A pénz világa

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 008

Guest
Uhhh az egészséges amerikai gazdaság!

ErEAOD-XMAEFQVR


M1 pénz = készpénz + számlapénz
Az elmúlt 9 hónapban picit megugrott. Nem véletlen, hogy mindenki ingatlanba meg bitcoinba teszi a zöldhasúját.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 099
73 631
113
A statisztika szépségei...

"Miközben az adóhatóság adatai szerint 2019-ben a bruttó 295 ezer forintos átlagos havi munkaviszonyból származó jövedelem nettó havi 200 ezer forintot jelentett, Magyarország 19 megyéjéből 14-ben az országos átlag alatt volt a havi nettó kereset - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. az MTI-vel.

Az átlagkereset Budapesten havi nettó 260 ezer forint, a megyei jogú városokban 214 ezer forint volt, míg a többi városban 186 ezer forint, a községekben pedig csak 161 ezer forint.

A legmagasabb érték Telkiben volt, ahol átlagosan 390 ezer forintot vitt haza egy munkavállaló, míg a legalacsonyabb a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Csenyétén, ahol mindössze havi 31 ezer forintot.

A második és harmadik legtöbbet Budapest XII. és II. kerületében keresték, átlag 383 ezer és 376 ezer forinttal. A fővároson belül a budaiak átlagosan 110 ezer forinttal kerestek többet a pestieknél a GKI elemzése szerint.

A Nyugat- és a Közép-Dunántúli régióban átlag felett kerestek a munkavállalók, míg a Dél-Dunántúlon és az északkeleti megyékben jóval az átlag országos alatti a kereset.

A megyék között a legmagasabb érték Pest és Győr-Moson-Sopron megyében volt, ahol havi 223 ezer forintot kerestek. Szintén magas eredmények születettek még Fejér (220 ezer forint), Komárom-Esztergom (216 ezer forint) és Vas megyében (208 ezer forint).

A legalacsonyabb kereseteket Nógrád, Borsod-Abaúj-Zemplén, Somogy (egyformán 172 ezer forint), Békés (170 ezer forint) illetve Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében (157 ezer forint) érték el - közölte a GKI."
 
M

molnibalage

Guest
A statisztika szépségei...

"Miközben az adóhatóság adatai szerint 2019-ben a bruttó 295 ezer forintos átlagos havi munkaviszonyból származó jövedelem nettó havi 200 ezer forintot jelentett, Magyarország 19 megyéjéből 14-ben az országos átlag alatt volt a havi nettó kereset - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. az MTI-vel.

Az átlagkereset Budapesten havi nettó 260 ezer forint, a megyei jogú városokban 214 ezer forint volt, míg a többi városban 186 ezer forint, a községekben pedig csak 161 ezer forint.

A legmagasabb érték Telkiben volt, ahol átlagosan 390 ezer forintot vitt haza egy munkavállaló, míg a legalacsonyabb a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Csenyétén, ahol mindössze havi 31 ezer forintot.

A második és harmadik legtöbbet Budapest XII. és II. kerületében keresték, átlag 383 ezer és 376 ezer forinttal. A fővároson belül a budaiak átlagosan 110 ezer forinttal kerestek többet a pestieknél a GKI elemzése szerint.

A Nyugat- és a Közép-Dunántúli régióban átlag felett kerestek a munkavállalók, míg a Dél-Dunántúlon és az északkeleti megyékben jóval az átlag országos alatti a kereset.

A megyék között a legmagasabb érték Pest és Győr-Moson-Sopron megyében volt, ahol havi 223 ezer forintot kerestek. Szintén magas eredmények születettek még Fejér (220 ezer forint), Komárom-Esztergom (216 ezer forint) és Vas megyében (208 ezer forint).

A legalacsonyabb kereseteket Nógrád, Borsod-Abaúj-Zemplén, Somogy (egyformán 172 ezer forint), Békés (170 ezer forint) illetve Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében (157 ezer forint) érték el - közölte a GKI."
Kevesen élnek jól, de ők azért magyar szemmel jól és ez húzza fel az átlagos. Az ország alsó hangon harmada egyik napórl a másikra él, jövőképe semmi.
Kb. ezt mutatják a számok.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 347
10 736
113
A statisztika szépségei...

"Miközben az adóhatóság adatai szerint 2019-ben a bruttó 295 ezer forintos átlagos havi munkaviszonyból származó jövedelem nettó havi 200 ezer forintot jelentett, Magyarország 19 megyéjéből 14-ben az országos átlag alatt volt a havi nettó kereset - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. az MTI-vel.

