Hàt igen, a fejlôdés kerékkötôje.Ebben a sztoriban tkp mindenki jól járt, kivéve az akadékoskodó szerelőt, aki a negatív attitűdje miatt megérdemelte sanyarú sorsát.
Soha nem lesz sikeres ember ezzel a hozzáállással.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hàt igen, a fejlôdés kerékkötôje.Ebben a sztoriban tkp mindenki jól járt, kivéve az akadékoskodó szerelőt, aki a negatív attitűdje miatt megérdemelte sanyarú sorsát.
Soha nem lesz sikeres ember ezzel a hozzáállással.
Van igazság a történetedben, de nem gondolnám, hogy a legtöbb cég még mindig így működne. A szocializmuban így volt, de ma már valós eredmények kellenek a versenyszférában.Nem, fogàszaton vàrok. Délutàn dolgozok àm.
Azt gondolom, hogy túl optimista vagy.Van igazság a történetedben, de nem gondolnám, hogy a legtöbb cég még mindig így működne. A szocializmuban így volt, de ma már valós eredmények kellenek a versenyszférában.
Normális helyen a menedzsmenten csattanna az ostor.
Belőlük sokat találni minden sarkon, szakemberből keveset.
De lehet, hogy én vagyok túl optimista.
Féligmeddig komoly is volt a vàlaszom. Akik foglalkoznak ezzel üzlet szinten ha nem akadt el, azok most kölcsönös bizalommal mosolyogva egyeztetnek dràga vacsoràkon meg a haverjaiktól tàrgyalókat kibérelve módosítàsokról, majd szuszogva beülnek nagy és dràga jàrmûveikbe elégedetten. A tervezôknek kiadjàk, azok néznek, hogymiafasznak, hiszen eddig ezt tervezték, aztàn àttrrvezik. Elküldik a 3D rajzokat, mindenki nagyon elégedett a màsik végén, amíg az egyetlen alulfizetett dolgozó rà nem mutat, hogy ez szar, mert... . Akkor telefonàlnak, email-eznek, közben kifizetik az eddigieket, a tervezôket lebasszàk mert azt csinàltàk amit mondtak nekik és ez borzasztó sok pénzbe került szegény megrendelônek, akinek vagy visszaosztanak, vagy nem. A tervezôk fônöke új hajót vesz magànak és büszke a sikereire.
A mérnökök javítjàk a kívànalmak szerint a beépítendô alkatrészt. A 3D képeket nézve mindenki boldog, a fônök is modolyogva szkàjpol az új hajójàról. Elküldik a megrendelônek, az is boldog nagyon és mosolyogva fizeti ennek a szakasznak az àràt amibôl vagy visszaosztanak neki vagy nem, de közben megint kibérli a haverja tàrgyalójàt, hogy megbeszéljék ugyanazt amit eddig leemail-eztek. A haverja visszaoszt neki.
Nehézségeiket hangoztatva de a reményteli jövôre derûsen nézve megtargyalnak mindent amit eddig a beosztottak leemail-eztek és amirôl beszàmoltak. Beszàllnak a dràga autóikba és elmennek nyaralni. Megérkeznek a hiperdràgàn kiesztergàlt próbadrabok. A mérnökök a valósàgban nem annyira làtjàk hasznàlhatónak mint amennyire jàtékos formàban tûnt, de a legelfogadhatóbbat ott bassza meg a ...va Isten igével elküldik beépítésre.
A beépítést végzô egyetlen dolgozóra hàrítva a beépítés minden problémàjàt, magàra hagyjàk az alkatrésszel. Ô, mivel rutonos szerelô, beépítés nélkül is làtja, hogy az elméleti szakemberek, köztük a gazdagsàga okàn nagyon szakember fônök màr megint egy rakàs balfasz akik a màsik végen hasonlóan szakértô elképzelést gondolkodàs nélkül megvalósítottàk, nagyon jól néz ki, csak lehetetlenné dizàjnoltàk a szerelést, karbantartàst. Jelzi ezt. Leugatja a fölé rendelt kàpó aki sohasem szerzi be idôre a csavarokat, hogy oldja meg! Kitalàlja, megoldja, kurvaanyàzik közben, majd jelzi az egyetlen emberi felfogàsra képes mérnöknek, hogy ez nem lesz jó, egy egész napig baszódott vele.
