A pénz világa

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Olaszországban is meg van különböztetve az autópálya (autostrada) és az autóút/gyorsút (superstrada), utóbbit kék tábla jelzi (nem zöld), és nincs útdíj (de ugyanúgy osztott pályás). Legalábbis, amikor (régen) voltam ott, így volt. Szovjeteknél amikor felbomlott, szerintem egyáltalán nem volt a mi fogalmaink szerinti autópálya sehol. Ma sincs túl sok.
De a magyar autóút egy különleges állatfaj, mivel szakaszosan van rajta leállósáv (meg a sávok is szűkebbek), míg a nyugati szinonímái szimplán lassabb autópályák, vagy gyorsabb, többsávos főutak, egyik sem feleltethető meg 1:1.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
De a magyar autóút egy különleges állatfaj, mivel szakaszosan van rajta leállósáv (meg a sávok is szűkebbek), míg a nyugati szinonímái szimplán lassabb autópályák, vagy gyorsabb, többsávos főutak, egyik sem feleltethető meg 1:1.
Nem feltétlenül külön állatfaj, mert nem egységes a világon, de a mi autóútjaink kb. a német bundes-nek felel meg, de ott sincs egységesítve, se a sebességhatár, se a sávok száma. Szerintem sokkal jobb és logikusabb megoldás itthoni viszonyok között, mint az autópálya, amivel sok esetben nem nyer annyit sem a térség, sem az utazó, amennyivel többe kerülne. Szerencsére ezt felismerték, mert már inkább ezt nyomják.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
3 999
9 974
113
Autópályadijat kértek rá,többi számomra lényegtelen-és az út szar.Ez számit még nékem.
Az jó, de azért számítson hogy a kressz is ismeri az "Autóút" kategóriát, ott van a megépítése óta a tábla az elején, így hülyeséget beszélsz. Tök mások a tervezési paraméterek, magassági és vízszintes vonalvezetés, sávszélességek, csomópontok minimális távolsága.

26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni: *
a) * személygépkocsival, motorkerékpárral, 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival


aa) autópályán​
130 km/óra,​
ab) autóúton​
110 km/óra,​
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Cifu

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 521
113
Az jó, de azért számítson hogy a kressz is ismeri az "Autóút" kategóriát, ott van a megépítése óta a tábla az elején, így hülyeséget beszélsz. Tök mások a tervezési paraméterek, magassági és vízszintes vonalvezetés, sávszélességek, csomópontok minimális távolsága.

26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni: *
a) * személygépkocsival, motorkerékpárral, 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival


aa) autópályán​
130 km/óra,​
ab) autóúton​
110 km/óra,​
És ezt most minek irod ide?
És még gyorsforgalmi utnak is gyatra.Nem kicsit,nagyon.
Különben a legfontosabb különbbség a gyorsforgalmi és az autópálya között,hogy az elöbbin lehet szintbeni kereszteződés,az utóbbin meg nem.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Nem feltétlenül külön állatfaj, mert nem egységes a világon, de a mi autóútjaink kb. a német bundes-nek felel meg, de ott sincs egységesítve, se a sebességhatár, se a sávok száma. Szerintem sokkal jobb és logikusabb megoldás itthoni viszonyok között, mint az autópálya, amivel sok esetben nem nyer annyit sem a térség, sem az utazó, amennyivel többe kerülne. Szerencsére ezt felismerték, mert már inkább ezt nyomják.
Amennyire én rálátok (van útépítő mérnök a családban) a probléma ott van, amikor nem a megfelelő terveket valósítják meg a forgalmi igények alapján. Ennek az egyik véglete az M6, ami egyszerűen kihasználatlan autópálya létére, a másik véglet az, amikor ugyan igény van rá, de a pénz / sietség / politikai okok miatt nem az valósul meg, aminek kellett volna ilyen az M2 például.

