A pénz világa

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Volt kivitelező, aki másodjára sem értette meg, hogy a csere az csere és nem lefestés, meg nem kókányolás. Pedig volt terve, kétszer-háromszor személyesen megbeszéltük. Nyilván nem lett kifizetve, ha meg a generálkivitelező kifizette, az meg az ő baja. A másik kivitelező meg érdekes elsőre tudta, hogy mit kell csinálni és hozta az ötleteit (pedig még soha nem csinált hasonlót), gondolkozott rajta, hogyha majd karban kell tartani 10 év múlva, akkor azt majd, hogy lehet megoldani a legegyszerűbben annak, aki majd csinálja. Ilyen is van. Pechükre mi képesek vagyunk visszarendelgetni őket, ha valami rossz. Csak azt nem fogják fel, hogy minden ilyen visszajövetel a nyereségükből megy.
Szerencsére kivitelezőben és tervezőben is van korrekt. Sőt, szerintem sok ilyen van, csak nyilván nem ez az emlékezetes és feltűnő.
Hibák mindig vannak.Én is hibázok,Te is hibázol,@Cifu és @molnibalage is hibázik-ez benne van a pakliban.De mikor a hibák folytonosak,akkor ott valami rendszerhiba van.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Én itt most azokat képviselem,akik gyakorlatban használják azt,amit ti az irodában terveztek-de nem használjátok.
És vedd tudomásul.Ha a gyakorlati felhasználó azt mondja valamiről,hogy szar,akkor akármilyen jol fest a számitógép képernyőjén,az egy szar.
Szóval tiszteltetem a mérnöki tudásodat,de ha gyakorlatban gond van a tervel,akkor azt a tervet javitani kell.

Olvasd el még 1x mit írtál le, és mit reagáltam rá.
Nem tudom pontosan mit csinálsz, a hozzászólásokból az jött le, hogy talán kamionsofőr vagy, ezért hoztál ilyen példákat. Nekem is megvan a C+E, jártam még nemzetközibe, vármudvarokba, stb. , szóval van rálátásom picikét talán e téren.

Amit Te csináltál, az kb. az az eset (hangsúlyozva: hasonlat, hogy beleéld magad), hogy volt olyan kamionsofőr, aki index nélkül úgy kivágott elém, majdnem belerohantam én is, belém meg a mögöttem jövő, ezért ne merészeld azt hangoztatni, hogy te ilyesmin ülsz, mert fa testápolóval fogunk simogatni ezért.
Remélem átjön az, mi a probléma ezzel a hangnemmel és az egész ok-okozati függéssel...

Különben meg ha a kivitelező eltér a tervtől,akkor miért van átvéve tőle?

Meg tudod magyarázni, a technikai átvételhez mi köze van a tervezőnek? Azt a megrendelő szokta átvenni, nem a tervező...
Mégsem a megrendelőt fenyegeted, meg aki a megrendelőnek előírta - megmondta, hogy mi legyen, hanem egy (nem A) tervezőt.

És televan a hócipőm,hogy a véleménye nem kell a kisembernek-de a munkája és az adója igen.A kisemberek adójábol épül,és főleg a fuvarozó útdijábol van fentartva.Ha a pénz kell,akkor hallgatassék meg a vélemény is-és legyen figyelembe is véve.

Ismét: miért a tervezővel van a problémád? Legalább azt lásd át, hogy ki miért felel...

És mégegyszer.Gyakorlati felhasználóként nem érdekel,hogy ki hibázott.Engem az érdekel,hogy milyen az,amit gyakorlatban használnom kell.
De egy triviális dolog,ami biztos,hogy tervezői hiba.Izzócsere egy kocsin.10egynéhány éve 5perc,ma mindegyik tipuson fél óra-mert hülyén van megtervezve.Személyautókon is,de az kisebb gond.Feleslegesen túlbonyolitott.És ez tervezői hiba.Divathiba.Van még pár ilyen.
Tévedés ne essék.Pártolom a fejlődést,és becsülöm a mérnöki tudást.De a mérnök ne szakadjon el a mindennapok praktimuátol,és a fejlesztés ne legyen öncélú.

