A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Amikor még megvolt, az önjáró tarackoknál volt használatban ez a tűzvezetőrendszer. Kidobták az önjárókkal egyetemben. D20 esetében szerintem felejtős minden már. Számomra nagyon úgy tűnik, csak a NATO felé tett felajánlásban szereplő páncélos dandár lesz felállítva. Nem hinném hogy bármi nehéz technikát még veszünk belátható időn belül. Tehát, egy mondatban, Helikopterek, páncélos dandár, NASAMS, Carl Gustav, hozzá némi Gidrán harcjármű kontingens, kis mennyiségben. Ennyi. Ami még lehet, némi személyi felszerelés, ruházat, esetleg maradnak a BTR harcjárművek még, stb. T-72, D20, szerintem hamarosan kuka. Nem várok többet. A többi csak kommunikáció a facebook közönségnek.
Páncélos dandárunk sajnos nem lesz egy darab sem.

Páncélgránátosra gondolt, szerintem.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 707
72 042
113
Nem értem ezt az ABV mániát, legutoobb ilyesmire 105 éve volt szükség Európában. Mg a komplett elmebeteg Sztálin és Hitler sem használt vegyi fegyvereket. Ezeknek az ABV eszközöknek eléggé a végén kell lenniük a kisbevásárló listánkon.
A franciàk indokínàban igen, csak ugye ezt szereti a 'szabad vilàg' szônyeg alà söpörni. :rolleyes: Na meg aztàn usànka atomozós demokràciàja sem olyan óidejû.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 707
72 042
113
Most akkor döntsd el, hogy kell a drón vagy ne legyen drón! Kell magyar hadipar vagy ne legyen önálló magyar hadipar! Mert a kettő együtt nem megy.



Fordítom magyarra, mert ezt a nyelvet rajtam és rajtad kívül nem sokan értik. Felidegesített a marketing. Mert amúgy azzal egyetértesz, hogy amiket beszereztünk, azok kellenek. Azzal is egyetértesz, úgy látom, hogy a csapatoknak légvédelemre van szükségük és az nem merül ki abban, hogy vasat vásároljunk és ne gyakoroljanak. Ahhoz meg szerinted is hasznos, hogy a fogyócikkeket hazai gyártásban próbáljuk megvalósítani.

Engem sem kápráztat el a Magyar Honvédség sajtó osztálya, ha ez megnyugtat, csak én nem húzom fel magam rajta. Engem már évtizedek óta nem kápráztat el a hadseregem PR szövege. Annyi megnyugtat, hogy a beszerzéseiket nem 2 T-72 helyett egy használt Leo2A4 szinten intézik, mint sokan a környéken. Azon kevesek egyike vagyunk a környéken, akik valódi pénzt fizetnek a fegyverekért, nem csak hitelekbe meg Ukrajnának szánt szállítmányokba csomagolt majd fizetünkbe.

Ezt az átfegyverzést nem hiszem, hogy reális pár évben gondolkodni, hogy végbe megy. Számomra sokkal fontosabb kérdés, hogy hosszabb távon fennmarad-e vagy visszaesünk a 30-40 éves ciklusokba, hogy 5-10 év alatt költünk, utána meg az eladogatásból fenntartjuk... a maradékot. Ami például Ukrajnában igen esélyesen bekövetkezhet. Hogy csak a jelenlegi éltanulót említsem.
Többet produkàlt-é az új magyar hadiipar kézzelfogható védelmi képességek terén, mintha csomagokban vettünk volna technikàt?

Amíg nem érint közvetlenül fizikailag a hàború lehet jàtszadozni, de ha beszopjuk, akkor a magyaràzkodàs kevés lesz a helyzet uralàsàra szerintem. És az,hogy fizikàlisan nem érint még, nem jelenti, hogy nem érint. Gazdasàgilag, biztonsàgpolitikailag nagyon is érint és ezek a dolgok tidnak elvezetni a fizikai konfrontàcióhoz, szóval a hamis biztonsàgérzetet ezek mentén ne szàmold bele a lehetôségekbe.

Szóval szerinted a honvédelmünk nem létezô légvédelmének a céldrón ipari bàzisa a lényegesebb, vagy talàn légvédelem, tüzérség a pénzbôl és olcsóért céltàrgyak? :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and J.G.

