A V-4 es koncepcióanak igen nagy esélye lehet. Sőt ez maradt az egyetlen járható út, hogy gazdaságosan normális vasakat szerezenek be. Kivétel a nyugati hűbér uras lizing.Jó, hát én még emlékszem arra, amikor 2010-es évek elején a városi rendőrkapitányságnak volt kb 4 lepukkant rendőrautója. A vándorcirkusz beindulása után lett ott is terülj-terülj asztalka, most már van az amúgy roppant szexy Audiból is.
A BM igényeit mondjuk könnyebb kiszolgálni, belízngelsz egy flottányi autót.
(mondjuk ettől még az épület belülről pont olyan leharcolt maradt az összes vacak 70-es évekbeli bútorral, özönvíz előtti számítógepekkel).
A HM-nek meg mindenféle hangos/büdös vasak kellenek, ami nem lehet az utcáról beesve leakasztani. Az igénytelen hazai üzemeltetési kultúrát ismerve adófizetőként mondjuk értékelnek még egy (fullservice) tanklízinget is, ha ezzel elkerülhető, hogy a Zrínyi 2053 program keretében beszerzett 200 M1Abrams/Armata/Leo2A7/Merkava tankból 5 év múlva ne 50 darab maradjon...
Fullban nyomva a kretént: V4-ek meg oftrákok létrehoznak egy közös állami lízingcéget, az kibocsát 20 éves kötvényt állami garancia mellett, a beszedett tőkéből megveszi a tankot, kiépíti a karbantartó bázist minden országban, aztán üzemben tartja a vasakat (megelőző és javító karbantartás, kopó alkatrészek cseréje, diagnosztika, szoftverfrissítések, kezelők kiképzése, biztosítás). Az államok meg csengetnek érte, majd 20 év múlva eladják az összes vackot Burkina Fasonak.
A lengyeleknél a gyártást meg is tudnák csinálni. Még osztrák se kell ahhoz.