Ez ki van osztva? Hatizsak is van?
Ezt képzeld el csak nem Miltec hanem hazai.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez ki van osztva? Hatizsak is van?
Ezt képzeld el csak nem Miltec hanem hazai.
Igen van mindkettő. BW zsák van, meg ez. (ebből van sima barna is)Ez ki van osztva? Hatizsak is van?
És áruld már el, hogy a magyar repórák mellett 40-60 (?) év múlva is repülő géphez ki a búbánat fog hajtóművet gyártani? Akkor majdnem 100 éves lesz már a F-4-es hajtómű család első tagja.Tisztába vagyok vele,mikor gyártották.És konzervált tartós tárolásban vannak.Izrael nem Mo,hogy hagyják szétrohadni őket.És mint irtam,jobb hijján a "szivszerelmem".Te tisztában vagy vele,hogy milyen harcrendszereket és fegyverzetet kinálnak vele?A jelenlegi EF2000 szintjét meghaladót.Maga az alapgép elavult,de korántsem annyira,mint igyekeztek beállitani.A török F4 Terminátor elavult?Maga az F4 sárkány és hajtómű igen-de attol még mindig kiválóan megfelel arra a vadászbombázó szerepre,amire szánták,és modernizálták.
És többször is irtam.Ha kinai érdekszférában lennénk,kinai gépekböl össze lehetne állitani a párost.J31(majd ha elkészül) az F35 helyére,és a JF17 a támogató gép szerepére.De nincs nyugati megfelelője a JF17nek.A KAI FA50 egyszemélyes könnyűvadász változata lehetet volna-de nem készült el.
Igazábol egy hozzáértő szagértő brigádnak kéne egy pártatlan összehasonlitó elemzést csinálnija a Kfir block 60,az E elektronikájával modernizált Gripen E,és a V szintre modernizált F16MLU között,pénzügyhatékonysági szempontbol.Az általam olvasottak alapján,nekem ugy tünik,hogy a Kefir nyújtja a legtöbbet az áráért.Csak harcértékre vizsgálva biztos,hogy az F16V nyerne.
Olyan ez,mintha a szállitógépeknél csak azt nézznénk,hogy melyik bir el több terhet.Akkor biztos,hogy az A400 nyerne.De ennél jóval összetettebb a dolog.
Egyrészt rengeteg bontott alkatrész lesz elérhető,másrészt az üzlet részeként a zsidók üzemeltetési támogatást is adnak.Harmadrészt annyira elavult technológia,hogy ma már alighanem jobb polgári gépgyárak is képesek alkatrészt utángyártani.Végül pedig nemrég volt hir,hogy igény esetén az F414 hajtóművel is szállitják.Mondjuk árat azt nem találtam hozzá.Lehet,az már úgy megdobja az árat,hogy érdemesebb más megoldásban gondolkodni.@emel
És áruld már el, hogy a magyar repórák mellett 40-60 (?) év múlva is repülő géphez ki a búbánat fog hajtóművet gyártani? Akkor majdnem 100 éves lesz már a F-4-es hajtómű család első tagja.
Egy olyan gépre költenének el egy rakást pénzt, aminek hajtóművének mi és talán Irán (vagy még ők sem) lennének a potenciális üzemeltető úgy 10 év múlva? Sanszosan addigra a markonyi görög felderítő és a török Terminator gépek is kifújnak, ahogy a japán F-4-esek is.
Akkor szerinted majd valaki bohóckodni fog azzal, hogy a ~10 gépes magyar Kfir "flottának" legyen hajtóműve? Kb. le se szarják majd. Vagy az ára lesz a csillagos egekben.
Te nagyon rögeszmés lettél...
20 éve lett volna piaca egy LanceR szerű Kfirnek. Ez már késő. Mert a 20 évvel ezelőtt gépeknek most keresné a tulaja a váltását. Nem arról szól a történet, hogy most vesszük meg.
Ezért az állapotért igen sokat tett a dicsőséges Néphadsereg és a Honvédség is.A sorozás gondolatától is elkezd itthon mindenki menekülni, biztos nem működne a "nemzetőrség" sem.
