A pénz világa

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Már ne haragudjál, de ez egy gusztustalanul szar marxista videó :D

A videó az nem marxista, hanem egy kattintásvadász, adománykolduló trash csatorna tucatműsora. Az emberi butaság vámszedője.

A Tízes Lista csatornának önálló szellemi terméke nincs, helyette a RealLifeLore, és kismillió más csatornáról másolja, és szinte lopja a műsorokat. Az ott megjelent eredeti műsorokat a csatorna csinálói szó szerint lefordítják, szépen felöltöztetnek és kisminkelnek egy kisgyereket, aki előadja az adott témát, és úgy tesznek, mintha az egész az saját tartalom lenne. A probléma ezzel annyi, hogy az előadásmódból lerí, hogy a díszletek ellenére üresfejű kisgyerekkel adják elő a műsort, mások gyűjtik az anyagot, olyan szintű tudománytalanságok hangzanak el műsoraikban, hogy azokra szavakat sem lehet találni, és minden létező témában csinálják ezt non-stop. És ugye szerzői jogot is sértenek majdnem minden műsorukkal.
 
A fogyasztás a rabszolgaság tökéletessége - Jiang Xueqin professzor

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kívàncsi vagyok mi lesz ebből...

"Óriási arany- és rézlelőhely van Erdélyben: Magyarországtól függ, hogy kibányászhatják-e a románok – az EU-nak nagyon kellene, 500 millió dollár a tét​

Hatalmas pénz lóg a levegőben az erdélyi bányaprojektben. A kolozsvári bíróság döntése nyomán Magyarországgal kell konzultálnia a romániai bányavállalatnak, ha környezetvédelmi engedélyt szeretne a Hunyad megyei réz- és aranybánya kitermeléséhez."

 
"Már biztosan sokszor hallottuk azt, hogy a háború egy igen jól jövedelmező üzlet. Nyilván ezt, a sok életét elvesztő áldozat, vagy életben maradt, de vagyonát elvesztő, vagy örök életére rokkant maradt áldozat nem így gondolja. Azonban sajnos ennek ellenére ebben van valamennyi igazság. A háború, egy elég jó üzlet sokaknak. Például a spekulánsoknak, a tökével rendelkező egyéb befektetőknek, de összefoglalva kimondható, hogy legfőképpen mindazoknak, akik a győztes oldalon álltak. Ennek pontos “feltárására” részletesebben kellene megvizsgálni, több irányból egy adott háború kitörésének okait, a zajló eseményeket, majd a háború végének időszakában zajló pénzügyi változásokat."

Itt a német tőzsde 1930 -1950 között nézve, történések magyarázatával.. Látszik hogy Sztálingrád után be kellett fagyasztani a háború végéig..

7u4DoWs.jpg


Itt az amerikai tőzsdei index alakulása ebben az időszakban:

5bFE967.jpg


Ebből is látszik, hogy Lengyelország sorsa akkor az angolszászok számára teljesen közömbös volt, sőt, ez előre be volt kalkulálva.

Most mit lehet kijósolni az elmúlt évtizedek tőzsdei adataiból? Egyesek már nagyon vágynak egy újabb háborúra?

Forrás:

 
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...t-kodde-az-mnb-alapitvanyok-vagyonabol-807614
"A Magyar Nemzeti Bank által létrehozott PADME alapítvány vagyonának döntő részét elveszítette: az eredeti 283 milliárd forintból 2024 végére mindössze 13 milliárd maradt, vagyis mintegy 270 milliárd forint tűnt el - számolt be a hvg."
A pénz sosem tűnik el - legfeljebb "átalakul" csak a megfelelő helyeken, zsebekben kell keresni.. (ahhoz viszont kellően nyomatékosított akarat kell)
 
Kívàncsi vagyok mi lesz ebből...

"Óriási arany- és rézlelőhely van Erdélyben: Magyarországtól függ, hogy kibányászhatják-e a románok – az EU-nak nagyon kellene, 500 millió dollár a tét​

Hatalmas pénz lóg a levegőben az erdélyi bányaprojektben. A kolozsvári bíróság döntése nyomán Magyarországgal kell konzultálnia a romániai bányavállalatnak, ha környezetvédelmi engedélyt szeretne a Hunyad megyei réz- és aranybánya kitermeléséhez."

Kárpátalján is van arany lelőhely, bánya (nem messze Beregszásztól) , annak is hányatott sorsa volt 1990 után... Ez is megér egy misét..
 

Budapesttől 98 milliárdot von el, a kisebb önkormányzatoktól nem kér szolidaritási hozzájárulást a kormány


Közben kiderültek részben, hogy amit Gulyás Gergely állított a HUN-REN vezetőiről („Végtelenül eltúlzott, hamis szám kering a sajtóban a felsővezetői bérekről. Nem tudjuk, ki és honnan vette, miért dobta be, de teljesen valótlan” – nyilatkozta Gulyás Balázs (elnök) az Index cikkében 2025. december 22-én.), az még sem igaz, tényleg 9.4 MFt-ot vittek haza havonta:
605112519_1274895828020405_7966300368200990694_n.jpg


Közben meg ugye legalább kormányozni tudnak:
Kovács Zoltán felesége vegetáló vállalkozásával megszerzett egy milliárdos bevételű takarítócéget
Három téglasoros torzó lett a Magyar Falu Programban kisboltra elnyert 62 millió forintból Velemben

