Területi aratHidd el, örülnék neki, ha igaza lenne és minden jó lenne.
De a gazdaság nem akar felállni a padlóról, reptérre meg mindenre van pénz, a hadsereg fejlesztésről meg már nem is igazán beszélnek.
Ezért nagy árat fogunk fizetni.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Területi aratHidd el, örülnék neki, ha igaza lenne és minden jó lenne.
De a gazdaság nem akar felállni a padlóról, reptérre meg mindenre van pénz, a hadsereg fejlesztésről meg már nem is igazán beszélnek.
Ezért nagy árat fogunk fizetni.
Ok, valamiért csak a repülőiparra gondoltam a szövegkörnyezetből...Bhe bonn, sero kft, csizmarik es tsa. Meg még van egypár
Magnus Aicraft van még?Ok, valamiért csak a repülőiparra gondoltam a szövegkörnyezetből...
Kicsoda?Nem akarok nagyon genya lenni, de..
...Biztos sok okosat ír majd elolvasom. Amikor anno 2010-16 között a honvédelmi minisztérium dolgozott többek közt a Beszerzési Igazgatóságon igazgatóhelyettesként több maradandó nyomott hagyott és bizonyította, hogy amit ír azt teszi is.
Nem emlékszek de talán akkor vettünk új varrógépkészletet és talán Hende alatt a hatarkerítés Gyodája is maradandó emlékű beszerzés.
Maróth érkezésével távozott,
Jó majd elolvasom a cikket is, először azt, ki irta. Egyébként elég aktív már a második hadiipari véleménycikket írja a portfolion.
De, genya voltál, ráadásul nem gondolkoztál tul sokat a hozzászóláson.
Te magad írtad le, meddig volt ott. Abban az időben hideg vízre se volt pénz.
Barna belülről látta a rohadt rendszert meg a síbolást és korrupciót. Nem várt tovább, lelépett.
De ettől még a védelmi iparról stb sokkal többet tud, mint te valaha fogsz.
És könyörgöm, ne azt nézd, ki mondja, hanem hogy mit mond.
Sajnos, sajnos elég jól leírja a helyzetet. Nyilván léteznek más nézőpontok.
Az a baj, hogy előbb kezded a lejárató kampányt a cikkíró ellen mint ahogy elolvasnád a cikket és a mondanivalót. (bezzeg amikor green leadertől mentek a hiperpozitív cikkek hogy szeretted te is a portfóliót)Ettől amit ír lehet igaz, még mindig nem olvastam el.
Szerintem vedd a fáradtságot végre és olvasd el a cikket, amiről már 2x is sikerült olvasás nélkül kommentelned. Bocsánat, fikáznod.Biztos többet tud, nem véletlenül dolgozott hat évet a minisztériumban,
Azért szentté ne avasd! Lehet ő nem várt tovább, bár pont akkor távozott, amikor a kormány elkezdett komolyan foglalkozni a Honvédséggel és a hadiipar letrehozásával és a régi pénzszivattyú struktrákat Maróth lecsapolta. Pl. Nógrádi bácsi a különböző hadiipari cégek vezetésében stb., Hogy azóta más, új jött létre egy dolog, de anno hadiipari tevékenység nélkül is működött a szivattyú, mára meg teremtettek hadiipart.
Tehát 6 évet jól kihúzott a lágy xarban tapicskolás időszakában. Sztem ha a fentiek annyira zavarták volna, előbb távozik, de persze ahogy írod az jobban hangzik.
Sztem mindig az idő folyamán fontos ki mondja, nemcsak az mit.
(Lásd @krisss , amit én írok nem számít mert nekem minden jó..,, Ez olyan mint az újságíró VS. jobboldali propaganditák vita. Azaz így nincs vita, hisz az egyik ignore)
Szal annyira nem gondolkodtam, hogy egyedül vettem a fáradtságot hogy megnéztem ki mondja. Ahogy írtam ezt genyán kifigráztam, de attól van alapja.
