A-10 Thunderbolt II (Fairchild Republic, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 392
113
Tádám!Az új Bibliám.
Screenshot-20200625-152524-Facebook.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Hát viccnek elég nagy hülyeség, viszont komolynak még annál is nagyobb!!
Idevágó.

Székely és a fia elmennek fát vágni, a gyerek azonban megunja apja folytonos okoskodását és kötekedését és belevágja a fejszét az apja hátába. Az öreg összeesik, vergődik, majd megkérdezi a fiát:
- Fiam, ez direkt vót, vagy csak úgy viccből?
- Ez nagyon is direkt volt, édesapám - mondja a gyerek.
- Akkor jóvan, mert viccnek eléggé durva lett volna.
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
2 164
8 858
113
Idevágó.

Székely és a fia elmennek fát vágni, a gyerek azonban megunja apja folytonos okoskodását és kötekedését és belevágja a fejszét az apja hátába. Az öreg összeesik, vergődik, majd megkérdezi a fiát:
- Fiam, ez direkt vót, vagy csak úgy viccből?
- Ez nagyon is direkt volt, édesapám - mondja a gyerek.
- Akkor jóvan, mert viccnek eléggé durva lett volna.
Nagyon is direkt vót, édesapám!
*https://www.amazon.in/World-War-II-History-Encyclopaedia/dp/9386316765
"The author is completely illiterate.
He should have done some studying in school.
Please don't waste your money going for it.
For example it is written that President Theodore Roosevelt initiated lend lease act in 1941. How could he do that as he was dead by 1919. Actually it was President Franklin D. Roosevelt who did it.
Moreover it is written that Hitler was Imperial Chancellor of Germany and Kaiser Wilhem II was the emperor. But in reality the Kaiser was dead as well by then and Germany was a republic while Hitler was its Fuhrer, a post he himself created by merging the two posts of Chancellor and President after President Hindenberg's death.
The author messed up the first and second world wars. Similarly there are a lot of wrong facts and wrong information."
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 113
9 465
113
09824ac0827ef4ee2add80ba153ffd0c.jpg

YA-10B Thunderbolt II

Az egyetlen kétüléses Varacskost a gyártósor beindítása előtt készült 6 darabos A-10A előszéria első példányának (sorozatszáma: 73-1664) átalakításával hozták létre.

Az átépítés a Night/Adverse Weather A-10 megnevezést kapta és ebből könnyen leszűrhető, hogy minden időjárási körülmény közepette, így éjszaka is bevethető változat lebegett az illetékesek szeme előtt.

A tesztpéldányt a gyártó 3 hónapnyi munka árán hozta létre. Külsőleg legszembetűnőbb, hogy a fegyverzetkezelő tiszt helyének kialakítása miatt jelentős átalakításon esett át a gép elülső része. Ennek része volt az osztott kabintető - mely már nem felfelé, hanem oldalirányba nyílt. A függőleges vezérsíkok mérete 20"-el növekedett.

Persze a tervezett feladatkör miatt az elektronikai komponenseken volt a hangsúly. A kabinba továbbfejleszett HUD került, szenzor vonalon pedig többek között érkezett függeszthető komponensként FLIR, lézeres távolságmérő, terepkövető radar. Illetve a gép jobb oldalán lévő Pave Penny pod helyére a televíziós rávezetést alacsony fényviszonyok közt is biztosító szenzor került.

A GAU-8 ott maradt a gép orrában, lőszerjavadalmazása azonban 750 darabosra csökkent. Ez a standard változaténak mintegy 65 százaléka.

Az A-10 N/AW változat tesztelése 1979. október 23. - december 4. között zajlottak az Edwards légibázison. Ezen idő alatt 28 repüléssel 48,6 órát tettek a gépbe.
A program sikeresnek bizonyult, ám ennek ellenére elkaszálásra került, mert időközben fejlődtek annyit az éjszakai feledat végrehajtást támogató rendszerek, hogy rövidtávon már okafogyottnak vélték.

A 80-as években felmerült, hogy készüljön néhány kétüléses, kiképző A-10-es. Ezek megjelölése lett volna az A-10B és az A-10 N/AW is ekkor lett YA-10B-nek átkeresztelve. Mint tudjuk ebből nem lett semmi.

A montázs főszereplője napjainkban az Air Force Flight Test Museum kiállítási példánya, az Edwards légibázis területén lelhető fel - jelenleg úgy tűnik, hogy "szabad tartásban", azaz nem tető alatt. (Volt ott is.)

-----
https://www.nationalmuseum.af.mil/V...63/republic-nightadverse-weather-a-10-ya-10b/
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 814
67 066
113
A kétüléses A-10-esen eszerint ugyanúgy nagyobb volt a függőleges vezérsík, mint a kétüléses Szu-25-ösön.
(És Szu-27-esen)