Az, hogy itthon az autóutat nyomják, egyszerűen politika / pénzügyi kérdés, de nem a szakmai felismerés esete, mert sokszor küzdenek a mérnökök, hogy legalább a későbbi bővítés lehetőségét építsék bele. Lásd hidak kiképzése arra, hogy később 2x2+1 sávosra bővíthető legyen a meglévő hidakkal és ne kelljen azokat elbontani majd újraépíteni...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
3 999
9 974
113
És ezt most minek irod ide?
És még gyorsforgalmi utnak is gyatra.Nem kicsit,nagyon.
Különben a legfontosabb különbbség a gyorsforgalmi és az autópálya között,hogy az elöbbin lehet szintbeni kereszteződés,az utóbbin meg nem.
És még mindig....
Az autópálya és az autóút a gyorsforgalmi utak két kategóriája Magyarországon. Nincsen különbség a gyorsforgalmi és az autópálya között, mert az autópálya gyorsforgalmi.
Amennyire én rálátok (van útépítő mérnök a családban) a probléma ott van, amikor nem a megfelelő terveket valósítják meg a forgalmi igények alapján. Ennek az egyik véglete az M6, ami egyszerűen kihasználatlan autópálya létére, a másik véglet az, amikor ugyan igény van rá, de a pénz / sietség / politikai okok miatt nem az valósul meg, aminek kellett volna ilyen az M2 például.

Az, hogy itthon az autóutat nyomják, egyszerűen politika / pénzügyi kérdés, de nem a szakmai felismerés esete, mert sokszor küzdenek a mérnökök, hogy legalább a későbbi bővítés lehetőségét építsék bele. Lásd hidak kiképzése arra, hogy később 2x2+1 sávosra bővíthető legyen a meglévő hidakkal és ne kelljen azokat elbontani majd újraépíteni...
Elfogytak azok az irányok amikre autópálya kellett, az M6 is tök felesleges volt már, az egész szakma tiltakozott ellene csak leszartak, ment a pénzszórás.
Most is vannak olyan autóutak és Duna hídak amik a szakma szerint feleslegesen fognak megépülni, de ebből a legkönnyebb kifizető helyet csinálni. (fun fact hogy 5-6 éve kellett csinálnia a munkahelyemnek egy nagy összevetést a külföldi autpálya és vasút projektekkel és a legnagyobb meglepetésünkre a magyar nem drgább jelentősen, sőt. Ami fura volt hogy emlékeim szerint a német elég olcsó. Meg persze a megrendelő megadta hogy melyik projekteket kell összehasonlítani)
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 521
113
Amennyire én rálátok (van útépítő mérnök a családban) a probléma ott van, amikor nem a megfelelő terveket valósítják meg a forgalmi igények alapján. Ennek az egyik véglete az M6, ami egyszerűen kihasználatlan autópálya létére, a másik véglet az, amikor ugyan igény van rá, de a pénz / sietség / politikai okok miatt nem az valósul meg, aminek kellett volna ilyen az M2 például.

Az, hogy itthon az autóutat nyomják, egyszerűen politika / pénzügyi kérdés, de nem a szakmai felismerés esete, mert sokszor küzdenek a mérnökök, hogy legalább a későbbi bővítés lehetőségét építsék bele. Lásd hidak kiképzése arra, hogy később 2x2+1 sávosra bővíthető legyen a meglévő hidakkal és ne kelljen azokat elbontani majd újraépíteni...
+Nem csak tervezéssel van gond,hanem az épitéssel is.Keskenyek a sávok,rosszak a dölési szögek,nincs rendes padka,nincs félreálló se nemhogy parkoló (még a román utakon is csinálnak félreállót,magyar országutak hirböl se ismerik-kamionnal ez baromi nagy gond).Az úttest minősége is sok kivánnivalót hagy magaután.Nem sima,és gyenge a teherbirás,az ócska útfelület csúszik.
Van gond bőven-pedig a pénzt azt nyelik.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 521
113
Az autópálya és az autóút a gyorsforgalmi utak két kategóriája Magyarországon. Nincsen különbség a gyorsforgalmi és az autópálya között, mert az autópálya gyorsforgalmi.
Ha nem akarod megérteni,amit irok,akkor ne irogas nekem.
Mindenütt van gyorsforgalmi út,nem csak nálunk.
Leirtam,mi a fő külömbbség.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Amennyire én rálátok (van útépítő mérnök a családban) a probléma ott van, amikor nem a megfelelő terveket valósítják meg a forgalmi igények alapján. Ennek az egyik véglete az M6, ami egyszerűen kihasználatlan autópálya létére, a másik véglet az, amikor ugyan igény van rá, de a pénz / sietség / politikai okok miatt nem az valósul meg, aminek kellett volna ilyen az M2 például.

