A karl Gustaf nagyon jöhet szerintem.
Folyamatosan hirdetik a fegyvert, az egyik hazai katonai magazinban. Nem tudok másra gondolni, mint nagyon szeretnék eladni nekünk.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A karl Gustaf nagyon jöhet szerintem.
Nem szívesen írom le, de valószínűleg erre játszanak. Magyarán minek az, úgysem jön annyi tartalékos össze. Mivel nem egyszerre vannak "benn", így kézről-kézre járhat a fegyver, felszerelés, mint a békepipa a 'zingyánoknál.Csak pénz is legyen rá. Amúgy meg tényleg gáz "lenne" hogy nincs 20 ezer karabélyunk. Akkor mivel akarják majd felszerelni azt az elképzelt 20 ezer fő tartalékost. Tudjuk sajnos jó ha a tizede összejönne
Folyamatosan hirdetik a fegyvert, az egyik hazai katonai magazinban. Nem tudok másra gondolni, mint nagyon szeretnék eladni nekünk.
A két legrégebbi van a briteknél, ezekkel már nem számolnak. A többi egy része meg fel van ajánlva valami Isaforce-nak vagy Unicefnek vagy minek és afgánba repkedtek velük elég sokat. De kb már amúgy is megfordultak a világ minden táján.Oké:
akkor sorold fel nekem kérlek, mit tudsz ezekről a gépekről.
- elhasznált repóra?
-*műszaki állapot?
- mennyi üzemidő lehet még bennük?
- mennyibe fog kerülni a fenntartásuk?
ettc.
Aminek örülök, hogy ha igaz a hír, most nem Moszkvával köttöt a magyar kormány egy Mig-29 féle értelmetlen üzletet.
De írta valaki hogy kitör a sajtóban a balhé, hogy magyar hadsereg egyetlen géppel rendelkezik még ideig óráig, aztán ha valami nehezebb egy megtömött Tescos nagy bevásárlószatyornál, max lufikra kötözheti, és a szélre bízhatja, hátha odafújaj, ahová kell.
Erre mi történik?
Semmi tender, csak hirtelen megjelenik a kungfumániás honvétségi miniszter, miszerint:
Vettünk valamit, ami nagy, örüljetek népek.
Ha jól rémlik nekem a svédeknek van 6 db Herkulesük, köztük 1965-ös gyártású. Volt valahol egy cikk, a modernizációs terveket törölték, mert rahedli pénz a sárkány szerkezetfelújítása, de anélkül maximum (svéd üzemeltetési minőség mellett!!) talán a 2030-ig repülhetnének.
Ezért max egy középidős javítást terveztek, 2020-24 körül, ezalatt csak a gépek fele bevethető, és esetleg akkor modernebb avionika beépítését, egyéb modernizációt törölve, helyette a nyárin még azon gondolkodtak, braziloktól vesznek KC-390-t.
....
Svédország 8 darab C-130-assal rendelkezik, de ebből csak hat példányt használnak, kettő a brit Marshall Aerospace-nél állomásozik. A belső információk szerint a jövőben további kettővel csökkenthetik a hadrendben lévő gépek számát és tovább várják a váltótípust.
Hajtóműcsere a svéd Herculesen | Fotó: Svéd Fegyveres Erők,
Bár az 1965-től szolgálatban álló típus modernizációját is tervezték a svédek, költséghatékonyságból az USAF által szervezett AMP (Avionics Modernization Program) keretében kaptak volna korszerű pilótafülkét a skandináv gépek is, de végül az USA 2012 elején lefújta a projektet, így hoppon maradt a Svéd Légierő is.
...
https://htka.hu/2015/05/27/kozelgo-tipuscserek-svedorszagban/
na megvan:
https://www.jetfly.hu/legierok/levaltas-helyett-modernizalna-herculeseit-a-sved-legiero
’60-as években gyártott szállítógépek számára jelenleg inkább MLU (Mid-Life Upgrade) szintű nagyjavítást terveznek. Ez főként a gép avionikáját érintené, de a főbb szerkezeti elemekhez nem nyúlnának hozzá, mivel a sárkányszerkezetekben még elegendő repidő maradt, így ez nem lenne költséghatékony megoldás.
A modernizációra 2020 és 2024 között kerülne sor, viszont a gépek még így is legfeljebb 2030-32-ig repülhetnének
2015bn rendeltek az M4 változatbólÉn is láttam.Elférne nálunk is.Ha jól tudom a szlovákok is rendszeresítik.
Ilyen alapon mondjuk sok országtól nem kéne vásároljunk, gyakorlatilag a nyugati világ céltáblája lettünk azért mert nem asszisztáltunk a hülyeségükhöz.Svédektől én most, amiket mondtak ránk a migránsbalhé kezdete óta, semmit sem vennék. Csak hogy érezzék... szerintem amúgy igazam lesz, nem is veszünk semmit
Nem kellene ennyire borúsan látni a dolgokat.A döntéshozók csak 2026 ig számolnak. Utána mi lesz az már üveggömb kategória. Az előbb írták egy hozzászólásban hogy sokk sokk minden kellene+irány. Jelenleg a mostani honvédség olyan mint Petrocseli évek óta épülő háza. Ide egy tégla oda egy kis vakolás de a valóságban sohasem fog elkészülni.
A két legrégebbi van a briteknél, ezekkel már nem számolnak. A többi egy része meg fel van ajánlva valami Isaforce-nak vagy Unicefnek vagy minek és afgánba repkedtek velük elég sokat. De kb már amúgy is megfordultak a világ minden táján.
lassan,lépésről lépésre szép csendben egyre több feladatott fog átvenni a BM itthon a HM től
A négy hajtómű - két hajtómű kérdés a kereskedelmi repülésben fontos ahol annyira vékonyak a profitráták hogy minden fillérért keményen megy a harc és nagyon nem mindegy hogy két hajtómű issza a kerozint vagy négy, illetve hogy két hajtóművet kell szervizelni vagy négyet. Amióta olyan kéthajtóműves gépeknek mint a B-777 330 perces ETOPS-a van a négy hajtóműves gépeknek a kereskedelmi repülésben erősen leáldozóban van....
.. a négy hajtóműves Bae-146-ról szerencsére letett az MH a költségek miatt, akkor miért kell megint négymotorosban gondolkodni? A nálunk 3x nagyobb Romániát utánozzuk muszáj Herculesként?..
Most olvastam az előbb a brittektől vettünk 10 ezer gyakorlót és 30 db Land Rovert Kíváncsi vagyok a 10 ezer gyakorlót
"Az úgynevezett inkurrencia anyagok az önkéntes területvédelmi tartalékos szolgálat ellátásában jelentenek segítséget; a brit haderőben feleslegessé vált ruházati anyagokat és a jó állapotú technikai eszközöket az önkéntesek kiképzéséhez és felkészítéséhez használja fel a honvédség."