Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 374
19 006
113
Ez a puska gyerekek!
India elfogadná a szu-57 de saját AESA radart rakna bele !

 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 374
19 006
113
Ma két új gépet adtak át !

GoL9d81XIAEbFQo

GoL9fX1XEAA2nkG
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 944
11 630
113
Ezzel együtt hány széria gép lehet átadva ?
Tippelek, mivel egyszerű magyar civilként egyebet nem tudhatok a program állásáról. Szerintem 26 szériagép épülhetett eddig, amiből 25-öt tudtak átadni. Az első szériagép a vörös 01-es oldalszámú volt. Az "eredeti" vörös 01-es bonyolult helyzetbe került a gyári berepülés során, abból a KNAAZ gyár berepülőpilótája sem tudta kivezetni, így leszállás helyett katapultálni kényszerült. A 01-es pedig lezuhant és megsemmisült. Így azt a 01-est értelemszerűren nem tudták átadni a légierőnek. Viszont az első átadott szériagép a fotók alapján így is a vörös 01-es volt. Ez úgy fordulhatott elő, hogy a sorban utána jövő 02-est átszámozták 01-esre, hogy mégse 2-től induljon a sor. Így a második szériagép, a "második" vörös 01-es nyitotta az átadott Szu-57 szériagépek sorát. Ezt követően nem történt sem baleset, sem katasztrófa a típussal. A legyártott gépek mindegyikét gond nélkül át tudták adni a légierőnek. Ezek alapján pedig a vörös 26-os oldalszám azt jelzi, hogy ez volt a 25-ik átadott szériagyártású gép. Miért csak 25? Mert vörös 13-as biztosan nem volt. A pilóták, repülőműszakiak babonás emberek, nem szeretik a 13-as számot. Még a Magyar Légierőben sem repült 13-as oldalszámú MiG-29-es és tudtommal más típus sem, ezzel az oldalszámmal. Az oroszoknál is ugyanez lehet a helyzet. Tudom, hogy a Szojuz programban voltak 13-as számú űrhajók, de az inkább kivétel.
Az egyébként nagyon meglep, hogy kikerülhetett ilyen fotó az internetre. Ráadásul nem csak az oldalszáma látszik a gépnek, hanem az RF-el induló lajstormjele/lajstromszáma is. (ez az orosz Légi és Űr Erők gépeinél "RF"=Romeo Foxtrot, az orosz civil gépek lajstromjele "RA"-val indul, amit Romeo Alfa- nak kell mondani, a magyar lajstromban repülő civil gépeké pedig "HA" vagyis Hotel Alfa, de befejeztem itt a fórum közönségének a további fárasztását a repülési fóniaábécével, mert gondolom senkinek sem újdonság).
Ezt a két azonosítót, de főleg a lajstomszámot az SZVO kezdete óta az oroszok minden egyes videónál és fotónál hétpecsétes titokként kezelve kitakarták. Nem értem, hogy most ez miért maradt el.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and Roni

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 990
87 647
113
Tippelek, mivel egyszerű magyar civilként egyebet nem tudhatok a program állásáról. Szerintem 26 szériagép épülhetett eddig, amiből 25-öt tudtak átadni. Az első szériagép a vörös 01-es oldalszámú volt. Az "eredeti" vörös 01-es bonyolult helyzetbe került a gyári berepülés során, abból a KNAAZ gyár berepülőpilótája sem tudta kivezetni, így leszállás helyett katapultálni kényszerült. A 01-es pedig lezuhant és megsemmisült. Így azt a 01-est értelemszerűren nem tudták átadni a légierőnek. Viszont az első átadott szériagép a fotók alapján így is a vörös 01-es volt. Ez úgy fordulhatott elő, hogy a sorban utána jövő 02-est átszámozták 01-esre, hogy mégse 2-től induljon a sor. Így a második szériagép, a "második" vörös 01-es nyitotta az átadott Szu-57 szériagépek sorát. Ezt követően nem történt sem baleset, sem katasztrófa a típussal. A legyártott gépek mindegyikét gond nélkül át tudták adni a légierőnek. Ezek alapján pedig a vörös 26-os oldalszám azt jelzi, hogy ez volt a 25-ik átadott szériagyártású gép. Miért csak 25? Mert vörös 13-as biztosan nem volt. A pilóták, repülőműszakiak babonás emberek, nem szeretik a 13-as számot. Még a Magyar Légierőben sem repült 13-as oldalszámú MiG-29-es és tudtommal más típus sem, ezzel az oldalszámmal. Az oroszoknál is ugyanez lehet a helyzet. Tudom, hogy a Szojuz programban voltak 13-as számú űrhajók, de az inkább kivétel.
