Jogerős elkobzás után mehet csak eladásra és akkor is árverés útján de ha ismeretlen tettes ellen van akkor rohadt hosszú.Vannak lefoglalt cigicsempesz ancsak még sem kellene venni csak rendbetenni....
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Jogerős elkobzás után mehet csak eladásra és akkor is árverés útján de ha ismeretlen tettes ellen van akkor rohadt hosszú.Vannak lefoglalt cigicsempesz ancsak még sem kellene venni csak rendbetenni....
KEILER NG - páncélozott akadályáttörő harcjármű (Keiler = vaddisznó)
Az ukrajnai háború hadműveleti tapasztalatai azt mutatják, hogy a hadviselés akadályozza visszanyerte fontosságát a jövő harcterein. A Keiler Next-el Generation (NG), a Rheinmetall egy új páncélozott behatoló járművet mutat be (ABV) az Eurosatory 2024-en a akadályok gyors feltörésére a harcban. Minden jelenlegi és jövőbeni taktikai követelménynek megfelel, és magas jövőbeli életképesség jellemzi. A fokozottan védett és mobil Keiler NG ABV akna ekével, a rakétával segített aknamentesítési vonaltöltettel és egy mágneses jel generátorral van felszerelve. Ez a kombináció lehetővé teszi a Keiler NG áttörje még a mély ellenséges akadályokat is minden terepen. A Pearson aknaeke, amely több mint négy méter széles, lehetővé teszi akár 250 méter percenkénti haladási sebességet (15km/h) akár instabil talajon is. Szilárd talajhoz a rakétával segített aknamentesítés vonaltöltés (MICLIC) "Plofadder" rendszer a Rheinmetall Denel Munition cégtől elérhető. Ez a rendszer 160 méter hosszú és 9 méter széles átjáró nyitását teszi lehetővé az aknamezőkön és az akadályokon át perceken belül. Átfedésben kilőtt töltetek esetén a Keiler NG két Plofadder rendszere önmagában is lehetővé teszi leküzdeni a 250 méter mély aknamezőket. Integrált sávjelölés rendszer kijelöli a kialakított sávokat a következő erők számára, amleyek még korlátozott látási viszonyok mellett is vagy éjszaka is láthatóak. A gyorsan cserélhető front-end interfésznek köszönhetően a bányaeke gyors lehet dózerlapátra cserélték. Ez azt jelenti, hogy a Keiler NG képes az anti- tartályakadályok elhárítása, árkok betöltése vagy elhelyezések és előkészített állások kialakítása, ha kívánt. Beépített daruval is rendelkezik, így átalakításokat végezhet, önálló utánpótlás és újraszerszámozás. Önvédelem céljából a Keiler viszi a ROSY rapid obscurant rendszer és a távvezérelt fegyverállomás Natter 12.7. A Keiler NG legénysége két katonából áll. A távirányító lehetősége az ellenőrzött telepítést már figyelembe veszi a rendszer koncepciója, mint egy aktív védelmi rendszer és interfész felszerelése a digitalizáltra csatatér.
A Keiler NG a Kodiak páncélozott mérnökjármű alvázán alapul, így a Leopard 2 család. Ez egyrészt hozzájárul a 63 tonnás platform nagy agilitásához: a végsebességhez 65 km/h, mászási képesség 90 centiméter, lejthetőség 60 százalék, árokátlépési képesség több mint 2,50 méter. Másrészt a Leoben családhoz való tartozás pozitív hatással van az interoperabilitásra, logisztika és képzés. A meglévő Kodiak Army mérnöktankok átalakíthatók hasonló konfigurációvá a Keiler NG berendezéskészleteket használ, míg a meglévő Kodiak ellenőrzési útmutatók felgyorsítják a működést a Keiler NG készenléte.
Rekviracio. Igénylés háborús veszélyhelyzet van még mindig.Jogerős elkobzás után mehet csak eladásra és akkor is árverés útján de ha ismeretlen tettes ellen van akkor rohadt hosszú.
A repülésben ez nem így működik. ICAO szabványok vannak. Ezeknek a lefoglalt gépeknek semmilyen dokumentációja nincs meg. Maximum statikus kiállítási darabok lehetnek így.Vannak lefoglalt cigicsempesz ancsak még sem kellene venni csak rendbetenni....