Nem tudom milyen autókkal találkoztál, de jelentem egy Toyota Corolla E210-ben egyáltalán nem bonyolult akár a fényszóróban való csere sem (értelemszerűen nem LED fényszórós - ott cserélni tudod a lámpatestet... ), nem mintha kellett volna eddig, de az ilyeneket mindig megnézem.
Ford Focus Mk.3-nál például nem ilyen egyszerű, ott konkrétan le kell szerelned a lámpatestet - nem olyasmi, amit szívesen megcsinálnák út szélén.

És jelentem 10+ éve is volt ilyen is, olyan is. A Golf V.-ben álomszerűen egyszerű a csere, egy Citroen Xsara-ban az egyik oldalon (már nem emlékszem sajnos pontosan melyiken) nagyon nem volt az...
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Olvasd el még 1x mit írtál le, és mit reagáltam rá.
Nem tudom pontosan mit csinálsz, a hozzászólásokból az jött le, hogy talán kamionsofőr vagy, ezért hoztál ilyen példákat. Nekem is megvan a C+E, jártam még nemzetközibe, vármudvarokba, stb. , szóval van rálátásom picikét talán e téren.

Amit Te csináltál, az kb. az az eset (hangsúlyozva: hasonlat, hogy beleéld magad), hogy volt olyan kamionsofőr, aki index nélkül úgy kivágott elém, majdnem belerohantam én is, belém meg a mögöttem jövő, ezért ne merészeld azt hangoztatni, hogy te ilyesmin ülsz, mert fa testápolóval fogunk simogatni ezért.
Remélem átjön az, mi a probléma ezzel a hangnemmel és az egész ok-okozati függéssel...



Meg tudod magyarázni, a technikai átvételhez mi köze van a tervezőnek? Azt a megrendelő szokta átvenni, nem a tervező...
Mégsem a megrendelőt fenyegeted, meg aki a megrendelőnek előírta - megmondta, hogy mi legyen, hanem egy (nem A) tervezőt.



Ismét: miért a tervezővel van a problémád? Legalább azt lásd át, hogy ki miért felel...



Nem tudom milyen autókkal találkoztál, de jelentem egy Toyota Corolla E210-ben egyáltalán nem bonyolult akár a fényszóróban való csere sem (értelemszerűen nem LED fényszórós - ott cserélni tudod a lámpatestet... ), nem mintha kellett volna eddig, de az ilyeneket mindig megnézem.
Ford Focus Mk.3-nál például nem ilyen egyszerű, ott konkrétan le kell szerelned a lámpatestet - nem olyasmi, amit szívesen megcsinálnák út szélén.

