Akkor csak a kép tehet róla, hogy másnak láttamVizes meg nem kopik úgy mint a zubbony.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Akkor csak a kép tehet róla, hogy másnak láttamVizes meg nem kopik úgy mint a zubbony.
Május végére kiderülhet.
Hajrába! Hajrába! Hújjhajjrába!Egyre inkább úgy látom hogy a Rába H családnak annyi. Valahol megértem mert nem export képes a termék. Mennyi lehet a Honvédség igénye 4-5 ezer teherautó? Kb 4-5 év alatt legyártják és utána hogyan tovább? Egyszerűen nem export képes a termék, mivel közel azonos áron lehet venni MAN, Mercedes vagy bármi mást neves gyártótól teherautót... mégis ki venne rajtunk kívül Rábát?
Szerintem ezt ők is így látják és emiatt lett átszervezve az egész Jármű üzletág. A civil jármű tervezés gyártást átvitték a Futómű üzletágba. A Rába Jármű üzletág január 1-jétől végrehajtott integráció miatt kizárólag a katonai tevékenységet végzi a jövőben. Ez kb innentől kezdve a szervizelést jelenti a már legyártott teherautóknak és annyi... Amint erre már nincs igény a Honvédség részéről a Rába Jármű üzletág mint olyan lehúzza a rolót...
persze nem gondolom hogy elengedik a Rába kezét de mint Jármű gyártó valószínűleg nem jön komolyan számításba. A lehetséges jövőről a 2020-as Rába magazin 4. számában lehet olvasni:
"– A Rába korábban azt a víziót tűzte ki maga elé, hogy egyfajta „regionális multivá” váljon. Reális még ez? – Emögött a megfogalmazás mögött azt értettük, hogy az országúti haszongépjármű-szegmensben, a futóműalkatrész kategóriában továbbra is van egy olyan ambíciónk, hogy mi legyünk a legjobbak az integrált kovács- és megmunkáló-kapacitást tekintve. Az adottságaink megvannak ehhez, s erre továbbra is törekszünk. Jelenleg körülbelül az európai teherautó-kibocsátás harminc százalékához járulunk hozzá, másként.
fogalmazva harmincszázalékos piaci részesedéssel rendelkezünk, ami nagyságrendileg százezer kamiont jelent évente. Ezt a jelenlétünket szeretnénk erősíteni, esetleg más régiókban is. A másik nagyon erős szegmensünk, ahol teljes megoldást kínálunk vevőinknek a koncepció kidolgozásától egészen a gyártásig, a mezőgazdasági gépgyártás. Ezt a területet is fejleszteni szeretnénk, részben organikusan, részben akvizíciókon keresztül. Az utóbbira példa a tavalyi Rekard-akvizíció, amely 2021 utolsó negyedévében fejeződik majd be. Fontos az eszközalapú akvizíció is, amikor berendezéssel együtt nyerjük és hozzuk el az üzletet, például egy közeli országból. Erre is van most példa, a móri gyárban.
– A Rábán belül munkacsoportot hoztak létre a különböző cégek megszerzésén, akvizícióján át történő növekedés támogatására. Úgy látják, hogy a válság nemcsak kihívás, hanem lehetőség is? – Abszolút. Egy válság minden vállalatot eltérő állapotban ér. Vannak, amelyek pénzügyileg jobban kifeszítettek, mások kevésbé. A Rábát jó állapotban érte a válság. Hitelállományunk bőven a lehetőségeink határán belül van. Emellett nemrégiben fejeztünk be egy nagyjából tízmilliárd forintos modernizációs programot, amelynek eredményét legnagyobb vevőnk, a Scania topmenedzsmentje is megtekintette januárban, és elégedetten nyilatkozott róla. Ez is visszaigazolta, hogy jó úton járunk. Ráadásul az eszközalapú akvizíciókon keresztül olyan tudás halmozódott fel a Rábán belül, ami lehetővé teszi – s itt újra utalnék a Rekardra – a vállalatalapú akvizíciót. Ez a felismerés testesül meg ebben a munkacsoportban, amit azért hoztunk létre, hogy a Rába ilyen típusú, nem organikus növekedését fel tudjuk gyorsítani.
