A pénz világa

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 897
32 548
113
Ez nem az autópálya hosszokrol szol,nem is azt irtam.De ha utakra hegyezzük ki,az alsóbbrendű utak állapota nálunk romlott,mig máshol nagyságrendet javult.
Azonkivűl a forgalom,az abban részt vevő autók,az út menti házak,az embereken látható életszinvonal az,ami máshol egyértelműen sokkal többet javult egész KE-ban,mint nálunk.Ebben szemmel láthatóan lemaradtunk-az életszinvonalban.Egyértelműen látható.
De ha utaknál járunk.A nálunk készülő új és felújitott utak egyértelműen rosszabb,mint máshol a térségünkben.M86 az elrettentő példa-egyszerűen nem érdemli meg az autópálya nevet.És az alsóbbrendű utjainkon is jelen van ez a probléma,miközben papiron mi költjük az utakra folyókm-ként a legtöbbet-röviden,üvőlt róluk,hogy kiloptak belőle amit csak lehetett
Azért ez szubjektív, hogy ki mit lát az útról. Azért látni mondjuk igen lepusztult francia településeket is (pont kamionos videókban is). Vagy régi, lepusztult autókat is Ausztriában. Pedig nem ugyan onnan indultunk. Azért nekem bizakodásra ad okot, hogy forgalomtól teljesen kieső, kelet-magyarországi faluban is a minap egy fél utcában számoltam egy folyamatban lévő teljes ház szigetelést, egy ősszel kivitelezett teljes nyillászáró cserét, meg egy 30 milliós ingatlanfejlesztést. És nem is módos házakon.
De sok esetben nem is feltétlen pénz kérdése, hogy mi szegélyezi az utakat. Sajnos az igényesség lassabban változik, mint az ember anyagi helyzete, illetve nem biztos, hogy kéz a kézben jár. Magam is sokat morgok, hogy egy csomó minden nem feltétlen anyagi kérdés. Azt szoktam mondani, hogy az osztrák életszínvonal nem csak a keresetekben merül ki, hanem a környezetben is, ami körül vesz.
Az utak minősége is olyan, hogy mellékutakon keresztül teljesen jó minőségű aszfalton végig lehetett menni az országon, de tudok nyilván én is rossz állagú utat, de egyrészt tudom, hogy van, amelyiket teljesen felújjítják (már fel van festve), meg azért a szakaszos felújítások is jellemzőek. De nyilván, a lemaradást behozni lassú és nehéz.
 
T

Törölt tag 008

Guest
A többi országban is 20 évig fizetik a nyugati cégek extra profitját mint nálunk? Ha jól tudom 2030-ig kell nyögnünk a brutális pénzeket a 2010 előtt megkötött garantált profitos szerződések miatt.
 
M

molnibalage

Guest
Nem, ezt a hülyeséget miből vontad le. Csak egy adat azok közül, hogy nálunk milyenek az utak.

Ezt miből vezetted le?
"tanulmányok sora igyekezett közvetlen összefüggést kimutatni az autópálya-hossz, illetve közúti úthálózat mérete és a gazdaságfejlődés között. Valamennyi szerző megállapítja, hogy a kapcsolat tagadhatatlan, de annyiféle egyéb szempont, kihatás, kölcsönhatás érvényesül, hogy ezek közül gyakorlatilag lehetetlen kiszűrni csak az autópályák szerepét. Viszonylag szoros az összefüggés az autópályák és az adott ország gazdasági fejlettségi szintje között is." - https://novekedes.hu/hirek/autopalya-nagyhatalom-vagyunk

Tehát nem igaz ez az állításod.

Nem tudom, hogy miért nem lehet felfogni, hogy az M6-nak geopolitikai szerepe is van és még nem egy kész, összefüggő project része. Cél, hogy a Nyugat-Balkán felé teremtsen autópálya összeköttetést; konkrétabban az épülő boszniai pályával lesz összekötve. Ez egy európai és regionális koncepció. Ennek magyarországi hatása az Dél-Dunántúlban relativizálódhat, nyilván nem rövid távon. Forgalom növekedése várható az M8, M9-es pályák fejlesztésével is.


Ez teljes mértékben így van. Ezért is koncentrálnak ma már inkább a gyorsforgalmi utak fejlesztésre, amit írtam is.
A megnövekedett árúforgalom és személygépkocsik végett pedig már nem mindig nyerő, ha a kis falvakon, városokon vezetjük át a forgalmat, akár milyen jó is az útminőség.