És jelentem 10+ éve is volt ilyen is, olyan is. A Golf V.-ben álomszerűen egyszerű a csere, egy Citroen Xsara-ban az egyik oldalon (már nem emlékszem sajnos pontosan melyiken) nagyon nem volt az...
Nem nagyon izgat,hogy egy divatautón mi van-az már bosszant,hogy már szinte csak divatautók vannak.
Mégegyszer,nem érdekel,hogy kinek a hibája.A végeredmény érdekel.Egymásra mutogatással meg tele a padlás.
De példul egy általános tervezői hiba.Emelkedőn kialakitanak kapaszkodósávot.Melyik sáv szünik meg?A teherautóké.Közben személyautóval sokkal könnyebb átsorolni,könnyeben gyorsul,stb.Mégis,egyedül a francia tervezőknek jut eszébe,hogy a belső sávot szüntessék meg-és máris kevesebb a torlódás.
Ha kritika van,meg lehet sértődni-vagy el lehet kezdeni gondolkodni azon,hogy mi a kritika oka,és hogyan is lehetne ezt az okot kiküszöbölni.Persze,megsértődni könnyebb.De attol nem lesz jobb az út.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Huhu, Negan téged nem értelek, de tényleg. A fa testápolót köszönöm külön, igen mély gondolkodásra vall.
Sofőrökkel beszélgetek, három öcsém van, abból kettő sofőr.
Hogy a gyorsforgalmi utakon, ami fogalmilag minden ellenkezésed ellenére tartalmazza az autóutat és az autópályát is keskenyek lennének a sávok, ezt kritikaként eddig csak az M0 kapcsán hallottam, de biztosan állítom neked hogy ott is elfér egymás mellett sávonként egy nyerges vontató (az M7-en volt még hogy egy kivtelező sávonként lecsípett pár centi aszfaltot mikor három sávos lett, zseniális gondolat volt, nyilván lebukott). Nagyon kevés olyan esett van ma nálunk hogy gyorsforgalmi úton szar a pályaszerkezet, talán az M35-ön emlékszem ilyenre, de ott a kivitelező túl jót akart csinálni és az alapréteg a túl sok kötőanyag (cement) miatt nem lett elég hajlékony, ha jól emlékszem utólagosan végig repesztették de foltokban nem sikerült és az van hogy átüt)
Az autópályák-autóutak mellett lehetne több pihenő, ez főként az újabb autóutak mellett hiányoznak, de talán észrevetted hogy elkezdték pótolni őket, de ez olyasmi hogy a vasutasok szerint forgalomszervezés szempontjából a kitérőkből épített pálya lenne a legjobb, aztán mégsem az épül. A pihenőhelyek helybiztosítása megvolt, csak éppen nem sikerült rá üzemeltetőt találni ha jól tudom, ezért csúszott el.
A tervezőket rengeteg előírás köti, ezeket kell figyelni(egyebek mellett):
A kapaszkodó sáv problémája ismert minden utat tervező mérnök előtt(sőt, az egyetemi tananyag is beszél róla:https://regi.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2011-0023_Utak/html/section-0049.html a lábjegyzet 12. pontja), sajnos a döntéshozók attól félnek, hogy ha ezután másképpen lenne megoldva az sokaknál zavart okozna, főként hétvégi vezetőknél, a teherautósok meg rutinosan megoldják.
Azt gondolom, veled amúgy felesleges beszélgetni, így ezt meg is oldom.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Huhu, Negan téged nem értelek, de tényleg. A fa testápolót köszönöm külön, igen mély gondolkodásra vall.
Sofőrökkel beszélgetek, három öcsém van, abból kettő sofőr.
Hogy a gyorsforgalmi utakon, ami fogalmilag minden ellenkezésed ellenére tartalmazza az autóutat és az autópályát is keskenyek lennének a sávok, ezt kritikaként eddig csak az M0 kapcsán hallottam, de biztosan állítom neked hogy ott is elfér egymás mellett sávonként egy nyerges vontató (az M7-en volt még hogy egy kivtelező sávonként lecsípett pár centi aszfaltot mikor három sávos lett, zseniális gondolat volt, nyilván lebukott). Nagyon kevés olyan esett van ma nálunk hogy gyorsforgalmi úton szar a pályaszerkezet, talán az M35-ön emlékszem ilyenre, de ott a kivitelező túl jót akart csinálni és az alapréteg a túl sok kötőanyag (cement) miatt nem lett elég hajlékony, ha jól emlékszem utólagosan végig repesztették de foltokban nem sikerült és az van hogy átüt)
Az autópályák-autóutak mellett lehetne több pihenő, ez főként az újabb autóutak mellett hiányoznak, de talán észrevetted hogy elkezdték pótolni őket, de ez olyasmi hogy a vasutasok szerint forgalomszervezés szempontjából a kitérőkből épített pálya lenne a legjobb, aztán mégsem az épül. A pihenőhelyek helybiztosítása megvolt, csak éppen nem sikerült rá üzemeltetőt találni ha jól tudom, ezért csúszott el.
A tervezőket rengeteg előírás köti, ezeket kell figyelni(egyebek mellett):
A kapaszkodó sáv problémája ismert minden utat tervező mérnök előtt(sőt, az egyetemi tananyag is beszél róla:https://regi.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2011-0023_Utak/html/section-0049.html a lábjegyzet 12. pontja), sajnos a döntéshozók attól félnek, hogy ha ezután másképpen lenne megoldva az sokaknál zavart okozna, főként hétvégi vezetőknél, a teherautósok meg rutinosan megoldják.
Azt gondolom, veled amúgy felesleges beszélgetni, így ezt meg is oldom.
Köszönjük.Ismét meghallgathattuk,hogy
-Elvtársak!Nem a zsömle kicsi,hanem a pofátok nagy!
De a zsömle ettől még kicsi,az út meg szar.
 
