A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Ezzel kapcsolatban érdekelne, hogy a napjainkra elterjedt körforgalmakkal katonai szempontból mi a helyzet.

Én csak a közepükre épülő különféle beton/kő alkotásokat tiltanám, hogy a tolólappal nem rendelkező katonai járművek is keresztül tudjanak hajtani rajtuk keringés nélkül... :D
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 055
18 763
113
A baj alapvetően az,hogy minden szempontból a legalkalmatlanabb bázis maradt meg Kecskemét személyében amit semmi más nem indokolt csak az elhelyezkedése.Lehet,hogy hülyeséget írok de szerinterégi törpe Gripenek beférnek a régi betonfedezékekbe.Ok,hogy a 29-esek voltak nem fértek be anno de kb alig álltak rendszerbe már a leváltásukon agyaltunk szóval lehetett volna egy kis előrelátás...

Emlékeim szerint, megállapításod igaz lehet a Honvédség teljes diszlokációjára. Anno, a nagy laktanyabezárások ,alakulat felszámolások nyomaiban sem a honvédségi érdekek, katonai szempontok mentén zajlottak le. Több szempont is érvényesült, legkevésbé a legfontosabbak. Politikusok igyekeztek erejükhöz mérten lobbizni, hogy mely bázisok, laktanyák, maradjanak meg, alakulatokkal, vagy töredékükkel. Nyilván helyi érdekeik és nem a haderő, vagy a haza védelme volt a fontos. Így fordulhatott elő, hogy ebben az alakulatszegény honvédségi világban, Csongrád megyében két alakulat, két különböző bázison is fennmaradt. A felújított egri laktanyát viszont, a hatalmas költségű felújítás után bezárták. Az ott székelő felderítő egység, különösebb szakmai indoklás nélkül, költözött. Valamint, a nyugati végeken luxusbörtönt kreáltak, az ország egyik legnagyobb és legkorszerűbb laktanyájából. A szombathelyiből. Ahol még békeidőben is, teljes feltöltés estén, 4.000 katona állomásozott. Az egykori első lépcsős zalai laktanyák szintén a felszámolás sorsára jutottak. Így jelenleg, az ország nyugati végében, két megye is elmondhatja, hogy "Honvédségtől teljesen mentesítve". Gratulálni tudok csak az egykori döntéshozóknak, idézőjelben
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Nem is igazán hiszem, hogy van létjogosultsága szárazföldi alakulatnak a Dunántúlon. Nagyjából a Kecskemét-Szolnok-Miskolc negyedkörön helyezném el az összeset, mert potenciális fenyegetés délről és keletről van csak. Viszont a légierőt jobbára a Dunántúlon hagytam volna, hogy a lehető legmesszebb legyen ettől!

Légierő: LB Pápa, LB Szentkirályszabadja, LB Kiskunlacháza, LB Kecskemét (szállító&helikopter), LB Tököl (szállító&helikopter)
Hadsereg: GLDD Kalocsa, GLDD Cegléd, GLDD Eger, KLDD Kecskemét
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 003
113
p..ba már. Bocs, véletlen elindult félkészen. :(
Szóval, ha a beton bírja, akkor csak pár meglévő fedezéket kell alkalmassá tenni a gépek fogadására, meg esetleg feljavítani hozzájuk a gurulót.
A Gripen 8 m valamennyi fesztávú a Mig-21 7 m volt, így valószínű hogy beférnének a régi betonfedezékekbe azok némi átalakításával. Elvileg, de a svédeknél nyilván más előírások vonatkoznak erre a tárolási módra és valószínűleg a beleegyezésük is kell .. Most sem akárhol tárolhatjuk a lízingelt gépeiket.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 003
113
Nem is igazán hiszem, hogy van létjogosultsága szárazföldi alakulatnak a Dunántúlon. Nagyjából a Kecskemét-Szolnok-Miskolc negyedkörön helyezném el az összeset, mert potenciális fenyegetés délről és keletről van csak. Viszont a légierőt jobbára a Dunántúlon hagytam volna, hogy a lehető legmesszebb legyen ettől!

Légierő: LB Pápa, LB Szentkirályszabadja, LB Kiskunlacháza, LB Kecskemét (szállító&helikopter), LB Tököl (szállító&helikopter)
Hadsereg: GLDD Kalocsa, GLDD Cegléd, GLDD Eger, KLDD Kecskemét

Inkább Taszár, vagy Kalocsa, Szentkirálynál nem hinném hogy nagyon lehetne Gripenezni azzal az iszonyat hangos hajtóművel a Balaton felett.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Inkább Taszár, vagy Kalocsa, Szentkirálynál nem hinném hogy nagyon lehetne Gripenezni azzal az iszonyat hangos hajtóművel a Balaton felett.

