Az igazság az, hogy sokan lenézik a lengyel, román haderőfejlesztéseket, illetve eddigi hadiipari tevékenységeket. Pedig tegyük szívnünkre a kezünket, már akkor gyártottak, harckocskat, repülőgépeket, különféle lövegeket stb. amikor mi letolt gyatyával azon siránkoztunk, hogy csak a RÁBA CSEPEL és IKARUS gyártott gépjárművet stb. A lengyeleknél csak helikopterből ott az AIRBUS, a SIKORSKY, A LEONARDO cégei, a szárazföldi eszközknél se feledkezzünk meg a MOWAG/Styer stb.
Ne felejtsük el a PZL is gyártott 21-esig hány típust, és most is ott pld az M-28 Bryza, amely megbízható repülőgép.
A románok AIRBUS gyára is hiába épült fel, mi is francia gyártású modernebb Superpumát vettünk, és nem a románok gyártotta AIR330-ast, és az AIRUBS sem helyezte ki a termelésének egyetlen r helikoptertípusának sem a gyártását (gondolom nem véletlenül). Tegyük hozzá hogy a románok BAC 1-11 est gyártottak már az 1980-as években amely egy komoly közforgalmi repülőgép volt, aztán pedig a Boeing 737-hez alkatrészeket, mikor mi még keseregtünk a dunai repgyáron.
Szóval majd ha nem épülő gyárak, meg prototípusok se, hanem sorozatgyárott járművekkel rendelkezünk, amelyekre jönnek exportrendelések akkor nagyon büszkék lehetünk, (különösen azok akik szerepet vállaltak a hadiipari cégek idecsábításában, és a védemi ipar kiépülésében). Eddig egyetlen szerződésre van sorozatgyártás a Bren-nre ami nem sikertörténet, hamarosan lejár a szerződés, nem tudtunk gyártani minden részegységet, nem fegyvereztük át a honvédség és a rendőrség állományát, exportra meg egyáltalán nem került sor.
Ennek ellenére bizom abban, hogy a hadiipari szektorban leszenk sikereink külhonban ismint pld. a szárazföldi AESA lokátorok szállítása a lengyeleknek..