  • Vicces
Reactions: papajoe
W

Wilson

Guest
Ne nagyon hangoztasd ezt hivatásos soförök (nemcsak kamion,hanem akármilyen soför) között,mert megetetik veled azt a szart,amit terveztetek.Kivitelezés meg még szarabb.
Szóval azt az irodát,ahol olyan önelégülten ücsörögtö,azok,akik járnak az úton,szivesen felkeresnék fa testápolókkal felszerelve,némi (le)ápolással jutalmazva munkátokat-nem fizetést,hanem 20év kényszermunkát érdemelnétek.
Tudom, hogy te nap mint nap az utakon vagy a munkádból kifolyólag ,de szerintem alali77 csak tényszerűen leírta a saját tapasztalatait illetve véleményét nem hiszem ,hogy ilyen agresszív hangnemet érdemel.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and Cifu

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 648
113
Huhu, Negan téged nem értelek, de tényleg. A fa testápolót köszönöm külön, igen mély gondolkodásra vall.
Sofőrökkel beszélgetek, három öcsém van, abból kettő sofőr.
Hogy a gyorsforgalmi utakon, ami fogalmilag minden ellenkezésed ellenére tartalmazza az autóutat és az autópályát is keskenyek lennének a sávok, ezt kritikaként eddig csak az M0 kapcsán hallottam, de biztosan állítom neked hogy ott is elfér egymás mellett sávonként egy nyerges vontató (az M7-en volt még hogy egy kivtelező sávonként lecsípett pár centi aszfaltot mikor három sávos lett, zseniális gondolat volt, nyilván lebukott). Nagyon kevés olyan esett van ma nálunk hogy gyorsforgalmi úton szar a pályaszerkezet, talán az M35-ön emlékszem ilyenre, de ott a kivitelező túl jót akart csinálni és az alapréteg a túl sok kötőanyag (cement) miatt nem lett elég hajlékony, ha jól emlékszem utólagosan végig repesztették de foltokban nem sikerült és az van hogy átüt)
Az autópályák-autóutak mellett lehetne több pihenő, ez főként az újabb autóutak mellett hiányoznak, de talán észrevetted hogy elkezdték pótolni őket, de ez olyasmi hogy a vasutasok szerint forgalomszervezés szempontjából a kitérőkből épített pálya lenne a legjobb, aztán mégsem az épül. A pihenőhelyek helybiztosítása megvolt, csak éppen nem sikerült rá üzemeltetőt találni ha jól tudom, ezért csúszott el.
A tervezőket rengeteg előírás köti, ezeket kell figyelni(egyebek mellett):
A kapaszkodó sáv problémája ismert minden utat tervező mérnök előtt(sőt, az egyetemi tananyag is beszél róla:https://regi.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2011-0023_Utak/html/section-0049.html a lábjegyzet 12. pontja), sajnos a döntéshozók attól félnek, hogy ha ezután másképpen lenne megoldva az sokaknál zavart okozna, főként hétvégi vezetőknél, a teherautósok meg rutinosan megoldják.
Azt gondolom, veled amúgy felesleges beszélgetni, így ezt meg is oldom.
Ha jól emlékszem, még most is a legbelső sáv fogy el az M0-n itt:

Mindenesetre pár éve még így volt, s "szórakoztató" volt látni a legbelső sávban repesztő azon autósok reakcióit, akik nem erre a kialakításra számítottak.
Pontosabban szórakoztató lett volna, ha nem az lenne, hogy egy szgk. dinamikusabb, kisebb a tehetetlensége, meg a helyigénye, így sokkal gyakrabban követnek el veszélyes manővereket; bevágásokat itt, mint egy kamionos, amikor neki fogy el a sávja.
Az a hely is ezért veszélyes, mert egyedi. Én minden -technikailag kivitelezhető - kapaszkodósáv elfogyást így oldanék meg. (Van C jogsim, de Roburon kívül más teherautót rendszeresen nem vezettem, tehát nem vagyok kamionos "bérenc")
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Tudom, hogy te nap mint nap az utakon vagy a munkádból kifolyólag ,de szerintem alali77 csak tényszerűen leírta a saját tapasztalatait illetve véleményét nem hiszem ,hogy ilyen agresszív hangnemet érdemel.
Talán.Én viszont azt a szokásos iróasztal dumát érzékeltem,hogy -"Mi vagyunk az illetékes elvtársak,mi jobban tudjuk-nem a zsömle kicsi,hanem a pofátok nagy".És ezzel kicsit már tele a pirosmintás napozó.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 199
81 089
113

Mennyit fogunk keresni az idén?

