Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 982
68 296
113
Én is ezt magyarázom. Nem húzol fel egy évi 100 gépes gyártósort hacsak nem akarsz legalább 2000 gépet legyártani.
Itt a pont.
Évek óta megy a nóta az oroszok sehol sincsenek a Szu-57-essel az amerikai F-35-öshöz képest, mert a bezzeg jenki már bezzeg az 1000. példányt gyártja belőle.
De közben mindenkinek alapvetés, hogy az USA gazdasága és ipara mennyivel nagyobb az oroszokéhoz képest.

Szóval évi 100 darab 5. generációs gép legyártása 10 év alatt tesz ki 1000 darabot és negyedszázad alatt 2500-at. Ez idáig a matek.
Viszont az orosz nem akar 2500 darab Szu-57-est, viszont nem is akarja a 100-150 darab gépét egy-másfél év alatt csak azért legyártani, hogy felépíthessen egy méregdrága gyártósort és beszállítói láncot, ami ilyen rövid idő alatt még össze se tud csiszolódni, de utána már nem is lesz rá szükség.
Jut eszembe, az F-35-ösnél az alacsony ütemű gyártással jutottak el öt év alatt ahhoz a bizonyos első 108 darabhoz, melynek harcértékét utólag kénytelenek voltak úgymond leszázalékolni, mivel gyártási hibásak voltak.
Ilyen előfordul, ebbe bele lehet szaladni.

Az oroszok a Szu-57-essel a megrendelés darabszámával és a folyamatos fejlesztés ütemével arányos éves darabszámmal haladnak.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 148
87 366
113
Egy terjedelmes és érdekes interjú Szergej Bogdannal nem csak a Szu-57-ről.:

Mennyi ideje van még a pilótáknak? Szergej Bogdan tesztpilóta a mesterséges intelligencia és az emberek közötti harcokról a repülésben

 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
10 023
30 449
113
1.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 148
87 366
113
Moszkva javaslatot tett Indiának az 5. generációs Szu-57E vadászrepülőgépek közös gyártására. Feltételezhető, hogy az indiai vállalatok fognak a legújabb orosz repülőgépek gyártásával foglalkozni.

Erről a Rostec állami vállalat sajtószolgálata számolt be.

Állításuk szerint a megállapodás aláírása után hamarosan megkezdődhet a Szu-57-es vadászrepülőgépek exportváltozatú gyártása Indiában.

A vállalat azt is közölte, hogy a legújabb Szu-57E repülőgépet a tervek szerint idén megrendezésre kerülő Aero India 2025 repülőshow-n kívánja először bemutatni a potenciális vásárlóknak. Jelenleg az ilyen vadászgépek sorozatgyártása már megkezdődött a United Aircraft Corporation (UAC) vállalataiban.

A Rostec információit Alekszandr Mikheev, a Rosoboronexport vezérigazgatója is megerősítette. Beszámolt arról is, hogy az indiai féllel is folynak a tárgyalások a Szu-57-es vadászgépek exportváltozatú szállításáról ebbe a dél-ázsiai országba. Ezenkívül az oroszok felajánlották, hogy segítenek az indiai képviselőknek létrehozni saját ötödik generációs vadászgépüket.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 302
9 810
113
Moszkva javaslatot tett Indiának az 5. generációs Szu-57E vadászrepülőgépek közös gyártására. Feltételezhető, hogy az indiai vállalatok fognak a legújabb orosz repülőgépek gyártásával foglalkozni.

Erről a Rostec állami vállalat sajtószolgálata számolt be.

Állításuk szerint a megállapodás aláírása után hamarosan megkezdődhet a Szu-57-es vadászrepülőgépek exportváltozatú gyártása Indiában.

A vállalat azt is közölte, hogy a legújabb Szu-57E repülőgépet a tervek szerint idén megrendezésre kerülő Aero India 2025 repülőshow-n kívánja először bemutatni a potenciális vásárlóknak. Jelenleg az ilyen vadászgépek sorozatgyártása már megkezdődött a United Aircraft Corporation (UAC) vállalataiban.

