MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Az egyik a magnetron, ami az export példányokon gyakran hibásodott meg.

Szia,

Korabban valaki azt irta, hogy a szovjet fegyverek export valtozata azert volt papiron gyengebb, hogy ritkabban hibasodjon meg, mint a kihegyezettebb korulmenyek kozott alkalmazott eredeti (belpiacos) alkatreszek.

A fenti megjegyzesed alapjan ez megse igaz?
 
Mig-29m2 állítólag AESA radarral és új nagy kijelzővel

Gwk71ioWEAEOETj
Gwk8GL2XsAAf8-2

Gwk71ioW8AAnwSY
Gwk71mIWIAEbyd_

Az AESA lokatoros repülőgépekél a pitotcső nincs az orr elején... tamáskodok
 
  • Tetszik
  • Robot
Reactions: fishbed and megazez
Az AESA lokatoros repülőgépekél a pitotcső nincs az orr elején... tamáskodok
Ez nem szentírás, az F-2-es orrán is van, pedig AESA radarja van.
F-16V, F-16C block 70/72, mindegyik AESA radaros, de Pitot-csővel.
Az egyedüli F-16-os, amin AESA radar van, de nincs Pitot-cső az orrkúpon, az a block 60-as F-16E/F, ami viszont még a 2000-es évek elejének technológiája.

Azóta már nem szentírás, hogy az AESA radar orrkúpján nem lehet Pitot-cső.
 
Szia,

Korabban valaki azt irta, hogy a szovjet fegyverek export valtozata azert volt papiron gyengebb, hogy ritkabban hibasodjon meg, mint a kihegyezettebb korulmenyek kozott alkalmazott eredeti (belpiacos) alkatreszek.

A fenti megjegyzesed alapjan ez megse igaz?
A magnetron egy vákuumcső, ami a mikrohullámok generálásához kell.
Nem törvényszerű a gyakori meghibásodása, de a 29-es korai típusain (9.12, 9.13) levő radarban ez rosszabb üzembiztosságú volt.
A belpiacos kontra export példányok közti különbség leginkább a komponensek beválogatottsága, pontosabb, alaposabb összeszabályozpttsága, kontra alacsonyabb teljesítményre hangolása volt.

Ugyanaz az avionikai komponens kevésbé volt kihegyezve, mert kevésbé volt összeválogatva, összeszabályozva.
A belpiacos szovjet rendszerek ráadásul gyorsabban kaptak alkatrész utánpótlást, ha az érdek úgy kívánta.

De ez önmagában nem zárja ki, hogy a magnetron, vagy a tűzvezető rendszer trafói ott ne lettek volna ugyanolyan gyakran meghibásodva, csak mondjuk gyorsabban cserélték őket.
Vagy a jobb behangolás miatt mondjuk a trafó kevésbé használódott el. Vagy másfajta volt a szovjet gépeken.
Nüansznyi eltérés, csak mondjuk emiatt a szovjet 9.13-asok radarja be tudta fogni az ellenséges légi célt 90km-ről, míg az export VSz 9.12-es gépeké csak 70-ről, a harmadik világbeli 9.12-esek (mint a mieink is) meg csak 60-ról.
De kis utánjárással nálunk is sikerült egy példányt jól beállítva rávenni, hogy 85km-ről fogjon be vadászgép méretű célt.

Szóval soktényezős a dolog.
 
F-16V, F-16C block 70/72, mindegyik AESA radaros, de Pitot-csővel.
Az egyedüli F-16-os, amin AESA radar van, de nincs Pitot-cső az orrkúpon, az a block 60-as F-16E/F, ami viszont még a 2000-es évek elejének technológiája.

Azóta már nem szentírás, hogy az AESA radar orrkúpján nem lehet Pitot-cső.
oroszoknal ??? Ott nem lattam AESA es pitotcso... PESA talan. a MAKSz-on a Szu-35 ptoto volt
 
gondoltam evifens mert orosz hepekrol volt szo
Orosz gép, amerikai gép, nemzetközi fizika.
Az oroszoknak ráadásul nincs annyiféle AESA radarjuk, hogy rájuk bármiféle szabályszerűséget fel lehetne állítani.

