át kell alakulniuk verőbrigádokká -mint a munkásmozgalom hajnalán-, akik addig ütik-verik a vendégmunkásokat, hogy azok haza nem takarodnak és olyan rossz híre lesz a sovén, rasszista Magyarországnak, hogy nem akar ide újabb jönni. Addig itt esélyük se lesz érdekvédelemre...
A vendégmunkásuk lényegében nem fogyasztanak Magyarországon. A szállásukat gyakran a gyár állja, étkezésük az üzemben megoldott. Az a kevés, amit vásárolnak nálunk, az döntően élelmiszer és ruházat (aminek a java része amúgy is import Magyarországon). Pénzük java részét hazautalják. Nem tudnak és nem is akarnak hozzájárulni a hazai fogyasztáshoz ellentétben a magyar vagy cigány munkással, ráadásul az utóbbiakat egyre növekvő mértékben szorítják ki a munkaerőpiacról (ahol igaz csak kényszerből alkalmazták őket, mivel jobbára használhatatlanok).
A vendégmunkás a gyártulajdonoson kívül alapvetően senkit nem gazdagít, az általa kiszorított helyi munkaerővel meg pont az országot szegényíti. A vendégmunkások száma már most jócskán túllépte a megengedhető szintet. A társadalmi felzárkózásunk egyik legfőbb akadályává lépett elő a jelenlétük. Az eddigi fejlődést, ami szépen haladt a fejlesztő ország felé visszakanyarítják az összeszerelőüzem ország felé, romló bérszínvonallal, munkakörülményekkel és az elmúlt tíz év fejlődését a lakosság szempontjából semmivé tevő jelenséggel.
Oszt miféle…?Trump-al újra jönnek majd az USA befektetések:
Valszeg Musk-al az élen.
Időzítve, de az egész jó:
Takarodjon a pi@csába, idehozza még azt a szélhámozó muskot is oszt majd azt is jól kitömik majd állami támogatásokkal!Trump-al újra jönnek majd az USA befektetések:
Valszeg Musk-al az élen.
Időzítve, de az egész jó:
Takarodjon a pi@csába, idehozza még azt a szélhámozó muskot is oszt majd azt is jól kitömik majd állami támogatásokkal!
Volt rá 14 évük, nem tették naggyá, arra volt jó ez a 14 év, hogy jól kitömjék a saját, meg a neres haverjaik zsebét meg 1000 milliárdokat beleöltek az akkugyárakba, mikor az elektromos autók piaca szépen összeomlik.
EV sales in January - November 2024 vs Jan-Nov 2023 | |
Global | 15.2 million, +25% |
China | 9.7 million, +40% |
EU & EFTA & UK | 2.7 million, -3% |
USA & Canada | 1.6 million, +10% |
Rest of World | 1.1 million, +25% |
Az európai kereslet “összeomlott”…Összeomlás:
Kína: +40%
Global: +25%
EV sales in January - November 2024 vs Jan-Nov 2023 Global 15.2 million, +25% China 9.7 million, +40% EU & EFTA & UK 2.7 million, -3% USA & Canada 1.6 million, +10% Rest of World 1.1 million, +25%
![]()
Here's how China, not Europe, is driving growth in global EV sales
China contributed to two-thirds of global EV sales in November, according to a new report.www.euronews.com
Musk remélem hozza az Optimus robot gyárát, bár akkor az lesz a baj, hogy miért nem vendégmunkások jönnek inkább.
Összeomlás:
Kína: +40%
Global: +25%
EV sales in January - November 2024 vs Jan-Nov 2023 Global 15.2 million, +25% China 9.7 million, +40% EU & EFTA & UK 2.7 million, -3% USA & Canada 1.6 million, +10% Rest of World 1.1 million, +25%
![]()
Here's how China, not Europe, is driving growth in global EV sales
China contributed to two-thirds of global EV sales in November, according to a new report.www.euronews.com
Musk remélem hozza az Optimus robot gyárát, bár akkor az lesz a baj, hogy miért nem vendégmunkások jönnek inkább.