A Rostec információit Alekszandr Mikheev, a Rosoboronexport vezérigazgatója is megerősítette. Beszámolt arról is, hogy az indiai féllel is folynak a tárgyalások a Szu-57-es vadászgépek exportváltozatú szállításáról ebbe a dél-ázsiai országba. Ezenkívül az oroszok felajánlották, hogy segítenek az indiai képviselőknek létrehozni saját ötödik generációs vadászgépüket.
Nyugtával és Trump vámháborújával a napot.. Azért elég jelentős mennyiségű amcsi technikát vettek utóbbi években az indiaiak viszotn az orosz katonai megrendelések stagnáltak finoman szolva... A Szu-57 egyszer már elvérzett a közös kifejlesztés és gyártás során, nem látom miért változna meg a helyzet (eddig is vesznek foszilis tüzelőanyagot is indiaiak amely régebben európának volt szállítva. Nem látom mivel lenne jobb Indiának megvenni a PAK-FA-t mint pld. F-35-öt... (elvileg olcsóbb ugyan, de a képességei kétségesek, és az oroszok se szállítanak gyorsabban mint az amcsik.)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

aamen

Well-Known Member
2015. november 28.
1 812
9 563
113
Nyugtával és Trump vámháborújával a napot.. Azért elég jelentős mennyiségű amcsi technikát vettek utóbbi években az indiaiak viszotn az orosz katonai megrendelések stagnáltak finoman szolva... A Szu-57 egyszer már elvérzett a közös kifejlesztés és gyártás során, nem látom miért változna meg a helyzet (eddig is vesznek foszilis tüzelőanyagot is indiaiak amely régebben európának volt szállítva. Nem látom mivel lenne jobb Indiának megvenni a PAK-FA-t mint pld. F-35-öt... (elvileg olcsóbb ugyan, de a képességei kétségesek, és az oroszok se szállítanak gyorsabban mint az amcsik.)
bármiféle stratégiai jelentőségű beszerzésnél nagy jelentősége van annak, ha a díler fegyverként tudja használni a supportot alkatrészellátást szankciókat efféléket
ha ez a helyzet fennáll, célszerű a beszerzésnél szóló döntésnél minuszpontot adni azoknak a dílereknek akiről ilyen hozzáállás elképzelhető, és sok minuszpontot adni azoknak akik rendszeresen fegyverként használják ezt
az f35 esetén meg ahol a hírek szerint minden bevetés úgy kezdődik hogy a repülési tervet feltöltjük egy az usában lévő szerverre, eleve abból kell kiindulni hogy az az f35 flotta addig repül amíg azt washingtonban jónak látják, a kiszolgáltatottság a mindenkori usa adminisztrációnak egészen más dimenziót nyer mintha egy sima alkatrész- vagy fegyverzetellátási kérdésről lenne szó
ettől még persze az f35 kiváló és hatásos fegyver, sőt egy a biztonságát az usa katonai védőernyőjére alapozó kisebb ország - mint például dánia - számára egymagában meg is oldja a katonai vadászgépflotta kérdését szőröstül bőröstül mindenestül, kivéve az ismert problémát gröndlanddal mert "olyan" bevetést nem fognak tudni repülni f35-tel
india viszont nem egy kisebb és nem egy, magát az usa katonai védőernyője alá elképzelő ország, nagyon figyelnie kell arra hogy milyen arányt képviselhet a vadászgépflottájában az f35, mik is a limitek, mert nem zárható ki hogy a típus rendszeresítésének évtizedeiben pont egy usa barát ország ellen kellene reptetni azokat
india jelenleg a világ 5. legnagyobb gdp-jével rendelkező ország, de néhány év múlva a németország és japán beelőzésével a 3. lesz, alapvetően szükségszerűen a saját gyártást kell preferálnia mindenből, a su-57 ajánlatnak ez egy nagyon erős pontja, egyebekben meg a diverzifikációra kell törekednie
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 704
19 082
113
Nyugtával és Trump vámháborújával a napot.. Azért elég jelentős mennyiségű amcsi technikát vettek utóbbi években az indiaiak viszotn az orosz katonai megrendelések stagnáltak finoman szolva... A Szu-57 egyszer már elvérzett a közös kifejlesztés és gyártás során, nem látom miért változna meg a helyzet (eddig is vesznek foszilis tüzelőanyagot is indiaiak amely régebben európának volt szállítva. Nem látom mivel lenne jobb Indiának megvenni a PAK-FA-t mint pld. F-35-öt... (elvileg olcsóbb ugyan, de a képességei kétségesek, és az oroszok se szállítanak gyorsabban mint az amcsik.)
Gyártást is adnának hozzá (Hogy ez mennyire menne, na az egy teljesen más téma, az eredeti Rafale üzlet is ezen hasalt el, a Tejasról meg ne is beszéljünk). Viszont kényszerpályán vannak, az hagyján, hogy Kínában már vagy 200 J-20-as van legyártva, de csak idő kérdése, hogy a J-35 megjelenjen Pakisztánban, ha csakkis mennyiségben is. A meglévő gépparkkal a paki 4+ gen gépeket is alig tudják kompenzálni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 156
85 100
113
F-35 'Meets' Su-57 For The First Time...

