Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Kevesen élnek jól, de ők azért magyar szemmel jól és ez húzza fel az átlagos. Az ország alsó hangon harmada egyik napórl a másikra él, jövőképe semmi.A statisztika szépségei...
"Miközben az adóhatóság adatai szerint 2019-ben a bruttó 295 ezer forintos átlagos havi munkaviszonyból származó jövedelem nettó havi 200 ezer forintot jelentett, Magyarország 19 megyéjéből 14-ben az országos átlag alatt volt a havi nettó kereset - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. az MTI-vel.
Az átlagkereset Budapesten havi nettó 260 ezer forint, a megyei jogú városokban 214 ezer forint volt, míg a többi városban 186 ezer forint, a községekben pedig csak 161 ezer forint.
A legmagasabb érték Telkiben volt, ahol átlagosan 390 ezer forintot vitt haza egy munkavállaló, míg a legalacsonyabb a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Csenyétén, ahol mindössze havi 31 ezer forintot.
A második és harmadik legtöbbet Budapest XII. és II. kerületében keresték, átlag 383 ezer és 376 ezer forinttal. A fővároson belül a budaiak átlagosan 110 ezer forinttal kerestek többet a pestieknél a GKI elemzése szerint.
A Nyugat- és a Közép-Dunántúli régióban átlag felett kerestek a munkavállalók, míg a Dél-Dunántúlon és az északkeleti megyékben jóval az átlag országos alatti a kereset.
A megyék között a legmagasabb érték Pest és Győr-Moson-Sopron megyében volt, ahol havi 223 ezer forintot kerestek. Szintén magas eredmények születettek még Fejér (220 ezer forint), Komárom-Esztergom (216 ezer forint) és Vas megyében (208 ezer forint).
A legalacsonyabb kereseteket Nógrád, Borsod-Abaúj-Zemplén, Somogy (egyformán 172 ezer forint), Békés (170 ezer forint) illetve Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében (157 ezer forint) érték el - közölte a GKI."
A statisztika szépségei...
"Miközben az adóhatóság adatai szerint 2019-ben a bruttó 295 ezer forintos átlagos havi munkaviszonyból származó jövedelem nettó havi 200 ezer forintot jelentett, Magyarország 19 megyéjéből 14-ben az országos átlag alatt volt a havi nettó kereset - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. az MTI-vel.
Az átlagkereset Budapesten havi nettó 260 ezer forint, a megyei jogú városokban 214 ezer forint volt, míg a többi városban 186 ezer forint, a községekben pedig csak 161 ezer forint.
A legmagasabb érték Telkiben volt, ahol átlagosan 390 ezer forintot vitt haza egy munkavállaló, míg a legalacsonyabb a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Csenyétén, ahol mindössze havi 31 ezer forintot.
A második és harmadik legtöbbet Budapest XII. és II. kerületében keresték, átlag 383 ezer és 376 ezer forinttal. A fővároson belül a budaiak átlagosan 110 ezer forinttal kerestek többet a pestieknél a GKI elemzése szerint.
A Nyugat- és a Közép-Dunántúli régióban átlag felett kerestek a munkavállalók, míg a Dél-Dunántúlon és az északkeleti megyékben jóval az átlag országos alatti a kereset.
A megyék között a legmagasabb érték Pest és Győr-Moson-Sopron megyében volt, ahol havi 223 ezer forintot kerestek. Szintén magas eredmények születettek még Fejér (220 ezer forint), Komárom-Esztergom (216 ezer forint) és Vas megyében (208 ezer forint).
A legalacsonyabb kereseteket Nógrád, Borsod-Abaúj-Zemplén, Somogy (egyformán 172 ezer forint), Békés (170 ezer forint) illetve Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében (157 ezer forint) érték el - közölte a GKI."
Ezeket az adatokat valamiért nem látom a tájékoztató kampányokban...Kevesen élnek jól, de ők azért magyar szemmel jól és ez húzza fel az átlagos. Az ország alsó hangon harmada egyik napórl a másikra él, jövőképe semmi.
Kb. ezt mutatják a számok.
Szlovákia is ennyivel előttük van?
Ezt dumálom mióta.Én járom ezeket az országokat,látom,hogy bizony qrvára elmaradtunk-akármit hazudozik az agitprop.Mikor 10 -15 éve még mi álltunk a legjobban a csehekkel KKE-ban-de példul az utjaink nekünk sokkal jobbak voltak,mint a cseheké.Most meg......Szlovének meg már egy kisausztria.Szlovákia is ennyivel előttük van?
