A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 826
47 210
113
Simán az optimális megoldás lenne a VIP kormánygépnek. Egy G550 vagy G650-nél komolyabb kormánygépre Magyarországnak nincs szüksége. De nem kormánygépet veszünk most, hanem csapatszállítót. Szerintem valamilyen Airbus vagy Boeing model lesz.
Most szerintem valamit veszünk az amerikaiaktól, hogy ne legyünk már mi a legrosszabb szövetséges.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 711
76 733
113

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
Szerintetek milyen használt gépre gondolhatnak? Milyen lehetőségek vannak?
Airbus C295 de ez új kategória
Hercules C130 Elvileg szóba került hogy a Svédektől veszünk két db ot. Ha használt és az üzemidőt 2026-30 ig tervezik akkor eséllyel azokat a gépeket fogjuk vásárolni. Mert szállítógépre mindenképp szükség van. Elvileg fel lehet őket szerelni "zárt" egészségügyi konténerekkel is. Idézet egy cikkből:
Ideális esetben két-három darab C-130J Hercules és három-négy darab C-27J Spartan együttesen tökéletesen lefedné a valós szükségleteket.
Ha csak kormánygépet vásárolnak pl az előbb említett típust és semmi szállítókapacitást. Akkor részvétem. Szépen le is szerepelnének a szövetségi "rendszerben"
Ha a szlovákok tudtak C-27 es ÚJ spartanokat vásárolni A románok is vettek Új gépeket Nem beszélve a lengyelekről. Akik rendesen bevásároltak C-295 böl.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 055
18 762
113

3 gép lesz még idén, utána újabb gépek jönnek, amik már nehéz teher szállítására is alkalmasak lesznek. Vkf mondta a híradóban, most.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 711
76 733
113

A magyar viszonyokból kiindulva azon gondolkodom, ha ez lenne, hogy tudna belekötni az "ellenzék"?
Mert ha bele tud, akkor biztos nem ez lesz, mert hamarosan jönnek a választások.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
3 gép lesz még idén, utána újabb gépek jönnek, amik már nehéz teher szállítására is alkalmasak lesznek. Vkf mondta a híradóban, most.
Ha használt és "nehéz" C-17 es felejtős lenne számunkra. Egyrészt politikai másrészt anyagi szempontból. Akkor maradnak a jó öreg herculesek:)
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 875
113
A linkelt cikk rossz helyről kezdi a történetet. Nem mondja el miért merült fel az Országgyűlés Honvédelmi Bizottságában hogy rendes személyvagonokban kell a katonákat szállítani?
Én elmondom. 1982-ben a Szegedi Műszaki Alakulat a Duna 82 gyakorlatra utazott a Bakonyba. A kiskatonákat a cikkben szereplő marhavagonokban szállásolták el az útra. Éjjel Herenden megállították a szerelvényt aminek az utolsó két kocsijában épp aludtak a katonák. Az állomáson közben munka zajlott, de sajnos egy tehervagon - megrakva öntöttvas fékezősarukkal - elszabadult és elég nagy sebességgel az alvó szegedi kiskatonákkal zsúfolt marhavagonnak ütközött. A tehervagonból a fékezősaruk áttörték a marhavagon oldalát és berepültek a kiskatonák közé...Sajnos nagyon sok halott volt. :( (köztük egy családi jóbarátunk fia)
Akkoriban - főleg Szegeden - ez elég nagy port vert fel az ügy, és ekkor merült fel hogy a baleset súlyosságában szerepet játszott az is hogy a katonák egy marhavagonban utaztak.
Ekkor döntöttek úgy hogy ezt a gyakorlatot meg kell szüntetni.


A második herendi vasúti baleset a magyar vasút történetének egyik balesete volt 1983. január 21-én, amikor egy, az évente megrendezett bakonyi hadgyakorlatról katonákat szállító vonat 3 személykocsija megfutamodott, és kb. 130 km/h-s sebességgel beleütközött az előtte haladó tehervonatba Herendés Veszprém között. 5 katona (Zombori Aladár és Steinmacher János őrvezetők, illetve Hidvégi László, Tóth Kálmán és Türk László honvédek) a helyszínen életét vesztette, többen megsérültek, volt, aki az ablakon repült ki az ütközés következtében.

