A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 879
85 428
113
Fantasztikus latvány :)
Pár észrevétel, kérdés:
3.35-nél az a könnyű pancélos gépágyúval és aknavetővel szerelve az pontosan mi? Nagyon tetszik.

Minek kellett a BW-nek IVECO? Van pár fajta teherautójuk...

Egy MBT lábon megy el közúton a gyakorlótérre? Ezt lehet? Nem szaggatja fela utat?

Miért szagagtná fel?Akkora a taljnyomása mint egy kisteherautónak.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 291
13 955
113
Miért szagagtná fel?Akkora a taljnyomása mint egy kisteherautónak.

Egyébként lehet tudni hogy terveznek-e 2A8-at vagy most 20 évig békesség míg ki nem jön a 3-as? :)
Abból kiindulva hogy 7-esre akarnak felhúzni mindent nem hinném hogy egy újabb update nagyon sürgős lenne.
Mondjuk az is igaz hogy a 2A7+ is már tíz éves :D
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 520
20 195
113
Egy MBT lábon megy el közúton a gyakorlótérre? Ezt lehet? Nem szaggatja fela utat?

Mivel lánctalpas, nem szaggatja fel. Mert a futófelület, ami érintkezik az út talajával, elég méretes. Sokszorosa, mint egy gumikerekesnek. Talajnyomásnál meg azt kell nézni, mekkora súly jut 1 négyzetcentiméterre, ami a talajjal érintkezik.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Fantasztikus latvány :)
Pár észrevétel, kérdés:
...
Egy MBT lábon megy el közúton a gyakorlótérre? Ezt lehet? Nem szaggatja fela utat?

Gumipogácsák vannak a lánctalpban, szóval az aszfaltúttal azok találkoznak. A felületi terhelés meg kisebb, mint egy személyautónál...

140_21206050010_83af1a4d17_h.jpg
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Egyébként lehet tudni hogy terveznek-e 2A8-at vagy most 20 évig békesség míg ki nem jön a 3-as? :)
Abból kiindulva hogy 7-esre akarnak felhúzni mindent nem hinném hogy egy újabb update nagyon sürgős lenne.
Mondjuk az is igaz hogy a 2A7+ is már tíz éves :D

Tervek vannak, a kérdés, hogy vásárló is lesz-e.
A Rheinmetall esetében volt szó egy 130mm-es, L/51 csőhosszúságú új lövegről, ami akár a jelenlegi toronyban is elhelyezhető, ha jól rémlik, 2016 óta végeznek vele tesztlövészeteket.

Ez a 2016-ban bemutatott, 7-es sorszámú tesztlöveg:
P1930440.jpg


Épül egy demonstrációs célú személyzet nélküli torony is náluk, amely elvben akár a Leo2 alvázra is elhelyezhető.

A KMW+Nexter (KNDS) páros Leclerc tornyot szerelt ugye a Leo2 alvázra (az alvázat a KMW gyártja a Leo2-höz, a tornyot és a löveget a Rheinmetall, tehát így a KMW+Nexter teljesen "saját" alternatívát tud nyújtani), és egy 140mm-es löveget is tesztelnek Leclerc toronyban. Szóval elvben jöhet egy olyan Leo2 változat, amelynek az alváza ugyan Leopard 2 alapú, de a torony rajta a Leclerc egy módosított tornya.

A 2018-ban bemutatott KNDS Eurotank:

1217085_1000.jpg
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 291
13 955
113
Szóval elvben jöhet egy olyan Leo2 változat, amelynek az alváza ugyan Leopard 2 alapú, de a torony rajta a Leclerc egy módosított tornya.

Csak kérdés hogy ez esetben nem lőnék-e lábon magukat hisz a legtöbb ország ezt választaná középtávon ha már az alváz úgyis adott mintsem hogy egy teljesen új tankra kelljen átállni - vagy mi lenne az a plusz hozzáadott érték ami miatt a 3-ast jobban megérné választani mint ezt a változatot?
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Csak kérdés hogy ez esetben nem lőnék-e lábon magukat hisz a legtöbb ország ezt választaná középtávon ha már az alváz úgyis adott mintsem hogy egy teljesen új tankra kelljen átállni - vagy mi lenne az a plusz hozzáadott érték ami miatt a 3-ast jobban megérné választani mint ezt a változatot?