Nyilvanosan nem találkoztam a nevével pedig azért 18 vége óta elég aktívan Ettől még nagyon jól és sokat dolgozhtott a hadiiparban, mondjuk a magyarban kevésbé,mmert nem volt, Viszont az utóbbi időben aktív lett és a portfólió nevű üzenőfalon üzenget.
Amikor nagyobb lesz a hús (értsd van itthon működő hadiipar), akkor megjelennek a legyek. Ez nemcsak a NER.
Ettől amit ír lehet igaz, még mindig nem olvastam el.
Oké ennyi nyünnyögés után, hogy beletapostam szegény srác lelkébe nézzük a cikket,Háborús lázban ég Európa és szárnyal a globális hadiipar – Hogyan válhat beszállítóvá ezekben az iparágakban egy magyar kkv?
Az elmúlt években többször is napirendre került az a kérdés, hogy a magyar kkv-k hogyan válhatnak hadi- és repülőgépipari beszállítókká, mind a terület szakpolitikai vezetőinek, mind az érintett gazdasági szereplők és azok érdekképviseleteinek részéről. A témának újra aktualitást ad, hogy az...www.portfolio.hu
Szeretem most is, már ha ez lehet szerelem..Az a baj, hogy előbb kezded a lejárató kampányt a cikkíró ellen mint ahogy elolvasnád a cikket és a mondanivalót. (bezzeg amikor green leadertől mentek a hiperpozitív cikkek hogy szeretted te is a portfóliót)
Ez oké is. De ahogy írtam sztem nálunk a nulláról, de inkább a mínusz kettőről irreális elvárás tömeges hazai hadiipari kkv-kat várni. Lehet csak ebből meg sem lehet élni egy kisvállakozásnak. Az RM-nek, Airbusnak is van erős civil lába.A fő mondanivaló az egyébként, hogy a hadiipar hazai beszállítói hálózata a tervekkel ellentétben nem annyira alakult ki. Ami sajnos igaz, mert eddig eléggé satnya ez a hálózat és kevés hazai cég kapcsolódik be a nemzetközi hadiipari vérkeringésbe (mivel azt is leírja, hogy a hadiipar általában zárt és nehéz bekerülni a nagy cégek szállítói közé mivel mindenki a bejáratott beszállítóit használja).
A tervekhez képest eléggé elmaradnak az eredmények ipari és fejlesztési vonalon egyaránt viszont a korábbi viszonyokhoz képest így is fényévekkel vagyunk előrébb, de a hurráoptimizmusra (amiért szeretlek savalni közben sajnálom) nincs ok.
És mi volt a gond?A probléma ott van, hogy amiről szó volt, hogy direkt beszállítói cégek fejlesztésére indul egy támogatási program konkrétan semmi sem lett.
Akkor pl Lynx beszállításban is ott tartunk, mint 1-1,5 éve?A probléma ott van, hogy amiről szó volt, hogy direkt beszállítói cégek fejlesztésére indul egy támogatási program konkrétan semmi sem lett.
Ami főleg azért dühítő, mert amikor 6-7 éve 3-400 milliárd volt a HM éves költségvetése akkor aktívan vásároltak, most amikor 1800 milliárd nemhogy egy rozsdás bicskát nem veszünk, de még a kaját is elveszik a katonáktól. Az sem igaz, hogy a korábbi beszerzések kötik le a keretet, mert lassan teljesen kifutnak a korábbi kötelezettségvállalások. Vagy ennyire alkalmatlan Bobó és egyszerűen nem veszik igénybe az elfogadott költségvetés jelentős részét vagy nem valós az elfogadott költségvetési keretszám.Hidd el, örülnék neki, ha igaza lenne és minden jó lenne.
De a gazdaság nem akar felállni a padlóról, reptérre meg mindenre van pénz, a hadsereg fejlesztésről meg már nem is igazán beszélnek.
Ezért nagy árat fogunk fizetni.
