Elasztikus RAM borítás és nagy sebességre optimalizált orrszerkezet, illetve LO, non TVC exhaust - alapvetően egy MiG-31 feladatkörös nehézvadászt látunk, ami önvédelemre az alacsony észlelhetőséget és a nagy sebességet alkalmazza, meg persze LW drónokat.
A J-50 az irgalmatlan nagy sebességre optimalizált vérbeli vadászgép, a szárnyvégi kormányfelületek iszonyatos erőkart jelentenek az Y (hossz)tengely körüli mozgékonyságban, illetve sejtésem szerint adaptív a vezérlés, szóval a magasságira ugyanúgy rádolgozik, ahogy az oldalkormány helyettesítésében is részt vesz.
Vagyis azért vágták ki a szárnyvégre, mivel tailless kialakítása okán a stabilitása necces, szóval kellett olyan kormányfelület, ami mindhárom tengelyre rádolgozhat a lehető legkisebb kitéréssel (LO követelmény meg kisebb munkahengerek kellenek, szóval a legnagyobb erőkarra tették, a lehető legmesszebbre a CG/AC párostól.
Szóval a kínai elindult mindkét úton, lényegében a MiG-31 és a Szu-27 mix utódjait hozta ki magának (nyilván LW drónokkal megfűszerezve), ami teljesen logikus a jövendőbeli működési térségek sajátosságait figyelembe véve.