J.G.

Well-Known Member
2023. április 11.
2 338
7 439
113
Most akkor döntsd el, hogy kell a drón vagy ne legyen drón! Kell magyar hadipar vagy ne legyen önálló magyar hadipar! Mert a kettő együtt nem megy.



Fordítom magyarra, mert ezt a nyelvet rajtam és rajtad kívül nem sokan értik. Felidegesített a marketing. Mert amúgy azzal egyetértesz, hogy amiket beszereztünk, azok kellenek. Azzal is egyetértesz, úgy látom, hogy a csapatoknak légvédelemre van szükségük és az nem merül ki abban, hogy vasat vásároljunk és ne gyakoroljanak. Ahhoz meg szerinted is hasznos, hogy a fogyócikkeket hazai gyártásban próbáljuk megvalósítani.

Engem sem kápráztat el a Magyar Honvédség sajtó osztálya, ha ez megnyugtat, csak én nem húzom fel magam rajta. Engem már évtizedek óta nem kápráztat el a hadseregem PR szövege. Annyi megnyugtat, hogy a beszerzéseiket nem 2 T-72 helyett egy használt Leo2A4 szinten intézik, mint sokan a környéken. Azon kevesek egyike vagyunk a környéken, akik valódi pénzt fizetnek a fegyverekért, nem csak hitelekbe meg Ukrajnának szánt szállítmányokba csomagolt majd fizetünkbe.

Ezt az átfegyverzést nem hiszem, hogy reális pár évben gondolkodni, hogy végbe megy. Számomra sokkal fontosabb kérdés, hogy hosszabb távon fennmarad-e vagy visszaesünk a 30-40 éves ciklusokba, hogy 5-10 év alatt költünk, utána meg az eladogatásból fenntartjuk... a maradékot. Ami például Ukrajnában igen esélyesen bekövetkezhet. Hogy csak a jelenlegi éltanulót említsem.
Igen, a kommunikációval van bajom.
Egyébként azért tituláltam pénznyelőnek a drónt, mert már hallom az ujjongást az üzleti életből, hogy milyen jó fejlesztési pénzeket lehet legombolni az államtól minden féle valós eredmény nélkül. Nem szükséges piacképes terméket előállítani, nem szükséges tényleges megrendelést kapni. De éveken át lehet az újabb és újabb milliárdokat igényelni.
Bizony bűzlik ez a honvédelmi innovációs rendszer, rossz az irány, rossz a végrehajtás.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 143
130 360
113
A rotors and cams-ra pont nem jellemző amit leírtál, de majd meglátjátok előbb utóbb vègre.
Igen, a kommunikációval van bajom.
Egyébként azért tituláltam pénznyelőnek a drónt, mert már hallom az ujjongást az üzleti életből, hogy milyen jó fejlesztési pénzeket lehet legombolni az államtól minden féle valós eredmény nélkül. Nem szükséges piacképes terméket előállítani, nem szükséges tényleges megrendelést kapni. De éveken át lehet az újabb és újabb milliárdokat igényelni.
Bizony bűzlik ez a honvédelmi innovációs rendszer, rossz az irány, rossz a végrehajtás.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Igen, a kommunikációval van bajom.
Egyébként azért tituláltam pénznyelőnek a drónt, mert már hallom az ujjongást az üzleti életből, hogy milyen jó fejlesztési pénzeket lehet legombolni az államtól minden féle valós eredmény nélkül. Nem szükséges piacképes terméket előállítani, nem szükséges tényleges megrendelést kapni. De éveken át lehet az újabb és újabb milliárdokat igényelni.
Bizony bűzlik ez a honvédelmi innovációs rendszer, rossz az irány, rossz a végrehajtás.

Egyetértek, de itt jön az, hogy a hadsereg nem tudja megspórolni magán azt, hogy vagy állít követelményeket vagy nem. Ha ugyan úgy átvesznek mindent, ha jó, ha nem is működik, mint a Rábától a kocsikat, akkor nem fog változást hozni az sem, ha növeljük a darabszámot és sokat veszünk. De még az sem, ha külföldről veszünk, de nem érdekel minket, hogy milyen minőségben.
Sajnos ezen az sem segít, ha a fórumon puffogunk egy sort.

