A Gripen 8 m valamennyi fesztávú a Mig-21 7 m volt, így valószínű hogy beférnének a régi betonfedezékekbe azok némi átalakításával. Elvileg, de a svédeknél nyilván más előírások vonatkoznak erre a tárolási módra és valószínűleg a beleegyezésük is kell .. Most sem akárhol tárolhatjuk a lízingelt gépeiket.
Igazából feleslegesen okoskodtam, mert csak később olvastam el a cikket, amiben bőven ki vannak fejtve a lehetőségek.
Egyébként a Vándor Károly féle könyv szerint a szovjet (kis) AU-11 fedezékek (Sármellék, Lacháza, Tököl, de Kunmadarason is van pár a nagyobbak mellett) 10,5m szélesek (mármint alul), de Debrecenben meg csak a Jak-28/Szu-24-hez való fedezék van.
Egyébként persze igazad van, de a svédek is használtak régen a gépeikhez hegybe vájt tárolókat, szóval valószínűleg működne a dolog.
Ráadásul, ha egy kis eszünk lenne, akkor nem csak a lízingelt gépeket tárolnánk normális körülmények között, hanem a sajátot is.
A kilencvenes évek elejéről volt szó, így diszlokáltam volna az ötödik hadseregből átszervezett haderőt. (Lacháza: Mig-29, Pápa: Mig-23/Szu-22/Mig-21, Szentkirályszabadja: Mig-21, Kecskemét: An-26/Mi-8/Mi-24/Mi-2, Tököl: Tu-134/Mi-8/Mi-2)
Kecskemét és Szentkirály funkcióját szerintem nyugodtan megcserélheted (Kecsón jól mutattak volna a biszek
), Ráadásul ekkoriban még Börgönd is aktív volt, ami kifejezetten helikopterbázis.
más: Sosem értettem, hogy az autópálya miért nem a mezőkövesdi repülőtéren „keresztül” épült meg. Lett volna egy 3km hosszú tartalék betonunk, ami még a nagygépeket is elbírja. Most meg van egy elhagyott repterünk, ráadásul vele párhuzamosan építettünk 3szorX milliárdért két széles aszfaltcsíkot...