"Az elmúlt évtizedben elkényeztettük a munkavállalókat. A növekvő gazdaság lehetővé tette, hogy az infláció felett több százalékponttal növekedjenek évente a bérek. A munkaerőhiány pedig még feljebb tekerte a jó munkaerőért való versenyt, hiszen a cégek egymásra licitáltak a szakemberekért. Különösen az exportáló cégek voltak nyeregben, hiszen tíz éve, 2011 januárjában 279 forintot kértek egy euróért, ami közel 30 százalékkal lett drágább mostanra. Vagyis az euróban bejövő árbevétel kapásból 30 százalékos mozgásteret adott...
...
A tavalyi évben az az érdekes, hogy a januárban 329 forinttal kezdő euró 362 forinttal fordult év végén.
Azaz 10%-ot buktunk mi, akiknek a keresete forintban van. És ne legyen senkinek illúziója, ezt szép lassan az arcunkba kapjuk az árakban, még ha a hivatalos infláción nem is látszik ez még.Csak nézzék meg például az új autók árait, vagy csodálkozzanak el az importtermékeken: a tavalyi fixált árakat az importőrök nem tudják tovább tartani és a kereskedők kénytelenek elfogadni a megemelt árakat.
...
A tavaly márciusi szép üzenet a globális cégeknél, hogy nem küldünk el senkit, csak 2020-ra volt érvényes.
....
A jelenlegi helyzetben a dolgozók reálisak a Randstad friss tanulmánya szerint:

  • 8 százalék kevesebb bérért is maradna,
  • 14 százalék többet is dolgozna ugyanazért a pénzért
  • és 28 százalékuk pedig kész csökkenteni a munkaidőt, ha párhuzamosan csökkenteni kell a bért vagy kényszerszabadságot is elfogadna.
"
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 792
17 586
113
5500 mrd forint lett az AHT hianya. Ez brutalisan sok. Gyakorlatilag az elmult 10 ev adósságcsökkentése kuka.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 792
17 586
113

Mennyit fogunk keresni az idén?

"Az elmúlt évtizedben elkényeztettük a munkavállalókat. A növekvő gazdaság lehetővé tette, hogy az infláció felett több százalékponttal növekedjenek évente a bérek. A munkaerőhiány pedig még feljebb tekerte a jó munkaerőért való versenyt, hiszen a cégek egymásra licitáltak a szakemberekért. Különösen az exportáló cégek voltak nyeregben, hiszen tíz éve, 2011 januárjában 279 forintot kértek egy euróért, ami közel 30 százalékkal lett drágább mostanra. Vagyis az euróban bejövő árbevétel kapásból 30 százalékos mozgásteret adott...
...
A tavalyi évben az az érdekes, hogy a januárban 329 forinttal kezdő euró 362 forinttal fordult év végén.
Azaz 10%-ot buktunk mi, akiknek a keresete forintban van. És ne legyen senkinek illúziója, ezt szép lassan az arcunkba kapjuk az árakban, még ha a hivatalos infláción nem is látszik ez még.Csak nézzék meg például az új autók árait, vagy csodálkozzanak el az importtermékeken: a tavalyi fixált árakat az importőrök nem tudják tovább tartani és a kereskedők kénytelenek elfogadni a megemelt árakat.
...
A tavaly márciusi szép üzenet a globális cégeknél, hogy nem küldünk el senkit, csak 2020-ra volt érvényes.
....
A jelenlegi helyzetben a dolgozók reálisak a Randstad friss tanulmánya szerint:

  • 8 százalék kevesebb bérért is maradna,
  • 14 százalék többet is dolgozna ugyanazért a pénzért
  • és 28 százalékuk pedig kész csökkenteni a munkaidőt, ha párhuzamosan csökkenteni kell a bért vagy kényszerszabadságot is elfogadna.
"
Ezzel az a baj, hogy abbol indul ki, hogy a dolgozo bérét a termelekenyseg novekedese hatarozza meg.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Galthran

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
A napokban nagyot megy a GameStop cég, egy short squeezeben, mert egy nagy befektetési alap shortolta. A redditen szervezett kisbefektető had megtámadta a részvényt. Érdekes, hogy alakul, egyesek akár 200-as árfolyamot jósolnak.

EZ NEM TANÁCS! NE VEGYETEK, CSAK HA TUDJÁTOK MIT CSINÁLTOK, ÉS KÉSZEK VAGYTOK AKÁR AZ EGÉSZET ELVESZÍTENI!

Az ellenkultúráslis vonatkozásai miatt posztolom. Sokak szerint ez az igazi Occupy WallStreet.