Csehország meg...
Áh...
Csak egy adat, autópáyák:Ezt dumálom mióta.Én járom ezeket az országokat,látom,hogy bizony qrvára elmaradtunk-akármit hazudozik az agitprop.Mikor 10 -15 éve még mi álltunk a legjobban a csehekkel KKE-ban-de példul az utjaink nekünk sokkal jobbak voltak,mint a cseheké.Most meg......Szlovének meg már egy kisausztria.
Igen, a probléma, hogy ez csak egy adat.Csak egy adat, autópáyák:
Csak azt nem értem, hogy akkor miért szidják annyira a Cseh autópályák minőségét?
De, hogy a hosszakat nézzük, Magyarországon van 1937 km autópálya; a cseheknél van 1240 km. Nagyjából összemérhető területben, lakosságra egyforma ország. Ausztriának van 1743 km autópálya, bár fejlett a gyorsforgalmi hálózat, de ez nálunk is fejlesztés alatt. Románia: 763 km, kétszer akkora országra. Nyilván vannak, akik jobban állnak. Azonban ezek közül alapban jobb pozícióbóül indultak, pl.: Ausztria, de még Szlovéniában is 2006-ban 579 km-nyi volt (2017-ben: 763), miközben nálunk 785 km. De ha megnézzük, hogy 2006-tól 2017-ig mennyi épült, akkor azt látjuk, hogy igen csak az élmezőnyben vagyunk a régióban. Talán arányaiban a lengyelek után a másodikak. Adatok: https://www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/ttr00002.html
De e mellé van 1700 km gyorsforgalmi út, melyek hossza és száma nő és amelyre az utóbbi időkben nagyobb figyelem hárul a fejlesztések során. https://index.hu/gazdasag/2020/11/12/autopalya_itm/
Megint egy másik cikk:
Magyarország kiemelkedően jó helyezést ért el a világ országai közút-hálózat hossza szerinti sorában, ahol a 27. helyen áll.
Magyarországon, akárcsak a szomszédos Szlovéniában, egy négyzetkilométerre több mint két kilométernyi közút jut, míg ez a mutatószám a világ legnagyobb és talán a legfejlettebb úthálózatú országában, az Egyesült Államokban csak 750 méter.
A nyugat-európai fogalmak szerint is sűrűnek mondható magyarországi autópálya-hálózat...
Magyarországnak hosszabb autópálya-hálózata van, mint bármelyik szomszédjának, beleértve Ausztriát, vagy a nálunk területileg több mint hatszor nagyobb Ukrajnát.
forrás: https://novekedes.hu/hirek/autopalya-nagyhatalom-vagyunk
Nem, ezt a hülyeséget miből vontad le. Csak egy adat azok közül, hogy nálunk milyenek az utak.Ezek szerint akkor még építsünk 1000 km autópályát és akkor itt lesz a Kánaán?
Ezt miből vezetted le?Erőn felül csesszük el a pénz erre és a haszna közel 0...?
Nem tudom, hogy miért nem lehet felfogni, hogy az M6-nak geopolitikai szerepe is van és még nem egy kész, összefüggő project része. Cél, hogy a Nyugat-Balkán felé teremtsen autópálya összeköttetést; konkrétabban az épülő boszniai pályával lesz összekötve. Ez egy európai és regionális koncepció. Ennek magyarországi hatása az Dél-Dunántúlban relativizálódhat, nyilván nem rövid távon. Forgalom növekedése várható az M8, M9-es pályák fejlesztésével is.Mert oda is épült, ahova a forgalom nem indokolta a pályát? Az M6 mióta van meg? Még Bp közelében is lézeng rajta a forgalom. Mikor legutóbb Pécsre mentem le, akkor gyakorlatilag percekig volt olyan, hogy se előttünk se mögöttünk nem volt senki. Oda aztán "nagyon" kellett autópálya.
Ez teljes mértékben így van. Ezért is koncentrálnak ma már inkább a gyorsforgalmi utak fejlesztésre, amit írtam is.Semmi szükség mindenhova autópályára, ha a megfelelő minőségű nem autópálya hálózat áll rendelkezésre.
Ez így van. Célnak kellene lennie ezt megszüntetni. Itt lenne az ideje az ország decentralizálásának.Sajnálatos módon Mo. elképesztően Bp és agglo központú.