Russian Su-57 and U.S. Air Force’s F-35 have arrived at Aero India 2025...
This is the first time both stealth fighters have been captured in one frame.


AERO-INDIA.jpeg


 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 302
9 810
113
F-35 'Meets' Su-57 For The First Time...

Russian Su-57 and U.S. Air Force’s F-35 have arrived at Aero India 2025...
This is the first time both stealth fighters have been captured in one frame.


AERO-INDIA.jpeg



Szia,

Azert nem biztos, hogy erdemes az osszes hirt elhinni.

(Nyilvan, ettol meg az alkatreszellatastol valo fugges valos problema.)
Az alkatrész utánpótlástól... Hát igen. Nézzük meg, hogy hol gyártják és szerelik össze az amerikai repülőgépet. Valamint az üzemeltetők számát. És az oroszt.. Én nem drukkolok egyiknek sem. De nem szabad elfelejteni, hogy India vegyes flottát tart fent repülőgépekből. A Szu-30MKI az utolsó amely harcászati és ott is gyártották (nagy részét).. De még mindig van benne orosz alkatrész.. Viszont pld az indus helikopterek, meg a C17-esek alkatrészutánpótlása is fontos.. A kérdés, hogy melyik szupport a fontosabb.. India most szinte termelői áron veszi a kőolajat az oroszoktól, (akárcsak Kína), mert az oroszok se tárolni nem tudják hosszú ideig, meg az ország likvidítása is ezen mulik.. Én nem tennék pénz indiai Szu-57-re... (ja az is elmond valamit, hogy nem a X. protot küldték az amcsik (amit megszakértettek itt sokan az Kínai példa láttán, hogy a PAK-FA Proto mennyire tér el az sorozatgyártásútól, hanem egy sorozatpéldányt.. Mennyit is gyártottak és állt rendszerbe..
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: ghostrider and bel