Ez így van. Célnak kellene lennie ezt megszüntetni. Itt lenne az ideje az ország decentralizálásának.
/Múltkor néztem valami tejtermék cég központját, valami pesti lakó-zöld övezetben volt bejegyezve. De nincs annyi marha BP-n, mint amennyi tejterméket előállítanak (papíron). /
Valahogy kevesebb autópályával is sokkal jobban állnak az országot a táblázat szerint. Tehát lehet igyekezni és lehet is összefüggés, csak a mértékkel van a bajom.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 256
33 555
113
Azért ez szubjektív, hogy ki mit lát az útról. Azért látni mondjuk igen lepusztult francia településeket is (pont kamionos videókban is). Vagy régi, lepusztult autókat is Ausztriában. Pedig nem ugyan onnan indultunk. Azért nekem bizakodásra ad okot, hogy forgalomtól teljesen kieső, kelet-magyarországi faluban is a minap egy fél utcában számoltam egy folyamatban lévő teljes ház szigetelést, egy ősszel kivitelezett teljes nyillászáró cserét, meg egy 30 milliós ingatlanfejlesztést. És nem is módos házakon.
De sok esetben nem is feltétlen pénz kérdése, hogy mi szegélyezi az utakat. Sajnos az igényesség lassabban változik, mint az ember anyagi helyzete, illetve nem biztos, hogy kéz a kézben jár. Magam is sokat morgok, hogy egy csomó minden nem feltétlen anyagi kérdés. Azt szoktam mondani, hogy az osztrák életszínvonal nem csak a keresetekben merül ki, hanem a környezetben is, ami körül vesz.
Az utak minősége is olyan, hogy mellékutakon keresztül teljesen jó minőségű aszfalton végig lehetett menni az országon, de tudok nyilván én is rossz állagú utat, de egyrészt tudom, hogy van, amelyiket teljesen felújjítják (már fel van festve), meg azért a szakaszos felújítások is jellemzőek. De nyilván, a lemaradást behozni lassú és nehéz.
De,látható az útról,hogy hogyan él egy ország.Még az autópályárol is, az alsóbbrendű utakon meg nagyon.Azonkivül meg is állok,
Mindenütt vannak kudarcos részek.De itt az átlagról van szó.Pl a Balkánon is a fejlettebb vidékek már utolértek minket,sőt,leelőztek-de a másik oldalon,a helyi "szabolcsi cigányfalvak" sokkal számosabbak,nagyobb kiterjedésűek,mint nálunk.Nagyságrenddel (pl Bulgária lakosságának fele ómigráncs).Igy az átlag alattunk van,még jóval.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 256
33 555
113
A többi országban is 20 évig fizetik a nyugati cégek extra profitját mint nálunk? Ha jól tudom 2030-ig kell nyögnünk a brutális pénzeket a 2010 előtt megkötött garantált profitos szerződések miatt.
És 30 évig az idén felvett,és más KE-i országokhoz képest drágán felvett hiteleket-amit ráadásul nem az országra,hanem magukra költenek a "fiuk"
Arrol irjákl,hogy jobban el vagyunk adósodva,mint 2008ban-soha nem volt még ilyen magas az államadóság.
Azonkivűl most mit csinál a rezsim?Még jobban garantálja a multik nyereségességét,mint bárki régen.....
Nameg a befektető nem Teréz anya-a profitért fektet be.Az adók illetik meg a helyi állam/önkormányzati szervezeteket-azokat meg pont elengedi a vajda is.....
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 897
32 548
113
Arra van valami adatod hogy hol mennyibe kerül 1 km autópálya megépítése átlagosan?
Állítólag sokáig azért nem voltak fejlesztve nálunk az utak, hogy a nyugati multik ne Romániába, Szerbiába települjenek. De azért végül mégis csak odatelepültek a környező határmenti városokba, mert az olcsóbb munkaerő miatt megérte nekik.
Ezt találtam gyors kereséssel:
Ebben van néhány adat, kiemelések tőlem.

