Kínai 5. generációs, vagy afölötti harci repülőgépek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 145
20 636
113
J-50

Gry2uFOXUAAl4A1

Gry2vmsWcAAvpUy

Gry2wzKWQAAKHxI
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 659
18 882
113
Mennyire szépen látszik itt a J-50 instabil és a J-36 saccra semleges aerodinamikai kialakítása.

A J-50 állati nagy sebességre van belőve, ez valahol M 1.5 környékén fog száguldozni, az Aerodynamic Center / Center of Gravity (AC/CG) távolság alapján (meg a spec kormányfelületei okán, mely lényegében ugyan az, mint pl az A320 külső belső csűrőjének oka) .
A CG láthatóan jóval hátrább van, mint az AC, szóval a kép baromi jól képes változtatni a vektorát - MAC valahol 35% felett lehet.
Érdekes, hogy az LM által több concepten látható belépőélbe integrált szívócsatit nem alkalmazták, pedig olvastam róla, hogy sok szempontból az a legjobb elrendezés egy ilyen kategórián.

A J-36 meg egy stabil dög, airliner jellegű repülési karakterisztikával. A sok kormányfelület lehet az alacsony magasságú repülés (surlódási réteg alatti) simogatása miatt van, vagy esetleg a nagy fegyverterhelés oldása utáni miatti CG változáskor kell trimmelniük. Szerintem azért van ennyi, hogy a szárny egészében elosszák a zsanérokon felvett légerőket, meg a munkahengerek is kisebbek lehetnek. Vagyis a gép szerintem mind nagy magasságú, mint alacsonyan történő behatolásra képes lesz.

Mindenesetre mindkét gép elég kész állapotnak tűnik nekem, semmi fékernyő a seggükön, hosszú pitotok meg hasonló teszt felszerelések - ezek valami nullszéria előpéldányoknak megfelelő készültséget mutatnak szerintem. A felületük pl. full stealth coating ránézésre, nem a megszokott korrózióvédővel lekent lemezekkel repkednek.
Vagyis a kínai komolyan vette a 2030-as dátumot. Ezek addigra simán ezredszinten szolgálatban lesznek.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 145
20 636
113
Vagyis a kínai komolyan vette a 2030-as dátumot. Ezek addigra simán ezredszinten szolgálatban lesznek.
Hát szerintem 2032 is lesz abból .
A J-36 meg egy stabil dög,
Sino forumon azt írják hogy ez egy j-16D és a j-20 keveréke 16+20=36 egy erősebb stealth EW és nagy hatótáv ! ahogy az NGAD követelménye is ez volt 10+ éve hirdetve
Mivel a j-36 nem hiszem hogy 200db többet fognak venni így az erősen már a CCA dronokra fog támaszkodni !
GsQYucTbIAA25sd
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 145
20 636
113
Remélem a su-34-hez hasonló merevítőt elhagyják a pilótafülkén a j-36 gépeken !
Nagyon ronda és más oldalakon írják hogy az rontja a csökkentett észlelhetőséget
Sukhoi_Su-34_air-to-air_%281%29.jpg

Remélem marad iylen !
Gn8OsCIXsAASuVv