A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1586

Guest
Nyomtatásban ez a hír jelent meg:
"A használt - a magyar légierő igényei szerint átalakított - gépeket, a tervek szerint jövő tavasszal, a missziós váltásokra állítják hadrendbe - tették hozzá."

Remélem B-737 QC lesz...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 938
18 426
113
Kicsit off. Egy másik oldalról üzenik rudinak, a vasuti balaset kapcsán.
Én csak bemásolom az írást.
"
Küldöm "rudinak" és más hazudozónak, akik meséikben még az évszámot se találják el:











#102 Régebbi balesetek III.



Trainman Posted on: 2005/8/28 23:03

Az alábbi egy "érdekes" katona-baleset:
1983 jan. 21.
Herend - Veszprém


Véget ért a Bakonyban a minden évben szokásos hadgyakorlat. Ez az augusztusi bevonulók első alap, és az az évben februárban bevonultak kötelék gyakorlata volt. Ilyenkor kb. 10-20 000 katonát vagoníroztak be kb. 5-10 nap alatt, szana meg szét, hazafelé.

Ebben az időben, NAPONTA 12-18 !!! katonavonat közlekedett Magyarországon + kb. 15-20 katonai szállítmány,a katona vonatok és a katonai szállítmányok kb. 60-80%-a vot magyar.

Herenden rakodott az egyik alföldi alakulat, mínusz 15 fok volt odakinn. A rakodást este 18 után kezdték és kb. 02,00 körül tervezték befejezni. A zászlóaljak az előre megalkotott rakodási tervnek megfelelően rakodtak, elég gyakorlottan hisz évente minimum kétszer csinálták oda-vissza. Az egyik zászlóalj előbb lett kész a másik később.
A szabály szerint amelyik előbb van készen, az levonul a rakodóról és várakozik, szerelvényét kihúzzák tároló vágányra, ott összezárják a személyzeti kocsikkal, Bhv vagy Bak, mert a legénységet szállító kocsiknak mindíg középen kell lenniük.., és ott vár a szerelvény RÉSZLET, amig a szerelvény többi része el nem készül.

Amikor az is elkészül, akkor az egész szerelvény összezár, fékpróba és akkor ad engedélyt a szállítmány parancsnok a zászlóalj parancsnokoknak a beszállításra.

Addig a katonák a leendő személykocsijaiktól (amik tőlük 20 méterre várakoznak egy tároló vágányon) nem messze ÁLLNAK, beszélgetnek, fagyoskodnak, akármit csinálnak, a rámpán.

S itt szólt közbe a POLITIKA: a politikai tisztek a baleset előtt két évvel egy hasonlóan hideg gyakorlaton megsajnálták szegény bakákat, és átnyúlva a Katonai Közlekedési szolgálat feje felett, meghágva a Közl/107-es utasítást, mely egyaránt kötelező katonára és vasutasra, engedélyezték, hogy a már berakodott katonák ne álljanak még két órát a hidegben éjszaka a rakodó mellett, hanem beülhessenek a szerintük meleg vasúti személykocsikban.

.......( amiket nem fűtött semmi, de kétségkívül melegebb és védettebb volt ott ülni, mint mínusz 15 fokban állni, a rámpa mellett toporogni.)

Itt is így történt.

A rakodással már végzettek, beültek, ott 10 percen belül elaludt mindenki ( kb. 80-100 fő) a rendelkezésükre és a később végző társaik rendelkezésére előkészített 3 db Bhv vagy Bak kocsiba. Azon nyomban elaludt mind a 100 fő, mert annak idején még olyan hadgyakorlatok voltak, hogy az előző 10 napban nem aludtak összesen 50 órát!!

Tehát a sokadik vágányon állt egy félkész szerelvény. A sokadiktól még kijjebb a sokadik plusz egy vágányon állt a három Bhv benne elájult 100 bakával.

A Bhv kocsikat az állomáson még rakodóktól, eltakarta saját maguk által már berakott, félkész, szerelvény részlet. Az állmás előtti rakodókon pedig rakodott a következő zászlóalj. Az állomáson dolgozott egy BoBo tolató feladattal, az átmenő fővágányon meg ment a forgalom, mert akkoriban még éjszaka is komoly forgalom volt a 20-as vasútvonalon.

Így aztán senki sem vette észre, hogy a KITÁMASZTÁS NÉlKÜL, saru semmi, ék semmi, álló 3 db Bhv elindult.

A három személykocsi, nem volt megfutamodás ellen biztosítva.

