Legyünk őszinték, boki: ha pilóta lennél, szívesen beleülnél egy Indiában összeszerelt Szu-57-esbe, és szívesen repülnél is vele? Én csak akkor, ha nagyon nem lenne más választásom. Orosz gyártásúba minden további nélkül beleülnék, és repülnék vele, nyilván a megfelelő jogosítások birtokában. De ami abban az országban készül, ahol arra is képtelenek, hogy a gyártó által előírt specifikációjú olajat töltse a hajtóműbe (Szu-30MKI), utána pedig csodálkoznak, hogy leesik a repülőgép... Úgy, hogy azért az orosz repülőeszközök a sokszorosát kibírják az ütés-verés, karbantartás nélküli "üzemeltetés" esetén, mint a nyugati társaik. Aki beszélt valaha Afganisztánt megjárt magyar helikopterpilótákkal, az tudja. Ahogyan kelepisti is írta, az indiaiak biztosan nem fognak 100%-os licence jogot kapni, és az "érzékeny" rendszereket biztosan az oroszok fogják gyártani. Nem adnak át olyan magas szintű tudást. Nem véletlen, hogy a franciák nem engedték az indiaiaknak licence gyártani a Rafale-t. Pedig az "csak" egy 4+ generációs típus. Az a gyártó, aki az indiaiaknak engedélyt ad a repülőgépe gyártására, nagyon komoly reputációs kockázatot vesz a saját vállára. Írom ezt annak ellenére, hogy én elismerem, hogy azért drukkolok, hogy a Szu-57-est válasszák a "Dagadt Veréb" helyett. Ennek ellenére amellett sem vagyok képes szó nélkül elmenni, hogy a kettő, egymilliárd feletti lakosságszámú ázsiai hatalom közül Kína bizony jóval komolyabb eredményeket tud felmutatni a repülőiparban, mint India. Ami itt kulcstényező lehet, az pontosan a korábban leírt dolog, hogy tulajdonosként szabadon használhatják a gépeiket, és nem kell arra várni, hogy valaki Moszkvából jóváhagyja a felszállást.