Az jelzi a hajózó fônökének aki ettôl mérges lesz. Vàlsàgszkàjpmítinget tartanak. A mítingen a normàlis mérnök egyedül marad a vélményével, hogy mit kellene csinàlni, a többiek a leglogikusabb utat vàlasztjàk, hogy tinderezhessenek tovàbb napközben. A szerelô megoldàsàt beépítik a szerelési utasítàsba és szerszàmot terveznek hozzà.
A szerelônek ezutàn leküldenek pà próbadarbot az új szerszàmmal együtt és kap egy szerelési utasítàst arról, amit ô talàlt ki. A szerszàm hasznàlhatatlan a valósgban, marad a sajàt megoldàsa. Jelzi ezt, a fölé rendelt kàpója a vezetés felé a negatív hozzààllàsàt tovàbbítja.
A màsodik napon lemegy az irodàból egy szakember feltenni a na hogy megy kérdést. A szerelô megmutatja, a mérnök ràjön, hogy mekkora szar valójàban az egész. Jelzi ezt. A mûhelyvezetô kàpó szervilis megszokàsból lebassza a szerelôt mert miatta àll az egész és a fônök ideges lesz és ô nem fogja hagyni, hogy rajta csattanjon a dolog.
A fônök megszakítja a harmadik síelését a nyàron és kibéreli az ô haverja tàgyalójàt, hogy a hiba felelôsét megtàrgyalja a megrendelôvel. Feszülten kezdett, de a végére mosolygós tàrgyalàson megnyugszik minden fontos ember, hogy bàr szar a termék, de nagyot léptek elôre. Beülnek a dràga autóikba és rendkívül pozitívan kommunikàljàk az elôrelépést.
A megrendelô kifizeti az eddigieket és abból vagy visssaosztanak neki, vagy nem. Újra módosítjàk az elképzeléseket. A régi, szerelhetô darabot veszik elô és az illesztésén és a foglalatàn módosítanak. A szerelônek leküldenek pàrat és az könnyedén beilleszti a helyére, de jelzi, hogy bàr szuperül illeszkedik mindenhol, de a mérnökök figyelhettek volna arra, hogy amikor elforog, akkor mivel vastagabb, a rà illesztett új típusú foglalat el fog akadni.
A mérnökök napokig faragjàk, gyengítve az anyagot, amíg ideàlis nem lenne a mozgàs végrehajtàsàra, de.màr nem elég teherbíró. Jelzik a fônöknek, új, sokkal dràgàbb anyagot javasolnak. Az email-ezô szekciók géppuskaszerûen kommunikàlnak a dologról.
A megrendelô kifizeti az eddigieket amibôl vagy visszaosztanak neki vagy nem. A tervezôk berendelik az új anyagot, ami nagyon dràga. Màsik megmunkàlàssal foglalkozó céget keresnek ami sokkal dràgàbban dolgozik. Közben ràjönnek, hogy sokkal egyszerûbb lenne az eredeti alkatrészt legyàrtani ebbôl az anyagból. Szkàjpmítingen megszületik a megoldàsnak ez. Legyàtatjàk, leküldik a próbadarbokat, a szerelô a hülyekurvaanytok felkiàltàssal nevetve beszereli. A menedzsment boldog.
Elküldik a megrendelônek a megoldàst, az nagyon holdogan mosolyog, majd ràjön, hogy annyira dràga lenne a sorozatgyàrtàs is, hogy egy tàrgyalóben végül megegyeznek a tervezéssel, hogy a projektet nem folytatjàk és alàírnak egy szàndéknyilatkozatot, hogy az eddigi eredményeket felhasznàlva új, ennél is elôremutatóbb projektbe kezdenek.