Én nagyon remélem, hogy ez meg fog változni, mert én is munkám során az első kérdés, hogy nagyjából mit vár a megrendelő. Mondjuk azt, hogy annál az autószerelőnél szoktam dolgozni a viccből, akinél ki van írva, hogy minőséget olcsón és hihetetlenül gyorsan kínálunk. Ebből kettő teljesülni szokott.

Többet produkàlt-é az új magyar hadiipar kézzelfogható védelmi képességek terén, mintha csomagokban vettünk volna technikàt?

Amíg nem érint közvetlenül fizikailag a hàború lehet jàtszadozni, de ha beszopjuk, akkor a magyaràzkodàs kevés lesz a helyzet uralàsàra szerintem. És az,hogy fizikàlisan nem érint még, nem jelenti, hogy nem érint. Gazdasàgilag, biztonsàgpolitikailag nagyon is érint és ezek a dolgok tidnak elvezetni a fizikai konfrontàcióhoz, szóval a hamis biztonsàgérzetet ezek mentén ne szàmold bele a lehetôségekbe.

Szóval szerinted a honvédelmünk nem létezô légvédelmének a céldrón ipari bàzisa a lényegesebb, vagy talàn légvédelem, tüzérség a pénzbôl és olcsóért céltàrgyak? :rolleyes:

Nézd meg Ukrajnát, mit jelent a külföldi telephely! Mit jelent az, amikor front mögé 1000 km-rel küldöd szerelni a Leo2-ket. Ha a 100K-ba kerülő lengyel diagnosztika valami hibát mutat, akkor nem tudják megjavítani, hanem tovább küldik németbe!

Persze, az mindent megold, szerinted, ha veszünk csomagot... polcról. Egy hadsereget igen is jellemez az, hogy mennyire tudja a hazai hadipar támogatni a járművek életben tartását. Hogy felfogd, hogy mennyi munka van ezzel, nézd meg mennyi gép maradt az árokparton a II. vh-ban és nézd meg, hogy mennyi maradt az első hónapban az orosz előrenyomuláskor!

Tudom, hogy te nagyon szereted a kilövőket. Nem is a kilövőket magukat, csak a tankokat, a lánctalpon járó, közvetlen tüzelésre alkalmas 152-es ágyúkat, az IFV-ket, ha van rajta 120-as ágyú. Ezt tudjuk rólad. Az a helyzet, hogy ezeket életben tartani egy III. vh-ban baromi nehéz, mikor eláll az alkatrészellátás és a te "csomagban" vett gyártóid a saját hadseregüket fogják szolgálni.

Te a Románia elleni háborút is úgy kezdted, hogy első lépésben lerohanunk sovány disznó vágtában a Leo2-kel Székelyföldre, ott átadjuk a T-72-ket azoknak a székelyeknek, akik sosem kaptak rá kiképzést és a Leo2-k visszafordulnak manőverező háborút vívni Erdélyben.
 

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 248
5 427
113
Mivel ugyanúgy rendelkezik fegyverrel mint bármelyik másik harcjármű nyilván ugyanúgy lehet használni felderítésre, tűztámogatásra stb

Pl.: Jelenleg a VS-BTR-80 megy pl a csapatfelderítőkkel meg a műszaki felderítőkkel együtt. Ugyanaz az alapjármű, van rajta géppuska van benne pontos GPS, rádió (pont emiatt igen kedvelik)
Remélhetőleg ezek is le lesznek cserélve gidránra vagy valamilyen új járműre és akkor még hatékonyabb lesz drónokkal meg mindenféle egyéb eszközzel.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 707
72 042
113
Egyetértek, de itt jön az, hogy a hadsereg nem tudja megspórolni magán azt, hogy vagy állít követelményeket vagy nem. Ha ugyan úgy átvesznek mindent, ha jó, ha nem is működik, mint a Rábától a kocsikat, akkor nem fog változást hozni az sem, ha növeljük a darabszámot és sokat veszünk. De még az sem, ha külföldről veszünk, de nem érdekel minket, hogy milyen minőségben.
Sajnos ezen az sem segít, ha a fórumon puffogunk egy sort.

