Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 452
86 650
113
Csak éppen Moszkva hozzájárulása jóval liberálisabb, mint azt a példák mutatják. A Gripennél is az amerikaiak mondták meg, hogy na akkor most engedélyezzük, hogy fel is tegyétek a megvásárolt AIM-120-asokat, ne csak a "raktárban porosodjanak". Az oroszoknál meg az van, hogy megveszed a gépet és a fegyverzetet, onnantól a tiéd, használhatod, vagy akár tönkre is baszhatod(lásd a MiG-29-esek hazai története). Persze a harmadik félnek történő eladást ők sem kedvelik, az már egy másik történet.
Ne beszélj hülyeséget. Addig liberálisabb amíg az érdekei azt kívánják. Pontosan úgy mint Washinton esetében.
 
  • Tetszik
Reactions: senki

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 011
86 783
113
Nem.. Szvsz Soha nem engedik meg az oroszok, hogy az elektronikát, a fly-by-wire rendszert, a lokátorokat stb India gyártsa...
A Szu-30MKI nál sem volt így... Az olasz osszeszerelő üzemben sem gyártják az F-35 rendszereit. A Szu-57 közös gyártás sem a teljes know-how átadását jelentené.. Az kurva sok pénz lenne valamint olyan szellemi tőke amit nem adnak át..
Ismét az a fránya szövegértelmezés! Nem kell túl kombinálni. Nem tudjuk milyen ajánlatott tettek az oroszok Indiának a közös gyártás kapcsán,ha India mégis a Szu-57E(E mint export) választja. Az export verzió mindig gyengébb képességgel bír az eredeti oroszzól. A Rostec és Rosoboronexport tulajdonképpen csak megerősítette hivatalosan amit az indiai média még korábban leírt. Türelem majd minden eldől.:)

Legyünk őszinték, boki: ha pilóta lennél, szívesen beleülnél egy Indiában összeszerelt Szu-57-esbe, és szívesen repülnél is vele? Én csak akkor, ha nagyon nem lenne más választásom. Orosz gyártásúba minden további nélkül beleülnék, és repülnék vele, nyilván a megfelelő jogosítások birtokában. De ami abban az országban készül, ahol arra is képtelenek, hogy a gyártó által előírt specifikációjú olajat töltse a hajtóműbe (Szu-30MKI), utána pedig csodálkoznak, hogy leesik a repülőgép... Úgy, hogy azért az orosz repülőeszközök a sokszorosát kibírják az ütés-verés, karbantartás nélküli "üzemeltetés" esetén, mint a nyugati társaik. Aki beszélt valaha Afganisztánt megjárt magyar helikopterpilótákkal, az tudja. Ahogyan kelepisti is írta, az indiaiak biztosan nem fognak 100%-os licence jogot kapni, és az "érzékeny" rendszereket biztosan az oroszok fogják gyártani. Nem adnak át olyan magas szintű tudást. Nem véletlen, hogy a franciák nem engedték az indiaiaknak licence gyártani a Rafale-t. Pedig az "csak" egy 4+ generációs típus. Az a gyártó, aki az indiaiaknak engedélyt ad a repülőgépe gyártására, nagyon komoly reputációs kockázatot vesz a saját vállára. Írom ezt annak ellenére, hogy én elismerem, hogy azért drukkolok, hogy a Szu-57-est válasszák a "Dagadt Veréb" helyett. Ennek ellenére amellett sem vagyok képes szó nélkül elmenni, hogy a kettő, egymilliárd feletti lakosságszámú ázsiai hatalom közül Kína bizony jóval komolyabb eredményeket tud felmutatni a repülőiparban, mint India. Ami itt kulcstényező lehet, az pontosan a korábban leírt dolog, hogy tulajdonosként szabadon használhatják a gépeiket, és nem kell arra várni, hogy valaki Moszkvából jóváhagyja a felszállást.
Dettó. Lásd az előző választ.

Illetve egy mai indiai reakciót:
India értékeli az orosz ötödik generációs Szu-57-es vadászgép képességeit, a repülőgépről a végső döntést az ország védelmi minisztériuma hozza meg. Ezt Sanjeev Kumar indiai védelmi miniszter-helyettes nyilatkozta.

Az indiai katonai tisztviselők "látványos" előadás reményében várják az orosz Szu-57-es vadászrepülőgép repülésének megkezdését a bangalorei Aero India 2025 kiállításon. Jelenleg az orosz vadászgépet az orosz javaslatok hátterében értékelik. A végső döntést a katonaság hozza meg, és ők vetik a végét a repülőgép beszerzésének szükségességéről folyó vitának.
"Értékeljük és a Szu-57-es látványos teljesítményét várjuk a légibemutatón. (...) Végső soron az indiai fegyveres erők döntése lesz" – mondta Kumar.


Emlékeztetőül:

Indiai sajtókiadványok szerint Oroszország már felajánlotta Indiának a Szu-57E vadászgépet az indiai légierő új repülőgépeként, és az ügylet a repülőgépek gyártásának indiai vállalatoknál történő megszervezését irányozza elő.