A dolog úgy kezdődik, hogy ez rövid távon kivitelezhető. Az új közös német-francia harckocsi jelenleg még koncepció szinten formálódik csak. Szóval ha valaki előrelépést akar egy Leo2A4 vagy A6 harckocsiról, mert szeretne mondjuk 140mm-es löveget meg integrált APS-t, akkor hamarabb megkaphatja egy ilyen hibrid megoldással, mint egy vadonatúj harckocsiban.

Amit az új harckocsi nyújthat az az, hogy kompletten, egységében egyként tervezték. A Leo2 alvázát az 1970.es években tervezték. Azóta tökéletesítették, faragták, de ha mondjuk hidropneumatikus felfüggesztést szeretnél bele, akkor ügyeskedni kell. Ha CVT váltót szeretnél, vagy hibrid meghajtást, akkor megint a régi kialakítás korlátait figyelembevéve kell minden fejlesztést elkezdeni. Kompromisszumokról beszélünk.

Egy új harckocsinál mindezt egységként kezelhetik. Könnyebb, kisebb, kompaktabb lehet, olyan technikai megoldásokkal, amelyek kifejezetten az adott járműhöz lettek lefőzve.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
A japánok ezért álltak neki a Type 10-nek, kb 20 évvel Type 90 után?

Őőő... Valami félreértés lesz. A Type-90 fejlesztését az 1970-es években kezdték el, és ehhez képest 1990-ben állt hadrendbe.
A Type-10 fejlesztése nagyjából pár évvel a Type-90 hadrendbe állása után kezdődött el, a hadrendbe állása pedig 2012-ben zajlott le.

A Type-10 fejlesztésének története nagyjából annyi, hogy a Japán Védelmi Minisztérium és a hadsereg felmérte az új adatkapcsolatokban rejlő lehetőségeket, és úgy vélték, hogy ez mindenképpen alapelvárás a modern harctéren. Csakhogy a Type-90 és a Type-74 esetében úgy vélték, hogy egy ilyen rendszer utólagos beépítéséhez nincs egyszerűen kellő szintű szabad hely és a rendszer működtetéséhez szükséges elektromos energia tartalék (felesleg). Menet közben aztán jött egy csomó új elvárás is, például hogy lehetőség legyen 44 tonnás "normál" terhelésű módhoz, mivel Japán egy részén csak ennyire vannak hitelesítve a hidak. A Type-90 inkább 50 tonna volt ugye, és ezekre a helyekre nem mehet egyszerűen. A Type-10 a moduláris páncélzata miatt "lekönnyítve" nincs kizárva ezekről a helyekről. A többi már az új technológiák alkalmazása, lásd CVT váltó vagy hidro-pneumatikus futómű, meg új löveg...
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 628
18 742
113
@Cifu
Erre gondoltam, kb 20 év telt el a fejlesztések kezdete között, ahhoz képest rövid idő, hogy az Abrams vagy Leo 2 mióta van rendszerben, és hányadik bőrt húzzák le róluk.
 
T

Törölt tag 008

Guest
A harckocsizók közé általában nem magas növésű embereket válogatnak be...
De ez ejtőernyős cucc, oda meg azért kell egy felépítés.
1x ültem valami osztrák nyuszibuszba. Konkrétan a vezetőülésben ülve nem tudtam a fejem lehúzni, de még a vállam is a páncél fölött volt. Hátul is csak görnyedve fértem el.
Mondjuk a 150 centis 40 kilós keresztfiamnak tök kényelmes volt. Ezek a germánok nem tudnak leszokni a gyerekkatonákról :D
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 648
34 404
113
De ez ejtőernyős cucc, oda meg azért kell egy felépítés.
1x ültem valami osztrák nyuszibuszba. Konkrétan a vezetőülésben ülve nem tudtam a fejem lehúzni, de még a vállam is a páncél fölött volt. Hátul is csak görnyedve fértem el.
Mondjuk a 150 centis 40 kilós keresztfiamnak tök kényelmes volt. Ezek a germánok nem tudnak leszokni a gyerekkatonákról :D
Légimozgékony.A CH53G helikopácshoz tervezték.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Visszavonulni???? De hát az német! Az olyat nem tud. Legalábbis amit utoljára vettünk tőlük. :D



Gondolom a gyerek vezeti. Mert ebbe európai ember bele nem fér :)
Itt van róla minden 1 képen:
wiesel-family-notes.jpg

A Wiesel 2 már a sofőrön, parancsnok/lövészen kívül még 4 katonát vitt el! ;)
Ejtőernyősből!
A képen csak említik, de még "manpados" légvédelmi verzió is van belőle. Saját külön radaros járművel. (leFlaSys)
wiesel_pl_262.jpg