A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 363
113
Pedig semmi elborult nincs abban, hogy egy Magyarország méretű ország kormánydelegációját egy transzkontinentális repülésre alkalmas nagyobb bizjet el tudja szállítani. Az A320 olyan méretű gép, amiket VIP feladatkörben nagy és regionális hatalmakon kívül legföljebb velejükig korrupt és éppen ezért mérhetetlenül nagyzoló olajmonarchiák és nyomorúságos harmadik világbeli országok szoktak tartani. Magyarország esetében a speciálisan VIP flotta nem lehetne nagyobb a józan ész alapján, mint egy Gulfstream, vagy Falcon bizjet.

Hogy a hadseregnek szüksége van, adott esetben a kormányzat által is felhasználható, teljesen fapados, utas és teherszállításra egyaránt alkalmas A320 méretű gépre az egy külön téma.
Már miért lenne külön téma ha eleve az volt a terv, hogy közös használatban lesz a gép?
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 516
24 251
113
Pedig semmi elborult nincs abban, hogy egy Magyarország méretű ország kormánydelegációját egy transzkontinentális repülésre alkalmas nagyobb bizjet el tudja szállítani. Az A320 olyan méretű gép, amiket VIP feladatkörben nagy és regionális hatalmakon kívül legföljebb velejükig korrupt és éppen ezért mérhetetlenül nagyzoló olajmonarchiák és nyomorúságos harmadik világbeli országok szoktak tartani. Magyarország esetében a speciálisan VIP flotta nem lehetne nagyobb a józan ész alapján, mint egy Gulfstream, vagy Falcon bizjet.

Hogy a hadseregnek szüksége van, adott esetben a kormányzat által is felhasználható, teljesen fapados, utas és teherszállításra egyaránt alkalmas A320 méretű gépre az egy külön téma.

Szlovákia akkor most mi?
Velejéig korrupt olajmonarchia, vagy nyomorúságos harmadik világbeli ország?
http://www.hirek.sk/belfold/20160614101554/Megerkezett-az-uj-kormanygep.html

:D:D:D
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 375
113
Már miért lenne külön téma ha eleve az volt a terv, hogy közös használatban lesz a gép?

A hír szerint egy ACJ320 volt az érdeklődés tárgya:
airbus-acj320-private-jumbo-jet-02.jpg
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 375
113
Szlovákia akkor most mi?
Velejéig korrupt olajmonarchia, vagy nyomorúságos harmadik világbeli ország?
http://www.hirek.sk/belfold/20160614101554/Megerkezett-az-uj-kormanygep.html

:D:D:D

Velejéig korrupt állam, mint Magyarország. Ugyanakkor ők egy olyan fapados verziót vettek, amihez szettként, egyfajt kabin jelleggel beszerelhető egy VIP szekció, ami kábé ekkora:
RTEmagicC_om-bya-4-c-maros-marko.jpg.jpg


Egyébként meg számos lehetséges konfiguráció van:
RTEmagicC_om-bya-5-c-maros-marko.jpg.jpg