A lényeg, hogy manapság az AESA radarok jelfeldolgozását már nem zavarja a Pitot-cső, így ha az oroszok most kezdenek csak átállni erre a technológiára, akkor az orrkúpra elhelyezett Pitot-cső már nem kizáró ok.
De tény, hogy a kínai J-11, J-15, J-16 modernizációkon az AESA radar megjelenésével eltűnt a Pitot-cső, ahogy az is, hogy az amerikai F-16V upgrad-del meg nem.
Ezért aztán az újabb orosz Szu-30SzM2 gépek Pitot-csővel ellátott orrkúpjai mögött lehet akár AESA antenna is.
 
Orosz gép, amerikai gép, nemzetközi fizika.
Az oroszoknak ráadásul nincs annyiféle AESA radarjuk, hogy rájuk bármiféle szabályszerűséget fel lehetne állítani.

A lényeg, hogy manapság az AESA radarok jelfeldolgozását már nem zavarja a Pitot-cső, így ha az oroszok most kezdenek csak átállni erre a technológiára, akkor az orrkúpra elhelyezett Pitot-cső már nem kizáró ok.
De tény, hogy a kínai J-11, J-15, J-16 modernizációkon az AESA radar megjelenésével eltűnt a Pitot-cső, ahogy az is, hogy az amerikai F-16V upgrad-del meg nem.
Ezért aztán az újabb orosz Szu-30SzM2 gépek Pitot-csővel ellátott orrkúpjai mögött lehet akár AESA antenna is.
Szvsz ott meg PESA van.
 
Szvsz ott meg PESA van.
Ez az amit most már biztosra nem tudhatunk.
Mert amiről te írsz, az igaz a pitot-csöves orrú Szu-30SzM-re (PESA N011 Barsz) és igen, a Szu-30SzM2 modernizációs program sem szólt másról, csak az N035 Irbisz integrálásáról, ami ugyanúgy PESA.

De közben az történt, hogy tavaly év végén azt nyilatkozták az Irkut gyárában, hogy a Szu-30SzM2-ben már AESA antenna van, miközben a gyári vágóképeken az épp építés / földi rendszerpróba alatt álló gép orrán Pitot-cső van.
Ami elvileg kizáró ok, a gyakorlatban meg nem feltétlen.
És az elmúlt években arról is volt szó, hogy a Szu-35Sz Irbisz radarját nem is tudják(?) integrálni a Szu-30SzM2-höz.
És azt se feledjük, hogy a Szu-35Sz bár PESA antennás, nincs az orrán Pitot-cső.

Azaz igazából nem tudunk semmit...
 
Az azért a világ csodája lenne, ha modernebb radarja lenne az SzM2-nem, mint a SZU-35Szn-nek.

Én azt olvastam, hogy az Irbis integrációja más gépekre azért macera, mert olyan hatalmas az energiaigénye, hogy a komplett elektromos hálózatát ki kéne cserelni a gépnek.
 
F-16V, F-16C block 70/72, mindegyik AESA radaros, de Pitot-csővel.
Az egyedüli F-16-os, amin AESA radar van, de nincs Pitot-cső az orrkúpon, az a block 60-as F-16E/F, ami viszont még a 2000-es évek elejének technológiája.

Azóta már nem szentírás, hogy az AESA radar orrkúpján nem lehet Pitot-cső.
.
Az AESA radar érzékeny a beérkező és kibocsátott jel minőségére, a pitot cső pedig hamis reflexiókat és interferenciát hoz létre, nem....? Meg lehet oldani software-rel, hogy igy is menjen, de szerintem biztos jobb lenne nélküle, mint vele. Az sem szentirás, hogy a Pitot csőnek a gép orrán kötelező lennie, szerintem itt az oroszok nem akarták áttervezni és áthelyezni, idő, pénz, nem tudom.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Az azért a világ csodája lenne, ha modernebb radarja lenne az SzM2-nem, mint a SZU-35Szn-nek.

Én azt olvastam, hogy az Irbis integrációja más gépekre azért macera, mert olyan hatalmas az energiaigénye, hogy a komplett elektromos hálózatát ki kéne cserelni a gépnek.

Vigyék keresztül a kábelét a belépőélen, és akkor egyben a fűtés is megvan.