A kilencvenes évek elejéről volt szó, így diszlokáltam volna az ötödik hadseregből átszervezett haderőt. (Lacháza: Mig-29, Pápa: Mig-23/Szu-22/Mig-21, Szentkirályszabadja: Mig-21, Kecskemét: An-26/Mi-8/Mi-24/Mi-2, Tököl: Tu-134/Mi-8/Mi-2)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 592
79 783
113
A Gripen 8 m valamennyi fesztávú a Mig-21 7 m volt, így valószínű hogy beférnének a régi betonfedezékekbe azok némi átalakításával. Elvileg, de a svédeknél nyilván más előírások vonatkoznak erre a tárolási módra és valószínűleg a beleegyezésük is kell .. Most sem akárhol tárolhatjuk a lízingelt gépeiket.

Szerintem simán átalakíthatóak lettek volna a betonfedezékek.Főleg,hogy az tök mind1 milyen anyagból van az az épület amiben áll a gép.A lényeg az épület műszaki tartalma.Kötve hiszem,hogy a betonfedezékbe ne lehetne azt beépíteni ami a mostani hangárakbam van.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 592
79 783
113
Most lehet,hogy kiátkoztok innen de mi indokolja azt,hogy külön légierőnk legyen?14 Gripen meg pár helikopter biztos,hogy nem...
Nincs létjogosultsága külön légierő haderőnemnek ilyen mikroszkópikus technika mellett(nm a légi eszközöket kell kidobni csak a légierő haderőnemet megszüntetni és integrálni a szárazföldi haderőnemhez).
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 724
4 131
113
A Gripen 8 m valamennyi fesztávú a Mig-21 7 m volt, így valószínű hogy beférnének a régi betonfedezékekbe azok némi átalakításával. Elvileg, de a svédeknél nyilván más előírások vonatkoznak erre a tárolási módra és valószínűleg a beleegyezésük is kell .. Most sem akárhol tárolhatjuk a lízingelt gépeiket.
Igazából feleslegesen okoskodtam, mert csak később olvastam el a cikket, amiben bőven ki vannak fejtve a lehetőségek. :oops:
Egyébként a Vándor Károly féle könyv szerint a szovjet (kis) AU-11 fedezékek (Sármellék, Lacháza, Tököl, de Kunmadarason is van pár a nagyobbak mellett) 10,5m szélesek (mármint alul), de Debrecenben meg csak a Jak-28/Szu-24-hez való fedezék van.
Egyébként persze igazad van, de a svédek is használtak régen a gépeikhez hegybe vájt tárolókat, szóval valószínűleg működne a dolog.
Ráadásul, ha egy kis eszünk lenne, akkor nem csak a lízingelt gépeket tárolnánk normális körülmények között, hanem a sajátot is.:D
A kilencvenes évek elejéről volt szó, így diszlokáltam volna az ötödik hadseregből átszervezett haderőt. (Lacháza: Mig-29, Pápa: Mig-23/Szu-22/Mig-21, Szentkirályszabadja: Mig-21, Kecskemét: An-26/Mi-8/Mi-24/Mi-2, Tököl: Tu-134/Mi-8/Mi-2)
Kecskemét és Szentkirály funkcióját szerintem nyugodtan megcserélheted (Kecsón jól mutattak volna a biszek :)), Ráadásul ekkoriban még Börgönd is aktív volt, ami kifejezetten helikopterbázis.

más: Sosem értettem, hogy az autópálya miért nem a mezőkövesdi repülőtéren „keresztül” épült meg. Lett volna egy 3km hosszú tartalék betonunk, ami még a nagygépeket is elbírja. Most meg van egy elhagyott repterünk, ráadásul vele párhuzamosan építettünk 3szorX milliárdért két széles aszfaltcsíkot...
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 055
18 763
113
Nem is igazán hiszem, hogy van létjogosultsága szárazföldi alakulatnak a Dunántúlon. Nagyjából a Kecskemét-Szolnok-Miskolc negyedkörön helyezném el az összeset, mert potenciális fenyegetés délről és keletről van csak. Viszont a légierőt jobbára a Dunántúlon hagytam volna, hogy a lehető legmesszebb legyen ettől!