Én nagyon remélem, hogy ez meg fog változni, mert én is munkám során az első kérdés, hogy nagyjából mit vár a megrendelő. Mondjuk azt, hogy annál az autószerelőnél szoktam dolgozni a viccből, akinél ki van írva, hogy minőséget olcsón és hihetetlenül gyorsan kínálunk. Ebből kettő teljesülni szokott.



Nézd meg Ukrajnát, mit jelent a külföldi telephely! Mit jelent az, amikor front mögé 1000 km-rel küldöd szerelni a Leo2-ket. Ha a 100K-ba kerülő lengyel diagnosztika valami hibát mutat, akkor nem tudják megjavítani, hanem tovább küldik németbe!

Persze, az mindent megold, szerinted, ha veszünk csomagot... polcról. Egy hadsereget igen is jellemez az, hogy mennyire tudja a hazai hadipar támogatni a járművek életben tartását. Hogy felfogd, hogy mennyi munka van ezzel, nézd meg mennyi gép maradt az árokparton a II. vh-ban és nézd meg, hogy mennyi maradt az első hónapban az orosz előrenyomuláskor!

Tudom, hogy te nagyon szereted a kilövőket. Nem is a kilövőket magukat, csak a tankokat, a lánctalpon járó, közvetlen tüzelésre alkalmas 152-es ágyúkat, az IFV-ket, ha van rajta 120-as ágyú. Ezt tudjuk rólad. Az a helyzet, hogy ezeket életben tartani egy III. vh-ban baromi nehéz, mikor eláll az alkatrészellátás és a te "csomagban" vett gyártóid a saját hadseregüket fogják szolgálni.

Te a Románia elleni háborút is úgy kezdted, hogy első lépésben lerohanunk sovány disznó vágtában a Leo2-kel Székelyföldre, ott átadjuk a T-72-ket azoknak a székelyeknek, akik sosem kaptak rá kiképzést és a Leo2-k visszafordulnak manőverező háborút vívni Erdélyben.
Csomag=alkatrészbàzis. Szóval itt màr bajos az 1000 km-es elképzelésed. Az ukrik nem vettek/kaptak alkatrészeket. Mi azért veszegetünk ezt/azt.

A többihez nem tudok hozzàszólni, hiszen Romània lerohanàsàhoz közel sem ezt fogalmaztam meg és a fantàziàddal nem akarok vitàzni.

Mondd, hogy nem kell a làtottak alapjàn sok nagy àgyú a hàborúhoz. :rolleyes: Gondolom nem fogod mondani, de jól hangzik, hogy ennyit mondok. Legyen a hited szerint.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Csomag=alkatrészbàzis. Szóval itt màr bajos az 1000 km-es elképzelésed. Az ukrik nem vettek/kaptak alkatrészeket. Mi azért veszegetünk ezt/azt.

Nem. A csomag az, amit a lengyelek vesznek. Pár száz Koreában gyártott hk, amíg csinálunk valamit a hazai gyártással, pár száz rakétavető, amíg az amcsi gyártás össze nem szedi magát, pár repülő is elfér a csomagban. Mert ha egyben kéred, akkor olcsóbb.

Az nem csomag, hanem alap elvárás lenne, hogy ne úgy vásároljunk fegyvert, mint a csehek, hogy veszek egy ágyút és azt nem tudom, ki fogja karban tartani, azt nem tudom, ki gyárt hozzá lőszert... A Leo2-re úgy írom alá az átvételit, hogy nem tudom, ki fogja szervizelni.
Ez nem csomagban vásárlás, hanem szimpla hülyeség a részükről.
 

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 248
5 427
113
Nem értem ezt az ABV mániát, legutoobb ilyesmire 105 éve volt szükség Európában. Mg a komplett elmebeteg Sztálin és Hitler sem használt vegyi fegyvereket. Ezeknek az ABV eszközöknek eléggé a végén kell lenniük a kisbevásárló listánkon.
Ebből látszik hogy nem sok fogalmad van a közelmúlt ABV vonatkozású eseményeiről. Tudnék neked egy szép hosszú listát mutogatni csak az ukrajnai használatról (az olyan dolgokról mint Skripal ügy meg nem is beszélve). De Szíriában, Erbil környékén is van szép számmal. Mondjuk a szegényített urán használat is ABV probléma (Balkán és Ukrajna ugye).