Ezt a korábbi indiai média által lehozott hírt erősítették meg (az általam leírt poszt) a Rostec és Rosoboronexport képviselői.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 593
62 190
113
Ismét az a fránya szövegértelmezés! Nem kell túl kombinálni. Nem tudjuk milyen ajánlatott tettek az oroszok Indiának a közös gyártás kapcsán,ha India mégis a Szu-57E(E mint export) választja. Az export verzió mindig gyengébb képességgel bír az eredeti oroszzól. A Rostec és Rosoboronexport tulajdonképpen csak megerősítette hivatalosan amit az indiai média még korábban leírt. Türelem majd minden eldől.:)


Dettó. Lásd az előző választ.

Illetve egy mai indiai reakciót:
India értékeli az orosz ötödik generációs Szu-57-es vadászgép képességeit, a repülőgépről a végső döntést az ország védelmi minisztériuma hozza meg. Ezt Sanjeev Kumar indiai védelmi miniszter-helyettes nyilatkozta.

Az indiai katonai tisztviselők "látványos" előadás reményében várják az orosz Szu-57-es vadászrepülőgép repülésének megkezdését a bangalorei Aero India 2025 kiállításon. Jelenleg az orosz vadászgépet az orosz javaslatok hátterében értékelik. A végső döntést a katonaság hozza meg, és ők vetik a végét a repülőgép beszerzésének szükségességéről folyó vitának.
"Értékeljük és a Szu-57-es látványos teljesítményét várjuk a légibemutatón. (...) Végső soron az indiai fegyveres erők döntése lesz" – mondta Kumar.


Emlékeztetőül:

Indiai sajtókiadványok szerint Oroszország már felajánlotta Indiának a Szu-57E vadászgépet az indiai légierő új repülőgépeként, és az ügylet a repülőgépek gyártásának indiai vállalatoknál történő megszervezését irányozza elő.

Ezt a korábbi indiai média által lehozott hírt erősítették meg (az általam leírt poszt) a Rostec és Rosoboronexport képviselői.

Ez tök szép meg jó. Csak, hogy fizetik ki? o_O
Mert India másik problémája a silány minőségű gyártás+üzemeltetés+adatszivárgás mellet a pénzügyi sukárkodás. Ugyanis N+1 csilliárd dolláros tenderük volt már mindenre is, azt amikor ki kellene fizetni, mindig kiderül, hogy nincs elég della és hát így meg úgy de nem annyi lesz, meg nem úgy.
Nagyon képlékenyek ezek az indiai dolgok.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 011
86 783
113
Ez tök szép meg jó. Csak, hogy fizetik ki? o_O
Mert India másik problémája a silány minőségű gyártás+üzemeltetés+adatszivárgás mellet a pénzügyi sukárkodás. Ugyanis N+1 csilliárd dolláros tenderük volt már mindenre is, azt amikor ki kellene fizetni, mindig kiderül, hogy nincs elég della és hát így meg úgy de nem annyi lesz, meg nem úgy.
Nagyon képlékenyek ezek az indiai dolgok.
Az már az ő bajuk, majd megoldják, ha a Szu-57E mellett döntenek.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 259
9 670
113
Az már az ő bajuk, majd megoldják, ha a Szu-57E mellett döntenek.
Nem vesznek Szu-57E-t.. De jó mutogatni hogy ott van a kiállításon, mint Kínában. Ez olyan, mint a Il-76/78 beszerzés. Amikor megjelent india számára is a C-17 vásárlás lehetősége, kinek kellett már Il-78 Hindusztánban? Mikor megjelent az AH-64E Guardian Apache megrendelési lehetőség, nem rúgott labdába a Ka-52 vagy Mi-35/28...
Ha lenne katapult a hordozóikon akkor nem elaggott MiG-29 naval repülne, hanem Rafale, vagy F/A-18.. Ennyi. Ezek a tények... És tényleg ha megkapták volna a franciáktól a Rafale full know-how akkor a Szu-30MKI sem lenne annyira fontos (bár a indus mennyiségi hátrány a Kínaiak ellen mindenképpen kiküszöbölendő.. Szóval szvsz nem is reménykedik még Moszkva sem tényleges megrendelésen. De mutogatthaja a PAK-FA-t, meg tud büszkélkedni, hogy tendereken vesz részt. meg Algéria? ténylegesen talán meg is rendelt valamennyit... De India nem fog.
 

AlbaRegia

Well-Known Member
2019. december 23.
654
1 693
93

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 953
68 075
113
Ha lenne katapult a hordozóikon akkor nem elaggott MiG-29 naval repülne, hanem Rafale, vagy F/A-18.. Ennyi. Ezek a tények...

