A magyar hadiipar napjainkban

Miközben 300 millió eurót költünk a KF51 fejlesztésébe(!)
Nem a pénzzel van baj, hanem hogy nem tudják normálisan priorizálni és elkölteni.
Kicsit ez jut eszembe a sok innovatív projektünkről:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Azért ez nem csak a törökökről szólt!
Szerintem sem ők, sem a németek nem akartak tovább asszisztálni ahhoz a sikkasztáshoz, amit a közvetítőn keresztül véghez vittek a Gidránoknál, és amit folytatni akartak.
Ott tartunk, hogy NER-es "cégek" zsarolják a külföldi vállalatokat!

És az elhúzódó fegyver, radar, stb. integráció is nagyban hozzájárulhat a kivonuláshoz. Ez a baszakodás rossz fényt vet mind a Nurol Makinára, mind a Rheinmetall-ra.
Biztos ezért hozzá ide a KF51-et meg minden xart az RM, mert kellemetlen neki....
 
Biztos ezért hozzá ide a KF51-et meg minden xart az RM, mert kellemetlen neki....
Miért, biztosan ide hozza? Nem csak beszállunk a fejlesztésbe?
Gidránoknál gyártás volt tervezve Kaposvárra, és látjuk hogy mi lett belőle 4,5 év után! Vajon mekkora összeget emészt fel, hogy az 1 éve itthon "rohadó" Gidránokra integráljanak fegyereket, radarokat, és további műszereket? És nem a beígért 300+ darabra, hanem mind a 40-re, amik itt vannak!
Például a Ragnarököt:
"A kormánybiztos elmondta, hogy a Gidrán új tűztámogató verziója egy magyar kutatás-fejlesztési projekt eredménye. Maróth Gáspár bejegyzéséből azt is megtudhattuk, hogy a német Rheinmetall Ragnarök nevű 120 milliméteres aknavetője került bele a harcjárműbe."

Innen idéztem:


A fejlesztési pénzeket, munkálatokat, pedig majd a KF51-re is köszönik szépen!
Ahogyan a Lynx fejlesztésre, fegyverintegrációjára költött milliárdokat, munkaórákat, teszteket is!
 
Miért, biztosan ide hozza? Nem csak beszállunk a fejlesztésbe?
Gidránoknál gyártás volt tervezve Kaposvárra, és látjuk hogy mi lett belőle 4,5 év után! Vajon mekkora összeget emészt fel, hogy az 1 éve itthon "rohadó" Gidránokra integráljanak fegyereket, radarokat, és további műszereket? És nem a beígért 300+ darabra, hanem mind a 40-re, amik itt vannak!
Például a Ragnarököt:
"A kormánybiztos elmondta, hogy a Gidrán új tűztámogató verziója egy magyar kutatás-fejlesztési projekt eredménye. Maróth Gáspár bejegyzéséből azt is megtudhattuk, hogy a német Rheinmetall Ragnarök nevű 120 milliméteres aknavetője került bele a harcjárműbe."

Innen idéztem:


A fejlesztési pénzeket, munkálatokat, pedig majd a KF51-re is köszönik szépen!
Ahogyan a Lynx fejlesztésre, fegyverintegrációjára költött milliárdokat, munkaórákat, teszteket is!
Ha beszállnunk itt lesz gyártva. Papperger már többször belengette. Sztem ez le van zsírozva, Home Marketként, a kiemelt 4 piac között szerepelünk az RM prezikben, szal teljesen téves, hogy az RM szégyellné a magyar beruházásait. Ráadásul rengeteg közös állami és már magáncég is létrejött.

Az biztos, hogy a Gidranok lehívásának üteme meglepően lassú. 1 dolog indokolhatja, ha a továbbiakat csak itthoni hozzáadott értékkel szeretnék beszerezni.
A rendszerintegráció tényleg lassú, sztem ebben nincs vita. Mondjuk sem a magán, sem a hadiipari szektorban nem példa nélküli. De ez nem mentség, csak tény. Az okokat viszont nem ismerjük.
 
Vajon mekkora összeget emészt fel, hogy az 1 éve itthon "rohadó" Gidránokra integráljanak fegyereket, radarokat, és további műszereket? És nem a beígért 300+ darabra, hanem mind a 40-re, amik itt vannak!
Semekkorát pluszban mert az integrációt egyszer fizeted ki és ez darabfüggetlen. Utána sima beépítésről beszélünk aminek van példányonkénti költsége. De a tüzérosztály cuccai ami a jelenlegi integrációs feladatokat képezik egyébként is függetlenek a többi gidrántól.
 
Ha beszállnunk itt lesz gyártva. Papperger már többször belengette. Sztem ez le van zsírozva, Home Marketként, a kiemelt 4 piac között szerepelünk az RM prezikben, szal teljesen téves, hogy az RM szégyellné a magyar beruházásait. Ráadásul rengeteg közös állami és már magáncég is létrejött.