A tervezôk fizetésemelést kapnak a fônöküktôl a kemény munkàért a közben a szkàjpon síró fônöküktôl aki ideges a dràga új hajójàn, mert elúszott a nagy biznisz és ez így nem lesz jó. A bukàs felelôseként kirúgjàk az akadékoskodó szerelôt akinek a korlàtoltsàga miatt az innovàció legjobb része nem valósulhatott meg...
Zseniálisan leirod a való (multi) világot. Hasonlóban éltem éveken át.Féligmeddig komoly is volt a vàlaszom. Akik foglalkoznak ezzel üzlet szinten ha nem akadt el, azok most kölcsönös bizalommal mosolyogva egyeztetnek dràga vacsoràkon meg a haverjaiktól tàrgyalókat kibérelve módosítàsokról, majd szuszogva beülnek nagy és dràga jàrmûveikbe elégedetten. A tervezôknek kiadjàk, azok néznek, hogymiafasznak, hiszen eddig ezt tervezték, aztàn àttrrvezik. Elküldik a 3D rajzokat, mindenki nagyon elégedett a màsik végén, amíg az egyetlen alulfizetett dolgozó rà nem mutat, hogy ez szar, mert... . Akkor telefonàlnak, email-eznek, közben kifizetik az eddigieket, a tervezôket lebasszàk mert azt csinàltàk amit mondtak nekik és ez borzasztó sok pénzbe került szegény megrendelônek, akinek vagy visszaosztanak, vagy nem. A tervezôk fônöke új hajót vesz magànak és büszke a sikereire.
A mérnökök javítjàk a kívànalmak szerint a beépítendô alkatrészt. A 3D képeket nézve mindenki boldog, a fônök is modolyogva szkàjpol az új hajójàról. Elküldik a megrendelônek, az is boldog nagyon és mosolyogva fizeti ennek a szakasznak az àràt amibôl vagy visszaosztanak neki vagy nem, de közben megint kibérli a haverja tàrgyalójàt, hogy megbeszéljék ugyanazt amit eddig leemail-eztek. A haverja visszaoszt neki.
Nehézségeiket hangoztatva de a reményteli jövôre derûsen nézve megtargyalnak mindent amit eddig a beosztottak leemail-eztek és amirôl beszàmoltak. Beszàllnak a dràga autóikba és elmennek nyaralni. Megérkeznek a hiperdràgàn kiesztergàlt próbadrabok. A mérnökök a valósàgban nem annyira làtjàk hasznàlhatónak mint amennyire jàtékos formàban tûnt, de a legelfogadhatóbbat ott bassza meg a ...va Isten igével elküldik beépítésre.
A beépítést végzô egyetlen dolgozóra hàrítva a beépítés minden problémàjàt, magàra hagyjàk az alkatrésszel. Ô, mivel rutonos szerelô, beépítés nélkül is làtja, hogy az elméleti szakemberek, köztük a gazdagsàga okàn nagyon szakember fônök màr megint egy rakàs balfasz akik a màsik végen hasonlóan szakértô elképzelést gondolkodàs nélkül megvalósítottàk, nagyon jól néz ki, csak lehetetlenné dizàjnoltàk a szerelést, karbantartàst. Jelzi ezt. Leugatja a fölé rendelt kàpó aki sohasem szerzi be idôre a csavarokat, hogy oldja meg! Kitalàlja, megoldja, kurvaanyàzik közben, majd jelzi az egyetlen emberi felfogàsra képes mérnöknek, hogy ez nem lesz jó, egy egész napig baszódott vele.
