A pénz világa

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 773
113
Mindezt azt jelenti, hogy

az elmúlt öt napban összesen 470 milliárd forint uniós forrást kaptunk meg.

A múlt hét csütörtökön 779,5 millió euró (300 milliárd forint) érkezett a helyreállítási forrásokból, ma, kedden pedig 445 millió eurót (170 milliárd forintot) utaltak a 2021–2027-es uniós költségvetési időszak keretéből. Ebből

240 millió euró az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz,
205 millió euró a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz fejlesztéseit segíti.
A brüsszeli pénzek érkezésére a kormányzat is reagált. Közleményükben megerősítették, hogy az Európai Bizottság január 2-án átutalta a korábban blokkolt 2021–2027-es kohéziós források első részét. Ezzel elindulhat az új fejlesztési időszak operatív programjainak uniós refinanszírozása.

Ugyanakkor emlékeztettek rá, hogy a fejlesztési programok megvalósítását a kormány már 2021-ben megkezdte, a költségeket eddig hazai forrásból előlegezte meg. Közel 9300 darab támogatási szerződést kötöttek meg mintegy 1600 milliárd forint értékben a terület- és településfejlesztési, a digitális, a közlekedés- és gazdaságfejlesztési programokban.

A kifizetett támogatások összege meghaladja az 1200 milliárd forintot, vagyis ettől még jóval elmaradnak a beérkezett uniós források.

 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Mindezt azt jelenti, hogy

az elmúlt öt napban összesen 470 milliárd forint uniós forrást kaptunk meg.

A múlt hét csütörtökön 779,5 millió euró (300 milliárd forint) érkezett a helyreállítási forrásokból, ma, kedden pedig 445 millió eurót (170 milliárd forintot) utaltak a 2021–2027-es uniós költségvetési időszak keretéből. Ebből

240 millió euró az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz,
205 millió euró a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz fejlesztéseit segíti.
A brüsszeli pénzek érkezésére a kormányzat is reagált. Közleményükben megerősítették, hogy az Európai Bizottság január 2-án átutalta a korábban blokkolt 2021–2027-es kohéziós források első részét. Ezzel elindulhat az új fejlesztési időszak operatív programjainak uniós refinanszírozása.

Ugyanakkor emlékeztettek rá, hogy a fejlesztési programok megvalósítását a kormány már 2021-ben megkezdte, a költségeket eddig hazai forrásból előlegezte meg. Közel 9300 darab támogatási szerződést kötöttek meg mintegy 1600 milliárd forint értékben a terület- és településfejlesztési, a digitális, a közlekedés- és gazdaságfejlesztési programokban.

A kifizetett támogatások összege meghaladja az 1200 milliárd forintot, vagyis ettől még jóval elmaradnak a beérkezett uniós források.

Ahogy a szólás (meg a NAV) is mondja: nyugtával dícsérd a napot. Ez 1,2 milliárd euró abból a 27-ből(?) ami jár Magyarországnak és amiből csak kb 10-et mondták, hogy kifizetnek. Ez kevesebb, mint amibe a késlekedések miatti kamatok meg az infláció kreűlt, ami az EU-s elbaszott lépések számlájára írható és a többi pénz sem érkezett be a számlákra.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 773
113
Ahogy a szólás (meg a NAV) is mondja: nyugtával dícsérd a napot. Ez 1,2 milliárd euró abból a 27-ből(?) ami jár Magyarországnak és amiből csak kb 10-et mondták, hogy kifizetnek. Ez kevesebb, mint amibe a késlekedések miatti kamatok meg az infláció kreűlt, ami az EU-s elbaszott lépések számlájára írható és a többi pénz sem érkezett be a számlákra.
27 mrd euro az a teljes hétéves büdzsével együtt , aminek kifizetése általában 1-2 évet még hátrafelé tolódik is. Idén 2.400 mrd forint EU-s kifizetéssel számoltak, ebből 470 mrd már bejött.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
27 mrd euro az a teljes hétéves büdzsével együtt , aminek kifizetése általában 1-2 évet még hátrafelé tolódik is. Idén 2.400 mrd forint EU-s kifizetéssel számoltak, ebből 470 mrd már bejött.
Ha egész pontos akarsz lenni, akkor idén 170 mld Ft jött be, az előző 300 az még 2023-ban. Az évközben bejövő pénzek egy része meg pont az említett tolódás miatt nem mind ugyanerre a pénzügyi ciklusra vonatkozik.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez and fip7

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 773
113
Ha egész pontos akarsz lenni, akkor idén 170 mld Ft jött be, az előző 300 az még 2023-ban. Az évközben bejövő pénzek egy része meg pont az említett tolódás miatt nem mind ugyanerre a pénzügyi ciklusra vonatkozik.
A tavaly decemberit is idenre vártuk.
A lényeg ütemesen elkezdték utalni.
Ez sztem február 1-ig, az új EU csúcsig, így lesz, aztán meglátjuk.
 

