Én is ezt magyarázom. Nem húzol fel egy évi 100 gépes gyártósort hacsak nem akarsz legalább 2000 gépet legyártani.Évi 100 5.gen. gép az nagyon sok, ez kb az F-35 volumene, amire van 2500db-os megrendelés.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Én is ezt magyarázom. Nem húzol fel egy évi 100 gépes gyártósort hacsak nem akarsz legalább 2000 gépet legyártani.Évi 100 5.gen. gép az nagyon sok, ez kb az F-35 volumene, amire van 2500db-os megrendelés.
Itt a pont.Én is ezt magyarázom. Nem húzol fel egy évi 100 gépes gyártósort hacsak nem akarsz legalább 2000 gépet legyártani.
Nyugtával és Trump vámháborújával a napot.. Azért elég jelentős mennyiségű amcsi technikát vettek utóbbi években az indiaiak viszotn az orosz katonai megrendelések stagnáltak finoman szolva... A Szu-57 egyszer már elvérzett a közös kifejlesztés és gyártás során, nem látom miért változna meg a helyzet (eddig is vesznek foszilis tüzelőanyagot is indiaiak amely régebben európának volt szállítva. Nem látom mivel lenne jobb Indiának megvenni a PAK-FA-t mint pld. F-35-öt... (elvileg olcsóbb ugyan, de a képességei kétségesek, és az oroszok se szállítanak gyorsabban mint az amcsik.)Moszkva javaslatot tett Indiának az 5. generációs Szu-57E vadászrepülőgépek közös gyártására. Feltételezhető, hogy az indiai vállalatok fognak a legújabb orosz repülőgépek gyártásával foglalkozni.
Erről a Rostec állami vállalat sajtószolgálata számolt be.
Állításuk szerint a megállapodás aláírása után hamarosan megkezdődhet a Szu-57-es vadászrepülőgépek exportváltozatú gyártása Indiában.
A vállalat azt is közölte, hogy a legújabb Szu-57E repülőgépet a tervek szerint idén megrendezésre kerülő Aero India 2025 repülőshow-n kívánja először bemutatni a potenciális vásárlóknak. Jelenleg az ilyen vadászgépek sorozatgyártása már megkezdődött a United Aircraft Corporation (UAC) vállalataiban.
A Rostec információit Alekszandr Mikheev, a Rosoboronexport vezérigazgatója is megerősítette. Beszámolt arról is, hogy az indiai féllel is folynak a tárgyalások a Szu-57-es vadászgépek exportváltozatú szállításáról ebbe a dél-ázsiai országba. Ezenkívül az oroszok felajánlották, hogy segítenek az indiai képviselőknek létrehozni saját ötödik generációs vadászgépüket.
bármiféle stratégiai jelentőségű beszerzésnél nagy jelentősége van annak, ha a díler fegyverként tudja használni a supportot alkatrészellátást szankciókat efféléketNyugtával és Trump vámháborújával a napot.. Azért elég jelentős mennyiségű amcsi technikát vettek utóbbi években az indiaiak viszotn az orosz katonai megrendelések stagnáltak finoman szolva... A Szu-57 egyszer már elvérzett a közös kifejlesztés és gyártás során, nem látom miért változna meg a helyzet (eddig is vesznek foszilis tüzelőanyagot is indiaiak amely régebben európának volt szállítva. Nem látom mivel lenne jobb Indiának megvenni a PAK-FA-t mint pld. F-35-öt... (elvileg olcsóbb ugyan, de a képességei kétségesek, és az oroszok se szállítanak gyorsabban mint az amcsik.)
Gyártást is adnának hozzá (Hogy ez mennyire menne, na az egy teljesen más téma, az eredeti Rafale üzlet is ezen hasalt el, a Tejasról meg ne is beszéljünk). Viszont kényszerpályán vannak, az hagyján, hogy Kínában már vagy 200 J-20-as van legyártva, de csak idő kérdése, hogy a J-35 megjelenjen Pakisztánban, ha csakkis mennyiségben is. A meglévő gépparkkal a paki 4+ gen gépeket is alig tudják kompenzálni.Nyugtával és Trump vámháborújával a napot.. Azért elég jelentős mennyiségű amcsi technikát vettek utóbbi években az indiaiak viszotn az orosz katonai megrendelések stagnáltak finoman szolva... A Szu-57 egyszer már elvérzett a közös kifejlesztés és gyártás során, nem látom miért változna meg a helyzet (eddig is vesznek foszilis tüzelőanyagot is indiaiak amely régebben európának volt szállítva. Nem látom mivel lenne jobb Indiának megvenni a PAK-FA-t mint pld. F-35-öt... (elvileg olcsóbb ugyan, de a képességei kétségesek, és az oroszok se szállítanak gyorsabban mint az amcsik.)