Az, hogy itthon az autóutat nyomják, egyszerűen politika / pénzügyi kérdés, de nem a szakmai felismerés esete, mert sokszor küzdenek a mérnökök, hogy legalább a későbbi bővítés lehetőségét építsék bele. Lásd hidak kiképzése arra, hogy később 2x2+1 sávosra bővíthető legyen a meglévő hidakkal és ne kelljen azokat elbontani majd újraépíteni...
Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy sokan elfelejtik az egész úthálózat-épités folyamatának gonolatát elhelyezni az időhorizonton.
Szlovák példával élve van általában egy állami úthálózati terv, amely általában 10+ éve is már elavult - akár 20-25 éves megkezdett koncepciókra épül. Ezek a tervek beépülnek szervesen a megyei, járási ill. helyi ún. fejlesztési tervekbe és ezeken a vonalakon qrvanehéz változtatni. Hiába volna igény ezekkel a nyomvonalasdikkal évek mennek el, mig papirra kerül egy javitott változat. És akkor kezdődik a kivitelezési projekt előkészitése ill. a források hozzákapcsolása, amely 10+ éves időtartamokban mérhetőek...Mondanom sem kell, addig megint mennyit változnak a prioritások. Úgy is néz ki mondjuk Szlovákia úthálózata ahogy...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
3 999
9 974
113
+Nem csak tervezéssel van gond,hanem az épitéssel is.Keskenyek a sávok,rosszak a dölési szögek,nincs rendes padka,nincs félreálló se nemhogy parkoló (még a román utakon is csinálnak félreállót,magyar országutak hirböl se ismerik-kamionnal ez baromi nagy gond).Az úttest minősége is sok kivánnivalót hagy magaután.Nem sima,és gyenge a teherbirás,az ócska útfelület csúszik.
Van gond bőven-pedig a pénzt azt nyelik.
A sáv szélessége, a padka, az útburkolat oldalesése, a félreálló és parkoló mind-mind a tervezés része, kilenc évig dolgoztam az Uvatervben tervezőként, ebből hatot autópályákon, ezeket mind tervezzük a magyar előírásoknak megfelelően. A burkolatok egy-két kivételtől etekintve a gyorsfolgalmi utakon elég jól sikerültek nálunk. Az útfelület érdessége meg egy kompromisszum, ha ha sima akkor csúszik, ha meg érdes akkor hangos, nagy a fogyasztás és kopik a kerék. Ez meg állami megbízó döntése mit akar (amit a bitumen/beton lobbi erősen befolyásol).
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 521
113
A sáv szélessége, a padka, az útburkolat oldalesése, a félreálló és parkoló mind-mind a tervezés része, kilenc évig dolgoztam az Uvatervben tervezőként, ebből hatot autópályákon, ezeket mind tervezzük a magyar előírásoknak megfelelően. A burkolatok egy-két kivételtől etekintve a gyorsfolgalmi utakon elég jól sikerültek nálunk. Az útfelület érdessége meg egy kompromisszum, ha ha sima akkor csúszik, ha meg érdes akkor hangos, nagy a fogyasztás és kopik a kerék. Ez meg állami megbízó döntése mit akar (amit a bitumen/beton lobbi erősen befolyásol).
Ne nagyon hangoztasd ezt hivatásos soförök (nemcsak kamion,hanem akármilyen soför) között,mert megetetik veled azt a szart,amit terveztetek.Kivitelezés meg még szarabb.
Szóval azt az irodát,ahol olyan önelégülten ücsörögtö,azok,akik járnak az úton,szivesen felkeresnék fa testápolókkal felszerelve,némi (le)ápolással jutalmazva munkátokat-nem fizetést,hanem 20év kényszermunkát érdemelnétek.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Ne nagyon hangoztasd ezt hivatásos soförök (nemcsak kamion,hanem akármilyen soför) között,mert megetetik veled azt a szart,amit terveztetek.Kivitelezés meg még szarabb.
Szóval azt az irodát,ahol olyan önelégülten ücsörögtö,azok,akik járnak az úton,szivesen felkeresnék fa testápolókkal felszerelve,némi (le)ápolással jutalmazva munkátokat-nem fizetést,hanem 20év kényszermunkát érdemelnétek.