Hortator

Well-Known Member
2019. június 27.
929
3 392
93
Világgazdaság: Peking csak a forgalom lemorzsolásával tudta stabilizálni a világpénz szerepére törekvő jüant

..."A Reuters 28 piaci szereplővel készített interjúkat, s legalább két tucat olyan esetet azonosítottak, amikor a pekingi szabályozók tavaly összehangolt intézkedésekkel csökkentették a jüanra nehezedő erős nyomást. Míg Pan Gongsheng, a Kínai Nép Bank kormányzója úgy fogalmazott: a szabályozók kivédik az árfolyam túllövésének kockázatát és fenntartják a devizapiaci műveletek stabilitását.
Mindeközben az intervenciók annyira lehűtötték a kínai devizapiacot, hogy összezsugorodott a kereskedési volumene, s ez csökkenti a jüan sanszát, hogy globális tartalékvalutává váljon – mondták elemzők a Reutersnek."...
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 773
113
Marci megírta a tutit


A gazdasági növekedés helyreállításához legelőször három, ráadásul egymással összefüggő területen szükséges előrelépni. Első lépésként helyre kell állítani a lakossági fogyasztást, második lépésként a belgazdasági termelést és beruházásokat kell jelentősen ösztönözni, harmadik lépésként pedig tovább kell növelni a munkaerőpiaci aktivitást.
..
helyre kell állítani a szubjektív jólét érzését és ezzel a lakossági fogyasztást, mert csak a magabiztos, bizakodó családok kezdik bátrabban bepótolni az elmaradt fogyasztásukat. A visszatérő növekedés fontos pillére lesz a 2023 szeptemberétől újból megjelenő reálbér-növekedés, amely gyorsuló ütemű lesz 2024-ben, megközelítve a korábbi évek átlagos 5 százalék környéki éves növekményét – ebben központi szerepet kap az infláció mérséklődése, valamint a minimálbér és a garantált bérminimum dinamikus, rendre 15 és 10 százalékos emelése.
54199609_6cd5118a378241ca5844df2cf31e2546_wm.png

Az óvatossági motívum oldását elősegítheti, hogy a magyar háztartások – ingatlanvagyon nélkül számított – nettó pénzügyi vagyona mind 2010-hez képest, mind a régiós országokhoz képest mára szignifikánsan magasabb. 2023 második negyedévében GDP-arányosan mintegy 107,2 százalék volt, míg Csehországban 98,6 százalék, Lengyelországban 64,4 százalék, Romániában 59,4 százalék, Szlovákiában 40,7 százalék. Csak megjegyzésképpen: a magyar érték ugyan jelenleg még alacsonyabb, mint az EU tagországainak átlaga (amely 148,8 százalék volt 2022 végén az Európát adatai szerint), azonban az ingatlanvagyont is hozzászámítva ehhez, az unió átlagánál már nagyobb teljes magyar háztartási vagyont kapunk – ez pedig óriási eredménye a 2010 utáni kormányzati politikának.

A pénzügyi vagyon bővülésének a legfontosabb forrása az önfinanszírozási képesség megteremtése, azaz annak biztosítása, hogy ma hazánk önmagának tartozzon. 2022-ben az államadósság 21,2 százaléka volt a magyar háztartások kezében, ezen kívül csupán három országban volt magasabb ez az arány, mint 10 százalék, az EU többi tagállamában pedig még a 10 százalékot sem érte el. 2023-ban a lakosság állampapírokon realizált kamatbevétele elérte a GDP 2 százalékát,

MINDEN PÉNZÜGYI ESZKÖZT BELEÉRTVE PEDIG MEGHALADTA A GDP 4,2 SZÁZALÉKÁT, AMI AZ UNIÓS ÁTLAG TÖBB MINT KÉTSZERESE
....
2023-ban azonban a lakosság pénzügyi megtakarítási rátája közel duplájára emelkedett a korábbi várakozásokhoz képest és szignifikánsan 10 százalék fölött alakulhat, ami a beruházási és fogyasztási ráta mérséklődéséhez vezetett. A kiskereskedelmi forgalom volumenének alakulása is jól bizonyítja a megtakarítási hajlandóság emelkedését és a párhuzamosan csökkenő fogyasztási hajlandóságot: a koronavírust megelőző trendet jelentősen megtörve még a 2020. év eleji, lezárások előtti szintet sem érte el a kiskereskedelem volumene 2023 végén.
54199631_5d670224ddf6fbc8528ad68500e6972f_wm.png

Jelenleg tehát az optimálisnál sokkal magasabb szinten áll a megtakarítási hajlandóság, egy öngerjesztő folyamatot indítva el: bár a túlzott óvatosság később igazolja önmagát, de már rövid távon is kikezdte a reálgazdasági alapokat, elsorvasztva a keresleten keresztül a kínálatot is. Ennek káros hatásai ma még látszanak a belgazdasági termelés és beruházás számain, ezért elengedhetetlen a hazai kereslet helyreállítása után a belföldre termelő hazai gazdaság talpra állítása.
....
exportra termelő ágazatok továbbra is ellenállók és rendben vannak, ugyanakkor az elsődlegesen belgazdaságra termelő ágazatok termelési tevékenységei akadoznak. 2023 első tíz hónapjában a feldolgozóipar 13 ágazata közül összesen háromban növekedett az ipari termelés volumenindexe az előző év azonos időszakához képest, két számjegyű növekedés pedig csak két, erősen az exportpiacokhoz kapcsolódó ágazatban, a járműgyártásban (11,2 százalék) és a villamos berendezés gyártásában (15,5 százalék) volt látható. Mindeközben 10 százalék feletti visszaesés látható 6 ágazatban is, köztük például az élelmiszeriparban (–11,8 százalék), vagy a fafeldolgozás, papírtermék gyártása ágazatban (–11,9 százalék). Így már most látszik, hogy a belföldi értékesítésre érzékenyebb ágazatok helyreállítása nagyobb kihívást fog jelenteni 2024-ben.

