Jó értem, hogy gyakorlatilag egyedileg gyártott gépek voltak és a technológiai utasítások sokszor csak az emberek fejében léteztek és lényegében ezek vesztek el?
Sacc per kábé. Abban az időben (vagy akár korábban, lásd II.Vh-s vadászgépek, bombázók, tengeralattjárók) a gyártástechnológia a 'trial & error' metódus alapján haladt, és hát a helyzet az, hogy a menet közben elsajátított megoldásokat általában nem jegyzetelték le, nem vezették fel a gyártási tervekre. Az akkori gondolkodásmódnak ez bőven megfelelt, ott van John Doe, aki ezeket gyártotta, ha esetleg újra kell gyártani őket, akkor odamegyünk John Doe-hoz, és ő megcsinálja megint. A jövőre nem voltak tekintettel, ami valahol érthető, mert úgy voltak vele, hogy úgy is fejlettebb, hatékonyabb hajtóművek, gyártástechnológiák jönnek, szóval ez a tudás nem létfontosságú.
Viszont ahogy a videóban is szerepel, ettől még nem arról van szó, hogy adott esetben ne tudnának újra F-1 hajtóművet gyártani, sőt, olcsóbb, hatékonyabb lehet akár, mint a hajdani változat. De pontosan úgy elkészíteni, ahogy hajdan tették, már nem nagyon képesek. Az a tudás abban a formában elveszett, és csak küzdelmesen, idő és pénzigényesen lehet "újra feltalálni a kereket".