Mindazonáltal ebben a formában is elrettentő példa, hiszen üzemeltetési költségei VIP szerepkörben vállalhatatlanok.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Új típusú köznapi ruházat fejlesztése (VITÉZ II.) – I. fázis HM Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt 15.000.000 Tervezési szerződés 2017.05.19- 2017.05.31
Új típusú társasági ruházat fejlesztése (VITÉZ III.) – I. fázis HM Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt 15.000.000 Tervezési szerződés 2017.05.19 2017.05.31
A köznapi az mit takar? Mikor viselik?
A köznapit az irodahuszárok meg tisztek szokták hordani. A másikat meg gyakorlatilag az állomány 90%a sohasem veszi fel csak egyszer mikor felpróbálja, vagy max ha temetésre vagy esküvőre mennek lőni vagy kardozni. A társalgásit velem is megvetették anno, (igaz a pénzt a BM adta rá éves ruhakeret alatt, de az első 5 évben a kutyát nem érdekelte van -e ilyen ruhám. Aztán egyszer csak két buszra való embert vittek fel Budára egyenruháért) még a csallangokat se varrtam fel rá, nekiadtam az egészet pár éve egy színjátszó körnek.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Miért kellene. Egy nagy hatótávolságú közepes méretű bizjet lefedi a teljes VIP szállítási igényt. Nem kell semmilyen egyéb kormányzati gép!
Csak ezt te nem fogod átalakítani hordágyas beteg vagy sebesült szállítására, mert be se tudod vinni a hordágyat (max darabokban, flex-el felszeletelve). Hát még ha több beteg/sebesült szállításáról van szó, mint mikor Egyiptomból kellett hazahozni egy buszbaleset sérültjeit.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 375
113
Csak ezt te nem fogod átalakítani hordágyas beteg vagy sebesült szállítására, mert be se tudod vinni a hordágyat (max darabokban, flex-el felszeletelve). Hát még ha több beteg/sebesült szállításáról van szó, mint mikor Egyiptomból kellett hazahozni egy buszbaleset sérültjeit.

Miért akarna bárki egy kis VIP gépet átalakítani bármi másra! Azt értsd meg, bogy brutális pénzpazarlás a hazai VIP igényeket Airbus CJ-vel kielégíteni, míg egy bizjetet gazdaságosan lehet üzemeltetni. Hogy a hadseregnek szüksége van Airbus méretű szállítórepülőre az külön téma. Ott elsősorban a missziós csapat és hadianyagszállításon van a hangsúly!
 
  • Tetszik
Reactions: endre

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Miért akarna bárki egy kis VIP gépet átalakítani bármi másra! Azt értsd meg, bogy brutális pénzpazarlás a hazai VIP igényeket Airbus CJ-vel kielégíteni, míg egy bizjetet gazdaságosan lehet üzemeltetni. Hogy a hadseregnek szüksége van Airbus méretű szállítórepülőre az külön téma. Ott elsősorban a missziós csapat és hadianyagszállításon van a hangsúly!
Ha nem alakítod át a bizjetet sebesült/betegszállításra, akkor ezen kívül kell egy másik gép, amivel ezt meg tudod oldani. Egy A320-al meg mindkét feladatot meg tudod oldani, meg még a missziós csapat és raklapos teherszállítást is, csak olyan változatot kell venni. Ha már a takarékos dánokat hoztad példának, akkor elmondanám, hogy a kis VIP-gép mellett nekik van néhány Herculesük is teherszállításra, így tényleg nem kell nagyobb multifunkci gép nekik. Egyébként áruld már el, mennyi az ára egy A320-nak és mennyi az általad bemutatott bizjetnek, valamint mennyi a repóra-költsége az egyiknek és másiknak, ha már a költségekről van szó.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 888
6 137
113
Miért akarna bárki egy kis VIP gépet átalakítani bármi másra! Azt értsd meg, bogy brutális pénzpazarlás a hazai VIP igényeket Airbus CJ-vel kielégíteni, míg egy bizjetet gazdaságosan lehet üzemeltetni. Hogy a hadseregnek szüksége van Airbus méretű szállítórepülőre az külön téma. Ott elsősorban a missziós csapat és hadianyagszállításon van a hangsúly!

Honnan vetted, hogy Airbus csak VIP-re lenne?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 375
113
Ha nem alakítod át a bizjetet sebesült/betegszállításra, akkor ezen kívül kell egy másik gép, amivel ezt meg tudod oldani. Egy A320-al meg mindkét feladatot meg tudod oldani, meg még a missziós csapat és raklapos teherszállítást is, csak olyan változatot kell venni. Ha már a takarékos dánokat hoztad példának, akkor elmondanám, hogy a kis VIP-gép mellett nekik van néhány Herculesük is teherszállításra, így tényleg nem kell nagyobb multifunkci gép nekik. Egyébként áruld már el, mennyi az ára egy A320-nak és mennyi az általad bemutatott bizjetnek, valamint mennyi a repóra-költsége az egyiknek és másiknak, ha már a költségekről van szó.