"Ami az autópályák építésének költségeit illeti, részletes nemzetközi összehasonlítást csak az Európai Számvevőszék készített, ám a kelet-európai tagállamokat nem nagyon taglalták. Az azonban kiderült, hogy hatalmas különbségek vannak az országok között. A legolcsóbbak – természetesen – a németek, ahol egy négysávos út kilométerének költsége fele annyiba kerül, mint a spanyoloknál – annak ellenére, hogy a németeknél drágább a cement és szigorúbbak az előírások. A számvevőszék öt évvel ezelőtti jelentése arra is felhívta a figyelmet, hogy a legolcsóbb 1 km-nyi német autópálya és a legdrágább 1 km-nyi spanyol autópálya közti árkülönbség 28-szoros. Ami Közép-Kelet-Európát illeti, Szlovákiában minden idők legdrágább szakasza a D3-as zsolnai szakasza, ahol a terepre hivatkozva rendkívüli költségeket számoltak el. A szakasz 1 kilométere 60 millió euróba került. A Magyarországon minden idők legdrágább autópálya-szakaszának nemrég kikiáltott M44-es gyorsforgalmú út kilométere nagyjából 16,4 millió euróba kerül, úgy, hogy a projekt tartalmaz egy 152 méter nyílású Tisza-hidat is. Elmondható, hogy Magyarország legdrágábbnak ítélt projektje még mindig olcsóbb, mint a szlovákiai négysávos utak átlagos kilométerenkénti ára (19 millió euró). Csehországban az autópályák kilométerenkénti átlagos ára 16 millió euró. Fontos megjegyezni, hogy Szlovákia északi részének terepviszonyai is drágítják az autópályaépítést. Ám a szlovákiai sajtó nem egyszer hívta fel a figyelmet arra, hogy a hasonlóan igényes terepviszonyoknál épül nyugat-európai autópályák is olcsóbban épülnek a szlovákiaiaknál.

Forrás: https://korkep.sk/cikkek/belfold/20...s-hol-epitettek-tobb-autopalyat-es-mennyiert/
KÖRKÉP.SK"

Nem tudom, hogy mennyire olcsóbb a munkaerő pl. Partiumban. Mert ugye arról szóltak korábban a hírek, hogy Magyarországról járnak át dolgozni, mert ott magasabbak a bérek.
2016-os adatot találtam, ott Temes megyére 2217, Aradra 1872 lej nettó átlagkeresetet írnak. Ez jelenlegi árfolyamon, 162 ezer és 137 ezer forintos nettó átlagkereset.
De az ingatlanárak is azt tükrözik, hogy a határ túloldalán nagyságrendileg ugyan akkora, vagy jobb a keresett, mint a határ ezen felén.
Szóval nem tudom, hogy azért települtek e oda.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 897
32 548
113
Arrol irjákl,hogy jobban el vagyunk adósodva,mint 2008ban-soha nem volt még ilyen magas az államadóság.
Csak hát nem mindegy, hogy kinek és milyen pénznemben. A szándék és tendencia nagyon jól kirajzolódott, hogy folyamatosan csökkent az adósság.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 256
33 555
113
Csak hát nem mindegy, hogy kinek és milyen pénznemben. A szándék és tendencia nagyon jól kirajzolódott, hogy folyamatosan csökkent az adósság.
Igen.És ehez eistandolták a magnnyugdijpénztárakban lévő megtakaritásokat........Azomkivűl 10 éves igen jó világgazdasági környezet volt.A többiek ezt sokkal jobban kihasználták.
Az,hogy most nagyobb a belső államadóság arány ugyan kicsit jobb-de attol még az államadóság az államadóság.És most éppen a külső adóság állomány emelkedik újra.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez nem az autópálya hosszokrol szol,nem is azt irtam.De ha utakra hegyezzük ki,az alsóbbrendű utak állapota nálunk romlott,mig máshol nagyságrendet javult.
Azonkivűl a forgalom,az abban részt vevő autók,az út menti házak,az embereken látható életszinvonal az,ami máshol egyértelműen sokkal többet javult egész KE-ban,mint nálunk.Ebben szemmel láthatóan lemaradtunk-az életszinvonalban.Egyértelműen látható.
De ha utaknál járunk.A nálunk készülő új és felújitott utak egyértelműen rosszabb,mint máshol a térségünkben.M86 az elrettentő példa-egyszerűen nem érdemli meg az autópálya nevet.És az alsóbbrendű utjainkon is jelen van ez a probléma,miközben papiron mi költjük az utakra folyókm-ként a legtöbbet-röviden,üvőlt róluk,hogy kiloptak belőle amit csak lehetett