Ugye olyan apróságokat se felejts el mint a chernobil környékény végrehajtott orosz és ukrán műveletek vagy mondjuk a Zaporizhzhya atomerőmű tüzérséggel történő lövetésének milyen veszélyei vannak.Harkovi radiológiai labor kerítésének története ismerős?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 424
84 320
113
Mivel ugyanúgy rendelkezik fegyverrel mint bármelyik másik harcjármű nyilván ugyanúgy lehet használni felderítésre, tűztámogatásra stb

Pl.: Jelenleg a VS-BTR-80 megy pl a csapatfelderítőkkel meg a műszaki felderítőkkel együtt. Ugyanaz az alapjármű, van rajta géppuska van benne pontos GPS, rádió (pont emiatt igen kedvelik)
Remélhetőleg ezek is le lesznek cserélve gidránra vagy valamilyen új járműre és akkor még hatékonyabb lesz drónokkal meg mindenféle egyéb eszközzel.
Ilyen alapon harckocsival is lehdt APC-t játszani.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 067
113
Az Észak-Atlanti Védelmi Innovációs Akcelerátor hálózata kritikus védelmi és biztonsági problémákra keres hathatós megoldásokat olyan kis- és középvállalkozások bevonásával, akik a polgári életben már sikeres eredményeket értek el és fejlesztéseik akár a védelmiiparban is hasznosíthatók...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 067
113
Saud alShamsi - Egyesült Arab Emírségek Magyarországi nagykövete:
"Porkoláb Imre dandártábornokkal, a Magyar Védelmi Innovációs és Kutatóintézet vezérigazgatójával a Magyarország és az UAE közötti védelmi-innovációs és hadipari együttműködésünk közös útját köveztük ki egy remek találkozón, rendkívül ígéretes kilátásokkal.
Szalay-Bobrovniczky Kristóf őexcellenciájának, Magyarország honvédelmi miniszterének meghívását is átnyújtottam dandártábornok úrnak a Dubai Airshow 2023-ra, amely a világ egyik legfontosabb repülőgépipari és védelmi kiállítása. Szeretettel várjuk a magyar delegációt az Egyesült Arab Emírségekbe 2023 novemberében!"
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 707
72 042
113
Komolyan kérdezem. Nagy tűzerő növekedést jelentene néhány tucat beszerzése, relatíve olcsón és gyorsan.
Féligmeddig komoly is volt a vàlaszom. Akik foglalkoznak ezzel üzlet szinten ha nem akadt el, azok most kölcsönös bizalommal mosolyogva egyeztetnek dràga vacsoràkon meg a haverjaiktól tàrgyalókat kibérelve módosítàsokról, majd szuszogva beülnek nagy és dràga jàrmûveikbe elégedetten. A tervezôknek kiadjàk, azok néznek, hogymiafasznak, hiszen eddig ezt tervezték, aztàn àttrrvezik. Elküldik a 3D rajzokat, mindenki nagyon elégedett a màsik végén, amíg az egyetlen alulfizetett dolgozó rà nem mutat, hogy ez szar, mert... . Akkor telefonàlnak, email-eznek, közben kifizetik az eddigieket, a tervezôket lebasszàk mert azt csinàltàk amit mondtak nekik és ez borzasztó sok pénzbe került szegény megrendelônek, akinek vagy visszaosztanak, vagy nem. A tervezôk fônöke új hajót vesz magànak és büszke a sikereire.

A mérnökök javítjàk a kívànalmak szerint a beépítendô alkatrészt. A 3D képeket nézve mindenki boldog, a fônök is modolyogva szkàjpol az új hajójàról. Elküldik a megrendelônek, az is boldog nagyon és mosolyogva fizeti ennek a szakasznak az àràt amibôl vagy visszaosztanak neki vagy nem, de közben megint kibérli a haverja tàrgyalójàt, hogy megbeszéljék ugyanazt amit eddig leemail-eztek. A haverja visszaoszt neki.

