A hajtóművek működéséről

Rosszat írt.Ugyan az a hajtómű más gépbe építve teljesen mást produkál de attól még ugyan az a hajtómű.Biztosan vannak olyan paraméterek amikkel objektíven meg lehet állapítani egy hajtómű modernségét de a gázhű×élettartam az biztosan nem ez.
Borzasztó primitív példa ha ugyan azt a hajtóművet használod két eltérő feladatú típusban akkor ugyan az a hajtómű más élettartamot fog mutatni az egyikben és mást a másikban.
Ezért nem írtam bele az erőt.
Egy hajtómű hatásfoka elsősorban a gázhőmérséklettől függ. Az meg az első turbinalapátsor anyagától. Lehet növelni a gázhőmérsékletet az élettartam rovására, és fordítva. Ebből az ördögi körből csak műszaki fejlesztéssel lehet kilépni. Ezért a kettő szorzata a műszaki fejlettséget adja ki.
De lehet okosabbat javasolni.
 
Ezért nem írtam bele az erőt.
Egy hajtómű hatásfoka elsősorban a gázhőmérséklettől függ. Az meg az első turbinalapátsor anyagától. Lehet növelni a gázhőmérsékletet az élettartam rovására, és fordítva. Ebből az ördögi körből csak műszaki fejlesztéssel lehet kilépni. Ezért a kettő szorzata a műszaki fejlettséget adja ki.
De lehet okosabbat javasolni.

Válaszoltak helyettem fentebb.
 
Nem az. Aki kicsit is műszaki területen mozog, az tudja, hogy ha ugyanazt a konstrukciót eltérő feladatra/terhelésre használjuk, akkor számítani kell arra, hogy más lesz az elhasználódás mértéke, élettartam, másfajta meghibásodások jelenhetnek meg.
Tényleg, a fogyasztást is bele kéne írni. meg a szerkezeti tömeget.
 
Ott van a GE9X. Elképesztő hatásfok, óriási tolóerő (nem világrekord, de a 47 tonna statikus tolóerő az nem kevés, pláne úgy, hogy az utasgépeken ez közel a dinamikussal azonos kis magasságon), fantasztikus anyagok, nagyon komoly aerodinamika.
Egy elképesztően modern aerodinamikájú, szubszonikus B777X-et (B777-9) fogja hajtani elképesztően gazdaságosan.
A világ egyik legmodernebb hajtóműve.

De a speciális függesztőpilonjával együtt 18 tonnát(!) nyom egyetlen darab.
Szemléltetésül, egy CF6-80C2 a B767-esen a saját pilonjával együtt "csupán" 7.7 tonnát tesz ki.

Szóval, ha már parametrizálni akarunk, meg statisztikát is fel akarunk állítani, akkor azt is nézni kell, hogy mi az alkalmazási körülmény.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Ott van a GE9X. Elképesztő hatásfok, óriási tolóerő (nem világrekord, de a 47 tonna statikus tolóerő az nem kevés, pláne úgy, hogy az utasgépeken ez közel a dinamikussal azonos kis magasságon), fantasztikus anyagok, nagyon komoly aerodinamika.
Egy elképesztően modern aerodinamikájú, szubszonikus B777X-et (B777-9) fogja hajtani elképesztően gazdaságosan.
A világ egyik legmodernebb hajtóműve.

De a speciális függesztőpilonjával együtt 18 tonnát(!) nyom egyetlen darab.
Szemléltetésül, egy CF6-80C2 a B767-esen a saját pilonjával együtt "csupán" 7.7 tonnát tesz ki.

Szóval, ha már parametrizálni akarunk, meg statisztikát is fel akarunk állítani, akkor azt is nézni kell, hogy mi az alkalmazási körülmény.
"Szóval, ha már parametrizálni akarunk, meg statisztikát is fel akarunk állítani,"
De nem akarunk.
Csak a műszaki fejlettségre javasoltam egy mérőszámot, nem általános és mindent átfogó okosságot. Szerintem erre egy gázhőmérséklet élettartam kombó pont alkalmas. Műszaki fejlettség szempontjából így lehetne összehasonlítani a hatalmas GE9Xet az RD-33assal.
 