Először is azóta eltelt 30 év. Másodszor sokkal könnyebb külföldre menni. Felülök az első vonatra és már kint is vagyok. Harmadszor már a rendszerváltás után is brutálisan megnőtt a sorkatonaság alól kibúvók száma. Erről lehet statisztikákat olvasni(http://mek.oszk.hu/02100/02185/html/90.html). Negyedszer egy megszüntetett rendszert visszahozni mindig sokkal nehezebb mintha folyamatában létezett volna.1989-től szabad az utazás hazánból, külföldre. Tudomásom szerint a sorkatonai szolgálat nem akkor szűnt meg. Mégsem menekült el az országból a fiatalság, amikor a behívóparancs megérkezett. Szolgálat megtagadók mindíg voltak, gyanítom minden más országban is, leszenek is. Ettől azonban még működik a rendszer, pláne ha a haderő békelétszáma egy maghatározott szám és nem is hívnak be minden érintettet, csak a legjobb emberanyagot. Alap ma már, a hivatásos és szerződéses állomány lenne. A sorkatonai szolgálatot kitöltők viszont, egy kiképzett emberanyagot jelentenének veszély esetére. Nem a nulláról kellene kezdeni. Mondjuk, a katonasuli, a nyílt napok, bemutatók, média, nyári honvédelmi táborok, tartalékos toborzás és kiképzés, némi előrelépés, a semmihez képest, ami 2010-ig volt. Persze, ez hosszú folyamat. Ráadásul nevelés kérdése is, ami nem csak a Honvédség és az iskola feladata.
Egy Viking hajót is tudnánk ma gyártani némi tanulással. Ha igény lenne rá. A bontott alkatrészek elérhetőségével kapcsolatban vannak fenntartásaim. Az USA az F-14 kivonása után bezúzott mindent. Ha mi lennénk az egyedüli hajtómű üzemeltető gondolod érdekelné őket...?Egyrészt rengeteg bontott alkatrész lesz elérhető,másrészt az üzlet részeként a zsidók üzemeltetési támogatást is adnak.Harmadrészt annyira elavult technológia,hogy ma már alighanem jobb polgári gépgyárak is képesek alkatrészt utángyártani.
Meg + $$$.Végül pedig nemrég volt hir,hogy igény esetén az F414 hajtóművel is szállitják.
Az egész lázálomból +2-3 db Gripen C. Meg, ha nem cseréljük le őket, akkor 2026 után alapkövetelmény lenne ESA alapú radar és MAWS. Meg vontatott csali.Szóval oké,hogy kritizáltok,de legyetek szivesek a kritika mellé megoldást is javasolni.
Ez a malhazsak helyett van?
F14esek pont azért lettek komplett bezúzva,nehogy Irán valahogy bontott alkatrészhez jusson.Egy Viking hajót is tudnánk ma gyártani némi tanulással. Ha igény lenne rá. A bontott alkatrészek elérhetőségével kapcsolatban vannak fenntartásaim. Az USA az F-14 kivonása után bezúzott mindent. Ha mi lennénk az egyedüli hajtómű üzemeltető gondolod érdekelné őket...?
Meg + $$$.
Meg, ha az USA hagyja. Nem hagyta az használt izraeli exportot sem. El lehet adni az F414-eset amerikai Hornetben is ám...
Az egész lázálomból +2-3 db Gripen C. Meg, ha nem cseréljük le őket, akkor 2026 után alapkövetelmény lenne ESA alapú radar és MAWS. Meg vontatott csali.
Pilóta honnan lesz?F14esek pont azért lettek komplett bezúzva,nehogy Irán valahogy bontott alkatrészhez jusson.
Hogy megéri e a hajtóműcsere,az elég kérdéses.Használatban tudtommal csak a szingapuri A4esek kaptak modernizáláskor másik hajtóművet(F404t)Izraeliek csak egy protót csináltak az F4en.(PW-t kapot)A sorozat átépitést lefújták.
Ha komolyan gondoljuk az önálló országvédelmi képességet,plusz pár modernizált Gripen nem elég.
Egyrészt rengeteg bontott alkatrész lesz elérhető,másrészt az üzlet részeként a zsidók üzemeltetési támogatást is adnak.Harmadrészt annyira elavult technológia,hogy ma már alighanem jobb polgári gépgyárak is képesek alkatrészt utángyártani.Végül pedig nemrég volt hir,hogy igény esetén az F414 hajtóművel is szállitják.Mondjuk árat azt nem találtam hozzá.Lehet,az már úgy megdobja az árat,hogy érdemesebb más megoldásban gondolkodni.
Ugyancsak kérdéses,hogy mennyi is lenne,és mennyi időre jelentene megoldást a Gripenjeink E szintre hozása(elektronikailag),illetve használt svéd gépekkel lehet-e,és mennyiért kiegésziteni a számukat?
Szóval baromi nagy gép ez a Kefir,hogy eltakarja a felvetésem többi részét.És senki nem válaszol még arra a kérdésemre,hogy mit javasol támogató gép szerepre,és miért azt.
