Egyrészt rengeteg bontott alkatrész lesz elérhető,másrészt az üzlet részeként a zsidók üzemeltetési támogatást is adnak.Harmadrészt annyira elavult technológia,hogy ma már alighanem jobb polgári gépgyárak is képesek alkatrészt utángyártani.Végül pedig nemrég volt hir,hogy igény esetén az F414 hajtóművel is szállitják.Mondjuk árat azt nem találtam hozzá.Lehet,az már úgy megdobja az árat,hogy érdemesebb más megoldásban gondolkodni.
Ugyancsak kérdéses,hogy mennyi is lenne,és mennyi időre jelentene megoldást a Gripenjeink E szintre hozása(elektronikailag),illetve használt svéd gépekkel lehet-e,és mennyiért kiegésziteni a számukat?
Szóval baromi nagy gép ez a Kefir,hogy eltakarja a felvetésem többi részét.És senki nem válaszol még arra a kérdésemre,hogy mit javasol támogató gép szerepre,és miért azt.
Szóval oké,hogy kritizáltok,de legyetek szivesek a kritika mellé megoldást is javasolni
Mindig tudom, csak tiszta technikai topicba kéne benéznem ha lehet... srsly...
Ez a rengeteg bontott alkatrész ötlet - ez nem valami autóbontó!
MINDEN repülőgép alkatrésznek rendelkeznie kell egy un. "Form 1"-al, ez jelenti, hogy repalkalmas, beépíthető repülőgépbe. Hogy Európában repülhessen bármi is, ezzel rendelkeznie kell (és fogalmam sincs milyen MIL szabványos egyéb kritériumok vannak). Vagyis most ha te bontott cuccot veszel, Form 1 nélkül, akár ki is dobhatod, de bele nem teheted üzemképes gépbe. Max a skanzenban álló valamelyik emlékbe.
Ok, hogy legyen Form 1-esed, az adott alkatrészt/berendezést el kell küldenes shopba (workshop - certificált, felszerelt labor), ahol bevizsgálják, és adnak egy pecsétet, hogy a cucc repalkalmas - a bibi az, hogy olyan áron, hogy kb. újat vehetsz belőle. Ha az nincs gyártásban - öntsd ki aranyból, az is olcsóbb (komolyan!!).
Szóval ezt kukázást felejtsd el szépen, repülőgép alkatrészeknek naptári, shelflife, repórája vagy ciklusa van (többnyire ezek kombinálva)... és ha veszel bontott szart, abban sem sok van ezekből, de atom drágán. Tapasztalat...
Amúgy meg, F-35-el szemben az a gép konkrétan versenyképtelen a huszas évekhez közeledve. Csak néhány kiegészítés a sokszor leírtak mellé (képességek, support, etc...), keresd vissza ezeket.
- alapból ez lesz lassan mindenkinek - alkatrészellátás miatt ez iszonyú fontos. Olaszok gyártják is, itt a közelben.
- veszteségek szövetségesektől könnyedén pótolhatóak (adnak, veszed, stb...), simán átrepülhetőek az új gépek, mivel a flotta full homogén.
- kiképzés tökegyszerű, éleslövészetre elmenni dettó, stb... mind költséglehajtó tényező.
- nincs alternatívája...
A Kfirre ebből zéró áll.