Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 376
113

Érdekes lesz, ha nem lesz munkás a gyárakba... igaz úgyis csökken a termelés.
Tömören:
Nem egészen. Mert kinn van külföldön több százezer munkásunk, itthon lébecol a közszférában további sok százezer munkásunk. Annyi a gond mindössze, hogy van egy szándékosan alacsonyan tartott bérszínvonal, ami pusztítóan hat a magyar munkaerőpiacra.

A mostani magyar színvonalon a vendégmunkás a fejlődés legnagyobb akadályozója. Miatta nem lehet előrébbjutni. Már felírtam feljebb, hogy mi a gond:
  • befagyasztja a piac kikényszerítette bérnövekedést
  • ezáltal még jobban csökkenti a dolgozni hajlandóságot
  • növeli a dolgozni hajlandók és tudók kivándorlását
  • befagyasztja a szintlépést a gazdaságban a primitív összeszerelőország szintjén
  • stb.
Egy katasztrófa a vendégmunkások megjelenése a fejletlen magyar munkaerőpiacnak. A második világból az elsőbe akartunk lépni, ehelyett a harmadik világban találjuk magunkat.
A profit amire a gyár szert tesz.

És amiért először komolyan növekedni kezdett a bérszínvonal és vele felzárkózni a magyar társadalom némiképp. Ezen alapult a növekvő magyar fogyasztás, a konjuktúra alapvető érzése a tíz jó évben. Na ennek vége van és nem is fog visszajönni a vendégmunkások miatt, akikkel a gyárak letörik a bérköveteléseket. Látszik a tulajdonosok arrogáns, pökhendi hozzáállásán a szakszervezetek, a dolgozóik felé az elmúlt évben, hogy nagyon is érzik mennyire nyeregben vannak, bármit megtehetnek újra a magyar munkaerővel. Ez pedig legkevésbé az ország érdeke!

Úgy teszem és a vendégmunkásokban a társadalmi felzárkózásunk végét látom joggal. Nem álltunk azon a színvonalon társadalmilag, hogy fogadni tudtuk volna őket. Ahhoz még tíz év konjuktúra kellett volna. Nem így történt, most a lassabb fejlődés, de vendégmunkások nélkül az érdekünk. Ha kell, akkor vissza kell mondanunk beruházásokat, mert az államnak a magyar munkás érdekét kellene néznie: a munkaerőhiányt és nem befektetési kényszertől hajtva visszataszítani a magyar melóst oda, ahol Gyurcsány idején volt.

Nemhogy megállt, de már visszafelé halad. Szorulnak ki a magyarok a munkaerőpiacról a vendégmunkások miatt, ennek minden társadalmi következményével.

A magyarokat és leginkább a cigányokat. Lassan világos lesz a cigányoknak, akik amúgy is hajlamosak az erőszakra, hogy:

Koszos, lusta, de jövedelmet akaró cigány vagy? Üsd-vágd a tiszta és dolgos vendégmunkást, mert miatt nincs munkád!

Ahogy a magyaroknak is:

Béremelést akarsz, jobb munkakörülményeket? Üsd-vágd az ezeket nem igénylő vendégmunkást, mert miatta nincs rá esélyed!