Szóval oké,hogy kritizáltok,de legyetek szivesek a kritika mellé megoldást is javasolni
Ja. Te amúgy nem figyeltél amikor ezekről volt szó korábban?Ez a malhazsak helyett van?
És mi garantálja hogy nem fogják kilőni alóla a járművet és válik ugyanolyan lövésszé mint mondjuk kriss?Gk vezetonek, lerakosnak
Nekem nem gond, de ez ugyanúgy korrupció mint amit minden második posztodban kántálsz, csak kisebb méretben.Fizettem érte,az öreg főtörzsnek pálinkában.
Csakhogy nem is az F35 helyet,hanem mellé,kiegészitő tipusnak gondoltam rá-többek között,mert nem ragaszkodom hozzá.Mindig tudom, csak tiszta technikai topicba kéne benéznem ha lehet... srsly...
Ez a rengeteg bontott alkatrész ötlet - ez nem valami autóbontó!
MINDEN repülőgép alkatrésznek rendelkeznie kell egy un. "Form 1"-al, ez jelenti, hogy repalkalmas, beépíthető repülőgépbe. Hogy Európában repülhessen bármi is, ezzel rendelkeznie kell (és fogalmam sincs milyen MIL szabványos egyéb kritériumok vannak). Vagyis most ha te bontott cuccot veszel, Form 1 nélkül, akár ki is dobhatod, de bele nem teheted üzemképes gépbe. Max a skanzenban álló valamelyik emlékbe.
Ok, hogy legyen Form 1-esed, az adott alkatrészt/berendezést el kell küldenes shopba (workshop - certificált, felszerelt labor), ahol bevizsgálják, és adnak egy pecsétet, hogy a cucc repalkalmas - a bibi az, hogy olyan áron, hogy kb. újat vehetsz belőle. Ha az nincs gyártásban - öntsd ki aranyból, az is olcsóbb (komolyan!!).
Szóval ezt kukázást felejtsd el szépen, repülőgép alkatrészeknek naptári, shelflife, repórája vagy ciklusa van (többnyire ezek kombinálva)... és ha veszel bontott szart, abban sem sok van ezekből, de atom drágán. Tapasztalat...
Amúgy meg, F-35-el szemben az a gép konkrétan versenyképtelen a huszas évekhez közeledve. Csak néhány kiegészítés a sokszor leírtak mellé (képességek, support, etc...), keresd vissza ezeket.
- alapból ez lesz lassan mindenkinek - alkatrészellátás miatt ez iszonyú fontos. Olaszok gyártják is, itt a közelben.
- veszteségek szövetségesektől könnyedén pótolhatóak (adnak, veszed, stb...), simán átrepülhetőek az új gépek, mivel a flotta full homogén.
- kiképzés tökegyszerű, éleslövészetre elmenni dettó, stb... mind költséglehajtó tényező.
- nincs alternatívája...
A Kfirre ebből zéró áll.
Különben most,hogy a HTT-d szerint a lizing lejártakor a mi tulajdonunkba kerülnek a Gripenek ráfizetés nélkül,a plusz használt svéd gépekkel kiegészitve,az általad irt modernizálásokkal lehet a nyerő megoldás.Egy Viking hajót is tudnánk ma gyártani némi tanulással. Ha igény lenne rá. A bontott alkatrészek elérhetőségével kapcsolatban vannak fenntartásaim. Az USA az F-14 kivonása után bezúzott mindent. Ha mi lennénk az egyedüli hajtómű üzemeltető gondolod érdekelné őket...?
Meg + $$$.
Meg, ha az USA hagyja. Nem hagyta az használt izraeli exportot sem. El lehet adni az F414-eset amerikai Hornetben is ám...
Az egész lázálomból +2-3 db Gripen C. Meg, ha nem cseréljük le őket, akkor 2026 után alapkövetelmény lenne ESA alapú radar és MAWS. Meg vontatott csali.
Az.És elég szomorú,hogy most,30év múlva is ugyan olyan még mindig az ország.Sőt,rosszabb.Mert akkor mindenki sározódhatott egy kicsit,amivel dolgozott.Most viszont van aki pofátlanul sokat lophat,a kisember meg fizetheti.És mi garantálja hogy nem fogják kilőni alóla a járművet és válik ugyanolyan lövésszé mint mondjuk kriss?
Nekem nem gond, de ez ugyanúgy korrupció mint amit minden második posztodban kántálsz, csak kisebb méretben.
Az.És elég szomorú,hogy most,30év múlva is ugyan olyan még mindig az ország.Sőt,rosszabb.Mert akkor mindenki sározódhatott egy kicsit,amivel dolgozott.Most viszont van aki pofátlanul sokat lophat,a kisember meg fizetheti.