Mind a két típus ugrósánc-képes. A Rafale-t a franciák a kilencvenes években, míg a Super Hornet-et a Boeing pont az india igények miatt tesztelte és szerezte meg a típusra a sáncos jogosítást.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 011
86 783
113
Az Egyesült Államok törölte az F-35A és F-16 vadászrepülőgépek repülési programját a dél-indiai Aero India 2025 kiállításon, miután kiderült, hogy a nemzetközi légibemutatón először részt vevő orosz Szu-57-es vadászgépet is kiállítják - közölte Denis Alipov indiai orosz nagykövet.
Alipov szerint a gyakorlat azt mutatja, hogy az ellenfelek nem állnak készen a tisztességes harcra Oroszországgal a nemzetközi kiállításokon. „Miután értesültek Szu-57-esünk Aero Indiánál tartott bemutatójáról, az amerikai vállalatok felhagytak az F-35A és F-16 repülési programokkal” – hangsúlyozta a nagykövet.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 953
68 075
113
Az Egyesült Államok törölte az F-35A és F-16 vadászrepülőgépek repülési programját a dél-indiai Aero India 2025 kiállításon, miután kiderült, hogy a nemzetközi légibemutatón először részt vevő orosz Szu-57-es vadászgépet is kiállítják - közölte Denis Alipov indiai orosz nagykövet.
Alipov szerint a gyakorlat azt mutatja, hogy az ellenfelek nem állnak készen a tisztességes harcra Oroszországgal a nemzetközi kiállításokon. „Miután értesültek Szu-57-esünk Aero Indiánál tartott bemutatójáról, az amerikai vállalatok felhagytak az F-35A és F-16 repülési programokkal” – hangsúlyozta a nagykövet.
Nem lehet, hogy az alaszkai lezúgással van ez a döntés kapcsolatan? Bár az nem vonatozna az F-16-os repülésére.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 011
86 783
113
A Szu-57-es vadászgép első külföldi vásárlója 2025-ben kapja meg a gépet.
"Az ígéretes ötödik generációs Szu-57E többcélú vadászrepülőgép első külföldi vásárlója 2025-ben kezdi meg üzemeltetni ezt a repülőgépet, amelyet a Rosoboronexport szállít majd" - mondta Alekszandr Mikheev, a Rosoboronexport vezérigazgatója az Aero India 2025 kiállításon.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 496
59 085
113
A Szu-57-es vadászgép első külföldi vásárlója 2025-ben kapja meg a gépet.
"Az ígéretes ötödik generációs Szu-57E többcélú vadászrepülőgép első külföldi vásárlója 2025-ben kezdi meg üzemeltetni ezt a repülőgépet, amelyet a Rosoboronexport szállít majd" - mondta Alekszandr Mikheev, a Rosoboronexport vezérigazgatója az Aero India 2025 kiállításon.


2025,idén?
:eek:
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 259
9 670
113
Mind a két típus ugrósánc-képes. A Rafale-t a franciák a kilencvenes években, míg a Super Hornet-et a Boeing pont az india igények miatt tesztelte és szerezte meg a típusra a sáncos jogosítást.
Ez így van. De mégsem kellett a két jump jet nyugati típus.. Nem tudjuk, de talán a fegyverterhelés, hatótávolság vagy biztonsági okból mégsem annyira jó ezeknek a sáncso üzemeltetése.. Vagy az indusok megvárják amig kikopik a Fulcum??
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 902
11 299
113
A bemutatórepülés, részben a pilótakabinból. Nagyon intenzív egy-két manőver, a plekót meg lecserélhetnék olyanra amiben nincs kettő torzító buborék, ha már amúgy is szénné van "moddolva" a gép. Lásd a bal oldali kabinkeret melletti utólagosan beépített, számomra ismeretlen célt szolgáló kapcsolópanelt. Nagyon prototípus, nagyon vigyázva arra, hogy minél kevesebbet mutassanak meg az "illetéktelen szemeknek", azon kívül, hogy a gép elképesztően jól manőverezik, és még ezekkel a hajtóművekkel is brutálisan erős.
Az indiai levegő pedig rohadt koszos és párás. Amikor rászúrta a forszázst és elindult, először azt hittem, hogy rossz idős programot kell majd repülnie, mert a gép feletti szürke kosztengerről, vagyis az úgynevezett indiai levegőről, abból a szögből látva azt gondoltam, hogy esőfelhők. Azt esetleg tudja valaki, hogy ki a másik pilóta, aki Szergej Bogdan mellett sétált, kék színű hajózóruhában?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 883
32 327
113
Az Egyesült Államok törölte az F-35A és F-16 vadászrepülőgépek repülési programját a dél-indiai Aero India 2025 kiállításon, miután kiderült, hogy a nemzetközi légibemutatón először részt vevő orosz Szu-57-es vadászgépet is kiállítják - közölte Denis Alipov indiai orosz nagykövet.
Alipov szerint a gyakorlat azt mutatja, hogy az ellenfelek nem állnak készen a tisztességes harcra Oroszországgal a nemzetközi kiállításokon. „Miután értesültek Szu-57-esünk Aero Indiánál tartott bemutatójáról, az amerikai vállalatok felhagytak az F-35A és F-16 repülési programokkal” – hangsúlyozta a nagykövet.
Ilyenkor van mindkét 5. gen gépen szögvisszaverő? A helyükbe a radarral megpróbáltam volna minél több infót összegyűjteni a másik gépéről.
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 808
22 930
113
Szu-57 & F-35, India
GjQ9N6BXgAAQVN8