Szerencsére határvárosban élek és a járvány előtt keresztül kasul mentünk a Szlovákián, így tudom mekkora baromságokat írsz, az útjaik ugyanolyan szarok, dolgozni meg átjárnak hozzánk, elég megnézni manapság is milyen sorok vannak műszakváltáskor a komáromi hidaknál.
Fiatalok lakhatásáról annyit, hogy egyre többen jönnek át a magyar oldalra lakni, biztos azért mert olyan jó a szlovákiai lakáshelyzet.
Boltokban is ugyanazt a szemetet árulják ugyanannyiért.
Kivéve a Tatratea, az jó és "olcsó".
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 237
113
Csak hát nem mindegy, hogy kinek és milyen pénznemben. A szándék és tendencia nagyon jól kirajzolódott, hogy folyamatosan csökkent az adósság.

Épp ezen gondolkodtam a múltkor... ha jól emlékszem 1,5 millió ember dolgozik az állami szférában És van kb. 2,5 millió nyugdíjas akiknek szintén az állam fizet. Ha ők vesszenek magyar államkötvényt, akkor az államtól kapott pénzüket visszaadják az államnak 5-10 évre és ha minden jól megy kapnak majd érte valamennyi kamatot. Azaz tulajdonképpen nem létező "pénzt" áramoltatnak oda-vissza és gyártanak belőle szép mutatószámokat. A statisztika és a közgazdaságtan szépségei. Ügyes. Ez is olyan kb. mint az állami szférában dolgozók személyi jövedelem adója. (Azt a részét nyilván értem, hogy jó hogy nem egy külföldi banknak tartozunk euro és CHF milliárdokkal, ha így romlik a forint.)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
kofola rules :hadonaszos:
amúgy a csokijaik finomak :)

Télleg Kofola, mondjuk főleg azért veszem mert asszony utálja.

Édességből az ukrán verhetetlen, 3-4 éve még ~600ft volt egy kiló csoki vagy gumicukor náluk, táblás csoki is volt 60ft/db-ért, csak sima nájlonba tekerve, semmi csomagolás :D
 
  • Tetszik
Reactions: Galthran
G

Galthran

Guest
Télleg Kofola, mondjuk főleg azért veszem mert asszony utálja.

Édességből az ukrán verhetetlen, 3-4 éve még ~600ft volt egy kiló csoki vagy gumicukor náluk, táblás csoki is volt 60ft/db-ért, csak sima nájlonba tekerve, semmi csomagolás :D
én a pisztáciás delit szeretem, meg az origin kofolát ^^

60ft? lehet itthon is kapni vagy csak odakint az ukránoknál?
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 897
32 548
113
Mi Kofolából vettünk vagy 6 zsugorral (sajnos csak annyi fért be). Ritka kincs. Nagyon be is osztottam. Kár, hogy itthon nincs.

@Terminator Szerinted mennyi állami alkalmazott és nyugdíjas vesz állampapírt?
 
T

Törölt tag 008

Guest
ha jól emlékszem 1,5 millió ember dolgozik az állami szférában És van kb. 2,5 millió nyugdíjas akiknek szintén az állam fizet. Ha ők vesszenek magyar államkötvényt, akkor az államtól kapott pénzüket visszaadják az államnak 5-10 évre és ha minden jól megy kapnak majd érte valamennyi kamatot.
A nyugdíjas postára, takszövbe vagy matrac alá rakja a pénzét, aki meg állami alkalmazott az ritkán kap annyit, hogy olyan sokat tartalékoljon belőle.
Hatalmas ziccert hagyott ki a kormány azzal, hogy nem vezette be az állami önkéntes manyupot, mert azzal a nyugdíjra félretettt pénz hozzá menne vissza és nem a külföldi biztosítók tolnák külföldi részvényekbe és kötvényekbe.

A kofola nálunk büntetés volt. fele ment is a lefolyóba, de a Deli csoki az isteni eledel! Lehet itthon valami boltláncba kapni? Rég nem láttam.

Szlovák autópálya: anno volt valami pletyka, hogy a szlovák kamionosok inkább lejönnek ide és az M1/M3-ason végigdöngetnek, mert olcsóbb, jobb és gyorsabb mint a szolvák utakon végigzötyögni. Nem tudom ez még áll-e.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A nyugdíjas postára, takszövbe vagy matrac alá rakja a pénzét, aki meg állami alkalmazott az ritkán kap annyit, hogy olyan sokat tartalékoljon belőle.
Hatalmas ziccert hagyott ki a kormány azzal, hogy nem vezette be az állami önkéntes manyupot, mert azzal a nyugdíjra félretettt pénz hozzá menne vissza és nem a külföldi biztosítók tolnák külföldi részvényekbe és kötvényekbe.