Nehézségeiket hangoztatva de a reményteli jövôre derûsen nézve megtargyalnak mindent amit eddig a beosztottak leemail-eztek és amirôl beszàmoltak. Beszàllnak a dràga autóikba és elmennek nyaralni. Megérkeznek a hiperdràgàn kiesztergàlt próbadrabok. A mérnökök a valósàgban nem annyira làtjàk hasznàlhatónak mint amennyire jàtékos formàban tûnt, de a legelfogadhatóbbat ott bassza meg a ...va Isten igével elküldik beépítésre.

A beépítést végzô egyetlen dolgozóra hàrítva a beépítés minden problémàjàt, magàra hagyjàk az alkatrésszel. Ô, mivel rutonos szerelô, beépítés nélkül is làtja, hogy az elméleti szakemberek, köztük a gazdagsàga okàn nagyon szakember fônök màr megint egy rakàs balfasz akik a màsik végen hasonlóan szakértô elképzelést gondolkodàs nélkül megvalósítottàk, nagyon jól néz ki, csak lehetetlenné dizàjnoltàk a szerelést, karbantartàst. Jelzi ezt. Leugatja a fölé rendelt kàpó aki sohasem szerzi be idôre a csavarokat, hogy oldja meg! Kitalàlja, megoldja, kurvaanyàzik közben, majd jelzi az egyetlen emberi felfogàsra képes mérnöknek, hogy ez nem lesz jó, egy egész napig baszódott vele.

Az jelzi a hajózó fônökének aki ettôl mérges lesz. Vàlsàgszkàjpmítinget tartanak. A mítingen a normàlis mérnök egyedül marad a vélményével, hogy mit kellene csinàlni, a többiek a leglogikusabb utat vàlasztjàk, hogy tinderezhessenek tovàbb napközben. A szerelô megoldàsàt beépítik a szerelési utasítàsba és szerszàmot terveznek hozzà.

A szerelônek ezutàn leküldenek pà próbadarbot az új szerszàmmal együtt és kap egy szerelési utasítàst arról, amit ô talàlt ki. A szerszàm hasznàlhatatlan a valósgban, marad a sajàt megoldàsa. Jelzi ezt, a fölé rendelt kàpója a vezetés felé a negatív hozzààllàsàt tovàbbítja.

A màsodik napon lemegy az irodàból egy szakember feltenni a na hogy megy kérdést. A szerelô megmutatja, a mérnök ràjön, hogy mekkora szar valójàban az egész. Jelzi ezt. A mûhelyvezetô kàpó szervilis megszokàsból lebassza a szerelôt mert miatta àll az egész és a fônök ideges lesz és ô nem fogja hagyni, hogy rajta csattanjon a dolog.

A fônök megszakítja a harmadik síelését a nyàron és kibéreli az ô haverja tàgyalójàt, hogy a hiba felelôsét megtàrgyalja a megrendelôvel. Feszülten kezdett, de a végére mosolygós tàrgyalàson megnyugszik minden fontos ember, hogy bàr szar a termék, de nagyot léptek elôre. Beülnek a dràga autóikba és rendkívül pozitívan kommunikàljàk az elôrelépést.

A megrendelô kifizeti az eddigieket és abból vagy visssaosztanak neki, vagy nem. Újra módosítjàk az elképzeléseket. A régi, szerelhetô darabot veszik elô és az illesztésén és a foglalatàn módosítanak. A szerelônek leküldenek pàrat és az könnyedén beilleszti a helyére, de jelzi, hogy bàr szuperül illeszkedik mindenhol, de a mérnökök figyelhettek volna arra, hogy amikor elforog, akkor mivel vastagabb, a rà illesztett új típusú foglalat el fog akadni.

A mérnökök napokig faragjàk, gyengítve az anyagot, amíg ideàlis nem lenne a mozgàs végrehajtàsàra, de.màr nem elég teherbíró. Jelzik a fônöknek, új, sokkal dràgàbb anyagot javasolnak. Az email-ezô szekciók géppuskaszerûen kommunikàlnak a dologról.

A megrendelô kifizeti az eddigieket amibôl vagy visszaosztanak neki vagy nem. A tervezôk berendelik az új anyagot, ami nagyon dràga. Màsik megmunkàlàssal foglalkozó céget keresnek ami sokkal dràgàbban dolgozik. Közben ràjönnek, hogy sokkal egyszerûbb lenne az eredeti alkatrészt legyàrtani ebbôl az anyagból. Szkàjpmítingen megszületik a megoldàsnak ez. Legyàtatjàk, leküldik a próbadarbokat, a szerelô a hülyekurvaanytok felkiàltàssal nevetve beszereli. A menedzsment boldog.