Egy közeli szovjet laktanyában ellenőrzést tartó zászlóalj érkezett a helyszínre orvosi ellátást nyújtani.




http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9098576



i
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 280
68 309
113
Kemény hegyi népek, hozzászoktak a szegénységhez. A lényeg hogy az ellenség a határon kívül maradjon. Ez minden pénzt megér ugyebár?
Kemények hát, na de ki az a hülye aki ezek közé akarna menni?
funny-romania-03.jpg
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nyomtatásban ez a hír jelent meg:
"A használt - a magyar légierő igényei szerint átalakított - gépeket, a tervek szerint jövő tavasszal, a missziós váltásokra állítják hadrendbe - tették hozzá."

Remélem B-737 QC lesz...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 055
18 762
113
Kicsit off. Egy másik oldalról üzenik rudinak, a vasuti balaset kapcsán.
Én csak bemásolom az írást.
"
Küldöm "rudinak" és más hazudozónak, akik meséikben még az évszámot se találják el:











#102 Régebbi balesetek III.



Trainman Posted on: 2005/8/28 23:03

Az alábbi egy "érdekes" katona-baleset:
1983 jan. 21.
Herend - Veszprém


Véget ért a Bakonyban a minden évben szokásos hadgyakorlat. Ez az augusztusi bevonulók első alap, és az az évben februárban bevonultak kötelék gyakorlata volt. Ilyenkor kb. 10-20 000 katonát vagoníroztak be kb. 5-10 nap alatt, szana meg szét, hazafelé.

Ebben az időben, NAPONTA 12-18 !!! katonavonat közlekedett Magyarországon + kb. 15-20 katonai szállítmány,a katona vonatok és a katonai szállítmányok kb. 60-80%-a vot magyar.

Herenden rakodott az egyik alföldi alakulat, mínusz 15 fok volt odakinn. A rakodást este 18 után kezdték és kb. 02,00 körül tervezték befejezni. A zászlóaljak az előre megalkotott rakodási tervnek megfelelően rakodtak, elég gyakorlottan hisz évente minimum kétszer csinálták oda-vissza. Az egyik zászlóalj előbb lett kész a másik később.
A szabály szerint amelyik előbb van készen, az levonul a rakodóról és várakozik, szerelvényét kihúzzák tároló vágányra, ott összezárják a személyzeti kocsikkal, Bhv vagy Bak, mert a legénységet szállító kocsiknak mindíg középen kell lenniük.., és ott vár a szerelvény RÉSZLET, amig a szerelvény többi része el nem készül.

Amikor az is elkészül, akkor az egész szerelvény összezár, fékpróba és akkor ad engedélyt a szállítmány parancsnok a zászlóalj parancsnokoknak a beszállításra.

Addig a katonák a leendő személykocsijaiktól (amik tőlük 20 méterre várakoznak egy tároló vágányon) nem messze ÁLLNAK, beszélgetnek, fagyoskodnak, akármit csinálnak, a rámpán.

S itt szólt közbe a POLITIKA: a politikai tisztek a baleset előtt két évvel egy hasonlóan hideg gyakorlaton megsajnálták szegény bakákat, és átnyúlva a Katonai Közlekedési szolgálat feje felett, meghágva a Közl/107-es utasítást, mely egyaránt kötelező katonára és vasutasra, engedélyezték, hogy a már berakodott katonák ne álljanak még két órát a hidegben éjszaka a rakodó mellett, hanem beülhessenek a szerintük meleg vasúti személykocsikban.

.......( amiket nem fűtött semmi, de kétségkívül melegebb és védettebb volt ott ülni, mint mínusz 15 fokban állni, a rámpa mellett toporogni.)

Itt is így történt.

A rakodással már végzettek, beültek, ott 10 percen belül elaludt mindenki ( kb. 80-100 fő) a rendelkezésükre és a később végző társaik rendelkezésére előkészített 3 db Bhv vagy Bak kocsiba. Azon nyomban elaludt mind a 100 fő, mert annak idején még olyan hadgyakorlatok voltak, hogy az előző 10 napban nem aludtak összesen 50 órát!!

Tehát a sokadik vágányon állt egy félkész szerelvény. A sokadiktól még kijjebb a sokadik plusz egy vágányon állt a három Bhv benne elájult 100 bakával.

