A támadásnak van egy fontos axiómája: nyílt terepen háromszoros túlerőben kell lenned az ellenséggel szemben, beépített területen pedig ötszörös túlerő kell ahhoz, hogy reális esélyed legyen a sikerre.
Ebből az alapigazságból következik,hogy egy zászlóaljal önállóan támadni nem nagyon lehet századerőnél nagyobb ellenséget. Egész egyszerűen a zászlóaljban nincs elég technika,ember és tűzerő.Az pedig,hogy csak állod az "ütéseket" de nem tudsz "visszaütni" halálra ítélt dolog.
Az ilyen "axiómáktól" megyek a falnak. A történelem telis-tele van olyan példákkal, ahol ez nem igaz. Eleve hogyan definiálod a 3-szorost? Mert van mennyiség és minőség szorzata is. A németek mikor voltak 3-szoros fölényben 1941-ben? Soha. Oszt mégis, látjuk az eredményt.
Az uthalozatot vedeni egyaltalan nem butasag. Attol hogy egy fel lehajtot vedenek az alegysegek nem jelenti azt hogy egy loveszteknobe ucsorog a delikvens egesz ido allatt...
A csomopontok ellenorzese nem hogy az utobbi evtizedekbe hanem evezredekbe is fontos volt a varak nem veletlen epultek regen se oda ahova mindig a kozlekedesi csomopontokat vedtek.
És ma tudsz olyan statikus védelmet kiépíteni, mint anno a várak? Ööö, izé. Nem.
Részben amúgy nem mond hülyeséget. Az az egyelen hibája a dolognak, hogy a tüzérség a vonalas tereptárgy miatt könnyen belövi a töltést kihasználó egységeket.
A kommentjének eleje vegytiszta marhaság. Nem volt erőm végigolvasni a többit, ha az elejéből vezeti le.
De HAWK üteg(osztály) már követheti a támadó dd-t,a hadtáplépcsővel simán.És az ellen légiereje is oltalmazza,a saját csapatokat és a támadó Puma(Sokac) heliket is.Összfegyvernemi harc.
Új Gripent nem vennék.F35,olcsóbb kiegészitőnek FA50,stb.Mihukat meg fekejsd el.Jelen formájukban semmire valók,korszerűsitő átépitéshez meg szerintem már öregek.Miafenének nekünk 6db KC390?
N+1-szer tárgyalt téma. Az F-50 kb. Gripen árban van, de nem tud annyit. Akkor meg minek?
67böl indulsz ki,amikor nem volt számottevő csapatlégvédelem.73ban az izraeli légierő első támadásánál elvesztette a támadó gépek felét.(Molni majd pontosit).Mert közben kiépült egy potens csapatlégvédelem.És volt,van módja az álcázásnak-megtévesztésnek,ami a mai korszerű IR és radar eszközket is megtéveszti.(tisztek könyvtára sorozatban volt álcázással foglalkozó rész is.Sajna már rég elmaradt valahol.Neten meg csak egy 50es évek eleji változat van fent.Valaki igazán felmontirozhatná a netre a teljes sorozatot pdf-ben....))
Hujjujujuj...
Hpasp-tól van egy angol nyelvű anyagom, ami tételesen felsorolja a veszteségeket, napra bontva. Egyszer majd át akarom rakni és kiegészíteni, de nincs sajnos végtelen időm...
Nem is tudom, hogy hogyan tudtál akkora bugyutaságot leírni, hogy a gépek felét elvesztette. Most egyáltalán az adott bevetés gépeinek felét vagy a teljes állományt érted? Mondjuk nem mintha bármelyik igaz lenne...
Hadrend első nap.