 

maxim

Active Member
2011. március 8.
146
237
43
A napokban nagyot megy a GameStop cég, egy short squeezeben, mert egy nagy befektetési alap shortolta. A redditen szervezett kisbefektető had megtámadta a részvényt. Érdekes, hogy alakul, egyesek akár 200-as árfolyamot jósolnak.

EZ NEM TANÁCS! NE VEGYETEK, CSAK HA TUDJÁTOK MIT CSINÁLTOK, ÉS KÉSZEK VAGYTOK AKÁR AZ EGÉSZET ELVESZÍTENI!

Az ellenkultúráslis vonatkozásai miatt posztolom. Sokak szerint ez az igazi Occupy WallStreet.



Nem a shortolassal van a baj, hanem a penzehes Melvin es tarsaival, akik 72millio reszvennyel tettek mindezt, ami tobb mint 100%-a kozkezen levo reszvenyeknek. Es azt gondoltak nem fogja senki eszrevenni, csak nyomnak egy rossz hirt, par "ellemzoi nyilatkozatot", majd bezsebelik a penzt szokasosan. Hat nem ezt tortent, kb. a "pornep" (aki ellen mar a CNBC-n kb hadjarat van, perelni akarnak???, es idegen hatalmat emlegetnek) rajott es visszavagott ugy, hogy vett reszvenyt es tartja, amig tudja.
Nem tudni mi lesz a vege, valoszinuleg a kisember veszit, mint mindig, de jo latni, ahogy izzadnak a nyakkendos urak a tvben es otthon.

(es en is azt ajanlom, hogy csak akkor vegyetek gamestopot vagy barmi mast, ha tudjatok mit csinaltok)
 
T

Törölt tag 008

Guest
A napokban nagyot megy a GameStop cég, egy short squeezeben, mert egy nagy befektetési alap shortolta. A redditen szervezett kisbefektető had megtámadta a részvényt. Érdekes, hogy alakul, egyesek akár 200-as árfolyamot jósolnak.

EZ NEM TANÁCS! NE VEGYETEK, CSAK HA TUDJÁTOK MIT CSINÁLTOK, ÉS KÉSZEK VAGYTOK AKÁR AZ EGÉSZET ELVESZÍTENI!

Az ellenkultúráslis vonatkozásai miatt posztolom. Sokak szerint ez az igazi Occupy WallStreet.


328 USDn van. Jan 12.-n 19 USD volt.
Twitteren akkora sírást nyomnak wall streetesek, hogy ez tiltott manipuláció, illegális és gondoljatok a befektetők pénzére!
Minnél jobban sírnak, az emberek annál jobban röhögnek, hogy évtizedekig manipuláltátok az árfolyamot akkor most miért illegális és miért nem tetszik? :D
Közben 341 USD amíg ezt megírtam.


Ja már megy a "telegrammon a nácik szervezik a vásárlást" duma! :D
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hamarosan befektetési számlát akarok nyitni, mert 2 szűk esztendő után végre feltöltöttük a vésztartalékot, jövő hónappal átfordulunk pozitívba, de full hülye vagyok mibe rakjam a pénzt.

Arra gondoltam fele menne állampapírokba (de abból is van többféle).
Másik fele meg részvény/befektetési alap/kutyafüle (elvileg ha otp részvények vásárlásánál semmit se számolnak fel).

Valaki tudna ajánlani valamit?
 

maxim

Active Member
2011. március 8.
146
237
43
Hamarosan befektetési számlát akarok nyitni, mert 2 szűk esztendő után végre feltöltöttük a vésztartalékot, jövő hónappal átfordulunk pozitívba, de full hülye vagyok mibe rakjam a pénzt.

Arra gondoltam fele menne állampapírokba (de abból is van többféle).
Másik fele meg részvény/befektetési alap/kutyafüle (elvileg ha otp részvények vásárlásánál semmit se számolnak fel).

Valaki tudna ajánlani valamit?
Ha magyar allampapirt akarsz venni arra az MAK online szamlajat tudom ajanlani: https://webkincstar.allamkincstar.gov.hu
Ingyenes, de mast itt nem tudsz tartani rajta.

Mas esetben szerintem erdemes online korulnezni, nagyon sokfele szamla, feltetel van, mindenfele koltsegekkel. Fugg attol mit akarsz, mennyi penzt fogsz ott tartani, stb. (kb. mint amikor autot, szamitogepet ajanlasz stb.)