Olyan társadalmi válság felé haladunk a túl korán, túl fejletlen szinten behozott vendégmunkástömegek miatt, amely el fogja pusztítani a NER-t. A sovinizmus, a rasszizmus az elkövetkező évek leghatékonyabb ellenzéki hívószavaivá válnak, mert a legsúlyosabb társadalmi problémánkra: a vendégmunkásokra jelentenek választ. Lényegében egyedüli választ, mert a gazdasági és társadalmi érdekünk a fejlődés, az oktatás fejlesztésén (kizárólag a reáloktatás) át az előrelépés lehetősége helyett a harmadik világba való lecsúszásunknak ágyaznak meg. A harmadik világbeli munkással a gazdasági harmadik világ érkezik meg, azok az üzemek, amiknek amúgy nem hozzánk, hanem a Fülöp-szigetekre vagy Indonéziába kellene települniük. Velük versenyzünk, nem Németországgal. Az akkugyáras versenyhelyzet csak rövidtávú politikai és nem hosszútávú gazdasági kényszerből fakad. Nincs semmilyen gazdasági kényszere Németországnak arra, hogy akárcsak egyetlen nagyvolumenű akkumlátorgyára is legyen, de mivel az ökokommunista ötéves tervben az szerepel, hogy nincs többé német autóipar, ezért kénytelenek ezekért a gyárakért versenyezni, de ez ne tévesszen meg minket, egy német zsákutcával versengünk itt, ahol a saját fejlődésünket áldozzuk be. Már csak azért is, mert ha összeomlik (márpedig össze fog, mert természetellenes akarat) az ökokommunizmus, akkor az akkumulátor és minden ilyen technológia lehet teljesen értéktelen lesz Európában, mint a szabolcsi alma és a Lada személygépjármű a KGST romjain.

Bár itt jön a jó kérdés: az öngyilkos Európa kellős közepén vajon milyen jövőnk, milyen fejlődésünk lehetséges még egyáltalán! Lényegében kontinentális szintű zsákutcában vagyunk és azzal, hogy európai ország vagyunk egyben garantált a harmadik világba lecsúszásunk is, mert a Nyugat is arrafelé tart. A nyugat által kirobbantott és vívott ukrán-háború lehet, hogy erre az évszázadra megszüntette Magyarország felzárkózási lehetőségeit és akkor egy erősebb, vendégmunkásokra alapozott harmadik világbeli pozíció még viszonylag tűrhető jövőkép is nekünk, ahhoz képest, ha ez se lenne.

Ebben a kommentben én magam is egy saját eddig álláspontomtól eltérő irányban vizsgálom a helyzetünket. A munkaerőpiaci helyzetképemmel a vendégmunkások kapcsán alapvetően egyet tudok érteni, nem nagyon tudom cáfolni azt, amit a saját szememmel látok, míg a rossz földrajzi helyzetünk (Európa közepén) miatti könnyen lehet nagyon szomorú jövőképünk egy érdekes felvetés saját magamnak, amin még gondolkodnom kell pár aspektusból. Könnyen lehet olyan szintű katasztrófa előtt állunk, ami végleg betesz nekünk, ha tőlünk független módon Európa tényleg összeomlik (márpedig ennek valószínűsége tényszerűen közelgő dolog).
A magyar KKV szektor jelentős része életképes, de nem fogja erősíteni őket ha még itthon is olcsó és igénytelen vendégmunkásokkal termelő versenytársakkal kell versenyezniük. Nagyon nem! A vendégmunkások a magyar kkv szektort is padlóra küldik, amikor a hozzájuk képest tőkeerős külföldi befektető leváltja őket vendégmunkásokra építve a beszállítói láncokban, amely folyamat szintén beindult már hazánkban. A vendégmunkások jelentős része nem nagy multikhoz, hanem kkv-hez érkezik és nem a magyar kkv-hez! De a multik közül a kormány által most behozottak egyike-másika mehet innen a csába, ha csak filléres vendégmunkásokkal hajlandó nálunk termelni a jól fizetett, munkavállalói jogokkal, juttatásokkal rendelkező magyar munkás helyett!

Egész egyszerűen a katasztrofális következményeket magával hozó vendégmunkásokat ki kell iktatni a képletből.

Korábban, elvben én is azt hittem, hogy pótolhatatlanok lesznek, de aztán most szembesültem vele, hogy a valóságos Magyarországon, annak gazdasági fejlettlensége miatt milyen problémákat okoznak, amelyeknek milyen katasztrofális következményei vannak és lesznek.
Egyszerű történet ez. Ha a melós megbecsülését adó munkaerőhiányt megszünteted vendégmunkásokkal, akkor ellopod a munkás ütőkártyáit a kezéből bármilyen tárgyaláson (ki ha én nem, hogy ha nem úgy ahogy nekem jó, stb). A következményeket már tavaly láthattuk az infláció ellenére stagnáló béreken, romló munkakörülményeken és a munkaadók példátlan arroganciáján.