– Hogyan látja a Rába jövőjét a 21. században? – Víziónkat elsősorban a futómű üzletágra, azon belül az országúti teherautó-piac kiszolgálására, másrészt a mezőgazdasági szegmens erősítésére építjük. Látható, hogy a mostanihoz hasonló válságok átgondolásra késztetik azokat, akik a nagyvállalatoknál a beszerzési stratégiákat készítik. A globális beszerzés nem szűnik meg, mert az iparág sajátossága, hogy mindig keresi a termelékenységnövekedés lehetőségeit azért, hogy az árakat stabilan tartsa, a műszaki színvonalat pedig emelje, de a rugalmasság sokkal nagyobb hangsúlyt fog kapni. Az olyan, technológiai szempontból is versenyképes, az európai járműgyártók fellegvárainak közelében lévő cégeknek, mint a Rába, továbbra is lesz keresnivalójuk. Mi azon kevés vállalat közé tartozunk, amelynek 360 fokban kell gondolkodnia. Magunknak kell kitalálnunk, milyen technológiákat fejlesztünk, milyen termékeket gyártunk, s azokat hogyan visszük a világpiacra. Ez rendkívül izgalmas feladat, amihez olyan lojális, képzett munkatársi gárdára van szükség, ami nálunk megtalálható."
Ez alapján azt gondolom akvizíciók lesznek. Elsősorban mezőgazdasági gépgyártás és további autóipari beszállítók a célpontok. Elvileg külön munkacsoport térképezi fel a lehetőségeket.
Nagyon jó a rejtőszín
Ezek a régi bufla kerekeknek néznek ki...Jól látom (remélem ), hogy a BTR-eken már az sokszoros élettartamú nyugati gumiabroncsok vannak az ukrán helyett?
sok évvel ezelőtti tanulmányban javasoltak egy ilyen cserét, minden szempontból jót elemeztek róla:
- élettartam, jobb teljesítmény a jobb talajnyomás érték miatt,
- kis mértékű üzemanyag fogyasztás csökkenés,
- jelentősen jobb vezethetőség, kisebb féktáv...
- ...és még olcsóbb is(a jóval nagyobb élettartam miatt jelentősen).
Volt korábban(1-2 éve) egy hozzászólás, amiben írta valaki, hogy tervezték az egyik alakulat átszerelését, de ő sem tudta, hogy megtörtént-e.Ezek a régi bufla kerekeknek néznek ki...
Egyébként, ha belegondolsz, akkor esélytelen. Egyrészt valószínűleg van egy bejáratott káefté, aki egyedülálló a világon abban a tekintetben,hogy képes leadni rendelést a gyártó felé... Ezért természetesen rátesz az árra egy 2-3-as szorzót, mert ő azért a pénzért megdolgozik...
Aztán a 2misi fölötti érték miatt közbeszerzés... Itt ahonvéccség logisztikai rendszere első körben lefial...
NNNo meg új HEKT számot kell adni neki, de egy régi technikához kell hozzárendelni... Itt a logisztika második körben lefial...
Egyébként azt is írták, hogy új kerékagyat ,meg még talán egy-két alkatrészt kéne hozzá gyártani... Nno itt szerintem megint elapadt előttük a víz...
Aztán ugye volt róla egy publikáció, amire Te is hivatkozol. Ott azt hozták ki,hogy jó lenne váltani... ki is mérték, átalakítottak talicská(ka)t. Az jött ki, hogy nagyon megérné. Innéttől valakinek ezt az átalakítást el kéne rendelnie, engedélyezni, jóváhagyni, mittudomén...
Attól tartok, hogy ha húsz percig teljes erőből vernéd a kezét kalapáccsal annak aki dönt, hogy mondja már rá az igent, akkor se lenne rá hajlandó...
JJJa és majd elfelejtettem a legfőbb érvet. orosz cuccra egy fillért se... aztán meg sírnak, hogy milyen drága az üzemeltetése...