Leltár a voltak azok a gépek nem a fajtából tolták ki és szereltek össze azokat ahogy a linkelt gépnek is megvan mindene.... Lakstromba voltak engedellyelA repülésben ez nem így működik. ICAO szabványok vannak. Ezeknek a lefoglalt gépeknek semmilyen dokumentációja nincs meg. Maximum statikus kiállítási darabok lehetnek így.
2011-től nincs hivatalos adat a gép üzemeltetéséről, a karbantartások elvégzéséről stb. Az ukriknál egyébként is nyomon követhetetlen mikor milyen alkatrészt cserélnek, javítanak, mennyi a tényleges üzemóra az adott alkatrészben és magában a gépben. A horvát MIG-21 nagyjavítás egy elrettentő példa ezzel kapcsolatosan.Leltár a voltak azok a gépek nem a fajtából tolták ki és szereltek össze azokat ahogy a linkelt gépnek is megvan mindene.... Lakstromba voltak engedellyel
Amit linkeltel az Magyar gép. Nem csak a mezőre leszállt an 2 és van lefoglalva ha arra gondolsz.2011-től nincs hivatalos adat a gép üzemeltetéséről, a karbantartások elvégzéséről stb. Az ukriknál egyébként is nyomon követhetetlen mikor milyen alkatrészt cserélnek, javítanak, mennyi a tényleges üzemóra az adott alkatrészben és magában a gépben. A horvát MIG-21 nagyjavítás egy elrettentő példa ezzel kapcsolatosan.
A magyar repülési hatóságtól ez a gép repülő alkalmasságit biztosan nem fog kapni
Olcsón lehet venni AN-2 gépeket (modernebb motorral is) a lengyelektől, tiszta, érvényes papírokkal, de idehaza is vannak eladó gépek. Szerintem (bármilyen kezes is az AN-2) erre felesleges beruházni az eje. alapkiképzést civil repülőklubokban is meglehet csinálni, legfeljebb fizesse ki az árát a honvédség. Én annak idején az MHSZ-ben csináltam 7 bekötött, 3 saját nyitású RS-4/4-el.
Leltár a voltak azok a gépek nem a fajtából tolták ki és szereltek össze azokat ahogy a linkelt gépnek is megvan mindene.... Lakstromba voltak engedellyel
Sok gép le van foglalva nem a műszaki állapotuk miatt. Rendesen üzemeltetett karbantartott gépek is vannak. Mint ahogy a lefoglalt autóknal is nem mindegyik ismeretlen eredetű szervizhatteru. Ezeket arverezik is rendszeresen...
Ok! Meg kell nézni mennyibe kerülne a leves és mennyi lenne bele a hús. Könnyen lehet, ha az MH akarná tartósan üzemeltetni ezeket a gépeket, alkalmazni a pilótákat, műszakiakat, elvégeztetni velük az előírt típusátképző tanfolyamokat, sokkal többe kerülne az egész, mint bérelni (akár nyomott áron is). Nem kell mindig azt feltételezni, hogy mindenki hülye! Az éremnek két oldala van, pro és contra. Szerintem jelen helyzetben jó döntés a bérlés.Sok gép le van foglalva nem a műszaki állapotuk miatt. Rendesen üzemeltetett karbantartott gépek is vannak. Mint ahogy a lefoglalt autóknal is nem mindegyik ismeretlen eredetű szervizhatteru. Ezeket arverezik is rendszeresen...
Szerintem még egy évi berletbol kapható egy gép úgy hogy milliók maradnak. A maradék két évnyi bérlet ami 3 felújított an 2 és ára csak eluzemeltetheto...Ok! Meg kell nézni mennyibe kerülne a leves és mennyi lenne bele a hús. Könnyen lehet, ha az MH akarná tartósan üzemeltetni ezeket a gépeket, alkalmazni a pilótákat, műszakiakat, elvégeztetni velük az előírt típusátképző tanfolyamokat, sokkal többe kerülne az egész, mint bérelni (akár nyomott áron is). Nem kell mindig azt feltételezni, hogy mindenki hülye! Az éremnek két oldala van, pro és contra. Szerintem jelen helyzetben jó döntés a bérlés.