Az átlagkereset Budapesten havi nettó 260 ezer forint, a megyei jogú városokban 214 ezer forint volt, míg a többi városban 186 ezer forint, a községekben pedig csak 161 ezer forint.

A legmagasabb érték Telkiben volt, ahol átlagosan 390 ezer forintot vitt haza egy munkavállaló, míg a legalacsonyabb a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Csenyétén, ahol mindössze havi 31 ezer forintot.

A második és harmadik legtöbbet Budapest XII. és II. kerületében keresték, átlag 383 ezer és 376 ezer forinttal. A fővároson belül a budaiak átlagosan 110 ezer forinttal kerestek többet a pestieknél a GKI elemzése szerint.

A Nyugat- és a Közép-Dunántúli régióban átlag felett kerestek a munkavállalók, míg a Dél-Dunántúlon és az északkeleti megyékben jóval az átlag országos alatti a kereset.

A megyék között a legmagasabb érték Pest és Győr-Moson-Sopron megyében volt, ahol havi 223 ezer forintot kerestek. Szintén magas eredmények születettek még Fejér (220 ezer forint), Komárom-Esztergom (216 ezer forint) és Vas megyében (208 ezer forint).

A legalacsonyabb kereseteket Nógrád, Borsod-Abaúj-Zemplén, Somogy (egyformán 172 ezer forint), Békés (170 ezer forint) illetve Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében (157 ezer forint) érték el - közölte a GKI."
Kevesen élnek jól, de ők azért magyar szemmel jól és ez húzza fel az átlagos. Az ország alsó hangon harmada egyik napórl a másikra él, jövőképe semmi.
Kb. ezt mutatják a számok.
Ezeket az adatokat valamiért nem látom a tájékoztató kampányokban...

 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 083
31 022
113
Szlovákia is ennyivel előttük van?
Csehország meg...
Áh...
Ezt dumálom mióta.Én járom ezeket az országokat,látom,hogy bizony qrvára elmaradtunk-akármit hazudozik az agitprop.Mikor 10 -15 éve még mi álltunk a legjobban a csehekkel KKE-ban-de példul az utjaink nekünk sokkal jobbak voltak,mint a cseheké.Most meg......Szlovének meg már egy kisausztria.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Ezt dumálom mióta.Én járom ezeket az országokat,látom,hogy bizony qrvára elmaradtunk-akármit hazudozik az agitprop.Mikor 10 -15 éve még mi álltunk a legjobban a csehekkel KKE-ban-de példul az utjaink nekünk sokkal jobbak voltak,mint a cseheké.Most meg......Szlovének meg már egy kisausztria.
Csak egy adat, autópáyák:

Csak azt nem értem, hogy akkor miért szidják annyira a Cseh autópályák minőségét?
De, hogy a hosszakat nézzük, Magyarországon van 1937 km autópálya; a cseheknél van 1240 km. Nagyjából összemérhető területben, lakosságra egyforma ország. Ausztriának van 1743 km autópálya, bár fejlett a gyorsforgalmi hálózat, de ez nálunk is fejlesztés alatt. Románia: 763 km, kétszer akkora országra. Nyilván vannak, akik jobban állnak. Azonban ezek közül alapban jobb pozícióbóül indultak, pl.: Ausztria, de még Szlovéniában is 2006-ban 579 km-nyi volt (2017-ben: 763), miközben nálunk 785 km. De ha megnézzük, hogy 2006-tól 2017-ig mennyi épült, akkor azt látjuk, hogy igen csak az élmezőnyben vagyunk a régióban. Talán arányaiban a lengyelek után a másodikak. Adatok: https://www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/ttr00002.html

De e mellé van 1700 km gyorsforgalmi út, melyek hossza és száma nő és amelyre az utóbbi időkben nagyobb figyelem hárul a fejlesztések során. https://index.hu/gazdasag/2020/11/12/autopalya_itm/

Megint egy másik cikk:

Magyarország kiemelkedően jó helyezést ért el a világ országai közút-hálózat hossza szerinti sorában, ahol a 27. helyen áll.
Magyarországon, akárcsak a szomszédos Szlovéniában, egy négyzetkilométerre több mint két kilométernyi közút jut, míg ez a mutatószám a világ legnagyobb és talán a legfejlettebb úthálózatú országában, az Egyesült Államokban csak 750 méter.
A nyugat-európai fogalmak szerint is sűrűnek mondható magyarországi autópálya-hálózat...