Elindult és kigurult az állomásról. A kijáratnál szolgálatot teljesítő bakter észrevette és azonnal jelentett. Vad telefonálás kezdődött Márkó és Veszprém felé. Sajnos hiába.

A 3 db Bhv önsúly talán 3x 25 tonna lehet és a 100 baka, talán 100x80 kiló = 8 tonna, összesen kb. 83 tonna szépen egyenletesen gyorsult.

A 100-ból kb. 15 en voltak ébren.
Sajnos az éjszakában e 15-ből egy se vette észre, hogy se mozdonyuk nincs, se összezárva nem voltak még Herenden, és a tervezett indulás ELŐTT már két órával mennek.

Ketten jegyezték csak meg, hogy : .."...jól húzza a masiniszta mert megyünk de piszkosul......."

Ebből a kettőből (mindkettő életben maradt) az egyik, több tanú szerint megjegyezte, hogy :......bassza meg fínomabban is vehetné a kanyarokat........"

Ezt a tárgyaláson, szó szerint, jegyzőkönyvbe is mondta.

Ugyanis a 3 db Bhv a 14 km-en amit megtett, majdnem végig lejtőn gurult. Veszprém előtt már kb. 110 km/h-val haladtak azon a kanyargós pályán!!!



Sajnos Veszprémben teljes üzem volt, sok sok tehervonat, plusz katonavonatok. Veszprém állomáshoz kb 2 km -re érték utol az elszabadult vagonok a kb 30-40 km/ó sebességgel a a bejárati jelzőhöz közeledő másik vonatot.

A vonat az előjelzőn villogó sárgát, a bejárati jelzőn kettő sárga fényt kapott. Kommunikációs lehetőség a mozdonyvezetővel nem volt.

Ebbe a teher vonatba csapódott bele kb. 110 km/h sebességgel a 3 db Bhv kocsi.

Öt sorkatona a helyszínen meghalt, igen sokan megsérültek. A közelben lévő orosz katonai laktanyában - szerencséjükre - éppen HKSZ ellenőrzést tartottak, a mi gyakorlatunktól teljesen függetlenül, s így 15 percen belül egy teljes zászlóalj orosz katona, + a laktanyájuk teljes orvosi kara a helyszínen volt, és mentett.

(Forrás: Bárdos Imre gyűjteménye)"
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
Akkor csak kormánygépnek szánják! Néha néha egy kis katonai/személy mentési feladatokkal.
Amikor Kínában voltak nemrég akkor is egy menetrend szerintivel voltak. És annál népesebb delegáció nincs sehova.
Nagy valószínűséggel a szövetségen belül lett lezsírozva valakivel.
Majd látjuk, nincs sok hátra az évből.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 690
113
Ha használt és "nehéz" C-17 es felejtős lenne számunkra. Egyrészt politikai másrészt anyagi szempontból. Akkor maradnak a jó öreg herculesek:)

Nincs már C-17 gyártás. Épp az utolsó legyártott gépre megy a licit. Az indiaiak most estek ki, mert nincs elég pénzük. A rendszeresítő országok inkább még egy gépet szeretnének, semhogy a használt gépeiket eladják.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 690
113
Amikor Kínában voltak nemrég akkor is egy menetrend szerintivel voltak. És annál népesebb delegáció nincs sehova.
Nagy valószínűséggel a szövetségen belül lett lezsírozva valakivel.
Majd látjuk, nincs sok hátra az évből.

Hány fő volt?

Vietnámba 99-en mentek különgéppel.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Na azért ennyire nem postáskodom. :) Ott régi komcsik vannak.
Úgy az fair hogy el kell ismerni valószínű az öreg vasutas komcsi emlékszik jobban:
- nem 1982 ben hanem 83 januárban volt a baleset;
- nem egy.másik vagon ment bele a kiskatonák kocsijába, hanem a kiskatonák vagonja szabadult el.
A végeredmény szempontjából tök mindegy.
Mentségemre legyen mondva hogy abban az időben még gyerek voltam, de az eset komoly felzúdulást keltett város szerte és voltak következményei katonai vonalon.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 535
45 023
113
Úgy az fair hogy el kell ismerni valószínű az öreg vasutas komcsi emlékszik jobban:
- nem 1982 ben hanem 83 januárban volt a baleset;
- nem egy.másik vagon ment bele a kiskatonák kocsijába, hanem a kiskatonák vagonja szabadult el.
A végeredmény szempontjából tök mindegy.
Mentségemre legyen mondva hogy abban az időben még gyerek voltam, de az eset komoly felzúdulást keltett város szerte és voltak következményei katonai vonalon.
Mindegy az, én nem tudom ki volt az, de ha így kezdi hogy lehazugoz kapásból, párbeszéd nélkül, az esélyt sem adja meg annak hogy esetleg csak nem pontosak az infók, vagy már összecsúsztak részletek a régmúlt homályából, akkor járt neki a szeretet :D!
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 938
18 426
113
Mindegy az, én nem tudom ki volt az, de ha így kezdi hogy lehazugoz kapásból, párbeszéd nélkül, az esélyt sem adja meg annak hogy esetleg csak nem pontosak az infók, vagy már összecsúsztak részletek a régmúlt homályából, akkor járt neki a szeretet :D!

