Senkinek nem tűnik fel, hogy harckocsi-elhárítás terén az A-10C elavult vagy semmi olyat nem tud, amit más igen...? Anno azért épült a gép, mert kellett valami a Skyraider helyett is, aztán rátukmálták a harckocsi elhárítást is, mert akkoriban a VSz lehengerlő harckocsifölénye ellen minden lehetséges elhárító-fegyverre szükség volt.
Abban a korban az AGM-65 első generációja volt és jó drágán, tehát fajlagosan olcsóbb volt gépágyúval pusztítani a célokat. Az akkori csúcs fenyegetés az A-10 ellen a Silka, Kub, Sztrela-1/2 volt. Az IR ellen több száz infracsapda elég biztos támaszt adott a túléléshez az irgalmatlan magas kétáramúsággal és alacsony gázhővel, a KUB ellen meg a "fűnívóban" repülés. Azóta viszont "kicsit" változott a világ. Annak, aki komoly harckocsitámadásban gondolkozik Tunguska, Tor, de minimum Sztrela-10 / Igla van az arzenálban. A GAU-8 használata ma modern légvédelemmel felszerelt nehézsúlyú ellenfél ellen az öngyilkosság kategória.
Az A-10C pontosan ugyanazokat vagy még kevesebb PGM hordozására képes, mint az F-16C/F-15/Gripen, stb. A JDAM család és a SDB-k és siklóbombák korában semmi szükség nincs GAU-8-ra és a siklóbombákat az összes szuperszonikus típus hatékonyabban használja ki, hiszen messzebbről indíthatja azokat és a gépek reakcióideje is feleannyi sincs, mint az A-10-nél vagy ha jobban tetszik 2x+ távolságról is azonos idő alatt érnek oda. Tehát hiába repül fele vagy 2/3 áron az A-10, kisebb pénzért ezen a téren bizony kevesebbet is ad...
Az USAF-nál is azért vonnák ki őket, mert nem nagyon van ekkora flottára szükség. Az A-10C képességeinek kb. 10%-a egyedi. Tud nagyon lassan repülni, 200-300 km/h táján is közepes magasságig minimál fegyverzettel. Ok. És ennek mikor van haszna...? A jelenlegi orosz légvédelem meg megnyalja a szája szélét... Attól, mert az elmúlt 15 évben COIN hadműveletekben a légvédelmi tevékenység szinte 0 volt, ne ez legyen a mérce. Ezen kívül semmi nem tud, miközben 50-90%-át nem tudja azt, amit az F-16C/F-15C/F-35A. Akkor meg minek és kinek A-10C..?
A kutató mentő feladatok során és COIN hadműveletekben esetleg elmennek, de kb. ennyi. Viszont a világon hány olyan kőgazdag állam van, aki erre fenntartana egy típust? Az A-10C nagy hibája, hogy rosszkor jött. Túl későn. Az UACV-k már részben átvették a helyét és valódi COIN gép meg sokkal olcsóbb a Super Tucano kategóriában. Az egyetlen indok a megtartása csökkentett állományban az, hogy vadi újak a gépek, kannibalizálással egy 40-50 gépes flotta kis túlzással 60+ évig is elrepülne...
Az USAF a II. világháború óta mindig a csúcs-ellenfél (Szu/Oo, Kína) elleni lehetséges háborút tartotta szem előtt, és a mai pénz-szűkös világban még inkább a fő célra akar felkészülni (az más kérdés, hogy a politikai vezetés időről-időre beküldte őket a "kis háborúk" mocsaraiba - teljesen más célra kifejlesztett fegyverzettel, egyetlen kivételként a 91-es Öböl-háború).
Ilyen szempontból logikus, hogy az USAF az A-10-től szabadulni akar, a Boeing szempontjából meg az, hogy tovább adható olyan szövetségeseknek, akik nem a "nehézsúlyúak" ellen készülnek, tehát nem kell tömegszintű csúcs-légvédelemmel számolniuk.