Szerintem ott nézte be a cikkíró, hogy Tier1 hadiipari beszállító magyar kkv-t keresett. Ilyen nem volt, de valószínű nem is lesz. A hadiiparban évtizedes üzleti kapcsolatok vannak, itt a megbízhatóság alapkövetelmény, nem egyszerű idegenként bejutni. De ha egy szinttel lejjebb nézett volna akkor láthatná, hogy a hazánkban bőven jelenlévő német multi Tier1 hadiipari beszállítók (FAG, Continental, Bosch, Thyssenkrupp stb) jelentős számú magyar kkv beszállítóval dolgoznak, így közvetve bőven van magyar alkatrész az itt gyártott termékekben. Az már inkább a hazai kkv-kon múlik, hogy sikerül-e bejutni ebbe a körbe. Bőven van egyébként olyan magyar cég a acélszerkezet/alkatrész/szerszámgyártás körben akiknek nem lenne megugorhatatlan. Pld korábban volt cikk a Pausits Kft-ről. 30 éve gyárt acélszerkezeteket 7 hegesztőrobottal, 200 fővel. Ha a Caterpillar-nak, a Liebherr-nek, Terex-nek megfelel a gyártási minőség, akkor bőven beférne a Lynx vagy a Gidrán programba.Oké ennyi nyünnyögés után, hogy beletapostam szegény srác lelkébe nézzük a cikket,
(Mást folyamatosan minden xarnak el lehet hordani, oldalak telnek el ezzel visszatérően céltalanul , de oké, itt egy kis múltba válykálás leverte a lécet,)
Technológiai Minisztérium rendkívüli magabiztossággal látott hozzá a maga által meghatározott feladatok megvalósításához, és tette magyar kkv-k tucatjait érdeklődővé a hadi- és repülőipar iránt. Mára bebizonyosodott, hogy a popolitikai látszattevékenység szintjén rekedtek azok az ambiciózus tervek, amelyek hazánknak regionális vezető szerepet és százalékosan kimutatható GDP-hozzájárulást vizionáltak az évtized második felére
Ezt nem tudom, miből vonja le a szerző??
Igazából az ITM, ahol hadiipari vagy ahhoz kapcsolódó cégek Magyarországra csábításában megtehetett azt megtett, Azaz, amit a cégeknek ígért, azt teljesítette. Rekordidő alatt, minden gyárat felhúzott és kulcsrakészen, a külföldi cégek legnagyobb megelegedettségére, ezt nem én mondom, ők, átadott.
Éppen ott akadt el a sztori 22-ben, Nurol ( bár itt kezdetektől döcögött), DND, amikor visszakerült a HM-hez a hadiipar. Tehát ebből kiindulva nem véletlen, hogy augusztustól újra elkerül onnan. Majd meglátjuk Nagy lesz-e olyan hatékony mint anno a Maróth -Palkovics kettős.
Visszatekintve az eltelt 8 évre, mára nyilvánvalóvá vált, hogy az állam nem tud és/vagy nem is akar érdemben a beszállítófejlesztéssel foglalkozni
Sztem itt teljesen értelmetlen 8 évet nézni. 16-ban a nem létező hadiiparhoz milyen beszállítókat kellett volna gründolni? Még röhej tárgya volt 19/20-ban is itt a fórumon, ha vki megpendítette egy hazai üzemet IFV-re, 4x4-re. A tankgyár még másfél éve is további röhej tárgya maradt, pedig úgy néz ki nagyon szeretnék a külföldi cégek is.
A repülőipar jellemzően egy B2B (business-to-business - egy olyan vállalat, amely elsősorban üzleti ügyfeleknek értékesíti termékeit) iparág, amelynek ellátási láncait olyan szempontok uralják, mint a megbízhatóság, a fenntarthatóság, a költséghatékonyság,
Pici rálátásom van erre az autóiparban, 90%-ban az számít a beszerzésnek melyik az olcsóbb, ki tud az évek folyamán még lejjebb menni az árban. Ez a mai európai gazdasági helyzetben még inkább így lesz, Tehát ha nem konkrét értelmi fogyatekosak dolgoznak egy papíron olcsó beszállítónál és korábban nagy anyagi kárt még nem okozott a cégnek, akkor nincs az a szakmai indok, ami felülírja a beszállítói árat.