Az ipari termelés aszimmetriája a beruházások aszimmetriájában is megjelenik: 2023 harmadik negyedévben 12,1 százalékkal esett a beruházások volumene, 19 nemzetgazdasági ágból 13-ban csökkenést láthattunk. A csökkenés jelentős része az ingatlanügyletekben és a szállítás-raktározás ágazatban figyelhető meg – ezekről inkább elmondható, hogy a jelenlegi belföldi helyzetet tükrözik és a gazdasági pálya felfutásával ciklikus jellegükből adódóan erősödnek majd. Az exportra termelő feldolgozóipar viszont még válsághelyzetben is kimagaslóan teljesített: a nagy, tőkeerős nemzetközi vállalatok nem a jelen rezdüléseit, hanem a jövőt vizsgálva bővítenek nálunk.

A beruházások ösztönzése azért kiemelendő, mert a gazdasági növekedés helyreállításának folyamatában ez a fogaskerék az egyik legerősebb. Nagyon fontos tehát, hogy a beruházásokat továbbra is a 25 százalék feletti tartományban kell tartanunk. Éveken át a legmagasabb értéket mutattuk fel az EU-ban, 2022-ben a 28,2 százalékos GDP-arányos beruházási rátánk pedig kiemelkedő volt. 2023 első három negyedévében 26,3 százalékra „csökkent” a magyar beruházási ráta az állami és a háztartásokhoz kapcsolódó beruházások visszaesése miatt, de jó hír, hogy még e relatív mérséklődés után is a negyedik legjobb helyen állunk az unióban, továbbá

HA MINDEN A KORMÁNY TERVEINEK MEGFELELŐEN ALAKUL, A 2023-AS RANGSORBAN IS AZ ÉLMEZŐNYBEN MARADUNK.

A magyar beruházások 60 százalékát a vállalatok valósítják meg, a maradék 40 százalékot pedig fele részben az állam és a háztartások. A beruházások visszaesése mögött elsősorban az állami beruházások átmeneti gyengesége áll: az egykori GDP-arányos 6 százalék fölötti – és egyben az EU egyik legmagasabb – állami beruházási rátáról 5 százalék alá érkeztünk. Emögött pedig elsősorban a háború okozta hibás brüsszeli szankciók ütötte lékeken kifolyó forrásaink hiánya áll – addig nyújtózkodhatunk csak, ameddig a takarónk ér, újabb IMF-hitelt pedig köszönjük, nem kérünk.

A magyar háztartások beruházásai uniós átlag alatt, de régiós átlagnak megfelelően alakulnak. Itt támaszt nyújthat a januártól elinduló csok plusz, illetve a megemelkedő falusi csok és a babaváró hitelösszegek.

54199649_a76b26fc5e8b23d612686dcbcd9b1a57_wm.png
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 773
113
A vállalatok ezzel szemben töretlenül rekordközeli, 17 százalék körüli beruházási aktivitással rendelkeznek. A reálgazdaság magánszereplői tehát maguktól is a pénzükkel szavaznak Magyarország jövőbeli közös gyarapodása mellett, ők maguk is dinamikus fejlődési pályával számolnak. A vállalatok beruházási rátája továbbra is az egyik legmagasabb, az unió 13 százalékos átlagánál 4 százalékponttal magasabb, és nem is esett vissza olyan mértékben, mint ahogy az állami beruházások esetén azok elhalasztása miatt azt láthattuk. Pozitív a kép annyiban is, hogy az állam Magyarországon a tapasztalat szerint nem kiszorítja (crowding out) és még csak nem is helyettesíti a magánszektor beruházásait, hanem sokkal inkább eredményesen ösztönzi befektetésre a vállalatokat, ezzel is bevonzva (crowding in) így a magánberuházásokat. Az állam által a termelő gazdaságba kihelyezett minden forint termő talajra hullik, vagyis sokszorosan megtérül.

54199649_a76b26fc5e8b23d612686dcbcd9b1a57_wm.png


belgazdaság erősítését – melyet főleg hazai tulajdonú vállalatok alkotnak – újabb, magasabb fokozatba kell kapcsolni. Ezt 2024-ben négy, egyenként is nagyon erős eszközzel tervezzük:

A Széchenyi Kártya Program MAX Plusz újabb kibővítéséről már döntött a kormány, 2024-ben is folytatódhat minden idők egyik legsikeresebb kormányzati hitelprogramja.
A Baross Gábor Újraiparosítási Hitelprogram folytatásával (további 200 milliárd forintos keret biztosításával) összességében már 1200 milliárd forintot különített el a kormány a gazdaság számára.
Emellett a magyar vállalkozások megerősítése érdekében indított Élelmiszeripari Beszállító-fejlesztési Program keretösszege közel hatszorosára emelkedett.
Mindezeken túl egy újabb hitelprogramot is meg kell még az idén hirdetnünk. Mivel a Brüsszel által az Ukrajnának átcsoportosított magyar pénzek egyre nagyobb részét hozzuk vissza a magyar gazdaságba, 10,2 milliárd euró értékben meg is kezdődhet a 2021–2027-es kohéziós források lehívása. Így a GINOP plusz alapok egy jelentős része szintén a belső fogyasztásra termelő iparágak beruházásösztönzését szolgálja majd a közeljövőben.
...
Magyarországon több mint 4,75 millióan dolgoznak, 2010 óta 1 millióval nőtt a foglalkoztatottak létszáma, miközben a regisztrált álláskeresők száma történelmi mélypontra csökkent.
NAPJAINKBAN MINDENKI TUD DOLGOZNI, AKI AKAR. A GAZDASÁGI NÖVEKEDÉSHEZ, AZ ÚJ BERUHÁZÁSOK MEGVALÓSÍTÁSÁHOZ AZONBAN TOVÁBB KELL NÖVELNI A FOGLALKOZTATOTTSÁGOT.

Magyarországnak továbbra is rendelkezésére áll egy belső munkaerő-tartalék, meghaladva a 300 ezer főt is, ezért a cél az aktivizálás, azaz hogy még többen akarjanak dolgozni, és lépjenek át a munkaerőpiacra a passzív tartományból. A munkahelyeket és a családokat meg kell védeni, ezért a kormány célja, hogy amíg van magyar munkavállaló, addig magyarokkal töltse fel az álláshelyeket, csak ezt követően merülhet fel a külföldi munkaerő alkalmazása. Jelenleg Magyarországon 45,7 ezer fő ukrán és szerb nemzetiségű munkavállaló mellett 55,4 ezer fő idegenrendészeti átvizsgáláson átesett külföldi vendégmunkás dolgozik, melynek lehetséges számát 62 ezer főben maximalizálta a kormány.

A beruházások frontján 2024-ben sikert érünk majd el, ami szükségessé teszi a munkaerőpiaci aktivitás további növelését, ez lesz a növekedési – és jóléti – ugrás harmadik fogaskereke. Addig nem lehetünk elégedettek, amíg a 15–64 éves korosztályban az aktivitási ráta nem emelkedik a jelenlegi 78-ról 85 százalékos szintre. Ezt segítendő, új munkapiaci programmal egészítjük ki az új uniós hitelprogramot, hogy egyszerre erősítsük mindhárom fő növekedési fogaskereket: az érkező 10,2 milliárd eurós EU-s forrásból a GINOP plusz alapok meghatározó részét az aktivitási ráta növelését célzó programokra irányozzuk elő.

54199707_16d89521273ff40fff6238af2b340932_wm.png
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
A vállalatok ezzel szemben töretlenül rekordközeli, 17 százalék körüli beruházási aktivitással rendelkeznek. A reálgazdaság magánszereplői tehát maguktól is a pénzükkel szavaznak Magyarország jövőbeli közös gyarapodása mellett, ők maguk is dinamikus fejlődési pályával számolnak. A vállalatok beruházási rátája továbbra is az egyik legmagasabb, az unió 13 százalékos átlagánál 4 százalékponttal magasabb, és nem is esett vissza olyan mértékben, mint ahogy az állami beruházások esetén azok elhalasztása miatt azt láthattuk. Pozitív a kép annyiban is, hogy az állam Magyarországon a tapasztalat szerint nem kiszorítja (crowding out) és még csak nem is helyettesíti a magánszektor beruházásait, hanem sokkal inkább eredményesen ösztönzi befektetésre a vállalatokat, ezzel is bevonzva (crowding in) így a magánberuházásokat. Az állam által a termelő gazdaságba kihelyezett minden forint termő talajra hullik, vagyis sokszorosan megtérül.

54199649_a76b26fc5e8b23d612686dcbcd9b1a57_wm.png


belgazdaság erősítését – melyet főleg hazai tulajdonú vállalatok alkotnak – újabb, magasabb fokozatba kell kapcsolni. Ezt 2024-ben négy, egyenként is nagyon erős eszközzel tervezzük:

A Széchenyi Kártya Program MAX Plusz újabb kibővítéséről már döntött a kormány, 2024-ben is folytatódhat minden idők egyik legsikeresebb kormányzati hitelprogramja.
A Baross Gábor Újraiparosítási Hitelprogram folytatásával (további 200 milliárd forintos keret biztosításával) összességében már 1200 milliárd forintot különített el a kormány a gazdaság számára.
Emellett a magyar vállalkozások megerősítése érdekében indított Élelmiszeripari Beszállító-fejlesztési Program keretösszege közel hatszorosára emelkedett.
Mindezeken túl egy újabb hitelprogramot is meg kell még az idén hirdetnünk. Mivel a Brüsszel által az Ukrajnának átcsoportosított magyar pénzek egyre nagyobb részét hozzuk vissza a magyar gazdaságba, 10,2 milliárd euró értékben meg is kezdődhet a 2021–2027-es kohéziós források lehívása. Így a GINOP plusz alapok egy jelentős része szintén a belső fogyasztásra termelő iparágak beruházásösztönzését szolgálja majd a közeljövőben.
...
Magyarországon több mint 4,75 millióan dolgoznak, 2010 óta 1 millióval nőtt a foglalkoztatottak létszáma, miközben a regisztrált álláskeresők száma történelmi mélypontra csökkent.
NAPJAINKBAN MINDENKI TUD DOLGOZNI, AKI AKAR. A GAZDASÁGI NÖVEKEDÉSHEZ, AZ ÚJ BERUHÁZÁSOK MEGVALÓSÍTÁSÁHOZ AZONBAN TOVÁBB KELL NÖVELNI A FOGLALKOZTATOTTSÁGOT.