Azért van pozitívum is: végre mindenkinél BREN van sőt az optika is a helyére került.Sajnos még mindig nincs egységes felszerelés.
Hogy nem futja 2015m sisakhuzatra, mellényre?
Amúgy zseniálisan rejt(ene).
Szerintem ezek Ki-126 abroncsok.Jól látom (remélem ), hogy a BTR-eken már az sokszoros élettartamú nyugati gumiabroncsok vannak az ukrán helyett?
sok évvel ezelőtti tanulmányban javasoltak egy ilyen cserét, minden szempontból jót elemeztek róla:
- élettartam, jobb teljesítmény a jobb talajnyomás érték miatt,
- kis mértékű üzemanyag fogyasztás csökkenés,
- jelentősen jobb vezethetőség, kisebb féktáv...
- ...és még olcsóbb is(a jóval nagyobb élettartam miatt jelentősen).
Ebben a topikban szerdán idéztem egy közbeszerzési értesítőt, hogy a Honvédség mire milyen és mennyi abroncsot rendelne. Abban benne volt a BTR is. Megadtak egy típust vagy méretet, amire nekem a kereső egy Continental abroncsot mutatott. De lehet hogy csak megadtak egy típust, hogy ilyet vagy ezzel műszaki szempontból egyenértékűt szeretnének... Te hogyan értelmezed a közbeszerzési értesítőben leírtakat?Volt korábban(1-2 éve) egy hozzászólás, amiben írta valaki, hogy tervezték az egyik alakulat átszerelését, de ő sem tudta, hogy megtörtént-e.
...ha jól emléxem.
Ezért jutott eszembe a dolog, mert a Haditechnika újságban meg is jelent a teszt eredménye és szinte mindes szempontból jobb volt a (talán Continental) abrony, ami kicsivel nagyobb méret volt és szélesebb, nagyobb futófelülettel, kedvezőbb (alacsonyabb) talajnyomással, és még sok jobb jellemzővel.
Még ár szempontjából is jobb volt, mert jelentősen nagyobb km-es futás-teljesítménye volt.
No, hátha jön majd valaki.
Azért ez nem így van. Kb csak promoból adják még ki. Főleg az optikát.Azért van pozitívum is: végre mindenkinél BREN van sőt az optika is a helyére került.
Azért van pozitívum is: végre mindenkinél BREN van sőt az optika is a helyére került.
A mi 44 harckocsink nem fogyna el olyan gyorsan.Konkrétan szemből sebezhetetlen a legtöbb dolognak ami a környékünkön van.
Lassan már már ott tartunk, hogy szar ez a német technika! Egyébként kitől kellene vásárolnunk az amcsiktól, oroszoktól? Akkor meg azért pampognál."Átdobbantom" ide a hozzászólást a "Harckocsik harctéri alkalmazása" fórumból mert a végkövetkeztetés miatt inkább ide tartozik:
Ezres mennyiségű ATGM?
A 3 ezres+ mennyiségűből jutna felénk is!
A tökéletes példa a természetből:
A nagyobb hiéna csapatok rendszeresen elveszik a kisebb oroszlán családoktól a zsákmányt!
Egyenként hiába erős Leopard, a háború még mindig nem lovagi párbaj, a mennyiség adta előnyt ekkora nagyságrendben nem tudja ellensúlyozni.A Amennyi kellene, azt a 100+ mennyiséget, nem tudjuk kifizetni!!!
És ebben szerencsére korrekt a jelenlegi vezetés, mert nem is próbál ilyen nyilvánvaló hülyeséget ígérni!
A NATO-nak német-nek beígért dandár mellé keményen mellé kell tenni a saját --honvédelemi !!! --érdeket szolgáló képességet!
Különben ugyanolyan olyan megalkuvók mint a másik csapat, csak más a csomagolás!
4-5-6 Leo árából meg lehet teremteni,vagy lehet továbbra is s***t fűrészelni, egyebet reszelgetni!
