A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
Korábban azt olvastam, hogy meggondoltuk magunkat, mert a meglévő 4-gyel több a gond mint terveztük.
Semminek nem akarom rossz hírét kelteni, ezek szimplán csak lyukacsos elmém szerteszakad emlékképeiből összegereblyézett marhaságok! (nem olyan jó a fórum keresője, én már nem is próbálkozom vele...)
Ha meg nem publikus a dolog azt is megértem, de ha lehet tudni erről valamit, akkor érdekelne!
Különben logikus lenne, csak nem értem a 2 részre szedett beszerzést.
Én is csak pletykaszinten hallottam a Zlinekről, nem túl jókat: a kétszemélyes 242-ről azt hallottam, hogy nem volt jó helyen a súlypontja, így nem lehet(ett) vele műrepülni. Ezt mondjuk alátámasztja tavaly a szolnoki családi napon tartott "dinamikus" bemutató. A 143-ról meg az a szóbeszéd járta, hogy nehezebbek üresen, mint kellett volna lenniük. Nem is nagyon lehetett őket látni repülni az érkezésüktől idén tavaszig. Nem véletlen, hogy tavaly egy civil cég csinált kiképzést a seregnek.
A pilótaképzésről civil szemmel: A helikopteres vonal nekem jónak tűnik, Zlin->Mókus->H145->H225. A Gripenes vonal sem tűnik rossznak, Zlin->NFTC->Gripen (feltéve, ha az NFTC elvégzése után elég a repült idő/tapasztalat a Gripen típushoz). Viszont a szállító az számomra egy nagy kérdőjel. Ott Zlin és a szállítógépek (legyen az akár A320, 7X, KC390, stb) közt hiányzik (nekem) néhány lépcsőfok. Szintén pletykaszinten hallottam, hogy olyanokat voltak kénytelen felültetni a szállítókra, akikkel a civil cégek szóba sem álltak volna: se műszerképzés, se kétmotoros, stb. Én ezért örültem volna, ha csak egy Falcon jön. A másik árából meg lehetett volna tényleges futárgépeket venni, amik olcsón üzemeltethetők és bőségesen lehet velük tapasztalatot, meg repült időt gyűjteni. A típusokat csak példaként említenék: pl. L410 kategória, King Air család, vagy akár DA62. (Itt mondjuk érdemes ránézni a DA62MPP verzióra. Olcsóbb lenne vele szaladgálni a kerítés mellett, mint egy helikopterrel.)
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 396
19 796
113
Háborúban a Pzh-k minimális esetben lesznek az utakon.
1, ott nem lehet rendes tüzelőállást foglalni, csak ha lehajtanak róla.
2, szinte az összes út minden darabja koordinátákkal jól leírható, tehát könnyű lenne felderíteni, követni és szétlőni.

Szóval, jó messze a főutaktól, lehetőleg nehezen beazonosítható, azaz jellegzetes tereptárgyakat nélkülöző helyről illik operálni. A lőszer-vételező pontok sem az út közepén szoktak települni. Maximum a hadműveleti területek eléréséig tudnak az utakon közlekedni.
Az erdei, mezei földutak más kategória, mert nem minden térkép jelöli, ráadásul pár év alatt változhatnak is.

Tele volt az ország hadiúttal a rendszerváltásig. Amennyiben ezek ma is megvannak, akkor háborús helyzetben, ha az ellen levegőből is operál, nem fog harcjármű aszfaltozott úton menni. Rejtve, phenő nappal, éjjel menet, erdei, mezei, utakat használnak majd. Persze, ha még így van. Lehet hogy nem így van ma.
 
  • Tetszik
Reactions: ijasz and ravenlord

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
Tele volt az ország hadiúttal a rendszerváltásig. Amennyiben ezek ma is megvannak, akkor háborús helyzetben, ha az ellen levegőből is operál, nem fog harcjármű aszfaltozott úton menni. Rejtve, phenő nappal, éjjel menet, erdei, mezei, utakat használnak majd. Persze, ha még így van. Lehet hogy nem így van ma.

Ha nincs légvédelem vagy bármi ami meg tudja akadályozni az ellent a csapásmérésben akkor a járművek halálra vannak ítélve,mind1 hogy nappal vagy éjszaka van.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Nem hinném. Szerintem mi max. 1-2 "lepattanóra" várunk. Nem hinném, hogy az idénre ígért A4-eket elvitetnénk a lízing végén. Felhúzatjuk őket A7-re, és tartalékot képezünk belőlük. Ha esetleg leesik egy hasonló üzlet, mint a finneknek, akkor rákapunk, de ennyi...
Ekkora méretű országnak/hadseregnek ennyi nagyjából a normája.