Magyarországnak továbbra is rendelkezésére áll egy belső munkaerő-tartalék, meghaladva a 300 ezer főt is, ezért a cél az aktivizálás, azaz hogy még többen akarjanak dolgozni, és lépjenek át a munkaerőpiacra a passzív tartományból. A munkahelyeket és a családokat meg kell védeni, ezért a kormány célja, hogy amíg van magyar munkavállaló, addig magyarokkal töltse fel az álláshelyeket, csak ezt követően merülhet fel a külföldi munkaerő alkalmazása. Jelenleg Magyarországon 45,7 ezer fő ukrán és szerb nemzetiségű munkavállaló mellett 55,4 ezer fő idegenrendészeti átvizsgáláson átesett külföldi vendégmunkás dolgozik, melynek lehetséges számát 62 ezer főben maximalizálta a kormány.

A beruházások frontján 2024-ben sikert érünk majd el, ami szükségessé teszi a munkaerőpiaci aktivitás további növelését, ez lesz a növekedési – és jóléti – ugrás harmadik fogaskereke. Addig nem lehetünk elégedettek, amíg a 15–64 éves korosztályban az aktivitási ráta nem emelkedik a jelenlegi 78-ról 85 százalékos szintre. Ezt segítendő, új munkapiaci programmal egészítjük ki az új uniós hitelprogramot, hogy egyszerre erősítsük mindhárom fő növekedési fogaskereket: az érkező 10,2 milliárd eurós EU-s forrásból a GINOP plusz alapok meghatározó részét az aktivitási ráta növelését célzó programokra irányozzuk elő.

54199707_16d89521273ff40fff6238af2b340932_wm.png
Ezt a hazugságcunamit...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 989
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ezt miért tetted ide. Mit szeretnél kiemelni a cikkből?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 773
113
Korrigáltak az energiaárak helyreáll a külker mérleg. Az utolsó mondatot meg a Huxitosoknak ajánlom.


1,7 milliárd eurós többlet jött össze tavaly novemberben a magyar külkereskedelmi egyenlegben, a mérleg ilyen mértékű javulásában vélhetően a 2022 végi földgázbeszerzés állhat, azonban így is hihetetlenül gyorsan állt helyre 2023 egészében a magyar gazdaság egyensúlya. Szinte biztos, hogy 2023-ban ledolgozta az előző évi deficitet a magyar külkereskedelmi forgalom.

Novemberben az export euróban számított értéke 3,8, az importé 25 százalékkal kisebb volt az előző év azonos időszakinál, ezzel a termék-külkereskedelmi egyenleg 3,2 milliárd euróval javult – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A termékkülkereskedelmi többlet csak abban a hónapban 1,7 milliárd euró volt, bár a KSH nem közölte a részletes adatokat, vélhetően a 2022 végi földgázbeszerzés okozta bázishatás is magyarázhatja az ilyen mértékű javulást. Mindenesetre tavaly ez volt a negyedik hónap, hogy 1 milliárd euró fölött volt a szufficit

Októberhez képest is javult az egyenleg, miután a külkereskedelmi termékforgalom szintje az exportoldalon 1,0 százalékkal nőtt, míg az importoldalon 5,0 százalékkal csökkent.

A mai adat után szinte biztos, hogy tavaly ledolgozta a 2022-es GDP 8 százalékát kitevő deficitet a külkereskedelmi forgalom, ami a vártnál sokkal gyorsabb helyreállásra utal. Az év elején még a GDP 2-4 százalék közé várták a deficitet elemzők.

Ami a konkrét adatokat illeti:

A kivitel értéke 12,9 milliárd eurót (4888 milliárd forintot), a behozatalé 11,2 milliárd eurót (4237 milliárd forintot) tett ki.
A termék-külkereskedelmi többlet 1,7 milliárd euró (651 milliárd forint) volt.
A kivitel 77, a behozatal 75 százalékát az EU tagállamaival (EU27_2020) bonyolítottuk le.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 773
113
Korrigáltak az energiaárak helyreáll a külker mérleg. Az utolsó mondatot meg a Huxitosoknak ajánlom.


1,7 milliárd eurós többlet jött össze tavaly novemberben a magyar külkereskedelmi egyenlegben, a mérleg ilyen mértékű javulásában vélhetően a 2022 végi földgázbeszerzés állhat, azonban így is hihetetlenül gyorsan állt helyre 2023 egészében a magyar gazdaság egyensúlya. Szinte biztos, hogy 2023-ban ledolgozta az előző évi deficitet a magyar külkereskedelmi forgalom.