Elküldik a megrendelônek a megoldàst, az nagyon holdogan mosolyog, majd ràjön, hogy annyira dràga lenne a sorozatgyàrtàs is, hogy egy tàrgyalóben végül megegyeznek a tervezéssel, hogy a projektet nem folytatjàk és alàírnak egy szàndéknyilatkozatot, hogy az eddigi eredményeket felhasznàlva új, ennél is elôremutatóbb projektbe kezdenek.

A tervezôk fizetésemelést kapnak a fônöküktôl a kemény munkàért a közben a szkàjpon síró fônöküktôl aki ideges a dràga új hajójàn, mert elúszott a nagy biznisz és ez így nem lesz jó. A bukàs felelôseként kirúgjàk az akadékoskodó szerelôt akinek a korlàtoltsàga miatt az innovàció legjobb része nem valósulhatott meg...
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 832
6 188
113
Féligmeddig komoly is volt a vàlaszom. Akik foglalkoznak ezzel üzlet szinten ha nem akadt el, azok most kölcsönös bizalommal mosolyogva egyeztetnek dràga vacsoràkon meg a haverjaiktól tàrgyalókat kibérelve módosítàsokról, majd szuszogva beülnek nagy és dràga jàrmûveikbe elégedetten. A tervezôknek kiadjàk, azok néznek, hogymiafasznak, hiszen eddig ezt tervezték, aztàn àttrrvezik. Elküldik a 3D rajzokat, mindenki nagyon elégedett a màsik végén, amíg az egyetlen alulfizetett dolgozó rà nem mutat, hogy ez szar, mert... . Akkor telefonàlnak, email-eznek, közben kifizetik az eddigieket, a tervezôket lebasszàk mert azt csinàltàk amit mondtak nekik és ez borzasztó sok pénzbe került szegény megrendelônek, akinek vagy visszaosztanak, vagy nem. A tervezôk fônöke új hajót vesz magànak és büszke a sikereire.

A mérnökök javítjàk a kívànalmak szerint a beépítendô alkatrészt. A 3D képeket nézve mindenki boldog, a fônök is modolyogva szkàjpol az új hajójàról. Elküldik a megrendelônek, az is boldog nagyon és mosolyogva fizeti ennek a szakasznak az àràt amibôl vagy visszaosztanak neki vagy nem, de közben megint kibérli a haverja tàrgyalójàt, hogy megbeszéljék ugyanazt amit eddig leemail-eztek. A haverja visszaoszt neki.

Nehézségeiket hangoztatva de a reményteli jövôre derûsen nézve megtargyalnak mindent amit eddig a beosztottak leemail-eztek és amirôl beszàmoltak. Beszàllnak a dràga autóikba és elmennek nyaralni. Megérkeznek a hiperdràgàn kiesztergàlt próbadrabok. A mérnökök a valósàgban nem annyira làtjàk hasznàlhatónak mint amennyire jàtékos formàban tûnt, de a legelfogadhatóbbat ott bassza meg a ...va Isten igével elküldik beépítésre.

A beépítést végzô egyetlen dolgozóra hàrítva a beépítés minden problémàjàt, magàra hagyjàk az alkatrésszel. Ô, mivel rutonos szerelô, beépítés nélkül is làtja, hogy az elméleti szakemberek, köztük a gazdagsàga okàn nagyon szakember fônök màr megint egy rakàs balfasz akik a màsik végen hasonlóan szakértô elképzelést gondolkodàs nélkül megvalósítottàk, nagyon jól néz ki, csak lehetetlenné dizàjnoltàk a szerelést, karbantartàst. Jelzi ezt. Leugatja a fölé rendelt kàpó aki sohasem szerzi be idôre a csavarokat, hogy oldja meg! Kitalàlja, megoldja, kurvaanyàzik közben, majd jelzi az egyetlen emberi felfogàsra képes mérnöknek, hogy ez nem lesz jó, egy egész napig baszódott vele.

