1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Általánosságban a repülőgép szimulátorokról

Diskurzus a(z) 'Szimulátorok' témában - molnibalage által indítva @ 2015. március 14..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    240 FPS? Minek? A 90 tája is elég. Legalábbis aki DCS-ezőt ismerek, szerinte bőven elég a 90FPS.
    Értem én, hogy talán Carmack akart nagyot mondani, de a gyakorlati tapasztalatok nem igazolják vissza azt, hogy az emberek 99%-nak kellene a 90 FPS-nél több.

    Az enginenek még azt kéne megtanítani, hogy a táj is rombolható legyen. Mert nem mindenki találja izgalmasnak azt, hogy csak repked. Ha emögé készülne rombolható környezet és sok más, akkor gyak. zárójelbe tenne egy ponton túl minden szimulátort...
     
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    120fps az, amit alsó hangon az agy elvisel, ha mozgó-ingó fej finommozgásait kell lekövetni, úgy, hogy a fejtől függetlenül a környezet is mozog. Ami különösen egy repülőszimulátornál lehetséges.
    Egy dolog a lag okozta hányinger, egy másik a darabosnak ható látvány okozta diszkomfort érzés.
    A technika fejlődése lehetővé tette, hogy végre megdölhessenek azok az évytizedekig magukat makacsul tartó, de mindig is érezhetően fals dogmák, miszerint úgy az audio-, mind a videotechnikában van egy limit, amit felesleges túllépni.
    Korábban az volt a tézis, hogy egy hangtartománynak elég 16 és 16000Hz közé esni, míg a mozgókép elég ha megáll 24 fps-nél.
    Holott már a húszas években is készültek 48, sőt 60 fps-es kísérleti felvételek, melyek érezhetően élethűbb mozgást jelenítettek meg.
    Függetlenül attól, hogy egy igazi mozifilm 48-60 fps-sel kifejezetten "barátok köztös", tévés benyomást kelt, lásd Hobbit, vagy Rambo 5, mert a pszichovizuális kollektív tudat elvárja a filmtől, hogy 24 képkockás látványfolyam legyen, a youtube-on már egyre gyakoribb 50/60fps videók is darabosnak, videósnak tűnnek. Csak akkor voltak izgzlmas újdonságok, mikor úgy tíz éve kezdtek megjelenni.

    A VR feladata a teljes illúzió keltése.
    A tudatalattinkra (is) ható látvány akkor lesz az igazi, ha megjeleníti azokat a részleteket, amit amúgy az agy lát, csak a normál tudat veti el.
    90fps az megfelel 1/90 záridőnek, ami az állóképeknél csak elmosódást ad ki, gyorsan mozgó objektumoknál.
    Ha 90fps-re viszont nagyobb záridejűnek lerenderelt single frame-eket jelenítünk meg, az ha finoman is, de szaggatni fog.
    A helyzet az, hogy az emberi agy a valóságot tényleges, fix bemozdulatlan képekből álló folyamként érzékeli, csak utána "dobja el a felesleges képkockákat".
    Lényegesen nagyobb "záridővel" dolgozik, mint 1/90.
    A jövő VR megjelenítésének nem szabad lekorlátozni az agyat, hanem hagyni kell, hogy az maga dobja el a felesleges mennyiségű képinformációt, adrenalinszinttől függően.
    Akkor lesz tökéletes a szimuláció. Ez olyan 120fps-től indul.
     
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez érdekes kérdés.
    Azzal, hogy egy Extra-val műrepülsz a való életben, te se rombolod a környezetet (most tekintsünk el a zöldfilozófiától).
    Vagy ha igen, akkor neked is véged.
    Az más kérdés, ha vissza akarod nézni, ahogy mondjuk egy looping nem adta ki, akkor nem azt várod, hogy a gép idétlenül pattogjon a tájon, vagy elsötétüljön a képernyő.
    És ilyenkor a környezetnek is élethűen kell lekövetni a becsapódást.
    Persze ezzel adja magát, hogy így mindenki akkor New York felhőkarcolóit fogja B747-esekkel megdurrantani, arra meg a világ összes kis és nagy kompjútere se lenne elég, hogy ez is élethűen legyen leszimulálva.

    Az FS2020 azoknak készült, akik magát a repülést akarják otthon megélni, ez tiszta sor.
    A környezet, a fények, a fizika, mind a lehető legélethűbb, ehhez színvonalhoz és igényességhez képest a megjelenítés egyelőre sajnos csupán "egérmozi".
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Szerintem most is van. 28 colos képernyőn is fancy ökörség a 4K. Semmi értelme. Max. állóképen látod a difi vagy ha képernyő méretnél nagyobb képre zoomolsz. Mozgás közben elvesznek a részletek.