Szia,az f35 esetén meg ahol a hírek szerint minden bevetés úgy kezdődik hogy a repülési tervet feltöltjük egy az usában lévő szerverre
F-35 'Meets' Su-57 For The First Time...
Russian Su-57 and U.S. Air Force’s F-35 have arrived at Aero India 2025...
This is the first time both stealth fighters have been captured in one frame.
![]()
![]()
U.S. F-35 'Meets' Russian Su-57 For The Very First Time; Which Stealth Fighter Holds The 'Real' Edge?
The Russian Su-57 and U.S. Air Force’s F-35 stealth aircraft have arrived in India! This is the first time both stealth fighters have been captured in one frame. The F-35A visited Bangalore for the Aero India Airshow 2023. This is the stealth fighter’s second visit to the airshow. For Su-57, it...www.eurasiantimes.com
Az alkatrész utánpótlástól... Hát igen. Nézzük meg, hogy hol gyártják és szerelik össze az amerikai repülőgépet. Valamint az üzemeltetők számát. És az oroszt.. Én nem drukkolok egyiknek sem. De nem szabad elfelejteni, hogy India vegyes flottát tart fent repülőgépekből. A Szu-30MKI az utolsó amely harcászati és ott is gyártották (nagy részét).. De még mindig van benne orosz alkatrész.. Viszont pld az indus helikopterek, meg a C17-esek alkatrészutánpótlása is fontos.. A kérdés, hogy melyik szupport a fontosabb.. India most szinte termelői áron veszi a kőolajat az oroszoktól, (akárcsak Kína), mert az oroszok se tárolni nem tudják hosszú ideig, meg az ország likvidítása is ezen mulik.. Én nem tennék pénz indiai Szu-57-re... (ja az is elmond valamit, hogy nem a X. protot küldték az amcsik (amit megszakértettek itt sokan az Kínai példa láttán, hogy a PAK-FA Proto mennyire tér el az sorozatgyártásútól, hanem egy sorozatpéldányt.. Mennyit is gyártottak és állt rendszerbe..Szia,
Azert nem biztos, hogy erdemes az osszes hirt elhinni.
(Nyilvan, ettol meg az alkatreszellatastol valo fugges valos problema.)
Közös gártásról van szó. Nem érthető a szöveg?Nyugtával és Trump vámháborújával a napot.. Azért elég jelentős mennyiségű amcsi technikát vettek utóbbi években az indiaiak viszotn az orosz katonai megrendelések stagnáltak finoman szolva... A Szu-57 egyszer már elvérzett a közös kifejlesztés és gyártás során, nem látom miért változna meg a helyzet (eddig is vesznek foszilis tüzelőanyagot is indiaiak amely régebben európának volt szállítva. Nem látom mivel lenne jobb Indiának megvenni a PAK-FA-t mint pld. F-35-öt... (elvileg olcsóbb ugyan, de a képességei kétségesek, és az oroszok se szállítanak gyorsabban mint az amcsik.)