Egy szóval össze lehet foglalni a magyar melós minden bajának okozóját jelenleg: vendégmunkások.

A vendégmunkás lényegében szuper-sztrájktörő. Visszaléptünk száz évet és a szakszervezeteknek át kell alakulniuk verőbrigádokká -mint a munkásmozgalom hajnalán-, akik addig ütik-verik a vendégmunkásokat, hogy azok haza nem takarodnak és olyan rossz híre lesz a sovén, rasszista Magyarországnak, hogy nem akar ide újabb jönni. Addig itt esélyük se lesz érdekvédelemre...
Ennyi.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 376
113
Talán még ez is releváns, ha az ÁFA a fő adónemek egyike...
A vendégmunkásuk lényegében nem fogyasztanak Magyarországon. A szállásukat gyakran a gyár állja, étkezésük az üzemben megoldott. Az a kevés, amit vásárolnak nálunk, az döntően élelmiszer és ruházat (aminek a java része amúgy is import Magyarországon). Pénzük java részét hazautalják. Nem tudnak és nem is akarnak hozzájárulni a hazai fogyasztáshoz ellentétben a magyar vagy cigány munkással, ráadásul az utóbbiakat egyre növekvő mértékben szorítják ki a munkaerőpiacról (ahol igaz csak kényszerből alkalmazták őket, mivel jobbára használhatatlanok).

A vendégmunkás a gyártulajdonoson kívül alapvetően senkit nem gazdagít, az általa kiszorított helyi munkaerővel meg pont az országot szegényíti. A vendégmunkások száma már most jócskán túllépte a megengedhető szintet. A társadalmi felzárkózásunk egyik legfőbb akadályává lépett elő a jelenlétük. Az eddigi fejlődést, ami szépen haladt a fejlesztő ország felé visszakanyarítják az összeszerelőüzem ország felé, romló bérszínvonallal, munkakörülményekkel és az elmúlt tíz év fejlődését a lakosság szempontjából semmivé tevő jelenséggel.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 978
39 827
113
Trump-al újra jönnek majd az USA befektetések:
Valszeg Musk-al az élen.

Időzítve, de az egész jó:
Takarodjon a pi@csába, idehozza még azt a szélhámozó muskot is oszt majd azt is jól kitömik majd állami támogatásokkal!
Volt rá 14 évük, nem tették naggyá, arra volt jó ez a 14 év, hogy jól kitömjék a saját, meg a neres haverjaik zsebét meg 1000 milliárdokat beleöltek az akkugyárakba, mikor az elektromos autók piaca szépen összeomlik.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 075
9 490
113
Takarodjon a pi@csába, idehozza még azt a szélhámozó muskot is oszt majd azt is jól kitömik majd állami támogatásokkal!
Volt rá 14 évük, nem tették naggyá, arra volt jó ez a 14 év, hogy jól kitömjék a saját, meg a neres haverjaik zsebét meg 1000 milliárdokat beleöltek az akkugyárakba, mikor az elektromos autók piaca szépen összeomlik.

Összeomlás:
Kína: +40%
Global: +25%
EV sales in January - November 2024 vs Jan-Nov 2023
Global15.2 million, +25%
China9.7 million, +40%
EU & EFTA & UK2.7 million, -3%
USA & Canada1.6 million, +10%
Rest of World1.1 million, +25%


Musk remélem hozza az Optimus robot gyárát, bár akkor az lesz a baj, hogy miért nem vendégmunkások jönnek inkább.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
Összeomlás:
Kína: +40%
Global: +25%
EV sales in January - November 2024 vs Jan-Nov 2023
Global15.2 million, +25%
China9.7 million, +40%
EU & EFTA & UK2.7 million, -3%
USA & Canada1.6 million, +10%
Rest of World1.1 million, +25%


Musk remélem hozza az Optimus robot gyárát, bár akkor az lesz a baj, hogy miért nem vendégmunkások jönnek inkább.
Az európai kereslet “összeomlott”…
A nálunk települt gyárak (akku, majdani EV) oda termelnek…termelnének.
Szóval az “egyéb” piacok nem sok relevanciával bírnak.
Sz tök jó, ha kínai piac “repül”, de ez itt kit érdekel.