Novemberben az export euróban számított értéke 3,8, az importé 25 százalékkal kisebb volt az előző év azonos időszakinál, ezzel a termék-külkereskedelmi egyenleg 3,2 milliárd euróval javult – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A termékkülkereskedelmi többlet csak abban a hónapban 1,7 milliárd euró volt, bár a KSH nem közölte a részletes adatokat, vélhetően a 2022 végi földgázbeszerzés okozta bázishatás is magyarázhatja az ilyen mértékű javulást. Mindenesetre tavaly ez volt a negyedik hónap, hogy 1 milliárd euró fölött volt a szufficit

Októberhez képest is javult az egyenleg, miután a külkereskedelmi termékforgalom szintje az exportoldalon 1,0 százalékkal nőtt, míg az importoldalon 5,0 százalékkal csökkent.

A mai adat után szinte biztos, hogy tavaly ledolgozta a 2022-es GDP 8 százalékát kitevő deficitet a külkereskedelmi forgalom, ami a vártnál sokkal gyorsabb helyreállásra utal. Az év elején még a GDP 2-4 százalék közé várták a deficitet elemzők.

Ami a konkrét adatokat illeti:

A kivitel értéke 12,9 milliárd eurót (4888 milliárd forintot), a behozatalé 11,2 milliárd eurót (4237 milliárd forintot) tett ki.
A termék-külkereskedelmi többlet 1,7 milliárd euró (651 milliárd forint) volt.
A kivitel 77, a behozatal 75 százalékát az EU tagállamaival (EU27_2020) bonyolítottuk le.
Talán ez látványosabb

havikulker240104-648429.jpg


kulker12havigordulo240104-648415.png

exportnomi240104-648421.png

importnomi240104-648425.png
 

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 135
3 238
113
Talán ez látványosabb

havikulker240104-648429.jpg


kulker12havigordulo240104-648415.png

exportnomi240104-648421.png

importnomi240104-648425.png
Azért az ok itt nem annyira jó. Nincs fogyasztás és beruházás. Nyilván eddig pénz sem volt amiből lehetett volna. Most a többletből beruházhatnak az állami és piaci szereplők. Kérdés hogy mernek e. Az államnak pótolnia kell a kiesett pénzt, aki belföldre termel az félhet a fogyasztáscsökkenéstől. Az export ágazatok maradnak. De ott sincs növekedés, ergo nem biztos hogy lesz hajlandóság. Ez nem rossz helyzet de a jótól messze van
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and tonyo

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 469
5 302
113
A vállalatok ezzel szemben töretlenül rekordközeli, 17 százalék körüli beruházási aktivitással rendelkeznek. A reálgazdaság magánszereplői tehát maguktól is a pénzükkel szavaznak Magyarország jövőbeli közös gyarapodása mellett, ők maguk is dinamikus fejlődési pályával számolnak. A vállalatok beruházási rátája továbbra is az egyik legmagasabb, az unió 13 százalékos átlagánál 4 százalékponttal magasabb, és nem is esett vissza olyan mértékben, mint ahogy az állami beruházások esetén azok elhalasztása miatt azt láthattuk. Pozitív a kép annyiban is, hogy az állam Magyarországon a tapasztalat szerint nem kiszorítja (crowding out) és még csak nem is helyettesíti a magánszektor beruházásait, hanem sokkal inkább eredményesen ösztönzi befektetésre a vállalatokat, ezzel is bevonzva (crowding in) így a magánberuházásokat. Az állam által a termelő gazdaságba kihelyezett minden forint termő talajra hullik, vagyis sokszorosan megtérül.

54199649_a76b26fc5e8b23d612686dcbcd9b1a57_wm.png


belgazdaság erősítését – melyet főleg hazai tulajdonú vállalatok alkotnak – újabb, magasabb fokozatba kell kapcsolni. Ezt 2024-ben négy, egyenként is nagyon erős eszközzel tervezzük:

A Széchenyi Kártya Program MAX Plusz újabb kibővítéséről már döntött a kormány, 2024-ben is folytatódhat minden idők egyik legsikeresebb kormányzati hitelprogramja.
A Baross Gábor Újraiparosítási Hitelprogram folytatásával (további 200 milliárd forintos keret biztosításával) összességében már 1200 milliárd forintot különített el a kormány a gazdaság számára.
Emellett a magyar vállalkozások megerősítése érdekében indított Élelmiszeripari Beszállító-fejlesztési Program keretösszege közel hatszorosára emelkedett.
Mindezeken túl egy újabb hitelprogramot is meg kell még az idén hirdetnünk. Mivel a Brüsszel által az Ukrajnának átcsoportosított magyar pénzek egyre nagyobb részét hozzuk vissza a magyar gazdaságba, 10,2 milliárd euró értékben meg is kezdődhet a 2021–2027-es kohéziós források lehívása. Így a GINOP plusz alapok egy jelentős része szintén a belső fogyasztásra termelő iparágak beruházásösztönzését szolgálja majd a közeljövőben.
...
Magyarországon több mint 4,75 millióan dolgoznak, 2010 óta 1 millióval nőtt a foglalkoztatottak létszáma, miközben a regisztrált álláskeresők száma történelmi mélypontra csökkent.
NAPJAINKBAN MINDENKI TUD DOLGOZNI, AKI AKAR. A GAZDASÁGI NÖVEKEDÉSHEZ, AZ ÚJ BERUHÁZÁSOK MEGVALÓSÍTÁSÁHOZ AZONBAN TOVÁBB KELL NÖVELNI A FOGLALKOZTATOTTSÁGOT.