Lassan kezd nyilvánvaló lenni "civilek" számára is, hogy katonai képesség nélkül tisztán politikai/gazdasági eszközökkel csak a "jól-tejel-a-magyar-marha" valóságot lehet álcázni!
Visszatérve a fórum-témához, 50 körüli Leopard semmilyen valós, önállóan alkalmazható katonai erőt nem fog képviselni még a szomszédokhoz képest sem, nemhogy a "Kárpát-medence meghatározó katonai ereje..." marhaságot, akár árnyékában!
Meztelen a király!
Itt az ideje valós képességet építeni, nem pedig szolgai módon követni --a mostanában szintén szolgai-- német elvárásokat!
A a "röhej" a jelenlegi --valójában nevetséges-- szomszédos képességeket sem próbáljuk ellensúlyozni, amit a sokkal jobb gazdasági helyzetünknél fogva könnyedén meg tudnánk tenni, hanem közel teljes német technikai függőséget építünk, iszonyú áron, saját Euro tíz-milliárdokból, döntően német zsebbe! Úgy, hogy naponta kiderül, hogy semmilyen valós jóindulatot nem kapunk érte !!!
Nincs meg a mennyiség a minőség mellé, csak ha az Úr (...vagy Brüsszel, vagy a a NATO, vagy a németek az ő elsődleges érdekeikben) úgy akarják és a saját mennyiségüket is "adják" a mi morzsáink mellé!
Pont ez a politikai cél!
Az ő szempontjukból megértem. A mi szempontunkból a megvalósítás gyakorlatát NEM !!!
A nehéz dandárba is jól jönne 1-2-3 tucat (alap, de fokozatosan, több lépésben modernizált) T-72, ami megfizethető módon adja meg a térségben valóban tényezőt jelentő haderőt.
A következő dandárba/dandárokba is tud jutni további 80+, 40+ körüli darab a tartalék és karbantartás alatt, tartalékban lévő mennyiség mellett.
Mindez a képesség e közeli forgatókönyvvel megvalósítva megfizethető, ami lehetővé teszi a többi fegyvernem újjáépítését, fejlesztését és a környékbeli erőviszonyokhoz képest végre a valóban
Ezzel a magyar haderővel, ezzel a képességgel pedig jóval hatékonyabbá lehet tenni a politikai érdekérvényesítést is!
Nagyon jó a jelenlegi Leopard mennyiség annak valóban kiemelkedő minősége miatt.
Azonban a saját honvédelem által megkövetelt mennyiséghez nem kell a(z orosz sztyeppére tervezett-- további Armata/Abrams/... nagy biztonságú leküzdés képessége!
A hazai érdekek érvényesítéséhez a modernizált T55/T-72 harckocsik nagy mennyiségének leküzdésére van szükség !!!
Ehhez pedig egy elkötelezett politikai vezetés által számonkért, itthon is kivitelezhető T-72 felújítás a legköltséghatékonyabb megoldás!
Erre az elkötelezett, és számonkéréssel hatékonnyá tett út gyakorlati megvalósítására a két nagyon jó, és követendő példa az Izrael és Törökország által megvalósított katona-politika, haderőfejlesztés.
Lassan már már ott tartunk, hogy szar ez a német technika! Egyébként kitől kellene vásárolnunk az amcsiktól, oroszoktól? Akkor meg azért pampognál.
Mostanában basztattak minket a németek? Én nem hallottam ilyet.
És ismét a t72 felújítás..
A megadott típussal való egyenértékűséget a más termékkel pályázónak kell igazolnia.Ebben a topikban szerdán idéztem egy közbeszerzési értesítőt, hogy a Honvédség mire milyen és mennyi abroncsot rendelne. Abban benne volt a BTR is. Megadtak egy típust vagy méretet, amire nekem a kereső egy Continental abroncsot mutatott. De lehet hogy csak megadtak egy típust, hogy ilyet vagy ezzel műszaki szempontból egyenértékűt szeretnének... Te hogyan értelmezed a közbeszerzési értesítőben leírtakat?