Repülős hasonlattal élve olyan mintha egy Mig-15 hasonlitanál egy F-35 .Világosíts már fel kérlek, ne maradjak ilyen hülye.
De ezt nézd meg.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Repülős hasonlattal élve olyan mintha egy Mig-15 hasonlitanál egy F-35 .Világosíts már fel kérlek, ne maradjak ilyen hülye.
Már láttam de ennek nincs köze a pénzhez.Repülős hasonlattal élve olyan mintha egy Mig-15 hasonlitanál egy F-35 .
De ezt nézd meg.
Miért ????? Miről szól.Már láttam de ennek nincs köze a pénzhez.
Egy központi főkönyv nélküli megosztott könyvelési technika nem pénz.Miért ????? Miről szól.
Oké teljesen igazad van.Egy központi főkönyv nélküli megosztott könyvelési technika nem pénz.
Akkor arról még nem is beszéltünk, hogy a számítási kapacitás többségének a birtokában akkor írom felül amikor akarom.
Akkor ez most mi?
Igen és amit az INDEX leírt az is pont ugyanakkora hülyeség volt mint amit te írtál.Jobban tettem volna, ha előbb végig olvasom a cikket. Látom lejebb leírta az index is ugyanezt.
Igen és amit az INDEX leírt az is pont ugyanakkora hülyeség volt mint amit te írtál.
Az előző hozzászólásodról nem is beszélve.
Mondjuk a ha előbb olvasnál valamit az tényleg jobb lenne de ne az INDEX- et.
Ha nem hoz ujitast a multi akkor csak kiszoritja a hazai cegeket. A gyori audit nem szabad egy kalap ala venni a nagy aruhazlancokkal. Auschan, tesco, lidl semmi olyat nem nyujtanak amit mi ne tudnank megvalositani. A hazai boltokat megis kiszoritjak a piacrol es ki is viszik a profitot az orszagbol.Érdekelne, hogy szerinted miért hülyeség, azon kívül, hogy divat a multikat IS utálni.
Ha nem hoz ujitast a multi akkor csak kiszoritja a hazai cegeket. A gyori audit nem szabad egy kalap ala venni a nagy aruhazlancokkal. Auschan, tesco, lidl semmi olyat nem nyujtanak amit mi ne tudnank megvalositani. A hazai boltokat megis kiszoritjak a piacrol es ki is viszik a profitot az orszagbol.
És ennek ellenére nem valósítjuk (valósítják) meg. Itt a gáz.. Auschan, tesco, lidl semmi olyat nem nyujtanak amit mi ne tudnank megvalositani.
Továbbá észrevettem azt is, hogy Erdélyben a magyar áruházláncok olcsóbban árulják a magyar termékeket, mint Magyarországon.
A pénz nem egy "valami". A pénz egy információ.Érdekelne, hogy szerinted miért hülyeség, azon kívül, hogy divat a multikat IS utálni.
Mielőtt félreértenél, én sem tartom ideálisnak azt, hogy a jelentősebb cégeink mind külföldi tulajdonúak, de annál sokkal jobb, mintha kipaterolnánk őket és munkanélküli lenne a fél ország. Ne hozd fel a privatizációt. Az már megtörtént, azon nem fogunk tudni változtatni. Azt mond meg, hogy szerinted hogyan lehetne jobb gazdaságpolitikát folytatni a multik kizárásával.
A pénz nem egy "valami". A pénz egy információ.
A külföldi tőke- az a pénz- egy külföldi valakinek az adóssága és mi azért fizetünk neki kamatot, hogy az ő adósságával fizethessünk.
Miért nem az MNB bocsát ki pénzt és mi fektetünk be a saját piacunkon és fizetünk magunknak kamatot?
Egy termék értékesítési árából a haszon nagy része a tőke hozadékaira, kamatokra, innovációra, fejlesztésre, marketingre,kereskedelmi haszonra, van kifizetve.
A termelés az értékesítési árból a töredéke.
A munkabér meg még ennek is csak a töredéke.
Miért csak ez marad nálunk?