Szóval kikeltre még azért várni kell…
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 833
9 725
113
Összeomlás:
Kína: +40%
Global: +25%
EV sales in January - November 2024 vs Jan-Nov 2023
Global15.2 million, +25%
China9.7 million, +40%
EU & EFTA & UK2.7 million, -3%
USA & Canada1.6 million, +10%
Rest of World1.1 million, +25%


Musk remélem hozza az Optimus robot gyárát, bár akkor az lesz a baj, hogy miért nem vendégmunkások jönnek inkább.

A beleölt pénzt mikor hozz vissza?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 613
97 807
113
Az európai kereslet “összeomlott”…
A nálunk települt gyárak (akku, majdani EV) oda termelnek…termelnének.
Szóval az “egyéb” piacok nem sok relevanciával bírnak.
Sz tök jó, ha kínai piac “repül”, de ez itt kit érdekel.

Szóval kikeltre még azért várni kell…
Igazából az irány adott és nem fog változni.Az átmenet sebessége közelít a realitásokhoz.

Viszont az autogyártók tervei a brüsszeli erőszakos elektromos átállásra lettek kalibrálva. A támogatások nélkül (lehetett volna az ipari átállásra is elbaxni a pénzt az ukrán háború helyett..,) viszont a csúszás durva gennyes sebet okoz az autogyáraknak. Nem véletlen zár be a full elektromos rá épített autógyárak egy része, racionalizálják a termelést lassabb elektromos növekedésre.

Ami érdekes Kínában száguld az elektromos átmenet. Jobbnál jobb autók jönnek ki és veszik is.
Ha ők fejlődnek, mi tovább toporgunk, akkor a jövő megjósolható.
Meg fogják a nyugati cégeket enni.
Jó lenne ezt egy fotelből kéjes örömmel vegignézni.
De az ilyen átmenet nem fáklyásmenet. Remélem a BYD csak az első fecske. De jó lenne, amcsi cégeket is itthon látni, meglátjuk.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 833
9 725
113
Már mind visszahozta. Amit beletesz az állam, annál tízszer nagyobb befektetett pénz érkezik, ami állami támogatás nélkül nem jönne.
Nem véletlen harcol ezekért mki.

Több adót fizettek, amit amit rájuk költöttünk? Támogatásért meg cserébe kérnek valamit, tehát az nem haszon.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
955
1 980
93
Röviden nem. Még nem.

De azért az értékelés ennél komplexebb kérdés.
Ebben egyet értünk, ám anno Teszla bácsi idején is próbálkozott az elektromos autózással nem is kis távolsággal, 1000km-t tudott megtenni egy feltöltéssel. Ami már nem volna rossz, s meggondolná az ember a váltást is! Ám a mostani 300km az sifli, túrót nem ér! Szegedről esetleg fel tud menni Bpestre, ám visszajönni már nem tud! Különösen ha használt az akkupakk. S ráadásul az akkupakk is méregdrága, fele a kocsi értékének!
Nem tudom Brüsszel ezt hogy képzelte, hogy majd ők lepasszolják a használt elektromos kocsikat?

Hát nem!

Városi bevásárló kocsinak, gyerekszállító női kocsinak, még elmennének ám az akksik feltöltése a prückös! Oké hogy a kormány egyre jobban erőlteti a napkorlátokat hogy majd arról lehetne tölteni a kocsikat. Na de mikor? Anjuk a gyereket reggel viszi óvodába, iskolába, utána megy dolgozni, kocsi a munkahely előtt a parkolóba! 17.00-kor végez megy bevásárolni, megy a gyerekért hozza haza!
Beáll a garázsba feltenné töltőre, :eek: ám a nap már nem süt, a villanyóra meg kiugrik a falból!
Ugyanakkor növeli az áramfogyasztást is, mivel az a fránya villanyóra áramot mér!
Mivel emeli a lakásom áramfogyasztását átlépem a lakásom áramkvótáját ami áramdíj növekedésben jön velem szemben! Vegyek akkor otthonra is akkumulátorokat hogy 10 évig fel tudjam töltögetni, abból töltsem az kocsimat? Majd 10 év után a kocsi s a lakás akkupakkját is cserélhetem?
Ami megint nem kis pénz!