És bár tudom hihetetlen, mert ilyen természetesen csak az állami szektorban van, de a versenyszférâban is a régi bevált német-nemet kapcsolatok számítanak.
hazai haderőfejlesztési program keretében jórészt 2018 és 2022 között ténylegesen elköltött vagy szerződéses kötelezettségvállalással lekötött, nagyságrendileg 10 milliárd euró történelmi lehetőséget kínált a magyar kormányzat számára. Adott volt a lehetőség, hogy az ún. ipari együttműködések keretében, vegyesvállalatok létrehozása mellett magyar hozzáadott érték bevonására, szerződésben kikötve, százalékos arányban kötelezze partnereit magyar alvállalkozók bevonására ellátási láncaikba. Ezeknek a megállapodásoknak akár a partnerekkel közösen indított beszállítófejlesztési programok, az első referenciák megszerzése lehetőségének biztosítása is része lehetett volna. Mivel ez nem történt meg és hasonló nagyságrendben a magyar állam valószínűsíthetően a közeljövőben nem jelenik meg újra vevőként a nemzetközi hadiipari piacon, a beszállítófejlesztés lehetőségei sem lesznek olyan kedvezőek, mint a hivatkozott időszakban lehettek volna.
Ebben lehet igazság, de kiket?? Olyan cégeket kellett volna benyomni, akik még sosem szállították be mondjuk az Airbusnak vagy át RM-nek. Ők anno még abban is bizonytalanok lehettek a múlt tapasztalataiból, hogy nem lépünk-e vissza, a hazai gyár időre felépül és lesz szaki aki működteti. Gondolom több rizikót nem akartak beletenni.
Itt sztem simán lehet most a hazai kkv-k bevonása a második lépcső. Persze ehhez kell további megrendelés, de ez sztem nem elúszott lehetőség, hanem a dolgok reális menete.
Egyébként az RM-nek tuti van magyar beszállítói programja, de azt nem tudom, mennyire sikeres.
Megint autóipar és amire picit szőrmentén van rálátásom. Állami manna nagyobb projektre ide már csak akkor jön, ha magyar kkv-k lesznek bevonva, Konkretan a külföldi gyárak beruházási lapjának első oldalán fel van ez tüntetve, mint előfeltétel. Kíváncsi leszek, hogyan oldják meg. A legegyszerűbb egy beszállítói multi hazai telephelyét feltűntetni, mert abból van rogyásig, csakhogy az nem hazai kkv.
Viszont ha magyar hadiipari kkv. Azt a legegyszerűbb a Hirtenbergeren és a sokat szidott AV-n keresztül bejuttatni, hisz többségi állami cégben egyszerűbb ilyen feltételeket teremteni. De a vegyesvallalatoknál sem lehetetlen. A kérdés mennyire sikeres. Ez leghamarabb Zalában lehet lemérni.
Csúnya hitgyüli tv, mi az, hogy a magyar hadiiparra senki nem kiváncsi??
Ez voltCsúnya hitgyüli tv, mi az, hogy a magyar hadiiparra senki nem kiváncsi??
Hát itt van a sok új ügynökség, a VEX, a VIKI, meg a fasztudjami, kitömve közpénzzel, mindig utaznak valami konferenciára, meg Porkoláb Imi is posztolgat, hé!
A Gestamen már reszeli a csodafegyvert, még néhány milliárd és évtized múlva kész lesz, nyugodjunk le a picsába.
És amúgy is, @SilvioD a megmondhatója, hogy minden fasza!
Szóval, kevés vagy ATV, mint laprugós Trabantban az utazási komfort….