Magyarországnak hosszabb autópálya-hálózata van, mint bármelyik szomszédjának, beleértve Ausztriát, vagy a nálunk területileg több mint hatszor nagyobb Ukrajnát.

forrás: https://novekedes.hu/hirek/autopalya-nagyhatalom-vagyunk
 
M

molnibalage

Guest
Csak egy adat, autópáyák:

Csak azt nem értem, hogy akkor miért szidják annyira a Cseh autópályák minőségét?
De, hogy a hosszakat nézzük, Magyarországon van 1937 km autópálya; a cseheknél van 1240 km. Nagyjából összemérhető területben, lakosságra egyforma ország. Ausztriának van 1743 km autópálya, bár fejlett a gyorsforgalmi hálózat, de ez nálunk is fejlesztés alatt. Románia: 763 km, kétszer akkora országra. Nyilván vannak, akik jobban állnak. Azonban ezek közül alapban jobb pozícióbóül indultak, pl.: Ausztria, de még Szlovéniában is 2006-ban 579 km-nyi volt (2017-ben: 763), miközben nálunk 785 km. De ha megnézzük, hogy 2006-tól 2017-ig mennyi épült, akkor azt látjuk, hogy igen csak az élmezőnyben vagyunk a régióban. Talán arányaiban a lengyelek után a másodikak. Adatok: https://www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/ttr00002.html

De e mellé van 1700 km gyorsforgalmi út, melyek hossza és száma nő és amelyre az utóbbi időkben nagyobb figyelem hárul a fejlesztések során. https://index.hu/gazdasag/2020/11/12/autopalya_itm/

Megint egy másik cikk:

Magyarország kiemelkedően jó helyezést ért el a világ országai közút-hálózat hossza szerinti sorában, ahol a 27. helyen áll.
Magyarországon, akárcsak a szomszédos Szlovéniában, egy négyzetkilométerre több mint két kilométernyi közút jut, míg ez a mutatószám a világ legnagyobb és talán a legfejlettebb úthálózatú országában, az Egyesült Államokban csak 750 méter.
A nyugat-európai fogalmak szerint is sűrűnek mondható magyarországi autópálya-hálózat...

Magyarországnak hosszabb autópálya-hálózata van, mint bármelyik szomszédjának, beleértve Ausztriát, vagy a nálunk területileg több mint hatszor nagyobb Ukrajnát.

forrás: https://novekedes.hu/hirek/autopalya-nagyhatalom-vagyunk
Igen, a probléma, hogy ez csak egy adat.
Ezek szerint akkor még építsünk 1000 km autópályát és akkor itt lesz a Kánaán?
Vagy talán nem gondolod, hogy ez pont azt jelenti, hogy:

  • Erőn felül csesszük el a pénz erre és a haszna közel 0...?

  • Mert oda is épült, ahova a forgalom nem indokolta a pályát? Az M6 mióta van meg? Még Bp közelében is lézeng rajta a forgalom. Mikor legutóbb Pécsre mentem le, akkor gyakorlatilag percekig volt olyan, hogy se előttünk se mögöttünk nem volt senki. Oda aztán "nagyon" kellett autópálya.

  • Semmi szükség mindenhova autópályára, ha a megfelelő minőségű nem autópálya hálózat áll rendelkezésre.

  • Ausztriát felhozni példának marhaság. Nem a hossz számít. Az ország sajátos formája és hegyek miatt azt nézd meg, hogy a régió központoktól nézve milyen távolságban van a legközelebbi pálya. Lényegében a nagy völgyekben megy végig autópálya, ahol van ilyen ÉS ahol van rá igény.