A kofola nálunk büntetés volt. fele ment is a lefolyóba, de a Deli csoki az isteni eledel! Lehet itthon valami boltláncba kapni? Rég nem láttam.

Szlovák autópálya: anno volt valami pletyka, hogy a szlovák kamionosok inkább lejönnek ide és az M1/M3-ason végigdöngetnek, mert olcsóbb, jobb és gyorsabb mint a szolvák utakon végigzötyögni. Nem tudom ez még áll-e.

Saját tapasztalat, hogy az M3-as forgalmának ~ fele a Miskolci lehajtónál eltűnik, úgyhogy lehet benne igazság.
Mióta Komáromnál is át lehet menni kamionnal azóta a trágya minőségű 13-as út forgalma is megugrott, 2 éve szépen betömték, elsimították az összes lyukat, mostanra újra előjöttek...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 595
113
Mi Kofolából vettünk vagy 6 zsugorral (sajnos csak annyi fért be). Ritka kincs. Nagyon be is osztottam. Kár, hogy itthon nincs.

@Terminator Szerinted mennyi állami alkalmazott és nyugdíjas vesz állampapírt?
Nem rossz, de a Cockta jobb!
Cockta-pointbleu-design-Web-04.png
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Ez nem az autópálya hosszokrol szol,nem is azt irtam.De ha utakra hegyezzük ki,az alsóbbrendű utak állapota nálunk romlott,mig máshol nagyságrendet javult.
Azonkivűl a forgalom,az abban részt vevő autók,az út menti házak,az embereken látható életszinvonal az,ami máshol egyértelműen sokkal többet javult egész KE-ban,mint nálunk.Ebben szemmel láthatóan lemaradtunk-az életszinvonalban.Egyértelműen látható.
De ha utaknál járunk.A nálunk készülő új és felújitott utak egyértelműen rosszabb,mint máshol a térségünkben.M86 az elrettentő példa-egyszerűen nem érdemli meg az autópálya nevet.És az alsóbbrendű utjainkon is jelen van ez a probléma,miközben papiron mi költjük az utakra folyókm-ként a legtöbbet-röviden,üvőlt róluk,hogy kiloptak belőle amit csak lehetett
Az M86 nem is kéri az autópálya nevet, mivel autóút.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 256
33 555
113
Az M86 nem is kéri az autópálya nevet, mivel autóút.
Autópálya.
Szlovák autópálya: anno volt valami pletyka, hogy a szlovák kamionosok inkább lejönnek ide és az M1/M3-ason végigdöngetnek, mert olcsóbb, jobb és gyorsabb mint a szolvák utakon végigzötyögni. Nem tudom ez még áll-e.
Az még akkor volt,mikor nálunk napidij volt,náluk meg már Tollcolect.Most már drága mind a kettő.
Szerencsére határvárosban élek és a járvány előtt keresztül kasul mentünk a Szlovákián, így tudom mekkora baromságokat írsz, az útjaik ugyanolyan szarok,
Náluk is meg van a térségi különbbség,keleti rész nem fejlődik úgy.Nyugati rész viszont lekörözött minket.
külföldi biztosítók tolnák külföldi részvényekbe és kötvényekbe.
Ha az hoz pénzt,abba kell fektetni.A nyugdijasnak nyugdij kell,nem üres lózungok.Tessenek olyan gazdasági körülményeket kialakitani,hogy a NER helyet az ország gazdasága gyarapodjon,és érdemes legyen a nyugdijpénztáraknak itthon befektetniük.Azthiszem a szingapuriaknak egész jol bejött a módszer.

Kofola egy rettenet,de mondjuk én egyik kólát se szeretem.Bison sör polákoknál viszont jó,románban meg az Ursus.Németben meg a Bitburger a nyerő.De jó a zöld jegesmaci is-IceBear Bier.Franciába meg a kézgránát St-Omer.(bár ami azt illeti,alapvetően Apentát iszok,meg Bitter-Lemont-nemrég doptam ki egy félkarton St-omert,mert rámromlott....:confused:)