A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Wiki szerint:
Range: 3,300 km at max payload (long range cruise speed; reserves as per MIL-C-5011A)
Range at 30-tonne payload: 4,500 km
Range at 20-tonne payload: 6,400 km
Ferry range: 8,700 km


Brize Norton - Falkland: légvonalban 12794 km -> ez így saját erőből sehogy nem jön össze a típussal, esetleg légi utántöltéssel.

Brize Norton - Ascension: 6764 km (ha egyenesen mennek és 6 ország felett átrepülnek. De ha óceán felett nemzetközi légtérben akkor 7281 km.)
Ascension - Falkland: 6300 km.

Így sem repülhetnek, mert még üres gép esetén sincs elég üzemanyag tartalék a kitérő reptérig, ami az ilyen óceán feletti repülésnél gyakran a kiinduló reptér lehet.

Ezért így repülnek:
Brize Norton - Zöld-foki köztársaság: 4377 km
Zöld-foki köztársaság - Ascension/Georgetown: 2738 km
Ascension/Georgetown - Rio (Brazilia): 3491 km
Rio (Brazilia) - Falkland: 3465 km

Ezeket a távolságokat kb. meg kell duplázni, mert ha nem tudnak leszállni a célreptéren, akkor vissza kell tudni térni a kiinduló reptérre.
8754 km
5476 km
6982 km
6930 km


Ha a Wiki adataival összevetjük ezeket a távolságokat, akkor csak valami térfogatra nagyobb, de tömegre kicsi dolgot vihet a típus Falklandra.

Európa, Afrika, Brazília partjainál még lehet néhány száz km-re kitérő repteret találni, ott dolgozhatnak kisebb tartalékkal, de a többi szakaszon nem. Az argentinok biztos nem adják vissza a gépet, ha ott kell vészhelyzetben leszállni.

A koronavírus miatt Falklandra kiegészítő berendezéseket és személyzetet szállítottak, akik segítettek az ASU telepítésében és karbantartásában.
(ASU: valamilyen oxigén előállító eszközt, amit egy C-17-es vitt oda.)


De lehet kicsit szűkebbre venni, ha optimisták vagyunk és nincs ellenszél, föld forgása stb:
A Zöld-foki köztársaságtól a legközelebbi reptér 800 km-re van.
Ascensiontól az afriki partok 1800km (bár nem tudom, hogy az angolokat ott melyik országban mennyire szeretik), a legközelebbi brazil reptér 2300 km.
Falklandhoz a legközelebbi brazil reptér 2300 km-re van, ha vissza kell fordulni.
Ezeket hozzáadva az eredeti távolsághoz:

5177 km
4538 km Afrika / 5038km Brazilia
3491 km
5765 km

Így viszont a 20 tonna már beleférhet.

Vitaindítónak jó lesz, a többiek majd kijavítják... :)
Azért az első - Zöld-fokig tartó - szakaszt 1 gibraltári + tankolással le lehet rövidíteni, ám az utolsó - Falklandig tartó - hosszú szakasz problémáját ez nem oldja meg. "Vészhelyzetben" persze leszállhatnak Uruguayban, de ez csak pár száz kilométert jelent...
Tehát nagyobb tehernél a C-17-est kell használniuk...! :(
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 083
113
On thursday, july 30th, Belgian Air Force’s First Airbus A400M Atlas Airlifter Conducts Maiden Flight at the AirbusDefence facility in Seville. The aircraft performed a full Production Aircraft Test Manual (PATM) flight test profile in the late afternoon.


EeVZxNtXgAAWNbq
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 083
113

"A GTK Boxert eddig külföldre csak szárazföldi szállítással vagy egy Antonov AN-124-es repülőgéppel tudták eljuttatni."

"Annak érdekében, hogy az A400M képes legyen szállítani a GTK Boxert, az alvázat el kell választani a missziós modultól. A rámpa nem bírja el a jármű teljes súlyát. A négytengelyes páncélozott jármű összesen körülbelül 35 tonna súlyú, az A400M nyitott rámpáján azonban csak 32 tonna megengedett."

"A jövőben a tanúsítások után két GTK Boxert három A400M-es repülőgéppel tudnak külföldre szállítani. Repülőgépenként egy-egy alváz és a harmadikban a két missziós modul. "
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
Errr, pont errol volt szo - meggyozo @tacticool ?

Miről kéne ennek meggyőzni? Szép szép, gyakorlatban meg továbbra is a Ruszlánt fogják használni, mert olcsóbb. :D :D :D Pumát szállították már valahova az A400-al? Nem. Terhelési teszten bement a raktérbe és annyi.