A Bhv kocsikat az állomáson még rakodóktól, eltakarta saját maguk által már berakott, félkész, szerelvény részlet. Az állmás előtti rakodókon pedig rakodott a következő zászlóalj. Az állomáson dolgozott egy BoBo tolató feladattal, az átmenő fővágányon meg ment a forgalom, mert akkoriban még éjszaka is komoly forgalom volt a 20-as vasútvonalon.

Így aztán senki sem vette észre, hogy a KITÁMASZTÁS NÉlKÜL, saru semmi, ék semmi, álló 3 db Bhv elindult.

A három személykocsi, nem volt megfutamodás ellen biztosítva.

Elindult és kigurult az állomásról. A kijáratnál szolgálatot teljesítő bakter észrevette és azonnal jelentett. Vad telefonálás kezdődött Márkó és Veszprém felé. Sajnos hiába.

A 3 db Bhv önsúly talán 3x 25 tonna lehet és a 100 baka, talán 100x80 kiló = 8 tonna, összesen kb. 83 tonna szépen egyenletesen gyorsult.

A 100-ból kb. 15 en voltak ébren.
Sajnos az éjszakában e 15-ből egy se vette észre, hogy se mozdonyuk nincs, se összezárva nem voltak még Herenden, és a tervezett indulás ELŐTT már két órával mennek.

Ketten jegyezték csak meg, hogy : .."...jól húzza a masiniszta mert megyünk de piszkosul......."

Ebből a kettőből (mindkettő életben maradt) az egyik, több tanú szerint megjegyezte, hogy :......bassza meg fínomabban is vehetné a kanyarokat........"

Ezt a tárgyaláson, szó szerint, jegyzőkönyvbe is mondta.

Ugyanis a 3 db Bhv a 14 km-en amit megtett, majdnem végig lejtőn gurult. Veszprém előtt már kb. 110 km/h-val haladtak azon a kanyargós pályán!!!



Sajnos Veszprémben teljes üzem volt, sok sok tehervonat, plusz katonavonatok. Veszprém állomáshoz kb 2 km -re érték utol az elszabadult vagonok a kb 30-40 km/ó sebességgel a a bejárati jelzőhöz közeledő másik vonatot.

A vonat az előjelzőn villogó sárgát, a bejárati jelzőn kettő sárga fényt kapott. Kommunikációs lehetőség a mozdonyvezetővel nem volt.

Ebbe a teher vonatba csapódott bele kb. 110 km/h sebességgel a 3 db Bhv kocsi.

Öt sorkatona a helyszínen meghalt, igen sokan megsérültek. A közelben lévő orosz katonai laktanyában - szerencséjükre - éppen HKSZ ellenőrzést tartottak, a mi gyakorlatunktól teljesen függetlenül, s így 15 percen belül egy teljes zászlóalj orosz katona, + a laktanyájuk teljes orvosi kara a helyszínen volt, és mentett.

(Forrás: Bárdos Imre gyűjteménye)"
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 003
113
Akkor csak kormánygépnek szánják! Néha néha egy kis katonai/személy mentési feladatokkal.
Amikor Kínában voltak nemrég akkor is egy menetrend szerintivel voltak. És annál népesebb delegáció nincs sehova.
Nagy valószínűséggel a szövetségen belül lett lezsírozva valakivel.
Majd látjuk, nincs sok hátra az évből.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 711
76 733
113
Ha használt és "nehéz" C-17 es felejtős lenne számunkra. Egyrészt politikai másrészt anyagi szempontból. Akkor maradnak a jó öreg herculesek:)

Nincs már C-17 gyártás. Épp az utolsó legyártott gépre megy a licit. Az indiaiak most estek ki, mert nincs elég pénzük. A rendszeresítő országok inkább még egy gépet szeretnének, semhogy a használt gépeiket eladják.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 711
76 733
113
Amikor Kínában voltak nemrég akkor is egy menetrend szerintivel voltak. És annál népesebb delegáció nincs sehova.
Nagy valószínűséggel a szövetségen belül lett lezsírozva valakivel.
Majd látjuk, nincs sok hátra az évből.

Hány fő volt?

Vietnámba 99-en mentek különgéppel.