Az jelzi a hajózó fônökének aki ettôl mérges lesz. Vàlsàgszkàjpmítinget tartanak. A mítingen a normàlis mérnök egyedül marad a vélményével, hogy mit kellene csinàlni, a többiek a leglogikusabb utat vàlasztjàk, hogy tinderezhessenek tovàbb napközben. A szerelô megoldàsàt beépítik a szerelési utasítàsba és szerszàmot terveznek hozzà.
A szerelônek ezutàn leküldenek pà próbadarbot az új szerszàmmal együtt és kap egy szerelési utasítàst arról, amit ô talàlt ki. A szerszàm hasznàlhatatlan a valósgban, marad a sajàt megoldàsa. Jelzi ezt, a fölé rendelt kàpója a vezetés felé a negatív hozzààllàsàt tovàbbítja.
A màsodik napon lemegy az irodàból egy szakember feltenni a na hogy megy kérdést. A szerelô megmutatja, a mérnök ràjön, hogy mekkora szar valójàban az egész. Jelzi ezt. A mûhelyvezetô kàpó szervilis megszokàsból lebassza a szerelôt mert miatta àll az egész és a fônök ideges lesz és ô nem fogja hagyni, hogy rajta csattanjon a dolog.
A fônök megszakítja a harmadik síelését a nyàron és kibéreli az ô haverja tàgyalójàt, hogy a hiba felelôsét megtàrgyalja a megrendelôvel. Feszülten kezdett, de a végére mosolygós tàrgyalàson megnyugszik minden fontos ember, hogy bàr szar a termék, de nagyot léptek elôre. Beülnek a dràga autóikba és rendkívül pozitívan kommunikàljàk az elôrelépést.
A megrendelô kifizeti az eddigieket és abból vagy visssaosztanak neki, vagy nem. Újra módosítjàk az elképzeléseket. A régi, szerelhetô darabot veszik elô és az illesztésén és a foglalatàn módosítanak. A szerelônek leküldenek pàrat és az könnyedén beilleszti a helyére, de jelzi, hogy bàr szuperül illeszkedik mindenhol, de a mérnökök figyelhettek volna arra, hogy amikor elforog, akkor mivel vastagabb, a rà illesztett új típusú foglalat el fog akadni.
A mérnökök napokig faragjàk, gyengítve az anyagot, amíg ideàlis nem lenne a mozgàs végrehajtàsàra, de.màr nem elég teherbíró. Jelzik a fônöknek, új, sokkal dràgàbb anyagot javasolnak. Az email-ezô szekciók géppuskaszerûen kommunikàlnak a dologról.
A megrendelô kifizeti az eddigieket amibôl vagy visszaosztanak neki vagy nem. A tervezôk berendelik az új anyagot, ami nagyon dràga. Màsik megmunkàlàssal foglalkozó céget keresnek ami sokkal dràgàbban dolgozik. Közben ràjönnek, hogy sokkal egyszerûbb lenne az eredeti alkatrészt legyàrtani ebbôl az anyagból. Szkàjpmítingen megszületik a megoldàsnak ez. Legyàtatjàk, leküldik a próbadarbokat, a szerelô a hülyekurvaanytok felkiàltàssal nevetve beszereli. A menedzsment boldog.
Elküldik a megrendelônek a megoldàst, az nagyon holdogan mosolyog, majd ràjön, hogy annyira dràga lenne a sorozatgyàrtàs is, hogy egy tàrgyalóben végül megegyeznek a tervezéssel, hogy a projektet nem folytatjàk és alàírnak egy szàndéknyilatkozatot, hogy az eddigi eredményeket felhasznàlva új, ennél is elôremutatóbb projektbe kezdenek.
A tervezôk fizetésemelést kapnak a fônöküktôl a kemény munkàért a közben a szkàjpon síró fônöküktôl aki ideges a dràga új hajójàn, mert elúszott a nagy biznisz és ez így nem lesz jó. A bukàs felelôseként kirúgjàk az akadékoskodó szerelôt akinek a korlàtoltsàga miatt az innovàció legjobb része nem valósulhatott meg...