Már bocsánat, de ilyen agresszív fenyegetéseket hogy merészelsz megengedni magadnak? o_O
  1. A terveknek szabványoknak kell megfelelniük, innen kezdve a tervező keze eléggé meg van kötve.
  2. Az, ha a kivitelezés olyan lett, amilyen, azért a kivitelező a felelős, szóval ne az étlap készítőjét fenyegesd azért, ha a kihozott étel nem ízlik.
  3. Eleve miért fenyegetőzöl bármi kapcsán, ha láthatóan nem értesz hozzá picit sem? Még ha nem is vagy megelégedve az utak minőségével, akkor sem vállalható ez a hangnem...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 521
113
Már bocsánat, de ilyen agresszív fenyegetéseket hogy merészelsz megengedni magadnak? o_O
  1. A terveknek szabványoknak kell megfelelniük, innen kezdve a tervező keze eléggé meg van kötve.
  2. Az, ha a kivitelezés olyan lett, amilyen, azért a kivitelező a felelős, szóval ne az étlap készítőjét fenyegesd azért, ha a kihozott étel nem ízlik.
  3. Eleve miért fenyegetőzöl bármi kapcsán, ha láthatóan nem értesz hozzá picit sem? Még ha nem is vagy megelégedve az utak minőségével, akkor sem vállalható ez a hangnem...
Én itt most azokat képviselem,akik gyakorlatban használják azt,amit ti az irodában terveztek-de nem használjátok.
És vedd tudomásul.Ha a gyakorlati felhasználó azt mondja valamiről,hogy szar,akkor akármilyen jol fest a számitógép képernyőjén,az egy szar.
Szóval tiszteltetem a mérnöki tudásodat,de ha gyakorlatban gond van a tervel,akkor azt a tervet javitani kell.
Azonkivűl az útat használót nem érdekli,hogy eleve a tervező cseszte el,vagy a kivitelező tért el.Neki az számit,hogy az út,amin halad,az jó vagy nem.
Különben meg ha a kivitelező eltér a tervtől,akkor miért van átvéve tőle?
És televan a hócipőm,hogy a véleménye nem kell a kisembernek-de a munkája és az adója igen.A kisemberek adójábol épül,és főleg a fuvarozó útdijábol van fentartva.Ha a pénz kell,akkor hallgatassék meg a vélemény is-és legyen figyelembe is véve.
Különben ez nem csak hazai probléma,hogy balfasz terveket csinálnak.Nyugaton is jártam,és nem is egyszer,olyan vadiúj logisztikában,amin le kellet bontani rögtön az első nap a kaput,mert nem tudott befordulni a nyerges szerelvény......Logisztikába.Hótegyszerű manőverek félorás fűrészelésekké változnak,mer fél méter betont nem képes még odatervezni-de tökfelesleges absztrakt sziklakertet odatudják tervezni,meg pénz is jut rá.Naná,hogy mérges,ki dolgozik vele
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
M

molnibalage

Guest
Én itt most azokat képviselem,akik gyakorlatban használják azt,amit ti az irodában terveztek-de nem használjátok.
Honnan veszed, hogy nem közlekedik sehova a tervezője...?
És vedd tudomásul.Ha a gyakorlati felhasználó azt mondja valamiről,hogy szar,akkor akármilyen jol fest a számitógép képernyőjén,az egy szar.
És te melyik részét nem érted, hogy jól megtervezett, de szarul kivitelezett dolgoról nem a tervező tehet? Egyetemen is hány ilyet mutattak, hogy kispóroltak ezt -azt a rendszerből...