Az jelzi a hajózó fônökének aki ettôl mérges lesz. Vàlsàgszkàjpmítinget tartanak. A mítingen a normàlis mérnök egyedül marad a vélményével, hogy mit kellene csinàlni, a többiek a leglogikusabb utat vàlasztjàk, hogy tinderezhessenek tovàbb napközben. A szerelô megoldàsàt beépítik a szerelési utasítàsba és szerszàmot terveznek hozzà.

A szerelônek ezutàn leküldenek pà próbadarbot az új szerszàmmal együtt és kap egy szerelési utasítàst arról, amit ô talàlt ki. A szerszàm hasznàlhatatlan a valósgban, marad a sajàt megoldàsa. Jelzi ezt, a fölé rendelt kàpója a vezetés felé a negatív hozzààllàsàt tovàbbítja.

A màsodik napon lemegy az irodàból egy szakember feltenni a na hogy megy kérdést. A szerelô megmutatja, a mérnök ràjön, hogy mekkora szar valójàban az egész. Jelzi ezt. A mûhelyvezetô kàpó szervilis megszokàsból lebassza a szerelôt mert miatta àll az egész és a fônök ideges lesz és ô nem fogja hagyni, hogy rajta csattanjon a dolog.

A fônök megszakítja a harmadik síelését a nyàron és kibéreli az ô haverja tàgyalójàt, hogy a hiba felelôsét megtàrgyalja a megrendelôvel. Feszülten kezdett, de a végére mosolygós tàrgyalàson megnyugszik minden fontos ember, hogy bàr szar a termék, de nagyot léptek elôre. Beülnek a dràga autóikba és rendkívül pozitívan kommunikàljàk az elôrelépést.

A megrendelô kifizeti az eddigieket és abból vagy visssaosztanak neki, vagy nem. Újra módosítjàk az elképzeléseket. A régi, szerelhetô darabot veszik elô és az illesztésén és a foglalatàn módosítanak. A szerelônek leküldenek pàrat és az könnyedén beilleszti a helyére, de jelzi, hogy bàr szuperül illeszkedik mindenhol, de a mérnökök figyelhettek volna arra, hogy amikor elforog, akkor mivel vastagabb, a rà illesztett új típusú foglalat el fog akadni.

A mérnökök napokig faragjàk, gyengítve az anyagot, amíg ideàlis nem lenne a mozgàs végrehajtàsàra, de.màr nem elég teherbíró. Jelzik a fônöknek, új, sokkal dràgàbb anyagot javasolnak. Az email-ezô szekciók géppuskaszerûen kommunikàlnak a dologról.

A megrendelô kifizeti az eddigieket amibôl vagy visszaosztanak neki vagy nem. A tervezôk berendelik az új anyagot, ami nagyon dràga. Màsik megmunkàlàssal foglalkozó céget keresnek ami sokkal dràgàbban dolgozik. Közben ràjönnek, hogy sokkal egyszerûbb lenne az eredeti alkatrészt legyàrtani ebbôl az anyagból. Szkàjpmítingen megszületik a megoldàsnak ez. Legyàtatjàk, leküldik a próbadarbokat, a szerelô a hülyekurvaanytok felkiàltàssal nevetve beszereli. A menedzsment boldog.

Elküldik a megrendelônek a megoldàst, az nagyon holdogan mosolyog, majd ràjön, hogy annyira dràga lenne a sorozatgyàrtàs is, hogy egy tàrgyalóben végül megegyeznek a tervezéssel, hogy a projektet nem folytatjàk és alàírnak egy szàndéknyilatkozatot, hogy az eddigi eredményeket felhasznàlva új, ennél is elôremutatóbb projektbe kezdenek.

A tervezôk fizetésemelést kapnak a fônöküktôl a kemény munkàért a közben a szkàjpon síró fônöküktôl aki ideges a dràga új hajójàn, mert elúszott a nagy biznisz és ez így nem lesz jó. A bukàs felelôseként kirúgjàk az akadékoskodó szerelôt akinek a korlàtoltsàga miatt az innovàció legjobb része nem valósulhatott meg...
Ebben a sztoriban tkp mindenki jól járt, kivéve az akadékoskodó szerelőt, aki a negatív attitűdje miatt megérdemelte sanyarú sorsát.
Soha nem lesz sikeres ember ezzel a hozzáállással.