Ramat David
28 F-4E Phantom II
15 Dassault Mirage IIICJ
50 A-4E/H Skyhawk
15 IAI Nesher / Dassault Mirage V
Akir
30 F-4E Phantom II
16 Dassault Mirage IIICJ
40 A-4E/H Skyhawk
Hatzor
27 F-4E Phantom II
16 Dassault Mirage IIICJ
25 A-4E/H Skyhawk
25 Dassault Super Mystere B2
Hatzerim
27 F-4E Phantom II
25 A-4E/H Skyhawk
Total 339;
112 F-4E Phantom II
47 Dassault Mirage IIICJ
140 A-4E/H Skyhawk
25 Dassault Super Mystere B2
15 IAI Nesher / Dassault Mirage V
The assaults on the Golan Heights were all in a SAM defended area, 32 assault sorties were carried out on the Golan Heights, three planes were hit by SAM missiles and fell, and Egyptian attack planes were directed against the Egyptian forces and carried out dozens of sorties.
Ez tehát 10% alatti veszteség a Golán-fennsík táján. A teljes veszteség ez volt aznap. A teljes bevetésszámnak lehet, hogy utána tudnék nézni, de most erre nincs időm.
Lost at Oct 6
06-Oct-73 IAI Nesher/Dassault Mirage 5J Egyptian MiG-21
06-Oct-73 F-4E Issaschar Naveh/David Silberman Egyptian SAM, crew killed in crash landing in Hatzerim
06-Oct-73 A-4H Ehud Sadan Egyptian AAA, pilot killed
06-Oct-73 A-4 Matti Carp Egyptian AAA, pilot recovered
06-Oct-73 A-4H Ishay Catziri Egyptian SA-7, pilot PoW
06-Oct-73 A-4 Yanki Yardeni Syrian SAM, pilot recovered
06-Oct-73 A-4 Eytan Hanan Syrian SAM, pilot killed
06-Oct-73 A-4 Gideon Sharon Syrian SAM, pilot recovered
Következő nap.
Operation Tagar 4 is the name of an Israeli Air Force operation which took place over Egypt on the October 7, 1973, the second day of the Yom Kippur War.
The operation was preplanned as a sweeping operation to destroy all of the Egyptian surface-to-air missile batteries on the Egyptian front, by using unguided, general-use bombs dropped from a medium altitude near the targets. The attacking aircraft were to approach the targets at a very low altitude, in order to avoid being detected by Egyptian radars.
The operation was composed of three attack waves, the first of which was to disable Egyptian air force bases, while the aim of the following two waves was to demolish the Egyptian missile batteries.
At 7:00 am, close to 120 planes attacked anti-aircraft units in the Suez Canal area and 7 Egyptian airfields.
The operation was discontinued after the first attack wave damaged several Egyptian air force bases due to the need for more air power on the Syrian front and in order to execute Operation Doogman 5.
lost;
Dassault Super Mystere B2
07-Oct-73 Itshak Kaidar Egyptian AAA, pilot killed
07-Oct-73 Eli Gor Egyptian AAA, pilot PoW
Dassault Mirage IIICJ
07-Oct-73 IIICJ Eitan Carmi Egyptian AAA or MiG-21, pilot recovered
A-4 Skyhawk
07-Oct-73 A-4H Libby Dollar Egyptian SA-6 SAM, Pilot killed
07-Oct-73 Moshe Astraicher Egyptian AAA/SAM, Pilot killed
07-Oct-73 Levi Bar-Ziv Egyptian SAM, Pilot killed
07-Oct-73 Shai Avital Egyptian SAM, Pilot killed
07-Oct-73 Yoram Lapidot Egyptian AA/SAM, pilot killed
8 gépet vesztettek el 120 bevetésből ez alapján. Ez sem 50%.
haubagoi
És mivel bombázzák le a városokat?
Konkrét példákat kérnék, mert az USA-n és az Oroszokon kívül senki sem tud szőnyegbombázni. Nincs mivel....
Én a rakétás légvédelemre fektetnék nagy hangsúlyt. Többrétegűen, decentralizáltan, ezen belül minden megyeszékhely körül fixen és/vagy mozgó platformon telepítve, hogy legalább a megyeszékhely szintű városok (és környékük) védve legyenek ellenséges légierő bombázásaitól.
Már megint kezdi ezt a hülyeséget...