Mondom hogy ott egy rakás megkeseredett komcsi van. :) Mindent szidnak napi szinten ami a Honvédséggel kapcsolatos. Sok igazuk lehet de sokat csúsztatnak. A stílusuk meg olyan amilyenek ők maguk.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Nyomtatásban ez a hír jelent meg:
"A használt - a magyar légierő igényei szerint átalakított - gépeket, a tervek szerint jövő tavasszal, a missziós váltásokra állítják hadrendbe - tették hozzá."

Remélem B-737 QC lesz...
Legyen igazad!!!
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
Kiválóan hangzik ez így leírva, hogy ez "csak" az eddig 1% helyett a megígért 2% ra való emelésből 3 év alatt meg is lesz, és mindenki támogatja a honvédséget, mert ott ilyen faszák az emberek. Arra leszek azért nagyon kíváncsi, hogy ha viszont most 3 évig zsinórban a DUPLÁJÁT fogják költeni a haderőre, és minden évben ezért EL KELL VONNI majd 2 200 millió dollárt a gazdaságból(mert az ugye eddig is ott volt az a zseton náluk, csak mondjuk közalkalmazott fizetésre, nyugdíjra, infrastruktúra fejlesztésre, kórházra ilyen úri huncutságokra ment EDDIG), akkor mennyire fogják majd támogatni a póóógárok a haderő fejlesztését. Kurva könnyű dobálózni 1 ről 2 %ra emelésből meglesz 3 év alatt, csak az RENGETEG pénz, és majd akkor tapsoljanak a HIMARS/ATACMS/Patriot/F16nak, mikor kilóg érte a picsájuk a gatyából...

A "kilóg érte a picsájuk a gatyából..."ról annyit, hogy idén 2017ben a Román életszinvonal már több mérés alapján is megelőzte a Magyart, 2018-19ben pedig sanszosan GDP/főben is lelépnek minket.

Onnan a VSZ blokk két legszegényebb utód országa Magyarország és Bulgária. Nem nekik lóg ki a picsájuk a gatyából hanem nekünk. Mindezt úgy, hogy vmi elképesztő mélyről jöttek fel.

Jelenleg a Románok legnagyobb baja, hogy túlfütötté kezd vállni a gazdaságuk, egyszerűen túl gyors a növekedés.

immgmmgmgm2-20171114.png
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
A "kilóg érte a picsájuk a gatyából..."ról annyit, hogy idén 2017ben a Román életszinvonal már több mérés alapján is megelőzte a Magyart, 2018-19ben pedig sanszosan GDP/főben is lelépnek minket.

Onnan a VSZ blokk két legszegényebb utód országa Magyarország és Bulgária. Nem nekik lóg ki a picsájuk a gatyából hanem nekünk. Mindezt úgy, hogy vmi elképesztő mélyről jöttek fel.

Jelenleg a Románok legnagyobb baja, hogy túlfütötté kezd vállni a gazdaságuk, egyszerűen túl gyors a növekedés.

immgmmgmgm2-20171114.png
Tévedés. Itt (Romániában) a legnagyobb baj a a korrupció, a szar döntések, az adóemelések, felesleges kiadások amibe beledöglik a gazdaság. Ha valós lenne ez a 8,6% és lenne mögötte termelésnövekedés, akkor a 26 éve a nemzeti bank elnök Isarescu élő adásban nem szidta volna a kormányt, nem lett volna szükség az üzemanyagok adójának megemelésére, épülének az autópályák, nem lennének napi szinten tűntetések, nem baszták volna össze az egész adózási rendszert, nem lennének rekord adacsony szinten az állami beruházások, nem szállt volna el az euro, nem lenne idén a harmadik miniszterelnökünk, nem próbálnák ellehetetleníteni a korrupcióellenes hatóság vezetőjét, nem utálná egymást a legújabb miniszterelnök és a főnöke, nem utálná egymást a miniszterelnök főnöke meg az államelnök, stb. Nagyon hosszú a lista és nagyon rövid annak az agya aki csak ezt a szaros manipulált 8,6%-os GDP-növekedést látja az egészből.
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
A "kilóg érte a picsájuk a gatyából..."ról annyit, hogy idén 2017ben a Román életszinvonal már több mérés alapján is megelőzte a Magyart, 2018-19ben pedig sanszosan GDP/főben is lelépnek minket.