Az egyébként nagyon meglep, hogy kikerülhetett ilyen fotó az internetre. Ráadásul nem csak az oldalszáma látszik a gépnek, hanem az RF-el induló lajstormjele/lajstromszáma is. (ez az orosz Légi és Űr Erők gépeinél "RF"=Romeo Foxtrot, az orosz civil gépek lajstromjele "RA"-val indul, amit Romeo Alfa- nak kell mondani, a magyar lajstromban repülő civil gépeké pedig "HA" vagyis Hotel Alfa, de befejeztem itt a fórum közönségének a további fárasztását a repülési fóniaábécével, mert gondolom senkinek sem újdonság).
Ezt a két azonosítót, de főleg a lajstomszámot az SZVO kezdete óta az oroszok minden egyes videónál és fotónál hétpecsétes titokként kezelve kitakarták. Nem értem, hogy most ez miért maradt el.
Ez n̈em repülős ABC, hanem a NATO fonetikus ABC.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 374
19 006
113
Tippelek, mivel egyszerű magyar civilként egyebet nem tudhatok a program állásáról. Szerintem 26 szériagép épülhetett eddig, amiből 25-öt tudtak átadni. Az első szériagép a vörös 01-es oldalszámú volt. Az "eredeti" vörös 01-es bonyolult helyzetbe került a gyári berepülés során, abból a KNAAZ gyár berepülőpilótája sem tudta kivezetni, így leszállás helyett katapultálni kényszerült. A 01-es pedig lezuhant és megsemmisült. Így azt a 01-est értelemszerűren nem tudták átadni a légierőnek. Viszont az első átadott szériagép a fotók alapján így is a vörös 01-es volt. Ez úgy fordulhatott elő, hogy a sorban utána jövő 02-est átszámozták 01-esre, hogy mégse 2-től induljon a sor. Így a második szériagép, a "második" vörös 01-es nyitotta az átadott Szu-57 szériagépek sorát. Ezt követően nem történt sem baleset, sem katasztrófa a típussal. A legyártott gépek mindegyikét gond nélkül át tudták adni a légierőnek. Ezek alapján pedig a vörös 26-os oldalszám azt jelzi, hogy ez volt a 25-ik átadott szériagyártású gép. Miért csak 25? Mert vörös 13-as biztosan nem volt. A pilóták, repülőműszakiak babonás emberek, nem szeretik a 13-as számot. Még a Magyar Légierőben sem repült 13-as oldalszámú MiG-29-es és tudtommal más típus sem, ezzel az oldalszámmal. Az oroszoknál is ugyanez lehet a helyzet. Tudom, hogy a Szojuz programban voltak 13-as számú űrhajók, de az inkább kivétel.
Az egyébként nagyon meglep, hogy kikerülhetett ilyen fotó az internetre. Ráadásul nem csak az oldalszáma látszik a gépnek, hanem az RF-el induló lajstormjele/lajstromszáma is. (ez az orosz Légi és Űr Erők gépeinél "RF"=Romeo Foxtrot, az orosz civil gépek lajstromjele "RA"-val indul, amit Romeo Alfa- nak kell mondani, a magyar lajstromban repülő civil gépeké pedig "HA" vagyis Hotel Alfa, de befejeztem itt a fórum közönségének a további fárasztását a repülési fóniaábécével, mert gondolom senkinek sem újdonság).