Magyarországnak továbbra is rendelkezésére áll egy belső munkaerő-tartalék, meghaladva a 300 ezer főt is, ezért a cél az aktivizálás, azaz hogy még többen akarjanak dolgozni, és lépjenek át a munkaerőpiacra a passzív tartományból. A munkahelyeket és a családokat meg kell védeni, ezért a kormány célja, hogy amíg van magyar munkavállaló, addig magyarokkal töltse fel az álláshelyeket, csak ezt követően merülhet fel a külföldi munkaerő alkalmazása. Jelenleg Magyarországon 45,7 ezer fő ukrán és szerb nemzetiségű munkavállaló mellett 55,4 ezer fő idegenrendészeti átvizsgáláson átesett külföldi vendégmunkás dolgozik, melynek lehetséges számát 62 ezer főben maximalizálta a kormány.

A beruházások frontján 2024-ben sikert érünk majd el, ami szükségessé teszi a munkaerőpiaci aktivitás további növelését, ez lesz a növekedési – és jóléti – ugrás harmadik fogaskereke. Addig nem lehetünk elégedettek, amíg a 15–64 éves korosztályban az aktivitási ráta nem emelkedik a jelenlegi 78-ról 85 százalékos szintre. Ezt segítendő, új munkapiaci programmal egészítjük ki az új uniós hitelprogramot, hogy egyszerre erősítsük mindhárom fő növekedési fogaskereket: az érkező 10,2 milliárd eurós EU-s forrásból a GINOP plusz alapok meghatározó részét az aktivitási ráta növelését célzó programokra irányozzuk elő.

54199707_16d89521273ff40fff6238af2b340932_wm.png
A kormány ösztönzi a beruházásokat?
Mivel, a rekord magas hitelkamatokkal?
Amely cég felelősen gondolkodik, az ilyen kamatkörnyezetben nem adósodik el, halasztja a beruházásokat!
Lásd az államháztartásnál is mennyit számítanak a magas kamatterhek!
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
A vállalatok ezzel szemben töretlenül rekordközeli, 17 százalék körüli beruházási aktivitással rendelkeznek. A reálgazdaság magánszereplői tehát maguktól is a pénzükkel szavaznak Magyarország jövőbeli közös gyarapodása mellett, ők maguk is dinamikus fejlődési pályával számolnak. A vállalatok beruházási rátája továbbra is az egyik legmagasabb, az unió 13 százalékos átlagánál 4 százalékponttal magasabb, és nem is esett vissza olyan mértékben, mint ahogy az állami beruházások esetén azok elhalasztása miatt azt láthattuk. Pozitív a kép annyiban is, hogy az állam Magyarországon a tapasztalat szerint nem kiszorítja (crowding out) és még csak nem is helyettesíti a magánszektor beruházásait, hanem sokkal inkább eredményesen ösztönzi befektetésre a vállalatokat, ezzel is bevonzva (crowding in) így a magánberuházásokat. Az állam által a termelő gazdaságba kihelyezett minden forint termő talajra hullik, vagyis sokszorosan megtérül.

54199649_a76b26fc5e8b23d612686dcbcd9b1a57_wm.png


belgazdaság erősítését – melyet főleg hazai tulajdonú vállalatok alkotnak – újabb, magasabb fokozatba kell kapcsolni. Ezt 2024-ben négy, egyenként is nagyon erős eszközzel tervezzük:

A Széchenyi Kártya Program MAX Plusz újabb kibővítéséről már döntött a kormány, 2024-ben is folytatódhat minden idők egyik legsikeresebb kormányzati hitelprogramja.
A Baross Gábor Újraiparosítási Hitelprogram folytatásával (további 200 milliárd forintos keret biztosításával) összességében már 1200 milliárd forintot különített el a kormány a gazdaság számára.
Emellett a magyar vállalkozások megerősítése érdekében indított Élelmiszeripari Beszállító-fejlesztési Program keretösszege közel hatszorosára emelkedett.
Mindezeken túl egy újabb hitelprogramot is meg kell még az idén hirdetnünk. Mivel a Brüsszel által az Ukrajnának átcsoportosított magyar pénzek egyre nagyobb részét hozzuk vissza a magyar gazdaságba, 10,2 milliárd euró értékben meg is kezdődhet a 2021–2027-es kohéziós források lehívása. Így a GINOP plusz alapok egy jelentős része szintén a belső fogyasztásra termelő iparágak beruházásösztönzését szolgálja majd a közeljövőben.
...
Magyarországon több mint 4,75 millióan dolgoznak, 2010 óta 1 millióval nőtt a foglalkoztatottak létszáma, miközben a regisztrált álláskeresők száma történelmi mélypontra csökkent.
NAPJAINKBAN MINDENKI TUD DOLGOZNI, AKI AKAR. A GAZDASÁGI NÖVEKEDÉSHEZ, AZ ÚJ BERUHÁZÁSOK MEGVALÓSÍTÁSÁHOZ AZONBAN TOVÁBB KELL NÖVELNI A FOGLALKOZTATOTTSÁGOT.