Ez nem az autópálya hosszokrol szol,nem is azt irtam.De ha utakra hegyezzük ki,az alsóbbrendű utak állapota nálunk romlott,mig máshol nagyságrendet javult.Csak egy adat, autópáyák:
Csak azt nem értem, hogy akkor miért szidják annyira a Cseh autópályák minőségét?
De, hogy a hosszakat nézzük, Magyarországon van 1937 km autópálya; a cseheknél van 1240 km. Nagyjából összemérhető területben, lakosságra egyforma ország. Ausztriának van 1743 km autópálya, bár fejlett a gyorsforgalmi hálózat, de ez nálunk is fejlesztés alatt. Románia: 763 km, kétszer akkora országra. Nyilván vannak, akik jobban állnak. Azonban ezek közül alapban jobb pozícióbóül indultak, pl.: Ausztria, de még Szlovéniában is 2006-ban 579 km-nyi volt (2017-ben: 763), miközben nálunk 785 km. De ha megnézzük, hogy 2006-tól 2017-ig mennyi épült, akkor azt látjuk, hogy igen csak az élmezőnyben vagyunk a régióban. Talán arányaiban a lengyelek után a másodikak. Adatok: https://www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/ttr00002.html
De e mellé van 1700 km gyorsforgalmi út, melyek hossza és száma nő és amelyre az utóbbi időkben nagyobb figyelem hárul a fejlesztések során. https://index.hu/gazdasag/2020/11/12/autopalya_itm/
Megint egy másik cikk:
Magyarország kiemelkedően jó helyezést ért el a világ országai közút-hálózat hossza szerinti sorában, ahol a 27. helyen áll.
Magyarországon, akárcsak a szomszédos Szlovéniában, egy négyzetkilométerre több mint két kilométernyi közút jut, míg ez a mutatószám a világ legnagyobb és talán a legfejlettebb úthálózatú országában, az Egyesült Államokban csak 750 méter.
A nyugat-európai fogalmak szerint is sűrűnek mondható magyarországi autópálya-hálózat...
Magyarországnak hosszabb autópálya-hálózata van, mint bármelyik szomszédjának, beleértve Ausztriát, vagy a nálunk területileg több mint hatszor nagyobb Ukrajnát.
forrás: https://novekedes.hu/hirek/autopalya-nagyhatalom-vagyunk
Csak egy adat, autópáyák:
Csak azt nem értem, hogy akkor miért szidják annyira a Cseh autópályák minőségét?
De, hogy a hosszakat nézzük, Magyarországon van 1937 km autópálya; a cseheknél van 1240 km. Nagyjából összemérhető területben, lakosságra egyforma ország. Ausztriának van 1743 km autópálya, bár fejlett a gyorsforgalmi hálózat, de ez nálunk is fejlesztés alatt. Románia: 763 km, kétszer akkora országra. Nyilván vannak, akik jobban állnak. Azonban ezek közül alapban jobb pozícióbóül indultak, pl.: Ausztria, de még Szlovéniában is 2006-ban 579 km-nyi volt (2017-ben: 763), miközben nálunk 785 km. De ha megnézzük, hogy 2006-tól 2017-ig mennyi épült, akkor azt látjuk, hogy igen csak az élmezőnyben vagyunk a régióban. Talán arányaiban a lengyelek után a másodikak. Adatok: https://www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/ttr00002.html
De e mellé van 1700 km gyorsforgalmi út, melyek hossza és száma nő és amelyre az utóbbi időkben nagyobb figyelem hárul a fejlesztések során. https://index.hu/gazdasag/2020/11/12/autopalya_itm/
Megint egy másik cikk:
Magyarország kiemelkedően jó helyezést ért el a világ országai közút-hálózat hossza szerinti sorában, ahol a 27. helyen áll.
Magyarországon, akárcsak a szomszédos Szlovéniában, egy négyzetkilométerre több mint két kilométernyi közút jut, míg ez a mutatószám a világ legnagyobb és talán a legfejlettebb úthálózatú országában, az Egyesült Államokban csak 750 méter.
A nyugat-európai fogalmak szerint is sűrűnek mondható magyarországi autópálya-hálózat...
Magyarországnak hosszabb autópálya-hálózata van, mint bármelyik szomszédjának, beleértve Ausztriát, vagy a nálunk területileg több mint hatszor nagyobb Ukrajnát.
forrás: https://novekedes.hu/hirek/autopalya-nagyhatalom-vagyunk