Sajnos de...a kapitalizmus mára olyanabb...Van igazság a történetedben, de nem gondolnám, hogy a legtöbb cég még mindig így működne. A szocializmuban így volt, de ma már valós eredmények kellenek a versenyszférában.
Normális helyen a menedzsmenten csattanna az ostor.
Belőlük sokat találni minden sarkon, szakemberből keveset.
De lehet, hogy én vagyok túl optimista.
A honvédelmi érdekhez kapcsolódó tevékenységet folytató gazdasági társaságok meghatározásáról szóló 6/2020. (IV. 16.) HM rendelet módosításáról
A nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló 1995. évi CXXV. törvény 78. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 112. § 1. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. §
A honvédelmi érdekhez kapcsolódó tevékenységet folytató gazdasági társaságok meghatározásáról szóló 6/2020. (IV. 16.) HM rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
2. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
INDOKOLÁS
A rendelet módosítása a gazdasági társaságok felsorolását az időközben bekövetkezett jogszabályi változáshoz – az egyes állami tulajdonban álló gazdasági társaságok felett az államot megillető tulajdonosi jogok és kötelezettségek összességét gyakorló személyek kijelöléséről szóló 1/2022. (V. 26.) GFM rendelet 2022. november 22-én hatályba lépett módosításához – igazítja.
Idén egyébként Magyarország egymilliárd eurót költ hadiiparának fejlesztésére, ami a második legnagyobb Ukrajna után, mondta a miniszter.Szalay-Bobroviczky: Augusztusban elindul a harcjárműgyártás Zalaegerszegen
Kamikázé drónok beszerzésére büszke a honvédelmi miniszter.hvg.hu
A hibbantak penzt koltenek?Idén egyébként Magyarország egymilliárd eurót költ hadiiparának fejlesztésére, ami a második legnagyobb Ukrajna után, mondta a miniszter.
Valamibôl atombombàt is kell csinàlni.Majd ha lesz időnk ezen matekozhatunk.
Idén egyébként Magyarország egymilliárd eurót költ hadiiparának fejlesztésére, ami a második legnagyobb Ukrajna után, mondta a miniszter.
Mert én ennek a 370-380 mrd-nak csak a töredékét látom.
24 mrd-ot toltak Várpalotára.
9,5 mrd Szeged.
Zaláta idén még esett manna?
Gyulara már sztem nem.
A pesti RM Electronics biztos kap egy komolyabb összeget .
Ahogy az Arzenál is a DND bulira.
Kaposvárra is lecsúszhat pár milliárd a Gidrán fejlesztésre.
Illetve a ProTar projekt.
De ez sztem a fenti összeg harmada, esetleg fele.
Az új melléklet 9 új céget sorol fel a két évvel ezelőtti listához képest.
Honvéd high-tech - 2. rész
A Honvéd high-tech haditechnikai magazinunk második részében bemutatkozik a Magyar Honvédség oktató-kiképző repülőgépe, a Zlin 242L. Ez az a típus, amivel egészen biztosan magasba emelkedik minden katonai pilóta, legyen később akár merev-, akár forgószárnyason hajózó...
Honvéd high-tech - 2. rész
A Honvéd high-tech haditechnikai magazinunk második részében bemutatkozik a Magyar Honvédség oktató-kiképző repülőgépe, a Zlin 242L. Ez az a típus, amivel egészen biztosan magasba emelkedik minden katonai pilóta, legyen később akár merev-, akár forgószárnyason hajózó...
Szia,Hol van ez a beígért de a mai napig "láthatalan", ú,j "nemzeti" mérnök/menedzser/... szakember-/értelmiségi-generáció???
Eztetet föl lehetne kókányóni a Leo 2-re drónok ellen?
A zoroszok még egész jó hatásfokkal használják a mágikus napernyőjüket a tankjaikon, egyszerű és olcsó megoldás, már egy zsákmányolt ukri tankon is láttam, szóval a kaprok is használnak valami hasonlót.