    Ez ebben a formában nem igaz. Régen is tudták, hogy kevés lenne a 24 FPS gyors mozgás esetén. Csak a 40-es években nem forgattak akciófilmeket és az audiósáv minősége és a mozi audiórendszere is feleslegessé tette ezt.
    A jobb audiót sem követelte meg semmi digitálisan egészen a 90-es évekig. Bár ezt a 16 kHz mizériát nem vágom, amikor a 40 éves CD is 44 kHz-el mintavételezik, tehát 20 kHz-ig bőven jó.

    Hűt 60 FPS-s mozgást én nem láttam darabosnak soha. Az viszont igaz, hogy 25 vs 50 és 30 vs 60 között szakadék van. Ez a saját röplabdás videóimon láttam.

    Röplabdázáskor a 15- km/h-s labdamozgás 5-8 méterről filmezve 1/120-as záridőn (asszem) nálam már áll emlékeim szerint. Pengeéles a kép. Közelebbről és gyorsabb labda esetén már baj van.

    Tehát az eszementen magas FPS mondjuk akkor tényleg kell amikor togánosat játszasz és egy F-14 és F-5 1000 km/h-val eltép egymás mellett.
    Állítsd meg a filmet és látod, hogy elmosódott frame-ket is elég folyamatosnak látod, tehát azért embertől függően el lehet vitatkozni, hogy akkor kell-e 240 vagy 90. Mert egy B737-tel simán repkedve az FS-ben kb. a büdös életben nem tudok olyat elképzelni - katasztrófahelyzetet leszámítva, hogy a 60 FPS se tükörsima mozgás legyen.

    Meglátjuk. Akit ismerek DCS-sel tolni, az kb. nedves álmaiban szeretne ennyi FPS-t még szólóban is. Mégis jól elvan vele és nincs rosszul.
     
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Abban viszont igazad van, hogy azért az emberi agy anno még egy LHX-el, vagy Chuck Yeager Air Combat-tal is szépen becsapható volt.
    16 szín, 320x200...
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  7. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

  8. blaze

    blaze Active Member

    A rakéta seeker működést ismerve lehet, hogy csak úgy oldották meg, hogy értelmesen működjön a HOBS képesség, hogy a rakéta szimplán tudja, hogy merre kell fordulni.. 200 csomóval hanyatt zuhanó rakéták percekig képesek befogni még miután 180 fokban a másik irányba mutatnak.. :D

    Bár azt tényleg nem értem, hogy TFR-el repül a rakéta.. eddig ezt még semelyiktől nem láttam soha, teljesen klasszikus önvédelem, hogy belehúzol mindent a földbe közelharcnál.

    Szerintem az F-16 IFF is jelenleg úgy lett megoldva, hogy kirajzolja az összes friendly pozícióját az MFD-re és kész.
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  10. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Úúú ez mekkora gém volt, első harci szimulátorom! :)
     
    molnibalage likes this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Zsír. Van kedved lektorálni a repszim történelem következő részét? Nem játszottam veled eddig, csak a manual, képek és videók alapján írtam róla. Más is ígérte, hogy majd megnézni, de minél többen egészítik ki, annál jobb. Főleg, akik még emlékeznek arra, hogy akkoriban milyen volt bele repülni.

    (A furcsa az, hogy ez senkinek nem volt meg. Valami Blue Max vagy valami más kevésbé sikeres I. vh-s szimet láttam csak mindenkinél.)
     
  12. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Ha átkdüldöd, végtelen határidővel megnézhetem. Bár ez a játék úgy 30 éve volt, de volt benne asszem kampány (angol, német, francia), kitüntetések, random generált (bár eléggé hasonlóan lezajló, kb. mindig ugyanannyi gép jött) típus missziók, bombázó és zeppelinvadászat, és ha kezdtél jó lenni akkor valami híres ász kihívást intézett a front másik oldaláról. Akkor ha elfogadtad, mano mano találkoztatok a front felett és győzzön a jobbik.

    A nagy ászokról egész jó életrajz is volt, plusz meg lehetett nézni minden gépet a hangárban. Lehetett benne "skineket" rakni a gépre, ez kb. abból állt, hogy kiválaszthattad hogy a törzs, szárny milyen szű legyen tetszőleges kombinációban.

    Durva, de ebben is meg a szellemi utódjában az Aces Over Europe-ban is relatív pontosan le volt modellezve a teljes frontvonal / Európa releváns szeglete, legalábbis valami olyasmi jelent meg, aminek ott kellett lennie. Időnként ebben is, abban is jöttek hírek, hogy mi történik a fronton.

    Ha belegondolunk, feature listában simán ver egy csomó mai szimet (in-game skinek, hangár, ász/gép adatbázisra mostanában valahogy nem futja).
     

Ezen oldal megosztása