Az biztos, hogy a Gidranok lehívásának üteme meglepően lassú. 1 dolog indokolhatja, ha a továbbiakat csak itthoni hozzáadott értékkel szeretnék beszerezni.
A rendszerintegráció tényleg lassú, sztem ebben nincs vita. Mondjuk sem a magán, sem a hadiipari szektorban nem példa nélküli. De ez nem mentség, csak tény. Az okokat viszont nem ismerjük.
VAgy újragombolta a hadvezetés és inkább az mns felé akarnak elmozdulni és gidránból csak a szükségeset hozzák el.
 
Akkor nem értetted, hogy mit írtam!
Nem mindegy, hogy mennyi járműre lesz integrálva egy fegyver!
Nyilván 4-500 darabért érdemesebb foglalkozni vele, mint 4-5 darabért!
Akkor a fejlesztés ára is jobban eloszlik.
Pro-patira felderítő berendezéssel felszerelt járműből baromira nem kell 400-500 darab!
Néhány tucat kellhet legfeljebb, de azok viszont nagyon is kellenek, ezért meg kell csinálni ezt az integrációt.

Majd a "házi szakértőnk" megerősíti hogy így van-e, de ez az integráció a felderítő Lynxeken is hasznosítható lesz! Szoftveresen nincs különbség hogy kerekeken vagy láncon gurul a "radaros-kamerás pózna"!
 
Pro-patira felderítő berendezéssel felszerelt járműből baromira nem kell 4-500 darab!
Néhány tucat kellhet legfeljebb, de azok viszont kellenek ezért meg kell csináni ezt az integrációt.

Majd a "házi szakértőnk" megerősíti hogy így van-e, de ez az integráció a felderítő Lynxeken is hasznosítható lesz! Szoftveresen nincs különbség hogy kerekeken vagy láncon gurul a radaros-kamerás pózna!
A bms véglegesítése meg konkrétan minden eszközünkre kell.
 
Akkor nem értetted, hogy mit írtam!
Nem mindegy, hogy mennyi járműre lesz integrálva egy fegyver!
Nyilván 4-500 darabért érdemesebb foglalkozni vele, mint 4-5 darabért!
Akkor a fejlesztés ára is jobban eloszlik.
Az a helyzet te nem érted miről is beszélsz. Pontosabban olyat akarsz belehúzni a mondanivalódba aminek takony köze nincs hozzá.
 
Nagyon egyszelű dolog töltént. Nincs pénz ezélt megvizsgálták hol lehet a beszelzésekle szánt összeget letolzió nélkül csökkenteni, illetve jócskán elnapolni, a Gidrán és az NMS ennek esett áldozatul.
Persze. Itt általában azok tesznek magabiztos allitasokat ilyesmirol, akiknek fingjuk nincs, mert nek is lehet arrol, mi történik a háttérben.
Az egyetlen, amit tudunk, amit írsz. Nincs pénz, ideiglenesen vágják, amit tudnak.

Vagy azt akarja mutatni a poszttal hogy próbál csinálni valamit, miután néhány hete több helyen megírták hogy nem lesz Gidrán gyártás Kaposváron. Dezinformátságunknak megfelelően azt látunk bele, amit csak akarunk. Én ezt, te azt.
Ez is nagyon igaz.
A nurol ad gyártást másoknak is.
Lasd #1 feljebb. ;)

A térképen csak az állami tulajdonú, vagy rlsztulajdonú cégek szerepelnek.
Mondjuk ennek tükrében a kaposvári program is simán futhat tovább.
Jo észrevétel, ez nekem fel sem tűnt. Szerinted enjyi lenne az oka...?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Dehogy fér bele...
Nem érezted @bel mondanivalójában az iróniát?
Gondolom ha a KF51 fejlesztésre van keret, akkor a Gidrán üzletre, ami reálisabban elérhető, pláne kellene hogy legyen!
Az NMS-el együtt sokoldalú járművek. És bár nem egy kategóriák a BTR-el, de mivel azok leváltására, tartalékba rakására nincs esély a közeljövőben, ezeknek nagy hasznát vehetnék a kerekes APC/IFV beérkezéséig.
 
Nem érezted @bel mondanivalójában az iróniát?
Gondolom ha a KF51 fejlesztésre van keret, akkor a Gidrán üzletre, ami reálisabban elérhető, pláne kellene hogy legyen!
Az NMS-el együtt sokoldalú járművek. És bár nem egy kategóriák a BTR-el, de mivel azok leváltására, tartalékba rakására nincs esély a közeljövőben, ezeknek nagy hasznát vehetnék a kerekes APC/IFV beérkezéséig.
Az eszetekbe sem jut, hogy valaminek a (nem feltétlen a Gidrán!!!) rovására volt pénz a Kf51-re?