Valaki, illetékes végig gondolta ezt a folyamatot? Nekem mint kisembernek ez mennyibe fog kerülni? 10évente cserélhetem a napkollektort, s a hozzá tartozó akkupakkot! :confused:
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
955
1 980
93
Ott kell tölteni az autót, a munkáltató vonhatná is rögtön a béréből, vagy juttatásként adhatna ingyentöltést...
- Végül is jó a gondolat, ha a munkáltató befektet napkollektorokba s a munkahely tetejét vagy üres területet lefedi, mindjárt ott a lehetőség a dolgozóinak az ingyen autóakksik töltéséhez!
- A vállalat kapna a telepítésre támogatást s mindenki jól járna! Szerintem mindjárt megugranának az elektromos kisautók népszerűségei! Egy 50km-es körzetbe a bejárás is kifizetődő volna! A városok tisztaságán s csendjén azért sokat segítene!
- Ám hosszútávra mégse használnám!
 

hózentróger

Well-Known Member
2022. február 25.
724
2 853
93
- Végül is jó a gondolat, ha a munkáltató befektet napkollektorokba s a munkahely tetejét vagy üres területet lefedi, mindjárt ott a lehetőség a dolgozóinak az ingyen autóakksik töltéséhez!
- A vállalat kapna a telepítésre támogatást s mindenki jól járna! Szerintem mindjárt megugranának az elektromos kisautók népszerűségei! Egy 50km-es körzetbe a bejárás is kifizetődő volna! A városok tisztaságán s csendjén azért sokat segítene!
- Ám hosszútávra mégse használnám!
Én dolgoztam ilyen helyen, de csak valamelyik főnök teslája állt ott, meg egy 80 millás benzines merdzsó. Még vevők sem álltak ott (AC töltők voltak). Ebként meg olyan fillérbaszó cég volt, hogy a PDA-k akksiait úgy kukázta össze és a mindenki által ismert karbantató (valakinek valakije, alkoholista, pohos, de legálább kurvára nem vicces) figura forrasztotta (!!! aksikat nem forrasztunk!!!) össze. Hát nem volt egy sikeres projekt, mit mondjak! (Másfél hónap volt, mire kicseréltek pár neont, de csak ott, ahol mutattam és még folytathatná. Ezért röhögök, mikor kkv fejlesztésekről van szó. LEsz még pár luxuxjárgány a parkolóban. Ja, és ez egy bőven 10 milliárdos árbevétel feletti magyar cég.)

Nekem pl. bőven megfelelne egy 400km-es hatótávval rendelkező kis szösz, de nem 11 millióért! A 70,- forintos díjjal is bőven 1400,- ft alatt van 100 km!!! Ezért várom a renault 4-es... de úgyis csalódi fogok. :(

Szóval az elektromos járgányok most is népszerűek, csak nem tudjuk megfizetni.

Megj.: nem napkollektor, hanem napelem.
 

aamen

Well-Known Member
2015. november 28.
1 667
8 707
113
De az ilyen átmenet nem fáklyásmenet. Remélem a BYD csak az első fecske. De jó lenne, amcsi cégeket is itthon látni, meglátjuk.
lehet bilibe lóg, de a bmw sztorija is lehet az ügyben irányadó
azok kifejezetten a kínaiakkal kooperálni jöttek magyarországra
ugyanez működhetne kínai-usa relációban is
és azért lóg bilibe mert az új usa kormányzat pont az ilyenek megfúrásában lesz érdekelt, ők azt akarják elérni hogy a kínai direkt az usában fektessen be
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Status
Not open for further replies.