Légierő: LB Pápa, LB Szentkirályszabadja, LB Kiskunlacháza, LB Kecskemét (szállító&helikopter), LB Tököl (szállító&helikopter)
Hadsereg: GLDD Kalocsa, GLDD Cegléd, GLDD Eger, KLDD Kecskemét

Tekintettel a Honvédség önkéntes jellegére és az ország méretére, nyugodtan lehetne minden megyében katonai szervezet, aktív laktanyával és működő alakulattal. Mivel nem hinném hogy a katasztrofális létszámhiányra jó hatással lenne, hogy csak az ország bizonyos részén lenne érdemes gondolkodni, a katonai hivatáson, szerződéses állományban. Több ember is lehetne katona, ha lakóhelyük közelében lenne laktanya. mint sem átutazni az ország másik felébe, esetleg, pro és kontra, keletről nyugatra és vissza. Biztosan van vasi és zalai legény pl. Szolnokon, de többen is lehetnének, ha a két említett megyében is működne valami, amit Honvédségnek lehetne hívni. Még indokolt lenne ez, ha valóban lesz valami a járásonkénti tartalékos egységekből. Azokat egy aktív alakulatba kell integrálni, háborús helyzetben. Adva annak kiegészítését és tartalékát. Nem beszélve a békeidős kiképzés magasabb szinvonaláról ez esetben.
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Tekintettel arra, hogy a Készenléti Rendőrség mint olyan lényegében kelet-magyarországi feltöltöttségű és ez nem okoz semmilyen problémát (leszámítva azt, hogy már a keletiek se lelkesednek érte), így ennek semmi jelentősége.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Kecskemét és Szentkirály funkcióját szerintem nyugodtan megcserélheted (Kecsón jól mutattak volna a biszek :)), Ráadásul ekkoriban még Börgönd is aktív volt, ami kifejezetten helikopterbázis.

Szentkirály előnyei közt szerepel, hogy amúgy is oltalmazott körzetben (fűzfői hadiipari létesítmények) feküdt, közel volt a nagy bakonyi lőtér is, ami ideális légierős kiképzőbázissá és központi bázisrepülőtérré tette volna. Kecskemét helyett ma is Szentkirályban gondolkodnák inkább! Ha egyszer majd a kecskeméti infrastruktúra úgy elvásik, hogy nagygenerál kell, akkor szerintem inkább Szentkirályszabadját kellene újjáépítei és oda áttelepíteni mindent!
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 055
18 763
113
Tekintettel arra, hogy a Készenléti Rendőrség mint olyan lényegében kelet-magyarországi feltöltöttségű és ez nem okoz semmilyen problémát (leszámítva azt, hogy már a keletiek se lelkesednek érte), így ennek semmi jelentősége.

A Honvédség feltöltése országosan kell hogy történjen. Szerintem ezen nincs mit vitatkozni. Azonban ha úgy érzed csupán a keleti országrész fiai vegyék ki ebből a részüket, akkor gondold úgy. Jogod van hozzá.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
A Honvédség feltöltése országosan kell hogy történjen. Szerintem ezen nincs mit vitatkozni. Azonban ha úgy érzed csupán a keleti országrész fiai vegyék ki ebből a részüket, akkor gondold úgy. Jogod van hozzá.

Fizesd meg a nyugat-magyarországi munkaerőt!
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 724
4 131
113
Szentkirály előnyei közt szerepel, hogy amúgy is oltalmazott körzetben (fűzfői hadiipari létesítmények) feküdt, közel volt a nagy bakonyi lőtér is, ami ideális légierős kiképzőbázissá és központi bázisrepülőtérré tette volna. Kecskemét helyett ma is Szentkirályban gondolkodnák inkább! Ha egyszer majd a kecskeméti infrastruktúra úgy elvásik, hogy nagygenerál kell, akkor szerintem inkább Szentkirályszabadját kellene újjáépítei és oda áttelepíteni mindent!
Mindezek Pápához sincsenek túl messze, ráadásul Pápa és Szentkirályszabadja még jobban egy rakáson van, mint Kecsó meg Szolnok. Ráadásul Kecsón időnként kendácsolnak (tűzoltóság, helikopter leszállók, vízmű, stb), Szentkirálynak meg vége van, mint a Twin Peaks-nek. Ott a 0-ról kéne kezdeni mindent. o_O