  • Sajnálatos módon Mo. elképesztően Bp és agglo központú. Emiatt és az ország mérete miatt pusztán a határokig elvive olyan hosszúságú pályát igényel csak ÉK-DNY tranzit irányba ami számottevő a teljes hálózatban. Csak az M1 + M5 340 km hosszú. És nézd meg, hogy ezektől milyen távol vannak a nagyobb városok. Az M1 mivel a határ mellett egy annak egyik irányában hazai igényt lényegében nem is szolgál ki... Békés táján 90 km-re van a legközelebbi pálya, mert az ország mérete és sugaras építés ezt hozza ki. De oda szükséges autópálya, ha Bp-Pécs irányban sincs forgalom?
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Ezek szerint akkor még építsünk 1000 km autópályát és akkor itt lesz a Kánaán?
Nem, ezt a hülyeséget miből vontad le. Csak egy adat azok közül, hogy nálunk milyenek az utak.
Erőn felül csesszük el a pénz erre és a haszna közel 0...?
Ezt miből vezetted le?
"tanulmányok sora igyekezett közvetlen összefüggést kimutatni az autópálya-hossz, illetve közúti úthálózat mérete és a gazdaságfejlődés között. Valamennyi szerző megállapítja, hogy a kapcsolat tagadhatatlan, de annyiféle egyéb szempont, kihatás, kölcsönhatás érvényesül, hogy ezek közül gyakorlatilag lehetetlen kiszűrni csak az autópályák szerepét. Viszonylag szoros az összefüggés az autópályák és az adott ország gazdasági fejlettségi szintje között is." - https://novekedes.hu/hirek/autopalya-nagyhatalom-vagyunk

Tehát nem igaz ez az állításod.
Mert oda is épült, ahova a forgalom nem indokolta a pályát? Az M6 mióta van meg? Még Bp közelében is lézeng rajta a forgalom. Mikor legutóbb Pécsre mentem le, akkor gyakorlatilag percekig volt olyan, hogy se előttünk se mögöttünk nem volt senki. Oda aztán "nagyon" kellett autópálya.
Nem tudom, hogy miért nem lehet felfogni, hogy az M6-nak geopolitikai szerepe is van és még nem egy kész, összefüggő project része. Cél, hogy a Nyugat-Balkán felé teremtsen autópálya összeköttetést; konkrétabban az épülő boszniai pályával lesz összekötve. Ez egy európai és regionális koncepció. Ennek magyarországi hatása az Dél-Dunántúlban relativizálódhat, nyilván nem rövid távon. Forgalom növekedése várható az M8, M9-es pályák fejlesztésével is.

Semmi szükség mindenhova autópályára, ha a megfelelő minőségű nem autópálya hálózat áll rendelkezésre.
Ez teljes mértékben így van. Ezért is koncentrálnak ma már inkább a gyorsforgalmi utak fejlesztésre, amit írtam is.
A megnövekedett árúforgalom és személygépkocsik végett pedig már nem mindig nyerő, ha a kis falvakon, városokon vezetjük át a forgalmat, akár milyen jó is az útminőség.

Sajnálatos módon Mo. elképesztően Bp és agglo központú.
Ez így van. Célnak kellene lennie ezt megszüntetni. Itt lenne az ideje az ország decentralizálásának.
/Múltkor néztem valami tejtermék cég központját, valami pesti lakó-zöld övezetben volt bejegyezve. De nincs annyi marha BP-n, mint amennyi tejterméket előállítanak (papíron). /
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Még talán annyit fűznék az előbbi kommentemhez, hogy a lét határozza meg a tudatot, vagy a tudat a létet kérdésköre, hogy a gyorsforgalmi utak fejlesztésének kell követni a gazdasági fejlesztést, vagy a gyorsforgalmi utaknak kell megteremtenie a gazdasági fejlesztéshez vezető -szó szerinti- utat? (Nyilván ezt nem úgy értve, mint egyedüli indikátor.)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 083
31 022
113
Csak egy adat, autópáyák:

Csak azt nem értem, hogy akkor miért szidják annyira a Cseh autópályák minőségét?
De, hogy a hosszakat nézzük, Magyarországon van 1937 km autópálya; a cseheknél van 1240 km. Nagyjából összemérhető területben, lakosságra egyforma ország. Ausztriának van 1743 km autópálya, bár fejlett a gyorsforgalmi hálózat, de ez nálunk is fejlesztés alatt. Románia: 763 km, kétszer akkora országra. Nyilván vannak, akik jobban állnak. Azonban ezek közül alapban jobb pozícióbóül indultak, pl.: Ausztria, de még Szlovéniában is 2006-ban 579 km-nyi volt (2017-ben: 763), miközben nálunk 785 km. De ha megnézzük, hogy 2006-tól 2017-ig mennyi épült, akkor azt látjuk, hogy igen csak az élmezőnyben vagyunk a régióban. Talán arányaiban a lengyelek után a másodikak. Adatok: https://www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/ttr00002.html

De e mellé van 1700 km gyorsforgalmi út, melyek hossza és száma nő és amelyre az utóbbi időkben nagyobb figyelem hárul a fejlesztések során. https://index.hu/gazdasag/2020/11/12/autopalya_itm/

Megint egy másik cikk:

Magyarország kiemelkedően jó helyezést ért el a világ országai közút-hálózat hossza szerinti sorában, ahol a 27. helyen áll.
Magyarországon, akárcsak a szomszédos Szlovéniában, egy négyzetkilométerre több mint két kilométernyi közút jut, míg ez a mutatószám a világ legnagyobb és talán a legfejlettebb úthálózatú országában, az Egyesült Államokban csak 750 méter.
A nyugat-európai fogalmak szerint is sűrűnek mondható magyarországi autópálya-hálózat...