A multi vegye meg tőlünk a terméket amire szüksége van piaci áron.
A kereskedelmi láncokat meg kár is említeni.
Jellemzően XÁRUHÁZLÁNC kft. alakul három millió tőkével, a többi helyben felvett kölcsön, a beszállítónak fél év késéssel, félévente fizet így annak a pénzét forgatja. Nem a saját tőkéje van benne hanem miénk hülyéké akik először kiszolgáltattuk magunkat neki azután beálltunk hozzá önként rabszolgának.
Ha bukna, akkor itt marad a hátrom kiló alumínium amiből a csarnok épült. De általában azt sem fizették ki.
Nem kedvezmény adnék nekik hanem húsz év kőbányát annak aki megpróbálkozik idejönni.
Írtam, hogy az áruházakkal nekem is bajom van, de mivel a magyar cégek meg nemigazán kínálnak jobbat, ezért őket se tudom elítélni. Álszent lennék, ha azt mondanám, hogy kiraknám őket az országból, hisz én is legtöbbször oda járok vásárolni. Pedig mint mondtam, mennék én a CBA-ba, ha az is hasonló árú vagy jobb minőségű lenne.
Kirakás helyett fel kell venni velük a versenyt. Ha az menni fog, akkor akár mi is betörhetünk a piacaikra.
A fektessünk be a saját piacunba:
Részben egyetértek veled.
Viszont egy csomó termék amely esetében egy 10 milliós ország nem elég nagy piac. pl. az autógyártás tipikusan ilyen.
Tegyük fel, hogy kiraknánk a külföldi autógyárakat és állami segítséggel épülne egy magyar gyár.
Az csak sokkal drágábban és persze gyengébb minőségben tudná gyártani az autókat, mint a nagy tapasztalattal rendelkező multik. Azért, hogy mégis megvegyék a magyar emberek az autót, meg kellene tiltani, vagy védővámokat bevezetni a külföldi autókra.
Cserébe persze más országok sem lennének hülyék és ugyanezt csinálnák velünk, ha exportálni akarnánk az autóinkat.
Maradna tehát a 10 milliós magyar piac.
Így pedig megerősödni sosem tudna a cégünk, mivel kevés lenne a magyar kereslet ahhoz, hogy tőkeerős legyen a gyár.
Az index most kivételesen jól írta, nem bezárkózni kell, hanem minél többet ellesni a multitól, minél több alaktrészt gyártsunk mi a termékeikhez. Ebből is jól meg lehet élni, sőt adott esetben ha már minden alkatrészt mi csinálunk, akkor akár autót is gyárthatunk. De ez csak a szabad piac kereteink belül menne.
Nézd meg, ugyanezzel a módszerrel jött fel Kína is.
Ők is próbálkoztak a bezárkózással, nem sikerült nekik, szinte középkori szinten ragadtak le. Pedig ott 2 nagyságrenddel több fogyasztó van, mint nálunk.
Szó sincs sehol a hozzászólásomban elzárkózásról. Azonos körülmények között azonos feltételek, azonos követelmények lennének azok amik nélkül nincs mit tárgyalni. Tartsa be ugyanazokat a szabályokat amit otthon, fizesse ugyanazokat a közterheket és béreket mint otthon.
Kecskeméten vagy Győrben fizesse ki ugyanazt az összeget amennyibe otthon került volna az autó vagy az alkatrész legyártása.
Nekünk megengednék ugyanazt a mentalitást náluk amit itt ők produkálnak? Nekem eddig nem úgy tűnt. Nyúl,liba, cukor, egyéb cirkuszok?
A multi soha nem gyárt semmit. A beszállítók gyártják a terméket nem a multik. Az alkatrész gyártás és a késztermék értékesítése között keletkezik a haszon, azzal kell foglalkozni nem reszelni a vasat.
A hülyék saját megtakarításaiból képződő tőkéből felvett kölcsönből felépített struktúrában, gyárban őket éhbérért dolgoztatva a filléres bekerülési költség többszöröséért eladja nekik a saját hülyeségük gyümölcsét.
Jó drágán. A hasznot meg zsebre teszi.