Magyarországnak továbbra is rendelkezésére áll egy belső munkaerő-tartalék, meghaladva a 300 ezer főt is, ezért a cél az aktivizálás, azaz hogy még többen akarjanak dolgozni, és lépjenek át a munkaerőpiacra a passzív tartományból. A munkahelyeket és a családokat meg kell védeni, ezért a kormány célja, hogy amíg van magyar munkavállaló, addig magyarokkal töltse fel az álláshelyeket, csak ezt követően merülhet fel a külföldi munkaerő alkalmazása. Jelenleg Magyarországon 45,7 ezer fő ukrán és szerb nemzetiségű munkavállaló mellett 55,4 ezer fő idegenrendészeti átvizsgáláson átesett külföldi vendégmunkás dolgozik, melynek lehetséges számát 62 ezer főben maximalizálta a kormány.

A beruházások frontján 2024-ben sikert érünk majd el, ami szükségessé teszi a munkaerőpiaci aktivitás további növelését, ez lesz a növekedési – és jóléti – ugrás harmadik fogaskereke. Addig nem lehetünk elégedettek, amíg a 15–64 éves korosztályban az aktivitási ráta nem emelkedik a jelenlegi 78-ról 85 százalékos szintre. Ezt segítendő, új munkapiaci programmal egészítjük ki az új uniós hitelprogramot, hogy egyszerre erősítsük mindhárom fő növekedési fogaskereket: az érkező 10,2 milliárd eurós EU-s forrásból a GINOP plusz alapok meghatározó részét az aktivitási ráta növelését célzó programokra irányozzuk elő.

54199707_16d89521273ff40fff6238af2b340932_wm.png
Kezdjük azzal hogy jelenleg nincs 300 ezer fő munkerő tartalék. Papíron lehet hogy van a valóságban én nem számolnám bele a c kategoriat abból is az oláh, a vidéki zárt falvakban burokban (zselérben) tartott közmunkásokat. Azoknak mára egy jelentős része alkalmatlan bármilyen 2-3 órát igénylő munkavégzésre.....
Vendégmunkásokból a tervezett 62 ezer fő helyett várhatóan jóval többre lenne szükség... sajnos a gazdaságban a munkahelyeken nagy részt azzal küzdenek hogy a hazai munkavállalók egy része egész egyszerűen nem akar dolgozni egyik helyről a másik helyre vándorol. Az értelmesebbje már ha lehet így nevezni pár hónap után vált....
A gazdaságban jelenleg minden narratíva ellenére nincsenek vagy nagyon kevés a jóval magasabb hozzá adott értékű fejlesztések. Amit látunk az az elmúlt évek erőfeszítései..... sajnos hallani már olyan hangokat hogy az oktatási rendszer illetve egyéb tényezők miatt belátható időn belül a cégek gondban lesznek az utánpótlás illetően....
Így mindinkább az összeszerelés felé fog stagnálni a gazdaság ami még inkább meg fogja követelni a vendégmunkásokat.
A végére a legszebb mondat hogy a 15-64 éves korosztályban a munkavállalasi kedvet feljebb kell tornászni.
Magyarán a 15-19 éves korosztály vállaljon jóval több diákmunkát (húzon a halál faszára dolgozni ne otthon nyomkodja) (ami jó lenne észszerűen megszervezve...) a 60 év korosztály meg ne panaszkodjon inkább dolgozon ha kell leamortizált állapotban is. Inkább örüljön annak hogy a fekete zsákig dolgozhat. (Fizikai munkavállalok) Ide megint szükség lesz vendégmunkásokra....
Várhatóan a nők 40 éves programot át fogják alakítani (életkorhoz lesz kötve 60-62 év körülit tippelek)
A nyugdijkorhatárt lépésről lépésre felemelik 67 évre.... 2030-35 között várom de lehet hogy hamarább meglépik....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
  • Tetszik
Reactions: megazez

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 469
5 302
113
Még mindig vannak páran, akiknek nem tűnt fel, hogy a jövő évre betervezett 10%-os béremelés max. a szintentartásra elég, az az államnak, a propaganda ellenére egy fillérjébe nem kerül.
És azok is, akik a választások után rájönnek, hogy a pénzosztás egy igen nagy része csak egyszeri, az nem emeli tartósan a béreket, és a választások után magukra maradnak.
Na akkor majd még bezuhan a hitelfelvétel, a fogyasztás, ezekkel együtt a költségvetés adó-járulék...., bevételei. Eközben az inflációhoz képest, tarthatatlanul alacsony kamatok is meglódulnak felfelé, ami már nemcsak a lakossági, hanem az állami kiadásokat is jócskán megnöveli.
Ezt 2021 decemberében írtam. Borítékolhatóak voltak már akkor a következményei a kormány bénázásának.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A gazdaságban jelenleg minden narratíva ellenére nincsenek vagy nagyon kevés a jóval magasabb hozzá adott értékű fejlesztések.
Jaja a hadiipar, az autóipar, mindig is az alacsony hozzáadott értékről volt híres. A BYD, Merci és BMW gyárakért ölre mennek az európai országok.
Emlékszel, még, hogy mekkora hype volt a Tesla német Gigafactory megnyitása kapcsán? A mémetek imádnak alacsony hozzáadott értékű gyárakat nyitni!
Ugyan így az energetika.

sajnos hallani már olyan hangokat
Ezek azok a hangok, amik neked azt súgják, hogy 15%-os az éves hiány....
Vannak bizonyos gyógyszerek, amelyek ezeket a hangokat elnyomják!