Csak a műszaki fejlettségre javasoltam egy mérőszámot, nem általános és mindent átfogó okosságot. Szerintem erre egy gázhőmérséklet élettartam kombó pont alkalmas. Műszaki fejlettség szempontjából így lehetne összehasonlítani a hatalmas GE9Xet az RD-33assal.

De ha az RD33-at kiveszed a MIG-29-ből és berakod egy olyan gépbe ami felszáll,lerepül egy útvonalat nagyjából azonos sebességen és magasságon majd leszáll(utánégetőt soha nem kapcsol) akkor azt fogod tapasztalni,hogy az RD-33-asod élettartama ugrásszerűen megnő.Tehát a te képleted értelmében modernebb lesz az az RD-33-as amit a sétarepülésre használt gépbe építünk mint az ami a vadászgépben van holott a két hajtómű tök ugyan az!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
De ha az RD33-at kiveszed a MIG-29-ből és berakod egy olyan gépbe ami felszáll,lerepül egy útvonalat nagyjából azonos sebességen és magasságon majd leszáll(utánégetőt soha nem kapcsol) akkor azt fogod tapasztalni,hogy az RD-33-asod élettartama ugrásszerűen megnő.Tehát a te képleted értelmében modernebb lesz az az RD-33-as amit a sétarepülésre használt gépbe építünk mint az ami a vadászgépben van holott a két hajtómű tök ugyan az!
Ez olyan lenne, mint a GDP. Mindenki tudja, hogy nem tökéletes, de mindenki használja, mert jól mutatja azt, amit mutat. Nevezetesen a GDPt.
Az RD-33ast nem fogják beépíteni egy utasszállítóba, és vica versa. Nem a feltételezett élettartamát, hanem a mért adatokat használnánk. a GEXét utaszállítón, az RD-33ast neg vadászrepülőben.
Ugyanúgy, mint a GDPt. Össze lehet hasonlítani a ruhagyártó Bangladest a bankszektorban utazó Luxemburggal.
 
Pont erről írt vagy molni vagy AO amikor az amerikaiaknál használt élettartam meghatározó módszert(gázkar mozgatás alapján) és az oroszoknál alkalmazott élettartam meghatározó módszert(repült idő alapján) hasonlította össze.
 
Pont erről írt vagy molni vagy AO amikor az amerikaiaknál használt élettartam meghatározó módszert(gázkar mozgatás alapján) és az oroszoknál alkalmazott élettartam meghatározó módszert(repült idő alapján) hasonlította össze.
Máris van egy meggondolandó metodikai javaslat.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Azt valaki leírhatná,hogy az F135 vagy a 30-as gyártmány miért következő generációs hajtómű.Vagy itt nincs olyan jól elkülöníthető feltételrendszer mint a 4. és az 5.gen. repülők közt?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Azt valaki leírhatná,hogy az F135 vagy a 30-as gyártmány miért következő generációs hajtómű.Vagy itt nincs olyan jól elkülöníthető feltételrendszer mint a 4. és az 5.gen. repülők közt?
Az F135 turbina előtti hőmérséklete emlékeim szerint kicsivel 1600 fok felett van. Ez a 4. gen gépeknél úgy laza 300-400 fokkal magasabb. A Carnot hatásfok meg tudja a dolgát. Több tolóerő azonos hajtómű tömegből (jobb fajlagos tolóerő) és a fajlagos fogyasztás is jobb.
 
Az F135 turbina előtti hőmérséklete emlékeim szerint kicsivel 1600 fok felett van. Ez a 4. gen gépeknél úgy laza 300-400 fokkal magasabb. A Carnot hatásfok meg tudja a dolgát. Több tolóerő azonos hajtómű tömegből (jobb fajlagos tolóerő) és a fajlagos fogyasztás is jobb.

Hatékonyabb vagy csak a jobb anyagok miatt magasabb hőmérsékleten dolgozik?