Azt értsd meg, hogy mindkét gép egyformán kell, de nem kell Airbus A320 méretű gép VIP szállításra, mert tizedkapacitással nincs értelme kigurulni vele az állóhelyről sem, míg ennél nagyobb delegációt (tucatnyi politikus + néhány újságíró) még legnagyobb nemzetközi eseményekre sem szükséges kiutaztatni. És egy bizjetet folyamatosan, akár az év 365 napjában is el tudnánk látni kormányzati, külügyi, állami utasszállítási és futárfeladatokkal, ha nem kellene időnként karbantartani is!

Nem tudom, hogy mit nem értesz azon, hogy a kormányzati igény lefedhető egy bizjettel, de töredékét sem igényli egy Airbus kapacitásának! A katonai igény ellenben igényli egy Airbus kapacitását, de magának a kormányzatnak nincs szüksége VIP szerepkörben ilyen méretű gépre.


Gulfstream G650:
ülőhelyek száma: 18 (maxi
üzemeltetési költségek: 3 800 USD/óra (800kmh utazósebesség)
éves fenntartási költségek: 1 000 000 USD/év
teljesített misszók a példához: 150 út (2700 elszállított utas, potenciálisan 200-250 delegáció, vagy csoport)
teljes költségek 500 ezer kilométerre: 3 375 000 USD

ACJ320:
ülőhelyek száma: 20-180
üzemeltetési költségek: 8 350 USD/óra (700kmh utazósebesség)
éves fenntartási költségek: 1 000 000 USD/év
teljesített misszók a példához: 150 út (2-3000 elszállított utas, potenciálisan 200-300 delegáció, vagy csoport)
teljes költségek 500 ezer kilométerre: 6 964 000 USD

Remélem ez érthetővé teszi miről van szó. Egyszerűen a potenciális kapacitás hatalmas már egy félgőzön (500 ezer kilométer) kihasznált bizjetnél is, míg az üzemeltetési költségek drasztikusan kisebbek!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 375
113
Ja és hogy a korrupt szlovák vezetés mire használja az Airbust. Hát persze:

"MÉG A VÉCÉRE IS A KORMÁNYZATI REPÜLŐVEL JÁRT A SZLOVÁK ÁLLAMFŐ

Ha értelmetlen pénzszórásról van szó, akkor úgy látszik Andrej Kiska, szlovák államfő sokat tanult a magyar kormány tagjaitól. A szlovák kormánygépet mintegy háromszáz alkalommal használta privát célra. Volt olyan alkalom, amikor egy alig száz kilométerre levő városba is repülővel ment. Az adófizetők pénzén nyolcszázezer eurót, mintegy 240 millió forintot repkedett el két év alatt. Hazánkban csak azért nem tudják még az ország vezetői magáncélra használni a kormánygépet, mert jelenleg még nincsen. Viszont már tervben van a vásárlás, tehát hamarosan ez az akadály is el fog hárulni a repkedés útjából.

Robert Kalinák beszámolójából - amelynek tartalmát mindkét szlovák hírügynökség idézte - egyebek mellett kiderült, hogy a szlovák kormányrepülőgépek által a vizsgált időszakban megvalósított 880 út több, mint felét Andrej Kiska vette igénybe, az esetek csaknem háromnegyed részében privát utazások céljára. A szlovák elnök kormánygéppel végrehajtott repülőútjainak száma csaknem háromszorosa volt a kormányfő útjainak. Robert Fico miniszterelnök mindössze négy alkalommal használta magánútra a kormánygépeket, s ezen utak közel tízezer eurós (mintegy 3 millió forint) költségét ki is fizette - számolt be a szlovák belügyminiszter, aki szerint Andrej Kiska így átlagban havonta csaknem 10 millió forintnak megfelelő összeget utazott el magáncélra állami költségen."

https://alfahir.hu/2017/03/30/szlovakia_andrej_kiska