Azért ehhez pofa kell... hogy a zéró tudású mob leugassa a téma szakértőjét, mert az esetleg nem áll bele a primitív haluzásokba...
Procedure practice/IR.
El sem hiszed, mennyire jó egy ilyen szimulátor arra, hogy begyakorolt a gép és a rendszereinek használatát. Én annó egy X-Plane 11-el gyakoroltam a simulator assesmentemre, és konkrétan eszményi volt erre, mert tökéletesen leszimulálta a képernyőket és a rádionavigációs környezetet (737 NG a global sc-vel). Igazából a panorámakivetítő a legkevesebb az egészben - 90%-a a gyakorlásnak szimulátorban arról szól, hogy befelé nézel, a műszerekre, nem kifelé.
Vagyis arra, hogy műszer szerinti (IR) repülést gyakorlolj, vér tökéletes - látás szerinti repülésre meg megintcsak jó, mert amíg a kezelőszervek a helyükön vannak és kilátsz valamennyire (grafika hót mindegy), addig perfect. Az általános vélekedéssel ellentétben a szimulátor nem attól jó, hogy minél nagyobb a kivetítő és azon minél részletesebb táj van - hanem attól, hogy milyen tökéletesen jeleníti meg a gép viselkedését, illetve a kezelőszervek mennyire teszik lehetővé, hogy begyakorlot a procedureokat (indítás, vészhelyzeti, etc...). Ezen mondjuk a fülke nincs meg vagy kész - így a kapcsolók elérését nem lehet gyakorloni (bár azt egy kartonpapírra nyomtatott papírmasé fülkén is lehet), de más igen, éspedig a legmacerásabb részt.
Amit a képen látok, a kiképzés legrohadtabb részét - a műszerek szerinti repülést, rádiónavigációt, stb... tökéletesen lehet vele gyakorloni, mivel a pilóta modern gépekben szinte alig néz ki - a szemed a műszerekre tapad (vagyis inkább PFD-re, meg ND, ha van időd), ott van minden, ami kell.