Magyarországnak hosszabb autópálya-hálózata van, mint bármelyik szomszédjának, beleértve Ausztriát, vagy a nálunk területileg több mint hatszor nagyobb Ukrajnát.

forrás: https://novekedes.hu/hirek/autopalya-nagyhatalom-vagyunk
Ez nem az autópálya hosszokrol szol,nem is azt irtam.De ha utakra hegyezzük ki,az alsóbbrendű utak állapota nálunk romlott,mig máshol nagyságrendet javult.
Azonkivűl a forgalom,az abban részt vevő autók,az út menti házak,az embereken látható életszinvonal az,ami máshol egyértelműen sokkal többet javult egész KE-ban,mint nálunk.Ebben szemmel láthatóan lemaradtunk-az életszinvonalban.Egyértelműen látható.
De ha utaknál járunk.A nálunk készülő új és felújitott utak egyértelműen rosszabb,mint máshol a térségünkben.M86 az elrettentő példa-egyszerűen nem érdemli meg az autópálya nevet.És az alsóbbrendű utjainkon is jelen van ez a probléma,miközben papiron mi költjük az utakra folyókm-ként a legtöbbet-röviden,üvőlt róluk,hogy kiloptak belőle amit csak lehetett
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 099
73 631
113
Csak egy adat, autópáyák:

Csak azt nem értem, hogy akkor miért szidják annyira a Cseh autópályák minőségét?
De, hogy a hosszakat nézzük, Magyarországon van 1937 km autópálya; a cseheknél van 1240 km. Nagyjából összemérhető területben, lakosságra egyforma ország. Ausztriának van 1743 km autópálya, bár fejlett a gyorsforgalmi hálózat, de ez nálunk is fejlesztés alatt. Románia: 763 km, kétszer akkora országra. Nyilván vannak, akik jobban állnak. Azonban ezek közül alapban jobb pozícióbóül indultak, pl.: Ausztria, de még Szlovéniában is 2006-ban 579 km-nyi volt (2017-ben: 763), miközben nálunk 785 km. De ha megnézzük, hogy 2006-tól 2017-ig mennyi épült, akkor azt látjuk, hogy igen csak az élmezőnyben vagyunk a régióban. Talán arányaiban a lengyelek után a másodikak. Adatok: https://www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/ttr00002.html

De e mellé van 1700 km gyorsforgalmi út, melyek hossza és száma nő és amelyre az utóbbi időkben nagyobb figyelem hárul a fejlesztések során. https://index.hu/gazdasag/2020/11/12/autopalya_itm/

Megint egy másik cikk:

Magyarország kiemelkedően jó helyezést ért el a világ országai közút-hálózat hossza szerinti sorában, ahol a 27. helyen áll.
Magyarországon, akárcsak a szomszédos Szlovéniában, egy négyzetkilométerre több mint két kilométernyi közút jut, míg ez a mutatószám a világ legnagyobb és talán a legfejlettebb úthálózatú országában, az Egyesült Államokban csak 750 méter.
A nyugat-európai fogalmak szerint is sűrűnek mondható magyarországi autópálya-hálózat...

Magyarországnak hosszabb autópálya-hálózata van, mint bármelyik szomszédjának, beleértve Ausztriát, vagy a nálunk területileg több mint hatszor nagyobb Ukrajnát.

forrás: https://novekedes.hu/hirek/autopalya-nagyhatalom-vagyunk

Arra van valami adatod hogy hol mennyibe kerül 1 km autópálya megépítése átlagosan?
Állítólag sokáig azért nem voltak fejlesztve nálunk az utak, hogy a nyugati multik ne Romániába, Szerbiába települjenek. De azért végül mégis csak odatelepültek a környező határmenti városokba, mert az olcsóbb munkaerő miatt megérte nekik.