Onnan a VSZ blokk két legszegényebb utód országa Magyarország és Bulgária. Nem nekik lóg ki a picsájuk a gatyából hanem nekünk. Mindezt úgy, hogy vmi elképesztő mélyről jöttek fel.

Jelenleg a Románok legnagyobb baja, hogy túlfütötté kezd vállni a gazdaságuk, egyszerűen túl gyors a növekedés.

immgmmgmgm2-20171114.png
"Román életszinvonal már több mérés alapján is megelőzte a Magyart" -Ez volt a hmm... hazugsag? ...talan kicsit ez eros... hivjuk inkabb propagandanak?...vagy megtevesztesi kiserletnek? Nem is tudom minek nevezzem. De a valosag:

Magyar GDP per fo:
https://tradingeconomics.com/hungary/gdp-per-capita
Roman GDP per fo:
https://tradingeconomics.com/romania/gdp-per-capita

Tehat a magyar eletszinvonal kicsit tobb mint 147%-a (!!!) a romannak, tehat kerekitve 50% -al jobban elunk mint ok.
Az viszont igaz, hogy az o gazdasaguk is sokat nott mostanaban (marmint magukhoz kepest), (igy ertek el, hogy mi meg mindig 50%-al jobban elunk...), tehat a tulfutottseg sok gondot fog nekik meg okozni a kozeljovoben, mig a magyar novekedes szep egyenletes mar vagy 5 eve.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos and zsolti

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
"Román életszinvonal már több mérés alapján is megelőzte a Magyart" -Ez volt a hmm... hazugsag? ...talan kicsit ez eros... hivjuk inkabb propagandanak?...vagy megtevesztesi kiserletnek? Nem is tudom minek nevezzem. De a valosag:

Magyar GDP per fo:
https://tradingeconomics.com/hungary/gdp-per-capita
Roman GDP per fo:
https://tradingeconomics.com/romania/gdp-per-capita

Tehat a magyar eletszinvonal kicsit tobb mint 147%-a (!!!) a romannak, tehat kerekitve 50% -al jobban elunk mint ok.
Az viszont igaz, hogy az o gazdasaguk is sokat nott mostanaban (marmint magukhoz kepest), (igy ertek el, hogy mi meg mindig 50%-al jobban elunk...), tehat a tulfutottseg sok gondot fog nekik meg okozni a kozeljovoben, mig a magyar novekedes szep egyenletes mar vagy 5 eve.

Egyrészt ne keverd a GDPt az életszinvonallal. Én se tettem.

Másrészt a linked teli van látható baromságokkal. MOra pl nem GDP emelkedést hanem csökkenést vetít előre, már 2017re is.
https://tradingeconomics.com/hungary/gdp-per-capita/forecast
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
Tévedés. Itt (Romániában) a legnagyobb baj a a korrupció, a szar döntések, az adóemelések, felesleges kiadások amibe beledöglik a gazdaság. Ha valós lenne ez a 8,6% és lenne mögötte termelésnövekedés, akkor a 26 éve a nemzeti bank elnök Isarescu élő adásban nem szidta volna a kormányt, nem lett volna szükség az üzemanyagok adójának megemelésére, épülének az autópályák, nem lennének napi szinten tűntetések, nem baszták volna össze az egész adózási rendszert, nem lennének rekord adacsony szinten az állami beruházások, nem szállt volna el az euro, nem lenne idén a harmadik miniszterelnökünk, nem próbálnák ellehetetleníteni a korrupcióellenes hatóság vezetőjét, nem utálná egymást a legújabb miniszterelnök és a főnöke, nem utálná egymást a miniszterelnök főnöke meg az államelnök, stb. Nagyon hosszú a lista és nagyon rövid annak az agya aki csak ezt a szaros manipulált 8,6%-os GDP-növekedést látja az egészből.

GDP tényleg csak egy adat a sok közül de elég meghatározó már ha picit is kontexusban van mint ahogy linkelt képen.

Sok időm nincs most sincs szóval részemről marad a meglátjuk. Nem mondom minden meg fog valósulni de a nagyja igen. Egy 2020 már nincs messze akkor pedig már akár patriot, akár HIMARS/ATACMS, akár IFV az első technikai eszközöknek már rendszerbe kell állniuk. Térjünk vissza akkor a papír vs valóságra.