A hajtóművek működéséről

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
A General Electric J79 és a Ljulka AL-21 egykorú, szinte ugyanolyan méretű hajtómű. De a J79 (J79-GE-17) az 53 és 80 kN tolóerőt ad, míg az AL-21 (AL-21F3) az 76 és 110 kN-t. Hát ez durva különbség... Honnan ez? Más a kompresszor elrendezésük és a J79 az 930 C turbina-hőmérséklettel üzemel, míg az AL-21 az 1100 C-vel. Ez számottevő. Ez adná a különbséget? Akkoriban tudtak valamit az oroszok, vagy a hajtómű élettartamával fizettek ezért vagy mi? Üzemanyag-fogyasztásuk is hasonlónak tűnik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 750
66 490
113
A General Electric J79 és a Ljulka AL-21 egykorú, szinte ugyanolyan méretű hajtómű. De a J79 (J79-GE-17) az 53 és 80 kN tolóerőt ad, míg az AL-21 (AL-21F3) az 76 és 110 kN-t. Hát ez durva különbség... Honnan ez? Más a kompresszor elrendezésük és a J79 az 930 C turbina-hőmérséklettel üzemel, míg az AL-21 az 1100 C-vel. Ez számottevő. Ez adná a különbséget? Akkoriban tudtak valamit az oroszok, vagy a hajtómű élettartamával fizettek ezért vagy mi? Üzemanyag-fogyasztásuk is hasonlónak tűnik.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 101
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 750
66 490
113
Érdemes megfigyelni, hogy az orosz hajtóművek utánégető lángcsóvája kék színű, míg a fejlett nyugatiaké narancssárga.
A szín az égés hőfokát jelzi - a narancssárga alacsonyabb hőmérsékletű, a kék magasabb.
Nem feltétlen. A kék láng szegényebb keveréket feltételez, a sárgásabb az tüzelőnyagban gazdagabbat, ahol magasabb a sárgásan izzó korom képződése is.
Viszont ettől még nem biztos, hogy egyértelműen az egyik lángfront hidegebb, vagy forróbb mint a másik.
Persze a tüzelőanyag-levegő keverási arány determinálja a lánghőfokot, de nem szabad elfeledni az utánégetés áramlási viszonyait, a kamrafal hűtését, a befecskendőző fúvókák számát, eloszlásának egyenleteségét és a befecskendezési nyomást se.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 637
42 058
113
Pulzus-sugárhajtóművek.
Miért nem terjedtek el, mint repülőgép-hajtóművek?
Mert nem igazán lehet szabályozni. Kb. egyen tolóerőt ad, azt is csak ha katapulttal elért egy bizonyos sebességet. Álló helyzetből be sem indul magától.
Primitív CM-kehez jó lehet: ukránok kísérleteznek ilyennel...
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 905
14 671
113
Mert nem igazán lehet szabályozni. Kb. egyen tolóerőt ad, azt is csak ha katapulttal elért egy bizonyos sebességet. Álló helyzetből be sem indul magától.
Primitív CM-kehez jó lehet: ukránok kísérleteznek ilyennel...
A kérdéssel a videót kívántam felvezetni, amiben megválaszolják a kérdést.
De azért kössz a válaszért.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Mert nem igazán lehet szabályozni. Kb. egyen tolóerőt ad, azt is csak ha katapulttal elért egy bizonyos sebességet. Álló helyzetből be sem indul magától.
Primitív CM-kehez jó lehet: ukránok kísérleteznek ilyennel...
Pont a napokban néztem erről egy műsort, hogy milyen kurva egyszerű, van benne 0 db mozgó alkatrész és az izzógyertya is csak a beindításához kell. Elleneben kurva hatékonytalan, ami a rakéták, robotrepülők meg drónok világában nem jó, mert vagy a hatótávot vagy a robbanótöltetet kell beáldozd miatta.