Hàt a szakszók ritkán vannak keverve.Mert 3 pilóta csak és kizárólag an 2 esen repullhetne semmi máson csak és kizarolag
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hàt a szakszók ritkán vannak keverve.Mert 3 pilóta csak és kizárólag an 2 esen repullhetne semmi máson csak és kizarolag
Nem kellene keverni különösebben mehetnek a zlinek közé amikor kell még atrepulhetnenek ahová kell. Hasznos eszközök lehetnének egy bot egyszerű repülő bot egyszerű karbantarthatosaggal filléres alkatrészekkel teherszállítás rá is alkalmas füves kifutorol is eluzemel. A teher és a személyszállítás alapképzésre is megfelelő lenne.Hàt a szakszók ritkán vannak keverve.
Igazából az a kérdés, hogy ha van/lesz 20+16 Airbus helikopter és 1 éven belül megérkezik a két KC-390-es is, és ezeknek egyébként is repülni kell a kiképzések miatt, akkor miért kell még mellé valamit bérelni. Valószínűleg olcsóbb An-2-est bérelni, mint bármelyik rendszeresített gép évi 10 repült órája, de ha ezek a gépek egyébként is repülni fognak...Nem kellene keverni különösebben mehetnek a zlinek közé amikor kell még atrepulhetnenek ahová kell. Hasznos eszközök lehetnének egy bot egyszerű repülő bot egyszerű karbantarthatosaggal filléres alkatrészekkel teherszállítás rá is alkalmas füves kifutorol is eluzemel
Pláne hogy akkor élesben nem ugranak egy háború alatt mert nincs repülőgép vagy olyan ből ugranak amiből korábban nem ugrottak mert bérelt an2 esbol ugráltak? Ha meg komolyan gondolják és gyűjteni akarják az ugrásokat akkor egy 25 milliós an 2 es nem verhető földhöz semmit az meg hogy egy két kikepzopilota megkapja a céges típus vizsgát még csak pecsét... A gép üzemeltetése sehol sincs egy lynx hez képest és ezek nem repullnek annyit uzemoraba mint egy lynx megy majd...Igazából az a kérdés, hogy ha van/lesz 20+16 Airbus helikopter és 1 éven belül megérkezik a két KC-390-es is, és ezeknek egyébként is repülni kell a kiképzések miatt, akkor miért kell még mellé valamit bérelni. Valószínűleg olcsóbb An-2-est bérelni, mint bármelyik rendszeresített gép évi 10 repült órája, de ha ezek a gépek egyébként is repülni fognak...
És még mindig olcsóbb a bérlés.Pláne hogy akkor élesben nem ugranak egy háború alatt mert nincs repülőgép vagy olyan ből ugranak amiből korábban nem ugrottak mert bérelt an2 esbol ugráltak? Ha meg komolyan gondolják és gyűjteni akarják az ugrásokat akkor egy 25 milliós an 2 es nem verhető földhöz semmit az meg hogy egy két kikepzopilota megkapja a céges típus vizsgát még csak pecsét... A gép üzemeltetése sehol sincs egy lynx hez képest és ezek nem repullnek annyit uzemoraba mint egy lynx megy majd...
Nem kellene minden évben an2 est venni csak az 1. Be. A maradék 50-60 millabol csak elrepked 3 évbe úgy hogy nem kellene hozzá dedikált pilóta aki csak ezt repüli. Szükség esetén még rendelkezésre állna elő tapasztalat a típussal amit a piacról könnyen lehet szerezni és hátországa gyors átcsoportosítás okhoz saját légvédelmi ernyobe gyorsan képes lenne szállítani szinte bárhová szinte bárhonnan olcsóbban mint egy helikopterÉs még mindig olcsóbb a bérlés.
Ezek a keretek kb sosincsenek kitöltve teljesen. (mert ez keretösszeg) lehet kb a fele lesz rá elköltve. A bérlés sokkal olcsóbban kijön még mindig .Nem kellene minden évben an2 est venni csak az 1. Be. A maradék 50-60 millabol csak elrepked 3 évbe
A Mi-24-esek miért repülnek, ha az árukon lehetne 20+ Spike/Hydra/g.á. készlet a meglévő Airbus flottához kiképzéssel, repült órával stb., de ha más nem modern hangársor a gépeknek?!Igazából az a kérdés, hogy ha van/lesz 20+16 Airbus helikopter és 1 éven belül megérkezik a két KC-390-es is, és ezeknek egyébként is repülni kell a kiképzések miatt, akkor miért kell még mellé valamit bérelni. Valószínűleg olcsóbb An-2-est bérelni, mint bármelyik rendszeresített gép évi 10 repült órája, de ha ezek a gépek egyébként is repülni fognak...
Mert valakinek be kéne ismerni, hogy nem megfelelő döntés született csak nálunk az nem szokás.A Mi-24-esek miért repülnek, ha az árukon lehetne 20+ Spike/Hydra/g.á. készlet a meglévő Airbus flottához kiképzéssel, repült órával stb., de ha más nem modern hangársor a gépeknek?!
Mert nem beismerésére kéne várni féllábon,hanem felelőségre vonni őket-de sajnos nálunk ez nem szokás.....Mert valakinek be kéne ismerni, hogy nem megfelelő döntés született csak nálunk az nem szokás.
Nem úgy volt, hogy azt átadták a Honvédségnek?Vannak lefoglalt cigicsempesz ancsak még sem kellene venni csak rendbetenni....
Az nem ilyen egyszerű történet mivel egy bűncselekményhez használt szállító eszköz…sajnos nem gumi jogszabály van rá hogy egyszerű legyen a történet .Nem úgy volt, hogy azt átadták a Honvédségnek?
2023. szeptember 12.
Közbeszerzési értesítőből...
Részvételi felhívás
Légi személyzet túlélő mellény és harcászati védőmellény beszerzése – SECUMAR
Keretösszeg: nettó 614 173 230,- Ft
Keretösszeg tervezett éves felhasználása:
2023. évben nettó: 98 425 197 Ft
2024. évben nettó: 133 858 268 Ft
2025. évben nettó: 115 354 331 Ft
2026. évben nettó: 126 771 654 Ft
2027. évben nettó: 139 763 780 Ft
A megrendelésre kerülő tényleges mennyiség a tárgyidőszak során konkrétan jelentkező igényektől és a rendelkezésre álló keretösszegtől függ. Ajánlatkérő kötelezettséget vállal a keretösszeg 90 % -ának kitöltésére.
A részletes követelményeket a Részvételi dokumentáció 1. számú mellékletét képező Műszaki leírás tartalmazza.
A szerződés időtartama: 1.12.2023. - 15.11.2027
Ajánlattételi határidő: 25.10.2023
ez tízezer körüli mennyiség ??? ezt azért eléggé sokallom mégha repeszálló védőmellény is és önfelfújóst is tartalmazKözbeszerzési értesítőből...
Tájékoztató az eljárás eredményéről
Légi személyzet túlélő mellény és harcászati védőmellény beszerzése – SECUMAR
A beérkezett ajánlatok száma: 5
Nyertes: HTI Haditechnikai Intézet Zrt.
A szerződés értéke: 614 173 230,00 HUF
Fizetést végző szervezet: Magyar Honvédség Anyagellátó Raktárbázis
Szerződést aláíró szervezet: Magyar Honvédség Logisztikai Támogató Parancsnokság
A teljesítés helye: NIPÜF Ipari Park, Veszprém
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..