...majd egy erőműben komplett füstgázelszívó ventik törtek sorba. Mert kicigánykodták az áramlásterelő elemeket az ívekből és nem acél, hanem műanyag lapátosat vettek, amikor a tervező mást specifikált. Jó drága hiba volt kb. 0 nyereségért...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 521
113
Honnan veszed, hogy nem közlekedik sehova a tervezője...?

És te melyik részét nem érted, hogy jól megtervezett, de szarul kivitelezett dolgoról nem a tervező tehet? Egyetemen is hány ilyet mutattak, hogy kispóroltak ezt -azt a rendszerből...

...majd egy erőműben komplett füstgázelszívó ventik törtek sorba. Mert kicigánykodták az áramlásterelő elemeket az ívekből és nem acél, hanem műanyag lapátosat vettek, amikor a tervező mást specifikált. Jó drága hiba volt kb. 0 nyereségért...
Nagyon más egy 16-19méteres szerelvénnyel menni,és nagyon más egy személyautóval.
És mégegyszer.Gyakorlati felhasználóként nem érdekel,hogy ki hibázott.Engem az érdekel,hogy milyen az,amit gyakorlatban használnom kell.
De egy triviális dolog,ami biztos,hogy tervezői hiba.Izzócsere egy kocsin.10egynéhány éve 5perc,ma mindegyik tipuson fél óra-mert hülyén van megtervezve.Személyautókon is,de az kisebb gond.Feleslegesen túlbonyolitott.És ez tervezői hiba.Divathiba.Van még pár ilyen.
Tévedés ne essék.Pártolom a fejlődést,és becsülöm a mérnöki tudást.De a mérnök ne szakadjon el a mindennapok praktimuátol,és a fejlesztés ne legyen öncélú.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Különben meg ha a kivitelező eltér a tervtől,akkor miért van átvéve tőle?
Azt hiszem, hogy ez azért elég jogos kritika.

Különben ez nem csak hazai probléma,hogy balfasz terveket csinálnak.Nyugaton is jártam,és nem is egyszer,olyan vadiúj logisztikában,amin le kellet bontani rögtön az első nap a kaput,mert nem tudott befordulni a nyerges szerelvény......Logisztikába.Hótegyszerű manőverek félorás fűrészelésekké változnak,mer fél méter betont nem képes még odatervezni-de tökfelesleges absztrakt sziklakertet odatudják tervezni,meg pénz is jut rá.Naná,hogy mérges,ki dolgozik vele
Ilyen is van. Pont belefutottunk egy olyan hülye terv részletbe, hogy úgy hülyeség, ahogy van ... de benne van a pályázatban, ki kell vitelezni. A tervező sem mindenható.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
mert hülyén van megtervezve
Nem, nem hülyén van megtervezve. Úgy van megtervezve, hogy be kelljen menni a szakszervizbe és ott lehetőleg minél többet (több óradíjat) költsön az Átlag Jóska. Ugyanis ha megveszel egy kocsit, annak a gyártó részéről úgy van kalkulálva az ára, hogy a szerviz és alkatrészdíjakat is beleszámolják.
 
  • Dühítő
Reactions: Negan
M

molnibalage

Guest
Azt hiszem, hogy ez azért elég jogos kritika.


Ilyen is van. Pont belefutottunk egy olyan hülye terv részletbe, hogy úgy hülyeség, ahogy van ... de benne van a pályázatban, ki kell vitelezni. A tervező sem mindenható.
El nem tudnám mondani hány olyan dolgot terveztem meg a MOL számára, aminek nem láttam értelmét.
A csúcs az volt, amikor a fűtő gőzvezetékre akartak villamos kísérőfűtést, hogy ne fagyjon el véletlenül a vezeték...