Ez a 44 (ha jól emlékszem) harckocsi egyszerűen nem elég háborúzni.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Basszus, most olvasom, hogy az augusztusi AKK-Blaszczak találkozó után ezt nyilatkozta a lengyel miniszter:
Błaszczak said after the meeting, “We talked about the Franco-German tank project, which is at an initial stage. We would like the initiative to be accelerated and notified under PESCO [the EU’s Permanent Structured Cooperation] projects and also reinforced by European Union funding. It would be a good solution for the Polish defence industry.”
A PESCO-s dolgot eddig csak sejtettem, de a lengyel sietség akkor bejött...
Forrás
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Gondolom, felderítőnek nem a nehéz verziót szánták. :rolleyes:
BMP:
...annyiban pontosítanék, hogy csinálnak. Friss bejelentés ez az MSPO-ról. Egy koncepció járművet elvittek (meg 3D-ztek), de ez csak egy tenderen való közös indulás szándéknyilatkozat.
Az mondjuk mindenképpen vicces, hogy ahogy felkerül egy 16-os Brimstone indító egy BMP-re, kb. azonnal meg17x-ezzi az értékét! :)
A Borsukra szánt forrásokat elviszi az usatol való beszerzések. Másrészt szerintem bele fog telni nekik jó pár évbe mire egyetlen egy dandárt is képessek lesznek ellátni a Borsukkal. BMP forever legalább még 10 évig :)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 292
113
Viszont a szállító az számomra egy nagy kérdőjel. Ott Zlin és a szállítógépek (legyen az akár A320, 7X, KC390, stb) közt hiányzik (nekem) néhány lépcsőfok. Szintén pletykaszinten hallottam, hogy olyanokat voltak kénytelen felültetni a szállítókra, akikkel a civil cégek szóba sem álltak volna: se műszerképzés, se kétmotoros, stb.
Nem tudom Te mit hol hallottál, de perpill Airbuson ül az NFTC-t végzett első esélyes női Gripen pilótánk...is.o_O
Még mindig agyam eldobom, hogyan ültethettünk Airbusra egy ilyen képzett embert...:(
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
Majdnem…
Egyiptom 1200 db-ot saját maga gyárt / gyártott (kis jóindulattal…)
Egyiptom magának gyártja az M1-eseket.
nem ,nem majdnem , ezek nem ami tankok , lényegesen mások , utolsó ami abramset 1993-ban gyártották , úgy tervezték annó hogy alig pár hónap alatt a roncsból is szinte teljesen új harckocsit tudnak "gyártani" , belülről kifele "építik újra" , amit egyiptom gyárt nagyon más , az amik nem hülyék hogy a dárda hegyét másnak adják , legyártottak anno majdnem 11.000 darabot és azóta abból élnek , mint írtam az utolsó ami abramset 93-ban adták át , kb mint a "japán F16-os" ami meg F2 néven fut mégis teljesen más kivéve a kinézetet
A taivani beszerzés forrás linkjében:
"General Dynamics Land Systems will build the tanks at Anniston Army Depot, Alabama, and at Joint Systems Manufacturing Center in Lima, Ohio."
itt építik újjá őket , mi van ezzel? leírtam már fent hogy mikortól nem gyárt már tankot az usa
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
  • Tetszik
Reactions: ibanez de bobadilla

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
Jo, de mi nyugati haditechnika tekintetében a Gripeneken kivul majdnem a 0-ról indulunk. Először jöjjön meg a 12db A4, aztan a tobbi. Legyen ra ember stb. Utana lehet tovább okoskodni.
ha így egyesével haladnánk akkor mire ideér a berendelt technika kb elavultak lennének már rögtön olyan sokáig tartana :D
 

fenntartható fejlövés

Well-Known Member
2019. május 31.
305
648
93
Jo, de mi nyugati haditechnika tekintetében a Gripeneken kivul majdnem a 0-ról indulunk. Először jöjjön meg a 12db A4, aztan a tobbi. Legyen ra ember stb. Utana lehet tovább okoskodni.
Oké, csak valamiért rossz érzésem van ezzel kapcsolatban. Nagyon elhúzódik időben, aztán benyalunk egy ballib kormányt, amelyik nem folytatja a fejlesztést... Nyugodtabb lennék egy aláírt szerződéssel, kitolt teljesítéssel.