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 148
87 366
113
Nyugtával és Trump vámháborújával a napot.. Azért elég jelentős mennyiségű amcsi technikát vettek utóbbi években az indiaiak viszotn az orosz katonai megrendelések stagnáltak finoman szolva... A Szu-57 egyszer már elvérzett a közös kifejlesztés és gyártás során, nem látom miért változna meg a helyzet (eddig is vesznek foszilis tüzelőanyagot is indiaiak amely régebben európának volt szállítva. Nem látom mivel lenne jobb Indiának megvenni a PAK-FA-t mint pld. F-35-öt... (elvileg olcsóbb ugyan, de a képességei kétségesek, és az oroszok se szállítanak gyorsabban mint az amcsik.)
Közös gártásról van szó. Nem érthető a szöveg? :)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 302
9 810
113
Közös gártásról van szó. Nem érthető a szöveg? :)
Nem.. Szvsz Soha nem engedik meg az oroszok, hogy az elektronikát, a fly-by-wire rendszert, a lokátorokat stb India gyártsa...
A Szu-30MKI nál sem volt így... Az olasz osszeszerelő üzemben sem gyártják az F-35 rendszereit. A Szu-57 közös gyártás sem a teljes know-how átadását jelentené.. Az kurva sok pénz lenne valamint olyan szellemi tőke amit nem adnak át..
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 916
11 448
113
Közös gártásról van szó. Nem érthető a szöveg? :)
Legyünk őszinték, boki: ha pilóta lennél, szívesen beleülnél egy Indiában összeszerelt Szu-57-esbe, és szívesen repülnél is vele? Én csak akkor, ha nagyon nem lenne más választásom. Orosz gyártásúba minden további nélkül beleülnék, és repülnék vele, nyilván a megfelelő jogosítások birtokában. De ami abban az országban készül, ahol arra is képtelenek, hogy a gyártó által előírt specifikációjú olajat töltse a hajtóműbe (Szu-30MKI), utána pedig csodálkoznak, hogy leesik a repülőgép... Úgy, hogy azért az orosz repülőeszközök a sokszorosát kibírják az ütés-verés, karbantartás nélküli "üzemeltetés" esetén, mint a nyugati társaik. Aki beszélt valaha Afganisztánt megjárt magyar helikopterpilótákkal, az tudja. Ahogyan kelepisti is írta, az indiaiak biztosan nem fognak 100%-os licence jogot kapni, és az "érzékeny" rendszereket biztosan az oroszok fogják gyártani. Nem adnak át olyan magas szintű tudást. Nem véletlen, hogy a franciák nem engedték az indiaiaknak licence gyártani a Rafale-t. Pedig az "csak" egy 4+ generációs típus. Az a gyártó, aki az indiaiaknak engedélyt ad a repülőgépe gyártására, nagyon komoly reputációs kockázatot vesz a saját vállára. Írom ezt annak ellenére, hogy én elismerem, hogy azért drukkolok, hogy a Szu-57-est válasszák a "Dagadt Veréb" helyett. Ennek ellenére amellett sem vagyok képes szó nélkül elmenni, hogy a kettő, egymilliárd feletti lakosságszámú ázsiai hatalom közül Kína bizony jóval komolyabb eredményeket tud felmutatni a repülőiparban, mint India. Ami itt kulcstényező lehet, az pontosan a korábban leírt dolog, hogy tulajdonosként szabadon használhatják a gépeiket, és nem kell arra várni, hogy valaki Moszkvából jóváhagyja a felszállást.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 527
86 794
113
Legyünk őszinték, boki: ha pilóta lennél, szívesen beleülnél egy Indiában összeszerelt Szu-57-esbe, és szívesen repülnél is vele? Én csak akkor, ha nagyon nem lenne más választásom. Orosz gyártásúba minden további nélkül beleülnék, és repülnék vele, nyilván a megfelelő jogosítások birtokában. De ami abban az országban készül, ahol arra is képtelenek, hogy a gyártó által előírt specifikációjú olajat töltse a hajtóműbe (Szu-30MKI), utána pedig csodálkoznak, hogy leesik a repülőgép... Úgy, hogy azért az orosz repülőeszközök a sokszorosát kibírják az ütés-verés, karbantartás nélküli "üzemeltetés" esetén, mint a nyugati társaik. Aki beszélt valaha Afganisztánt megjárt magyar helikopterpilótákkal, az tudja. Ahogyan kelepisti is írta, az indiaiak biztosan nem fognak 100%-os licence jogot kapni, és az "érzékeny" rendszereket biztosan az oroszok fogják gyártani. Nem adnak át olyan magas szintű tudást. Nem véletlen, hogy a franciák nem engedték az indiaiaknak licence gyártani a Rafale-t. Pedig az "csak" egy 4+ generációs típus. Az a gyártó, aki az indiaiaknak engedélyt ad a repülőgépe gyártására, nagyon komoly reputációs kockázatot vesz a saját vállára. Írom ezt annak ellenére, hogy én elismerem, hogy azért drukkolok, hogy a Szu-57-est válasszák a "Dagadt Veréb" helyett. Ennek ellenére amellett sem vagyok képes szó nélkül elmenni, hogy a kettő, egymilliárd feletti lakosságszámú ázsiai hatalom közül Kína bizony jóval komolyabb eredményeket tud felmutatni a repülőiparban, mint India. Ami itt kulcstényező lehet, az pontosan a korábban leírt dolog, hogy tulajdonosként szabadon használhatják a gépeiket, és nem kell arra várni, hogy valaki Moszkvából jóváhagyja a felszállást.
Ha a lényeg az oroszoknál készül (hajtómű, elektronika), akkor ugyanúgy kell Moszkva hozzájárulása ahogy kéne Washingtoné. Ez a megállapítás amúgy annak a konklúziója amit leírtál, nem hiszem el, hogy neked nem tűnt fel...
 
  • Tetszik
Reactions: bel

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 916
11 448
113
Ha a lényeg az oroszoknál készül (hajtómű, elektronika), akkor ugyanúgy kell Moszkva hozzájárulása ahogy kéne Washingtoné. Ez a megállapítás amúgy annak a konklúziója amit leírtál, nem hiszem el, hogy neked nem tűnt fel...
Csak éppen Moszkva hozzájárulása jóval liberálisabb, mint azt a példák mutatják. A Gripennél is az amerikaiak mondták meg, hogy na akkor most engedélyezzük, hogy fel is tegyétek a megvásárolt AIM-120-asokat, ne csak a "raktárban porosodjanak". Az oroszoknál meg az van, hogy megveszed a gépet és a fegyverzetet, onnantól a tiéd, használhatod, vagy akár tönkre is baszhatod(lásd a MiG-29-esek hazai története). Persze a harmadik félnek történő eladást ők sem kedvelik, az már egy másik történet.