Ha nem alakítod át a bizjetet sebesült/betegszállításra, akkor ezen kívül kell egy másik gép, amivel ezt meg tudod oldani. Egy A320-al meg mindkét feladatot meg tudod oldani, meg még a missziós csapat és raklapos teherszállítást is, csak olyan változatot kell venni. Ha már a takarékos dánokat hoztad példának, akkor elmondanám, hogy a kis VIP-gép mellett nekik van néhány Herculesük is teherszállításra, így tényleg nem kell nagyobb multifunkci gép nekik. Egyébként áruld már el, mennyi az ára egy A320-nak és mennyi az általad bemutatott bizjetnek, valamint mennyi a repóra-költsége az egyiknek és másiknak, ha már a költségekről van szó.
Azt értsd meg, hogy mindkét gép egyformán kell, de nem kell Airbus A320 méretű gép VIP szállításra, mert tizedkapacitással nincs értelme kigurulni vele az állóhelyről sem, míg ennél nagyobb delegációt (tucatnyi politikus + néhány újságíró) még legnagyobb nemzetközi eseményekre sem szükséges kiutaztatni. És egy bizjetet folyamatosan, akár az év 365 napjában is el tudnánk látni kormányzati, külügyi, állami utasszállítási és futárfeladatokkal, ha nem kellene időnként karbantartani is!
Nem tudom, hogy mit nem értesz azon, hogy a kormányzati igény lefedhető egy bizjettel, de töredékét sem igényli egy Airbus kapacitásának! A katonai igény ellenben igényli egy Airbus kapacitását, de magának a kormányzatnak nincs szüksége VIP szerepkörben ilyen méretű gépre.
Gulfstream G650:
ülőhelyek száma: 18 (maxi
üzemeltetési költségek: 3 800 USD/óra (800kmh utazósebesség)
éves fenntartási költségek: 1 000 000 USD/év
teljesített misszók a példához: 150 út (2700 elszállított utas, potenciálisan 200-250 delegáció, vagy csoport)
teljes költségek 500 ezer kilométerre:
3 375 000 USD
ACJ320:
ülőhelyek száma: 20-180
üzemeltetési költségek: 8 350 USD/óra (700kmh utazósebesség)
éves fenntartási költségek: 1 000 000 USD/év
teljesített misszók a példához: 150 út (2-3000 elszállított utas, potenciálisan 200-300 delegáció, vagy csoport)
teljes költségek 500 ezer kilométerre:
6 964 000 USD
Remélem ez érthetővé teszi miről van szó. Egyszerűen a potenciális kapacitás hatalmas már egy félgőzön (500 ezer kilométer) kihasznált bizjetnél is, míg az üzemeltetési költségek drasztikusan kisebbek!