Huhu, Negan téged nem értelek, de tényleg. A fa testápolót köszönöm külön, igen mély gondolkodásra vall.
Sofőrökkel beszélgetek, három öcsém van, abból kettő sofőr.
Hogy a gyorsforgalmi utakon, ami fogalmilag minden ellenkezésed ellenére tartalmazza az autóutat és az autópályát is keskenyek lennének a sávok, ezt kritikaként eddig csak az M0 kapcsán hallottam, de biztosan állítom neked hogy ott is elfér egymás mellett sávonként egy nyerges vontató (az M7-en volt még hogy egy kivtelező sávonként lecsípett pár centi aszfaltot mikor három sávos lett, zseniális gondolat volt, nyilván lebukott). Nagyon kevés olyan esett van ma nálunk hogy gyorsforgalmi úton szar a pályaszerkezet, talán az M35-ön emlékszem ilyenre, de ott a kivitelező túl jót akart csinálni és az alapréteg a túl sok kötőanyag (cement) miatt nem lett elég hajlékony, ha jól emlékszem utólagosan végig repesztették de foltokban nem sikerült és az van hogy átüt)
Az autópályák-autóutak mellett lehetne több pihenő, ez főként az újabb autóutak mellett hiányoznak, de talán észrevetted hogy elkezdték pótolni őket, de ez olyasmi hogy a vasutasok szerint forgalomszervezés szempontjából a kitérőkből épített pálya lenne a legjobb, aztán mégsem az épül. A pihenőhelyek helybiztosítása megvolt, csak éppen nem sikerült rá üzemeltetőt találni ha jól tudom, ezért csúszott el.
A tervezőket rengeteg előírás köti, ezeket kell figyelni(egyebek mellett):
www.maut.hu
A kapaszkodó sáv problémája ismert minden utat tervező mérnök előtt(sőt, az egyetemi tananyag is beszél róla:
https://regi.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2011-0023_Utak/html/section-0049.html a lábjegyzet 12. pontja), sajnos a döntéshozók attól félnek, hogy ha ezután másképpen lenne megoldva az sokaknál zavart okozna, főként hétvégi vezetőknél, a teherautósok meg rutinosan megoldják.
Azt gondolom, veled amúgy felesleges beszélgetni, így ezt meg is oldom.