De az is jó volt, amikor megterveztünk egy vezetéket, hogy hova kell rákötni. Ok, tervek leadva. Csend. 2 év múlva kezdik építeni.
Majd jön a levél, hogy oda nem lehet rákötni, ahol a tervek vannak. Mert csak. Mi rákérdeztünk a "csak" okára. Szerintük az a vezeték XY rendszerhez tartozik, nem mehet. Megnéztük a terveket, azok más mutattak. Akkor sem.

Hát jó. Hova kössük? Erre a megrendelő egy nyomás alatti vezetékre kérte rákötni azt a szivattyút, ami addig egy nyitott aknába szállított volna.
Azért az ember néha elképed, hogy mégis hogyan működnek egyes üzemek és nem történik baj.

Da az adatszolgáltatás minősége is olyan sokszor, amilyen. Volt olyan, hogy egy cégnél új kerítés épült és az építés közben belefúrtak egy 6kV-os (!) vezetékbe. Mázli, hogy nem volt áram alatt. De kideríteni sem tudták egy ideig, hogy kié....
 
  • Vicces
Reactions: phaidros

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 521
113
Azt hiszem, hogy ez azért elég jogos kritika.


Ilyen is van. Pont belefutottunk egy olyan hülye terv részletbe, hogy úgy hülyeség, ahogy van ... de benne van a pályázatban, ki kell vitelezni. A tervező sem mindenható.
Nekem idönként az az anekdóta jut eszembe,miszerint még a cári Oo-ba bevezettek egy szabályt.Ha egy fegyvertervező kézifegyvert nyújt be a seregnek rendszeresitésre,annak saját magának kell az első 3ezer lövést leadnia vele-harcszerű körülmények között....Közben hátha rájön,mit kell újratervezni.
Különben szerintem ez rendszerhiba.Tervező nem tervez praktikusan,mert nincs visszahatása rá magára a prktikátlanságra.Kivitelező eltér,mert átveszik tőle-majd a hibát pénzért javitja,de nem a saját pénzén.....Ha saját pénzén kéne a szart újracsinálnia,következő már elsőre jó lenne.
Kicsit visszacsatoláshiányos a rendszer
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Nekem idönként az az anekdóta jut eszembe,miszerint még a cári Oo-ba bevezettek egy szabályt.Ha egy fegyvertervező kézifegyvert nyújt be a seregnek rendszeresitésre,annak saját magának kell az első 3ezer lövést leadnia vele-harcszerű körülmények között....Közben hátha rájön,mit kell újratervezni.
Különben szerintem ez rendszerhiba.Tervező nem tervez praktikusan,mert nincs visszahatása rá magára a prktikátlanságra.Kivitelező eltér,mert átveszik tőle-majd a hibát pénzért javitja,de nem a saját pénzén.....Ha saját pénzén kéne a szart újracsinálnia,következő már elsőre jó lenne.
Kicsit visszacsatoláshiányos a rendszer
Volt kivitelező, aki másodjára sem értette meg, hogy a csere az csere és nem lefestés, meg nem kókányolás. Pedig volt terve, kétszer-háromszor személyesen megbeszéltük. Nyilván nem lett kifizetve, ha meg a generálkivitelező kifizette, az meg az ő baja. A másik kivitelező meg érdekes elsőre tudta, hogy mit kell csinálni és hozta az ötleteit (pedig még soha nem csinált hasonlót), gondolkozott rajta, hogyha majd karban kell tartani 10 év múlva, akkor azt majd, hogy lehet megoldani a legegyszerűbben annak, aki majd csinálja. Ilyen is van. Pechükre mi képesek vagyunk visszarendelgetni őket, ha valami rossz. Csak azt nem fogják fel, hogy minden ilyen visszajövetel a nyereségükből megy.
Szerencsére kivitelezőben és tervezőben is van korrekt. Sőt, szerintem sok ilyen van, csak nyilván nem ez az emlékezetes és feltűnő.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Cifu