Ezt a két azonosítót, de főleg a lajstomszámot az SZVO kezdete óta az oroszok minden egyes videónál és fotónál hétpecsétes titokként kezelve kitakarták. Nem értem, hogy most ez miért maradt el.
A bevetésre küldött gépeken van inkább kitakarva nem ? Mivel 1 évig nem.voltam a fórumon hianyomolom ennek gépnek reklámját az ukrán háborúban ! Pl olyan felvételt ahol tolják alájuk a kh62 rakétát amiből elvisz 4 db ! És a levegőben eregetik őket. Amolyan jó reklám fogás lenne a géphez.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 944
11 630
113
Ez n̈em repülős ABC, hanem a NATO fonetikus ABC.
Vitorlázórepülők tankönyve, első évfolyam. Repülési (angol) fónia ABC a teljes neve. A földi irányítás és a repülőgép közti "rádiólevelezésekben" (rádiókommunikációban) használják egymás azonosítására a kommunikációban részt vevő felek. A hajózásból lett átvéve. Ott van a könyvben az utolsó oldalon az összes betűje kifejtve. Ez a repülési fónia ABC már akkor is létezett, amikor a NATO még gondolat szintjén sem. Lásd például a régi magyar repülőgépeket. Bánhídi Antal repülőgépének a lajstroma HA-AAI- volt. Vagyis Hotel Alfa- Alfa Alfa India. Pedig akkor még a fasorban sem volt a NATO, amikor Bánhídi Antal a Gerle 13-assal végrehajtotta az emlékezetes repülését.
Bármilyen hihetetlen is, de nem minden azonosítási rendszert NATO talált ki...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 944
11 630
113
A bevetésre küldött gépeken van inkább kitakarva nem ? Mivel 1 évig nem.voltam a fórumon hianyomolom ennek gépnek reklámját az ukrán háborúban ! Pl olyan felvételt ahol tolják alájuk a kh62 rakétát amiből elvisz 4 db ! És a levegőben eregetik őket. Amolyan jó reklám fogás lenne a géphez.
Voltak átadási videók is, több típusból is. Minden átadási videóban az volt a közös elem, hogy típustól függetlenül kitakarták az átrepülést végző pilóták arcát, valamint a gép oldalszámát és lajstromjelét. Mindegy volt, hogy "Kacsa"(Szu-34), Szu-35Sz vagy éppen Szu-57 került átadásra. Írhatnám a MiG-et is, de azt nem adtak át. Az új katonai helikopterek átadásáról pedig nem voltak híradó felvételek.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 990
87 647
113
Vitorlázórepülők tankönyve, első évfolyam. Repülési (angol) fónia ABC a teljes neve. A földi irányítás és a repülőgép közti "rádiólevelezésekben" (rádiókommunikációban) használják egymás azonosítására a kommunikációban részt vevő felek. A hajózásból lett átvéve. Ott van a könyvben az utolsó oldalon az összes betűje kifejtve. Ez a repülési fónia ABC már akkor is létezett, amikor a NATO még gondolat szintjén sem. Lásd például a régi magyar repülőgépeket. Bánhídi Antal repülőgépének a lajstroma HA-AAI- volt. Vagyis Hotel Alfa- Alfa Alfa India. Pedig akkor még a fasorban sem volt a NATO, amikor Bánhídi Antal a Gerle 13-assal végrehajtotta az emlékezetes repülését.
Bármilyen hihetetlen is, de nem minden azonosítási rendszert NATO talált ki...
Egy szóval nem mondtam, hogy a NATO előtt nem létezett, ezt te találtad ki. Azt mondtam, hogy ez a NATO fonetikus ABC-je.