Igazából az irány adott és nem fog változni.Az átmenet sebessége közelít a realitásokhoz.Az európai kereslet “összeomlott”…
A nálunk települt gyárak (akku, majdani EV) oda termelnek…termelnének.
Szóval az “egyéb” piacok nem sok relevanciával bírnak.
Sz tök jó, ha kínai piac “repül”, de ez itt kit érdekel.
Szóval kikeltre még azért várni kell…
Már mind visszahozta. Amit beletesz az állam, annál tízszer nagyobb befektetett pénz érkezik, ami állami támogatás nélkül nem jönne.A beleölt pénzt mikor hozz vissza?
Mit értünk visszahozta alatt?A beleölt pénzt mikor hozz vissza?
Már mind visszahozta. Amit beletesz az állam, annál tízszer nagyobb befektetett pénz érkezik, ami állami támogatás nélkül nem jönne.
Nem véletlen harcol ezekért mki.
Mit értünk visszahozta alatt?
Röviden nem. Még nem.Több adó fizettek, amin amit rájuk költöttünk.
Ebben egyet értünk, ám anno Teszla bácsi idején is próbálkozott az elektromos autózással nem is kis távolsággal, 1000km-t tudott megtenni egy feltöltéssel. Ami már nem volna rossz, s meggondolná az ember a váltást is! Ám a mostani 300km az sifli, túrót nem ér! Szegedről esetleg fel tud menni Bpestre, ám visszajönni már nem tud! Különösen ha használt az akkupakk. S ráadásul az akkupakk is méregdrága, fele a kocsi értékének!Röviden nem. Még nem.
De azért az értékelés ennél komplexebb kérdés.
Ott kell tölteni az autót, a munkáltató vonhatná is rögtön a béréből, vagy juttatásként adhatna ingyentöltést...Anjuk a gyereket reggel viszi óvodába, iskolába, utána megy dolgozni, kocsi a munkahely előtt a parkolóba!
- Végül is jó a gondolat, ha a munkáltató befektet napkollektorokba s a munkahely tetejét vagy üres területet lefedi, mindjárt ott a lehetőség a dolgozóinak az ingyen autóakksik töltéséhez!Ott kell tölteni az autót, a munkáltató vonhatná is rögtön a béréből, vagy juttatásként adhatna ingyentöltést...
Én dolgoztam ilyen helyen, de csak valamelyik főnök teslája állt ott, meg egy 80 millás benzines merdzsó. Még vevők sem álltak ott (AC töltők voltak). Ebként meg olyan fillérbaszó cég volt, hogy a PDA-k akksiait úgy kukázta össze és a mindenki által ismert karbantató (valakinek valakije, alkoholista, pohos, de legálább kurvára nem vicces) figura forrasztotta (!!! aksikat nem forrasztunk!!!) össze. Hát nem volt egy sikeres projekt, mit mondjak! (Másfél hónap volt, mire kicseréltek pár neont, de csak ott, ahol mutattam és még folytathatná. Ezért röhögök, mikor kkv fejlesztésekről van szó. LEsz még pár luxuxjárgány a parkolóban. Ja, és ez egy bőven 10 milliárdos árbevétel feletti magyar cég.)- Végül is jó a gondolat, ha a munkáltató befektet napkollektorokba s a munkahely tetejét vagy üres területet lefedi, mindjárt ott a lehetőség a dolgozóinak az ingyen autóakksik töltéséhez!
- A vállalat kapna a telepítésre támogatást s mindenki jól járna! Szerintem mindjárt megugranának az elektromos kisautók népszerűségei! Egy 50km-es körzetbe a bejárás is kifizetődő volna! A városok tisztaságán s csendjén azért sokat segítene!
- Ám hosszútávra mégse használnám!
lehet bilibe lóg, de a bmw sztorija is lehet az ügyben irányadóDe az ilyen átmenet nem fáklyásmenet. Remélem a BYD csak az első fecske. De jó lenne, amcsi cégeket is itthon látni, meglátjuk.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..