Nem.. Szvsz Soha nem engedik meg az oroszok, hogy az elektronikát, a fly-by-wire rendszert, a lokátorokat stb India gyártsa...Közös gártásról van szó. Nem érthető a szöveg?![]()
Legyünk őszinték, boki: ha pilóta lennél, szívesen beleülnél egy Indiában összeszerelt Szu-57-esbe, és szívesen repülnél is vele? Én csak akkor, ha nagyon nem lenne más választásom. Orosz gyártásúba minden további nélkül beleülnék, és repülnék vele, nyilván a megfelelő jogosítások birtokában. De ami abban az országban készül, ahol arra is képtelenek, hogy a gyártó által előírt specifikációjú olajat töltse a hajtóműbe (Szu-30MKI), utána pedig csodálkoznak, hogy leesik a repülőgép... Úgy, hogy azért az orosz repülőeszközök a sokszorosát kibírják az ütés-verés, karbantartás nélküli "üzemeltetés" esetén, mint a nyugati társaik. Aki beszélt valaha Afganisztánt megjárt magyar helikopterpilótákkal, az tudja. Ahogyan kelepisti is írta, az indiaiak biztosan nem fognak 100%-os licence jogot kapni, és az "érzékeny" rendszereket biztosan az oroszok fogják gyártani. Nem adnak át olyan magas szintű tudást. Nem véletlen, hogy a franciák nem engedték az indiaiaknak licence gyártani a Rafale-t. Pedig az "csak" egy 4+ generációs típus. Az a gyártó, aki az indiaiaknak engedélyt ad a repülőgépe gyártására, nagyon komoly reputációs kockázatot vesz a saját vállára. Írom ezt annak ellenére, hogy én elismerem, hogy azért drukkolok, hogy a Szu-57-est válasszák a "Dagadt Veréb" helyett. Ennek ellenére amellett sem vagyok képes szó nélkül elmenni, hogy a kettő, egymilliárd feletti lakosságszámú ázsiai hatalom közül Kína bizony jóval komolyabb eredményeket tud felmutatni a repülőiparban, mint India. Ami itt kulcstényező lehet, az pontosan a korábban leírt dolog, hogy tulajdonosként szabadon használhatják a gépeiket, és nem kell arra várni, hogy valaki Moszkvából jóváhagyja a felszállást.Közös gártásról van szó. Nem érthető a szöveg?![]()
Ha a lényeg az oroszoknál készül (hajtómű, elektronika), akkor ugyanúgy kell Moszkva hozzájárulása ahogy kéne Washingtoné. Ez a megállapítás amúgy annak a konklúziója amit leírtál, nem hiszem el, hogy neked nem tűnt fel...Legyünk őszinték, boki: ha pilóta lennél, szívesen beleülnél egy Indiában összeszerelt Szu-57-esbe, és szívesen repülnél is vele? Én csak akkor, ha nagyon nem lenne más választásom. Orosz gyártásúba minden további nélkül beleülnék, és repülnék vele, nyilván a megfelelő jogosítások birtokában. De ami abban az országban készül, ahol arra is képtelenek, hogy a gyártó által előírt specifikációjú olajat töltse a hajtóműbe (Szu-30MKI), utána pedig csodálkoznak, hogy leesik a repülőgép... Úgy, hogy azért az orosz repülőeszközök a sokszorosát kibírják az ütés-verés, karbantartás nélküli "üzemeltetés" esetén, mint a nyugati társaik. Aki beszélt valaha Afganisztánt megjárt magyar helikopterpilótákkal, az tudja. Ahogyan kelepisti is írta, az indiaiak biztosan nem fognak 100%-os licence jogot kapni, és az "érzékeny" rendszereket biztosan az oroszok fogják gyártani. Nem adnak át olyan magas szintű tudást. Nem véletlen, hogy a franciák nem engedték az indiaiaknak licence gyártani a Rafale-t. Pedig az "csak" egy 4+ generációs típus. Az a gyártó, aki az indiaiaknak engedélyt ad a repülőgépe gyártására, nagyon komoly reputációs kockázatot vesz a saját vállára. Írom ezt annak ellenére, hogy én elismerem, hogy azért drukkolok, hogy a Szu-57-est válasszák a "Dagadt Veréb" helyett. Ennek ellenére amellett sem vagyok képes szó nélkül elmenni, hogy a kettő, egymilliárd feletti lakosságszámú ázsiai hatalom közül Kína bizony jóval komolyabb eredményeket tud felmutatni a repülőiparban, mint India. Ami itt kulcstényező lehet, az pontosan a korábban leírt dolog, hogy tulajdonosként szabadon használhatják a gépeiket, és nem kell arra várni, hogy valaki Moszkvából jóváhagyja a felszállást.
Csak éppen Moszkva hozzájárulása jóval liberálisabb, mint azt a példák mutatják. A Gripennél is az amerikaiak mondták meg, hogy na akkor most engedélyezzük, hogy fel is tegyétek a megvásárolt AIM-120-asokat, ne csak a "raktárban porosodjanak". Az oroszoknál meg az van, hogy megveszed a gépet és a fegyverzetet, onnantól a tiéd, használhatod, vagy akár tönkre is baszhatod(lásd a MiG-29-esek hazai története). Persze a harmadik félnek történő eladást ők sem kedvelik, az már egy másik történet.Ha a lényeg az oroszoknál készül (hajtómű, elektronika), akkor ugyanúgy kell Moszkva hozzájárulása ahogy kéne Washingtoné. Ez a megállapítás amúgy annak a konklúziója amit leírtál, nem hiszem el, hogy neked nem tűnt fel...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..