Azért ez szubjektív, hogy ki mit lát az útról. Azért látni mondjuk igen lepusztult francia településeket is (pont kamionos videókban is). Vagy régi, lepusztult autókat is Ausztriában. Pedig nem ugyan onnan indultunk. Azért nekem bizakodásra ad okot, hogy forgalomtól teljesen kieső, kelet-magyarországi faluban is a minap egy fél utcában számoltam egy folyamatban lévő teljes ház szigetelést, egy ősszel kivitelezett teljes nyillászáró cserét, meg egy 30 milliós ingatlanfejlesztést. És nem is módos házakon.Ez nem az autópálya hosszokrol szol,nem is azt irtam.De ha utakra hegyezzük ki,az alsóbbrendű utak állapota nálunk romlott,mig máshol nagyságrendet javult.
Azonkivűl a forgalom,az abban részt vevő autók,az út menti házak,az embereken látható életszinvonal az,ami máshol egyértelműen sokkal többet javult egész KE-ban,mint nálunk.Ebben szemmel láthatóan lemaradtunk-az életszinvonalban.Egyértelműen látható.
De ha utaknál járunk.A nálunk készülő új és felújitott utak egyértelműen rosszabb,mint máshol a térségünkben.M86 az elrettentő példa-egyszerűen nem érdemli meg az autópálya nevet.És az alsóbbrendű utjainkon is jelen van ez a probléma,miközben papiron mi költjük az utakra folyókm-ként a legtöbbet-röviden,üvőlt róluk,hogy kiloptak belőle amit csak lehetett
De sok esetben nem is feltétlen pénz kérdése, hogy mi szegélyezi az utakat. Sajnos az igényesség lassabban változik, mint az ember anyagi helyzete, illetve nem biztos, hogy kéz a kézben jár. Magam is sokat morgok, hogy egy csomó minden nem feltétlen anyagi kérdés. Azt szoktam mondani, hogy az osztrák életszínvonal nem csak a keresetekben merül ki, hanem a környezetben is, ami körül vesz.
Az utak minősége is olyan, hogy mellékutakon keresztül teljesen jó minőségű aszfalton végig lehetett menni az országon, de tudok nyilván én is rossz állagú utat, de egyrészt tudom, hogy van, amelyiket teljesen felújjítják (már fel van festve), meg azért a szakaszos felújítások is jellemzőek. De nyilván, a lemaradást behozni lassú és nehéz.