De o mondta, ertsd mar meg.

Nalunk sem kizarolagossagrol van szo, ertsd mar meg.

Egyertelmuen nem csak sajakt erobol fognak szallitani, de semmikeppen sem idiot Ruszlanos es hasonlo otletekre fognak hagyatkozni, amikor peldaul hirtelen ki kell vonni oket majd (mi ugye nem hagyunk hatra egy marek IFV-t, nem vagyunk olyan gazdagok.)

Meg1x: eldolt, hogy onallo, nehez technika kontinensek kozti szallitasara alkalmas kepesseg kell. Jatszhatod, hogy nem erted, mirol beszelnek, meg te "hasznalhatod a fejed" a fotelben otthon, guglizhatsz, de ezt nalad sokkal felkeszultebbek donteshozoi pozicikban eldontottek.

Ne fárasszál már. Az senkit se érdekel, hogy ki milyen hangzatos dolgot mond egy civileknek szóló műsorban... itt csak akkor lesz biztos bármi, ha megérkeztek a gépek.
Mi lesz, ha egyszer csak bejelentik a KC-t, vagy a Herkyt, mert éppen arról fúj a szél? Ezekre is felhúzhatjuk ezeket a kijelentéseket, ha nagyon akarjuk. Tudod: From a certain point of view... :D

Nálad sokkal felkészültebb döntéshozói pozicióban ülő emberek meg eldöntötték, hogy még mindig használják az ilyen idiot Ruszlanos ötleteket... Mert: A. nincs más B. még mindig költséghatékonyabb.

(Nem, nem kell elkezdeni megint tolni az airbus marketing maszlagot és a többi szokásos elfogytak az érvek "így hülyeség, meg úgy hülyeség, meg nálad okosabbak" blabláttól meg kímélj meg, unalmas nagyon. :) )
 
K

kamm

Guest
Miről kéne ennek meggyőzni? Szép szép, gyakorlatban meg továbbra is a Ruszlánt fogják használni, mert olcsóbb. :D :D :D Pumát szállították már valahova az A400-al? Nem. Terhelési teszten bement a raktérbe és annyi.



Ne fárasszál már. Az senkit se érdekel, hogy ki milyen hangzatos dolgot mond egy civileknek szóló műsorban... itt csak akkor lesz biztos bármi, ha megérkeztek a gépek.
Mi lesz, ha egyszer csak bejelentik a KC-t, vagy a Herkyt, mert éppen arról fúj a szél? Ezekre is felhúzhatjuk ezeket a kijelentéseket, ha nagyon akarjuk. Tudod: From a certain point of view... :D

Nálad sokkal felkészültebb döntéshozói pozicióban ülő emberek meg eldöntötték, hogy még mindig használják az ilyen idiot Ruszlanos ötleteket... Mert: A. nincs más B. még mindig költséghatékonyabb.

(Nem, nem kell elkezdeni megint tolni az airbus marketing maszlagot és a többi szokásos elfogytak az érvek "így hülyeség, meg úgy hülyeség, meg nálad okosabbak" blabláttól meg kímélj meg, unalmas nagyon. :) )

Tényleg nincs mit mást mondani, mint annyit, hogy nem vagy egy bonyolult gyerek - mindenki hülye, csak te vagy villamos.
 
K

kamm

Guest
Nagy a noise, az teny. Tomeny hulyesegeket irogatnak ide sokan, lasd a Ruszlant es hasonlo marhasagokat (molni tavaly meg azt sem ertette, miert elonyosebb a legcsavar a rovid, gyors felszallashoz, mint egy boszme turbofan), de ez egy forumban elkerülhetetlen. :)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 071
113
Nos, tehát akkor végre azt is tisztán látjuk, hogy az A400M NEM tudja szállítani a Boxert, csak szétszerelt állapotban (nem combat ready), ami egy rossz vicc kategória!

Lassan át kellene keresztelni A400N-re mert annyi mindent Nem tud!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nos, tehát akkor végre azt is tisztán látjuk, hogy az A400M NEM tudja szállítani a Boxert, csak szétszerelt állapotban (nem combat ready), ami egy rossz vicc kategória!

Lassan át kellene keresztelni A400N-re mert annyi mindent Nem tud!
És ez mekkora probléma már! :rolleyes: Atyaég! :D:D
Hagy kérdezzem meg, nekünk combat ready szállításra van szükségünk a missziókban?