Ha valakit megnyugtat, 25+ éve még Amerikában is így nyomták az első startupok, miután elkezdtek nőni. Az egyiknél akkor sikerült végre elérnünk,hogy kezdjen el delegalni donteseket, amikor naponta többször sorba kellett állnunk, hogy beszelni tudjunk az alapítóval (aki pl a műszaki dolgokhoz kb tokhulye volt és technologiai cég volt).Klasszikus… a tulajdonosi szemléletet nem tudja felváltani a menedzser szemlélet, amely természetesen a cég strukturális átalakítását is maga után vonja…
Egy cég vagy növekszik vagy stagnál(hanyatlik). Nincs olyan, h pont jó egy méret felett, mivel nem csak a te döntésed.
Asztal társaságában(esküvő) beszélgettem egy cég tulajjal(online rendelés). A cége COVID miatt (is) gyorsan nőtt, 2023-ban elérte 4 milliárdos árbevételt, több telephely, 200 állandó alkalmazott. A cégnek nincs menedzsmentje (párja+ titkárnő+ valami diákok változó számban adminisztrációra) melós szinten is össze-vissz két csoportvezető(két telephely).
Mert önmaga akar intézni mindent… egy személyben HR, operatív igazgató, sales, marketing stb…
Csakhogy ez már az a szint, ahol ezzel a szemlélettel a cég működését veszélyezteti. Ugyanis egy nap csak 24 órából áll, s mikor a feladatok mennyisége és differenciáltsága elér egy szintet kevés lesz. Pont saját elmondásából is nyilvánvaló volt, hogy már küzdelmes most is…. De nem, mert ő jobban tud mindent úgyis, mert ő az élettől tanult, Ő építette fel, Ő jobban tudja mi a jó a cégnek.
Szíve joga.
Vegul par havi hoborgesunk utan beadta a derekát, es pár éven belül haromszorosara nottunk letszamban, valamint sokszorosára revenue szerint (privat cég volt, nem láttam minden számot).
El kell ide fejben jutni. Mondjuk ennek ma már temérdek anyaga van a YTon is egy kattintásra, nem kellene már ennyire nehezen mennie...