Egy pilóta havi bére is milliós tétel, kell belőle mondjuk három, fejenként bruttó 1millió/hónap/fő. Az évi 3*12=36 millió.Szerintem még egy évi berletbol kapható egy gép úgy hogy milliók maradnak. A maradék két évnyi bérlet ami 3 felújított an 2 és ára csak eluzemeltetheto...
Mert 3 pilóta csak és kizárólag an 2 esen repullhetne semmi máson csak és kizarolagEgy pilóta havi bére is milliós tétel, kell belőle mondjuk három, fejenként bruttó 1millió/hónap/fő. Az évi 3*12=36 millió.
Remek biznisz lenne.
Hàt a szakszók ritkán vannak keverve.Mert 3 pilóta csak és kizárólag an 2 esen repullhetne semmi máson csak és kizarolag
Nem kellene keverni különösebben mehetnek a zlinek közé amikor kell még atrepulhetnenek ahová kell. Hasznos eszközök lehetnének egy bot egyszerű repülő bot egyszerű karbantarthatosaggal filléres alkatrészekkel teherszállítás rá is alkalmas füves kifutorol is eluzemel. A teher és a személyszállítás alapképzésre is megfelelő lenne.Hàt a szakszók ritkán vannak keverve.
Igazából az a kérdés, hogy ha van/lesz 20+16 Airbus helikopter és 1 éven belül megérkezik a két KC-390-es is, és ezeknek egyébként is repülni kell a kiképzések miatt, akkor miért kell még mellé valamit bérelni. Valószínűleg olcsóbb An-2-est bérelni, mint bármelyik rendszeresített gép évi 10 repült órája, de ha ezek a gépek egyébként is repülni fognak...Nem kellene keverni különösebben mehetnek a zlinek közé amikor kell még atrepulhetnenek ahová kell. Hasznos eszközök lehetnének egy bot egyszerű repülő bot egyszerű karbantarthatosaggal filléres alkatrészekkel teherszállítás rá is alkalmas füves kifutorol is eluzemel
Pláne hogy akkor élesben nem ugranak egy háború alatt mert nincs repülőgép vagy olyan ből ugranak amiből korábban nem ugrottak mert bérelt an2 esbol ugráltak? Ha meg komolyan gondolják és gyűjteni akarják az ugrásokat akkor egy 25 milliós an 2 es nem verhető földhöz semmit az meg hogy egy két kikepzopilota megkapja a céges típus vizsgát még csak pecsét... A gép üzemeltetése sehol sincs egy lynx hez képest és ezek nem repullnek annyit uzemoraba mint egy lynx megy majd...Igazából az a kérdés, hogy ha van/lesz 20+16 Airbus helikopter és 1 éven belül megérkezik a két KC-390-es is, és ezeknek egyébként is repülni kell a kiképzések miatt, akkor miért kell még mellé valamit bérelni. Valószínűleg olcsóbb An-2-est bérelni, mint bármelyik rendszeresített gép évi 10 repült órája, de ha ezek a gépek egyébként is repülni fognak...
És még mindig olcsóbb a bérlés.Pláne hogy akkor élesben nem ugranak egy háború alatt mert nincs repülőgép vagy olyan ből ugranak amiből korábban nem ugrottak mert bérelt an2 esbol ugráltak? Ha meg komolyan gondolják és gyűjteni akarják az ugrásokat akkor egy 25 milliós an 2 es nem verhető földhöz semmit az meg hogy egy két kikepzopilota megkapja a céges típus vizsgát még csak pecsét... A gép üzemeltetése sehol sincs egy lynx hez képest és ezek nem repullnek annyit uzemoraba mint egy lynx megy majd...
Nem kellene minden évben an2 est venni csak az 1. Be. A maradék 50-60 millabol csak elrepked 3 évbe úgy hogy nem kellene hozzá dedikált pilóta aki csak ezt repüli. Szükség esetén még rendelkezésre állna elő tapasztalat a típussal amit a piacról könnyen lehet szerezni és hátországa gyors átcsoportosítás okhoz saját légvédelmi ernyobe gyorsan képes lenne szállítani szinte bárhová szinte bárhonnan olcsóbban mint egy helikopterÉs még mindig olcsóbb a bérlés.