1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    Ez a miniszteri szintet is minősíti vagy megint a MH vezetés alakít?
     
  2. krisss

    krisss Well-Known Member

    Hát az elképzeléssel magával nincsen gond amúgy :D Csak amiket mondtak nem tudom hogy szeretnék megoldani. Olyan mese habbal szindróma az egész.
     
    fishbed likes this.
  3. tarzaan

    tarzaan Well-Known Member

  4. tarzaan

    tarzaan Well-Known Member

  5. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

  6. krisss

    krisss Well-Known Member

    Az audinál gyártsunk a honvédségnek páncélozott járművet vagy mi? :D
     
    marton likes this.
  7. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Jó a Rába, de futtassák már fel ha ez az egy cég a mentsvárunk itthon. Ez a 783 millió... csak érzékeltetni akartam mekkora összeg egy rendes gyárban. Annyira kis összegek amikről beszélnek, hogy futja ebből rendes fejlesztésekre,tervezésre?
     
    fip7 likes this.
  8. krisss

    krisss Well-Known Member

    én egyébként a rába általi licencgyártás mellett vagyok az önálló fejlesztés financiális öngyilkosság.
     
    wolfram, fip7, marton and 4 others like this.
  9. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Nem hj-re gondoltam. Nem fő profilja a Rábának a hj gyártás. Egyébként persze ,igen, licenszgyártás hj vonalon. De ki vesz itt licenszt?
     
  10. krisss

    krisss Well-Known Member

    Előbb utóbb mi, ha nem a roncsderbit már nem tudjuk fenntartani.
     
  11. pela3

    pela3 Active Member

    Ha màr RÁBA... gyártanak ők ilyet, vagy csak próbálkoztak? Ez a megbízás akkor is jó hír, ha kis volumenű és gondolom itt a minőségre figyelni fognak...


    Volt szerencsém testközelből megtekinteni az új Renau.... izé Rába tűzoltóautót, nem sokára átadásra is kerülnek. A sofőrök vezették még csak, a milyen kèrdésemre egyértelmű, gyors válasz: sz*r. Csilli-villi, szép, magassúlypontú, hatalmas(a vízszállítónál nagyobb!!!!) De kevesebb felszerelés fér bele, mint a még rendszerben álló Merciken, amik jóval kissebbek nàla. Állítólag gyengèk a motorjaik ráadásul rohadt drágák. A kék fényeinek meg ha jól láttam vannak holt terei, mert miért is úgy rakják fel, hogy minden irányból jól látható legyen... talán èn jobban megterveznèm a járművet...


    Remèlem a bakák jobb tapasztalattal rendelkeznek
     
    fishbed likes this.
  12. krisss

    krisss Well-Known Member

    Hát a Rába H-kkal általában nincs gond, annyi, hogy azért nem megy úgy mindenen keresztül mint egy ural.
     
  13. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Az hogy lehet? Ahhoz képest elég drága.
     
  14. krisss

    krisss Well-Known Member

    Az uralt direkt úgy tervezték hogy mindenen átmenjen. Orosz, ott mások a terepjárási követelmények mint a német eredetű technikáknál. Egyszerűen ahol a Rába elakad, az Ural még átmegy a legtöbb esetben.
     
    fip7, marton, honved and 2 others like this.
  15. R0kaúr

    R0kaúr Well-Known Member

    mostanában nálunk az egyetemen is "toboroznak", bár igazság szerint áll két bocis katona és osztogatja a szórólapokat, mondjuk neptunban is jött róla üzenet :D, de elolvasva mit kínálnak, kétlem, hogy túl sokan fognak úgy dönteni, hogy mennek tartalékosnak :D
     
  16. honved

    honved Well-Known Member

    Ahol meg az Ural is elakadt, akkor ott átment egykoron a Csepel. Saját megélt tapasztalat, Bakony. Igaz, a Csepel súlyra könnyebb volt.
     
    fip7 likes this.
  17. honved

    honved Well-Known Member

    Kicsit off, :)

    A Csepel. :)



     
    fapp_supervisor and fip7 like this.
  18. marton

    marton Active Member

    A "ipar" topikba írtam régebben arról, hogy miket gyárt bérbe a Rába. Volt köztük "Hamm" márkájú német úthenger is. nem is kis mennyiségben, márpedig ha a germán minőségnek megfelel a munkájuk, szerintem jogos, hogy a Rheinmetall is felvette a beszállítói listájára. Biztos nem kész járműveket meg egyébb komoly dolgokat fognak készíteni(az árból gondolva), de mondjuk ha csak a felépítmény felét itt készítik, az már egy jó bizonyíték arra, hogy igenis képesek lennének mindőségi katonai járműveket is készíteni (én is a licenc vagy a végszerelés mellett vagyok) , főleg hogy már most is világhírü futóműveket és alvázakat készítenek.
    Haverom aki ott melózik, mondta, hogy amikor pár éve elkezdték az említett úthengerek felépítményének a gyártását, olyan komoly gépek jöttek hozzájuk, hogy pl. amivel régen sokat tököltek, valami vaslemezek vágásával, azt az új gép magától precizen pillanatok alatt pontosan méretre vágja (nem tudom pontosan idézni, annyira nem értek az ilyen dolgokhoz.)
     
    antigonosz, Luthero, fip7 and 3 others like this.
  19. tomsinner

    tomsinner Active Member

    Prt Scr-t tudsz nyomni rá? Kíváncsi lennék, mit írnak! :D


    Néha furán használod a ba-be, ban-ben végződésű szavakkal, így megköszönném, ha pontosítanál, mire gondoltál, mert anélkül értelmezhetetlen számomra amit írsz. A bérBE és a bérBEN két külön jelentésű szó. Tehát a Rába bérBEN gyártja az úthengereket a Hamm-nak, azaz a Hamm fizet a Rábának azért, hogy gyártsa ezeket, vagy a Rába csakúgy gyárt a Hammnak bérBE, azaz a Hamm bérli őket és úgy dolgoznak vele? Nem vagyok képben a témával, ne haragudj.
     
  20. tomsinner

    tomsinner Active Member

    *végződésű szavakat. Bele javítottam, a vége meg úgy maradt. :D
     

Ezen oldal megosztása