A hajtóművek működéséről

Várom a szakemberek véleményét.
FB-IMG-1565989393145.jpg

Néhány régebbi dolgozó visszacsempészi a korábbi dizájnt :D
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
Milyen sérülések vannak ezen 0.43nál.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Milyen sérülések vannak ezen 0.43nál.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez a 12es számú motor. A 14est és a 15öst szállítják le először az MC-21eshez.
20 új szerkezeti anyagot kellett kifejleszteni ehez a motorhoz.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya and fip7
Enyhen off de a kacsa vezersik memmyivel kompenzalja a gyenge hajtomuvet egy vadaszgepen? /ugy nagyjabol ... Gondolom emelkedesben nem kicsit segithet ra es ezert szeretik alkalmazni azokon a gepeken ahol viszonylag kis teljesitmenyu a hajtomu./ es meg valami azon kivul hogy komolyabb szamitasi kapacitast es tobb tervezest igenyel a kacsaszarny koncepcio mi hatranya van meg a hagyomanyos kialakitashoz kepest?./ es esetleg van e egyeb hasznos tulajonsaga? Vagy epp nem annyira hasznos?/
 
Érdekes új fejlesztés - mini turboprop hajtómű drónokhoz
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
ADT-0819-p16_fig2.jpg

Gyártó: UAV Turbines
teljesítmény: kb. 20 LE
Előny: csendesebb, takarékosabb, jet vagy dízel üzemanyag állítható állásszögű légcsavar, full FADEC vezérlés és állítólag megbízhatóbb (ebben azért látok kockázatokat. Az impeller fordulatszáma pl. 197.000 RPM)
ADT-0819-p17_fig1.jpg
 
Olvasgatok én itt össze-vissza, most épp a Kuznyecov NK-86-osokról. Ez volt a "Kozák Jumbo" Il-86-osok hajtóműve.
Szép nagy gép, négy jókora hajtóművel, amelyek úgy szóltak, mint egy bombázóé. Aki emlékszik még rájuk Ferihegyről, az tudja miről beszélek.
A hajtóműről készült képek inkább emlékeztettek a Tu-22M3-asok NK-25-öseire, de még a Tu-160-asok NK-32-eseire, mintsem egy "rendes" utasszállítógép hajtóművére.

Az is beszédes, hogy mikor elkészült az Il-96-os a konkurens PSz-90-esekkel, akkor az 3500km-es hatótáv valahogy egyből felkúszott 9500km-re. Úgy, hogy a sárkányon csak minimális változtatást eszközöltek.
Erre most olvasom, hogy anno a Kuznyecovnál javában nyakig benne voltak a Tu-22M hajtóművének fejlesztési munkájában, mikor is kaptak a minisztériumból egy visszautasíthatatlan felkérést a leendő Il-86-os hajtóművének záros határidőn belüli kifejlesztésére.
Hivatalosan jelezték, hogy erre se idő, se képesség nincs, de meg kellett csinálni a munkát.
Jobb nem lévén a nálunk is jól ismert NK-8-asokat és a fejlesztés alatt levő utánégetős NK-32-eseket alapul véve hozták létre az amúgy távolról sem kellően erőteljes, de annál sokkal többet fogyasztó, igencsak zajos NK-86-ost.
1979-ben, amikor a világ nyugatabbik felén ebben a kategóriában már olyan szerkezeteken dolgoztak, mint a P&W PW2000 (B757. C-17...stb), vagy épp odahaza a konkurens Szolovjov is a PSz-90-eset vetette papírra (ami a PW2000-es szovjet megfelelője), az 1.15-ös kétáramúsági fok önmagában anachronizmusnak számított.
A kezdeti 127kN-t fel tudták ugyan tornászni 130-ra, de az Il-86-os így is félelmetesen teljesítményszegény volt, gondoljunk csak a rettentő hosszú nekifutásigányre.
Kuznyecovék még megpróbálkoztak az NK-56-ossal és az NK-64-essel, de anélkül, hogy erre bármiféle állami megrendelés lett volna.
A hajtóművek elkészültek, de a fékpadi teszteken nem jutottak tovább, viszont szétszerelésre se kerültek. A soha ki nem próbált szerkezetek legutóbb akkor vették elő, mikor híre ment, hogy lesz PAK-DA projekt.
Senki egy szóval se mondta, hogy ennek a projektnek és a Kuznyecovnak bármi köze lesz egymáshoz, de a cég úgy marketingelte meg saját magát, hogy elővette az NK-56-ost a raktárból és berakta az egyik fékpadra, mintha aktív programról lenne szó.

http://www.leteckemotory.cz/motory/nk-56/index.php?en

A képek 2014-ben ekkor készültek.
Ha azt vesszük alapul, hogy az NK-56-os kortársa a jól ismert Szolovjov PSz-90-es, amelyet pont a Szolovjov PD-14-essel és annak további nagytestvéreivel akarnak majd leváltani, jól látható, hogy az immáron ősöreg, de soha meg nem rendelt és ki sem próbált NK-56-osnak semmiféle babér nem fog teremni.
 
Am kerozin ide kerozin oda meg tudnátok mondani mi az elképzelés arról hogy mi lesz a kőolaj elfogyasztása után? Nem haltttatok valami forradalmi fejlesztést elképzelést amivel majd ki lehet váltani a kőolajat a nem túl távoli jövőben?
 
Am kerozin ide kerozin oda meg tudnátok mondani mi az elképzelés arról hogy mi lesz a kőolaj elfogyasztása után? Nem haltttatok valami forradalmi fejlesztést elképzelést amivel majd ki lehet váltani a kőolajat a nem túl távoli jövőben?
10+ éves HTKA hír, hogy szintetikus üzemanyag gyártása lehetséges. Pl. földgázból is. Hegyekben áll abból. A szénből dettó. Bármilyen szénhidrogén előállítható. A kérdés az ár.
 
Ez a kis modellhajtómű a házi készítésű utánéegtőjével kiválóan szemlélteti, hogy mennyire nem egyszerű az utánégetés művelete. Egy jól működő hajtómű mögé applikált utánégető gond és erőlködés nélkül vissza tudja fojtani a sugárhajtóművet annyira, hogy az akár le is álljon.
Sőt, a tüzelőanyag vezetéket is visszafojtja, amitől az ki tud gyulladni.
És ne felejtsük el, hogy itt még léghűtés sincs, ami pedig már a korai valódi forszázskamrákon is meg kellett, hogy legyen.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A napokban írta valaki,hogy nem érti a radiál,meg az X henger elrendezésü motorok kenési rendszerét,ez ügyben kódorogtam a csövön,amikor belebotlottam ebbe a motorba,28 hengeres,4 sorban,spirál alakban van elrendezve a 4x7 henger,1944-ben építették,cirka 71.4 literes,4300 lóerő,és 18696 darabot készítettek el belőle,pöppet tárva maradt a szám.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Üzem közben

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Így néz ki belül



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Allesmor fórumtársat kérném közben a mikrofonhoz,mutasson már nekünk valami ábrát,hogy is van a kenése a radiál motoroknak,most már engem is érdekel,van pár videó a csövön,hogy,hogy működik a radiál motor,de az olajzásról nem esik szó egyikben sem.