Ez külön kiemelt, majd tessék Lázárra meg a Fideszre emlékezni, amikor januártól mentek majd a boltba vásárolni és mindennek az árába bele lesz rakva a megemelt útadó.
Lázár János: A mai fővárosi kamionos felvonulás a budapestiek számára is megmutatta, milyen, amikor kamionok dübörögnek az ablak alatt
 
Végül úgy néz ki, hiába volt az első kamionos tüntetés, KRESZ-módosítás 2026 – Kitiltják a kamionokat a mellékutakról .
Senki se lepődjön ha így ismételten mindennek meg fog emelkedni az ára, meg biztos nem azért szivatják a többi fuvarozót, hogy a tortából több jusson a Tiborczhoz tartozó Waberer's hez...

Plusz arról is egész nagy csend van, hogy a NER lassan komplett megyéket vásárol fel.
 
Végül úgy néz ki, hiába volt az első kamionos tüntetés, KRESZ-módosítás 2026 – Kitiltják a kamionokat a mellékutakról .
Senki se lepődjön ha így ismételten mindennek meg fog emelkedni az ára, meg biztos nem azért szivatják a többi fuvarozót, hogy a tortából több jusson a Tiborczhoz tartozó Waberer's hez...

Plusz arról is egész nagy csend van, hogy a NER lassan komplett megyéket vásárol fel.
Nem kéne figyelmen kívül hagyni azt a tényt sem, hgogy a kamionok átlag súlya 5-7 tonnáról bőven 25 fölé nőtt. A mi környékünkön gyakorlatilag minden út tönkrement, olyan szinten kivályúsodott, hogy életveszélyesek lettek. A települések sorban tiltják ki súlykorlátozással a nagyobb teherautókat( már ahol módjuk van).
 
Nem kéne figyelmen kívül hagyni azt a tényt sem, hgogy a kamionok átlag súlya 5-7 tonnáról bőven 25 fölé nőtt. A mi környékünkön gyakorlatilag minden út tönkrement, olyan szinten kivályúsodott, hogy életveszélyesek lettek. A települések sorban tiltják ki súlykorlátozással a nagyobb teherautókat( már ahol módjuk van).
Településhatáron kívül ezügyben lehet keresni Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, településen belül meg az önkormányzatot... az, hogy erre nincs pénz, amiatt meg lehet a kormánynál verni az ajtót, akik elvették az önkormányzati források nagy részét (HIPA, gépjárműadó). Naivnak kell lenni ahhoz, hogy bárki is elhigyje, hogy a vidéki emberek miatt csinálják ezt. + azt is bele kell számolni, hogy Magyarországon borzasztó minőségű utakat csinálnak, amik pár év alatt tönkremennek.

Ennek KRESZ változásnak annyi eredménye lesz, hogy Tiborczhoz tartozó Waberers jól jár majd, mert csökkennek a versenytársak, Lölö jobban jár, mert többen használják majd az autópályát, az embereknek szar lesz, mert a megnövekedett szállítási költségek beleépülnek majd a szolgáltatások és termékek árába. Attól még, hogy a kamionok eltűnnek majd 1-2 útról, ettől még a kormány nem fogja azokat újra aszfaltozni. Plusz vasúti áruszállítást a kormány évek óta leépítette, így maradt a kamion, most pedig ugyanaz a kormány tesz úgy, mintha ez a kamionosok hibája lenne.
 
Nem kéne figyelmen kívül hagyni azt a tényt sem, hgogy a kamionok átlag súlya 5-7 tonnáról bőven 25 fölé nőtt. A mi környékünkön gyakorlatilag minden út tönkrement, olyan szinten kivályúsodott, hogy életveszélyesek lettek. A települések sorban tiltják ki súlykorlátozással a nagyobb teherautókat( már ahol módjuk van).
Khm......Kamion (közuti nyerges szerelvény-mert nálunk az a kamion,meg az ugyanebbe a súlykategóriába tartozó tandem szerelvény.Angliában a 4 tegelyes 18-22 tonnás teherautó a camion,a nyerges meg a HGV-lorry) üresen 16 tonna........Hűtős póttel meg 18 tonna üresen.
Nálunk 40 tonna lehet az össztömeg (Olaszba,spanyolba 44 tonna)
Plusz arról is egész nagy csend van, hogy a NER lassan komplett megyéket vásárol fel.
LASSAN............Tiszta Latin-Amerika vagyunk már.Mert az az igazság,hogy egy latin amerikai banánköztársaság szintjére sűlyedtünk.Nem sűllyedünk,már az vagyunk.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
A problémának semmi köze az aszfaltozáshoz. Az aszfalt nem teherhordó elem, hanem felső záróeleme az útnak. A kulcs az alapozás. A magyar utak az autópályákat és az utolsó 15 év-ben épített utakat kivéve sehol nem erre a méretű járművekre lettel tervezve. Van a környezetünkben 15 éven belül épített útszakasz, meg sem rezdül a terheléstől.
Nem újraaszfaltozni kel a régi utakat, hanem az alpjaiktól újjáépíteni, semmilyen oldalú kormánynak nincs reális esélye lépést tartani az utak lepusztulásával, mert nap az aszfalt kopik el, hanem az alapok süllyednek meg.